Bamse&Kylling

Sove på sit eget værelse?!?

29 indlæg i dette emne

Caroline kom på eget værelse da hun var knap 5 måneder, hun kunne godt være blevet i soveværelset i længere tid, da hverken Caroline eller vi blev forstyrret af hinanden om natten, men vi det var nu alligevel rart at få sove værelset for sig.

De første 2 1/2 måned sov hun imellem os i sengen, det synes både manden og jeg var rart og vi har ikke haft problemer med at sove for hende. Hun rykkede fra vores seng og over i tremmesengen da hun var 2 1/2 måned og begyndte at sove igennem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja altså, planen har egentlig hele tiden været, at når bebs kommer, skal hun sove i vuggen i soveværelset. Men men men, efter lidt ændringer og omrokering af skabe, er der muligvis ikke vildt god plads til det alligevel - det KAN godt lade sig gøre stadig!!

Babys værelse kommer til at være LIGE ved siden af soveværelset og vi sover altid med åben dør i forvejen, så vi vil sagtens kunne høre, hvis hun bliver utilfreds lige så vel, som hvis hun ligger i soveværelset.

Snakken herhjemme går for tiden på, om man allerede kan lade baby sove på sit eget værelse fra dag 1?

Når baby sover i soveværelset i starten, er det så for forældrenes eller babys skyld?

Ved godt at de fleste (måske alle) har baby i soveværelset i starten, men er det virkelige det ENESTE rigtige at gøre?

Hvad tænker I? :)

Vores datter sov hos hos indtil hun var 8 uger. og så begyndte hun at mosle meget om natten. Vi tog det som et tegn på at hun var klar til at komme på eget værelse. det kom hun så og det gik fint nogle dage. men så ville hun ikke sove når hun lå derinde, så hun er tilbage hos os igen.

Jeg tror at hvis de har vænnet sig til det fra starten så er det ikke noget problem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu stiller jeg et lidt off topic spørgsmål:

men når et barn er 6-7 mdr er det så ikke også der seperationsangsten begynder at sætte ind? Jeg tænker bare at hvis han ramte seperations angt fasen og i tvang ham på sit eget værelse så kan jeg da egentlig godt forstå den lille fyr - han var jo bange for at i forlod ham. og det er sikkert også derfor at han lige tjekker op på om lillebror sover hos jer! (Det er ikke ment som et dømmende spørgsmål - det var mere ment som en undren og måske en forklaring på hvorfor han havde så svært ved det)

Bare rolig Tager det ikke som noget dømmende vi er her jo for at hjælpe hinanden.

Ón topic, de 5 bøger jeg havde læst anbefalde at få dem på eget værelse før seperationsangsten startede dvs inden 8-9 mdr. Tror hans stædighed kommer fra et helt andet sted -ergo vores egen gener- havde måske håbet at minus x minus gav plus meeeen det gav bare dobbelt stædig ☺

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare rolig Tager det ikke som noget dømmende vi er her jo for at hjælpe hinanden.

Ón topic, de 5 bøger jeg havde læst anbefalde at få dem på eget værelse før seperationsangsten startede dvs inden 8-9 mdr. Tror hans stædighed kommer fra et helt andet sted -ergo vores egen gener- havde måske håbet at minus x minus gav plus meeeen det gav bare dobbelt stædig ☺

Ha ha... ja det er jo så det store problem med gener ;) de bliver ført videre - og tak fordi du gjorde mig klogere :) og ikke tog det ilde op!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER