Bamse&Kylling

Sove på sit eget værelse?!?

29 indlæg i dette emne

Ja altså, planen har egentlig hele tiden været, at når bebs kommer, skal hun sove i vuggen i soveværelset. Men men men, efter lidt ændringer og omrokering af skabe, er der muligvis ikke vildt god plads til det alligevel - det KAN godt lade sig gøre stadig!!

Babys værelse kommer til at være LIGE ved siden af soveværelset og vi sover altid med åben dør i forvejen, så vi vil sagtens kunne høre, hvis hun bliver utilfreds lige så vel, som hvis hun ligger i soveværelset.

Snakken herhjemme går for tiden på, om man allerede kan lade baby sove på sit eget værelse fra dag 1?

Når baby sover i soveværelset i starten, er det så for forældrenes eller babys skyld?

Ved godt at de fleste (måske alle) har baby i soveværelset i starten, men er det virkelige det ENESTE rigtige at gøre?

Hvad tænker I? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er flere tråde herinde ang det samme... Sundhedsstyrrelsen anbefaler at man sover på samme værelse som baby det første halve år, det skulle mindske risikoen for vuggedød... Det er et eller andet med at det er godt for baby at høre åndedræt mener jeg..

Derudover ville jeg synes at det ville være trælst at skulle stå helt op for at amme, men nu ammer jeg også i sengen om natten... Så jeg ville nu foretrække at sove sammen med baby

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er flere tråde herinde ang det samme... Sundhedsstyrrelsen anbefaler at man sover på samme værelse som baby det første halve år, det skulle mindske risikoen for vuggedød... Det er et eller andet med at det er godt for baby at høre åndedræt mener jeg..

Derudover ville jeg synes at det ville være trælst at skulle stå helt op for at amme, men nu ammer jeg også i sengen om natten... Så jeg ville nu foretrække at sove sammen med baby

Det er nemlig rigtig.. Jeg ville nu se om der ikke nok skulle være plads i soveværelset.. Både for bebs og ens egen skyld..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en dobbeltseng, og vi sætter simpelthen bare liften i sengen... Måske I kunne gøre noget lignende? :)

Hun er flaskebarn, og det er faktisk mange nætter hvor hun sover igennem - Så reelt ville jeg ikke have noget i mod hun sov på sit eget værelse - Men det er korrekt, at man mindsker risikoen for vuggedød, ved at have dem i rummet. Det er noget med at det at de "hører lyd" skulle være med til at gøre at det ikke sker (eller risikoen er mindre).

Fordelen ved at man er nødt til at stå op om natten, er man vågner lidt op.. Ih, det er altså sket mere end en gang at jeg er vågnet ved Camille sutter i en tom flaske - Også får man altså dårlig samvittighed :rolleyes <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun skal ligge i vuggen, hvis det er - det en familievugge gennem 54 år nemlig, så vil ikke have hende over i en lift :)

Kan også klart se mange fordele, ved at have hende inde i soveværelset, men var ikke klar over, om det kun ville være for vores egen skyld, hvis det var.

Vuggen kan egentlig godt stå for fodenden af sengen og så længe hun er i rummet, forebygger det vel det med vuggedød? Hun behøver ikke ligge LIGE ved siden af en af os, vel? Vuggen kan også stå ved siden af mig, det kræver bare at sengen bliver rykket helt under en skråvæg, så manden får RET svært ved at komme til og fra sengen, men det kan lade sig gøre med lidt kravle skills :D

Uanset hvad, har jeg tænkt mig (uden at have prøvet endnu selvfølgelig ;) ) at stå "helt op" om natten. Altså, jeg vil simpelthen ikke amme i sengen. Har fået en fantastisk stol til det formål, som kan vugge, lænes tilbage, have fodskammel ud osv., så vil under alle omstændigheder stå op.

Jeg er (indtil videre) ret god til at falde hurtigt i søvn, uanset om jeg er oppe for at tisse med lys tændt eller evt. hente manden i byen, så jeg har ikke noget imod at stå helt op. Så er jeg mere nervøs for at amme i sengen og falde i søvn midt i det hele, da jeg netop SÅ nemt sover igen! Vil nødig ligge på hende jo!

Som sagt, jeg har INGEN erfaring, så alt kan nå at ændre sig mange gange, så snart hun er kommet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores Camille sover i familievuggen om dagen :) Det er også et arvestykke, og af den grund, synes jeg jo ikke den skal gemmes væk i soveværelset :rolleyes

Men nej, tror bare det skal være i samme rum - da det er lyden der skulle have en virkning .. :)

Og jeg ville altså ønske jeg havde et "flaske sted", tror du bliver glad for det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nårh, smart nok! Jeg har også tænkt, at vuggen skal med i stuen om dagen, da der er hjul under og stuen er lige ved soveværelset :) Der er så mange muligheder!

Tror også jeg bliver vildt glad for stolen! Den er allerede helt fantastisk og kan da kun blive mere fantastisk med en baby i :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville foreslå at stille vuggen et andet sted hvis du vil.bruge den, fx i stuen som Myliona foreslår. En hænge vugge er et rigtig godt løsnings forslag som kan hænge over sengen i fodenden. Så er det nemt lige at sætte sig op og give sut og ligge en hånd på maven eller nusse panden.

Men i hvert fald så er det vist ret vigtigt at barnet er i samme rum de første par mdr, hvor længe ved jeg ikke. Netop for at forebygge vuggedød

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg vil også sige, at barnet skal sove hos jer i starten, fordi det giver tryghed for barnet. Tænk sig, at have ligget så tæt på dit hjerteslag, og at kunne høre, når du snakkede osv.

og så komme til et helt stille værelse...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde min dreng sovet på vores soveværelse første måned derefter kom han altså på eget værelse, så sover vi alle meget bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun skal ligge i vuggen, hvis det er - det en familievugge gennem 54 år nemlig, så vil ikke have hende over i en lift :)

Kan også klart se mange fordele, ved at have hende inde i soveværelset, men var ikke klar over, om det kun ville være for vores egen skyld, hvis det var.

Vuggen kan egentlig godt stå for fodenden af sengen og så længe hun er i rummet, forebygger det vel det med vuggedød? Hun behøver ikke ligge LIGE ved siden af en af os, vel? Vuggen kan også stå ved siden af mig, det kræver bare at sengen bliver rykket helt under en skråvæg, så manden får RET svært ved at komme til og fra sengen, men det kan lade sig gøre med lidt kravle skills :D

Uanset hvad, har jeg tænkt mig (uden at have prøvet endnu selvfølgelig ;) ) at stå "helt op" om natten. Altså, jeg vil simpelthen ikke amme i sengen. Har fået en fantastisk stol til det formål, som kan vugge, lænes tilbage, have fodskammel ud osv., så vil under alle omstændigheder stå op.

Jeg er (indtil videre) ret god til at falde hurtigt i søvn, uanset om jeg er oppe for at tisse med lys tændt eller evt. hente manden i byen, så jeg har ikke noget imod at stå helt op. Så er jeg mere nervøs for at amme i sengen og falde i søvn midt i det hele, da jeg netop SÅ nemt sover igen! Vil nødig ligge på hende jo!

Som sagt, jeg har INGEN erfaring, så alt kan nå at ændre sig mange gange, så snart hun er kommet :)

Jeg tror ikke du skal være bange for at ligge på hende :) RIGTIG mange sover sammen med baby og jeg har endnu ikke hørt om nogen der har ligget på deres baby. Jeg er selv faldet i søvn et hav af gange imens jeg ammede ligende i sengen og det er der altså ingenting sket ved.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min første dreng sov hos os i de første 6-7 mdr. Det var super hyggeligt meeen nøj for en kamp at få ham på eget værelse bagefter. Vi kæmpede i over 6 mdr!!!

Derfor kom Vores anden dreng i eget værelse efter 8 uger. (de første uger sov han i sin bugaboo med tyk madras ved siden af mig, på eget værelse kom han direkte i den store seng på 120x60 med tyk sebra sengerand) Og er stadig helt fantastisk glad for vi gjorde det sådan. Han kender sit værelse og der er ingen problemer når vi går derind ved han hvad der skal ske, vi forældre kan både snakke og sove godt selv og storebror er ikke jaloux for lillebror ligger jo også på sit eget værelse (og ikke i smørhullet mellem mor og far hvilke han har sikret sig flere gange:) vi har babyalarmen på men jeg høre ham faktisk selv næsten hurtigere end alarmen. Min læge sagde faktisk at kroppen er indstillet til at lytte efter baby gråd i denne periode :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar piger :lovebk

Vi er (næsten) nået til beslutningen om, at hun hvert fald starter i soveværelset hos os og nok også helt henne ved siden af mig. Så må manden kravle i seng, men det burde også være muligt!

Så vil tiden vise, hvor længe hun bliver derinde. Det er jo aldrig til at vide om hun bliver en nem bebs om natten eller vågner en million gange, så det må vi vurdere hen ad vejen..! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige, at udover det sikkerhedsmaessige i at have baby hos sig, saa er mit behov at have Noah hos mig ved armslaengdeom natten. Om dagen kan han godt sove i tremmesengen. Hvis han et oejeblik er urolig om natten, saa er det trygt for os alle tre at vaere taet ved hinanden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Simon har fra starten sovet på sit eget værelse. et par enkelte gange har vi haft ham i liften i soveværelset, men det har mest været nå underboen holder fest.

Vi sørger for at holde dørene åbne, så han kan høre os snorke.

Det har ikke været noget problem overhovedt, i sær manden som startede på arbejde igen efter 14 dage, er glad for ikke at blive vækket hvergang.

Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu stiller jeg et lidt off topic spørgsmål:

Min første dreng sov hos os i de første 6-7 mdr. Det var super hyggeligt meeen nøj for en kamp at få ham på eget værelse bagefter. Vi kæmpede i over 6 mdr!!!

men når et barn er 6-7 mdr er det så ikke også der seperationsangsten begynder at sætte ind? Jeg tænker bare at hvis han ramte seperations angt fasen og i tvang ham på sit eget værelse så kan jeg da egentlig godt forstå den lille fyr - han var jo bange for at i forlod ham. og det er sikkert også derfor at han lige tjekker op på om lillebror sover hos jer! (Det er ikke ment som et dømmende spørgsmål - det var mere ment som en undren og måske en forklaring på hvorfor han havde så svært ved det)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville lade babyen sove ved siden af min i 4-6 mdr. inden han/hun kom ind på eget værelse pga. vuggedød og at det er nemmere at amme i sengen end i en stol (syntes jeg) om natten.

Frederik kom ind på eget værelse da han var 4½ mdr. gammel, da han konstant puslede rundt i sengen og vi vækkede hinanden, farmand, Frederik og jeg. Så for alles skyld var det den bedste løsning for os! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Charlie er lidt over en måned nu, og jeg overvejer kraftigt at flytte ham på eget værelse eller ind i stuen, for jeg kan SIMPELTHEN ikke sove i samme rum som ham :( Hans små sovelyde holder mig vågen hele natten, og jeg er hele tiden bange for at bevæge mig og vække ham. Så de sidste 14 dage har jeg sovet på sofaen i stuen, og så har min mand og Charlie sovet i soveværelset. Så har jeg babyalarm med, og går ind og henter Charlie når han vågner og skal have flaske. Og bagefter kommer han retur til soveværelset, og jeg lægger mig på sofaen igen.

Det holder jo ikke i længden, og jeg savner min mand :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Charlie er lidt over en måned nu, og jeg overvejer kraftigt at flytte ham på eget værelse eller ind i stuen, for jeg kan SIMPELTHEN ikke sove i samme rum som ham :( Hans små sovelyde holder mig vågen hele natten, og jeg er hele tiden bange for at bevæge mig og vække ham. Så de sidste 14 dage har jeg sovet på sofaen i stuen, og så har min mand og Charlie sovet i soveværelset. Så har jeg babyalarm med, og går ind og henter Charlie når han vågner og skal have flaske. Og bagefter kommer han retur til soveværelset, og jeg lægger mig på sofaen igen.

Det holder jo ikke i længden, og jeg savner min mand :(

Puha nej - det lyder ikke som en langtidsholdbar løsning :(

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna er næsten 8 mdr. og sover stadig i soveværelset, men har altid sovet i egen seng/lift - det var kun i en kort periode på et par uger da hun var helt spæd og vi faldt i søvn ved liggende amning, at hun sov nogen timer hos os.

Hun er en sart fis og vi har derfor ikke flyttet hende på eget værelse, selvom det ville have været godt for min nattesøvn.

Når vi kommer hjem fra ferie på søndag, vil vi dog prøve, men desværre er seperationsangsten så småt begyndt, så måske det er for sent <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne ikke slappe af da Erica var spæd, hvis jeg ikke havde hende tæt på mig - så hun sov enten i min seng eller i liften, som stod på nogle æblekasser lige ved siden af min side af sengen.

Vi kom dog hurtigt ind i en rutine hvor hun sov ved mig, da hun stort set kun kunne falde i søvn ved brystet og vågnede når vi flyttede på hende. Så selvom jeg var modstander af at sove med sine børn før jeg blev mor, sov Erica sine første 5½ måneder i min seng(og selvom jeg ikke lå fantastisk godt, så nød jeg også at være så tæt på hende). Og da vores seng kun er en 140cm boxmadras sov manden ofte på sofaen... <_< Ikke en optimal løsning men den fungerede ret godt alligevel.

Da hun var 5½ måned kom hun på eget værelse, og det gik ok nemt - og jeg fik manden 100% tilbage i soveværelset! :loveshower

Hvis nr to (som jeg håber på at få en dag) bliver ligesom Erica tror jeg den kommer ud af min seng/soveværelset efter 3-4 mdr. (og der har vi forhåbentlig fået ny seng, så manden ikke behøver sove på sofa for at sove ordentlig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil sige, at Noah nok vokser ud af sin lift ret hurtigt, hvis han fortsaetter med at vokse, som han har gjort hidtil. Til den tid kommer han nok ind i sin tremmeseng paa eget vaerelse. Derfor er vi ret ofte derinde og han tager ofte en lille lur i sin seng :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Charlie er lidt over en måned nu, og jeg overvejer kraftigt at flytte ham på eget værelse eller ind i stuen, for jeg kan SIMPELTHEN ikke sove i samme rum som ham :( Hans små sovelyde holder mig vågen hele natten, og jeg er hele tiden bange for at bevæge mig og vække ham. Så de sidste 14 dage har jeg sovet på sofaen i stuen, og så har min mand og Charlie sovet i soveværelset. Så har jeg babyalarm med, og går ind og henter Charlie når han vågner og skal have flaske. Og bagefter kommer han retur til soveværelset, og jeg lægger mig på sofaen igen.

Det holder jo ikke i længden, og jeg savner min mand :(

Puhh, lavede Noah lyde, saa ville jeg ogsaa flytte ham ind paa eget vaerelse... Lige nu er det min mand, der sendes ind paa sofaen, fordi han snorker, men vi havde da en snorkefri nat i nat loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puhh, lavede Noah lyde, saa ville jeg ogsaa flytte ham ind paa eget vaerelse... Lige nu er det min mand, der sendes ind paa sofaen, fordi han snorker, men vi havde da en snorkefri nat i nat loveshower.gif

Hvor er du sød at sige sådan :kiss Jeg har simpelthen så dårlig samvittighed over at jeg ikke kan have ham hos mig, men måske er det ok trods alt...... Tak! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sød at sige sådan :kiss Jeg har simpelthen så dårlig samvittighed over at jeg ikke kan have ham hos mig, men måske er det ok trods alt...... Tak! :kram2

Aah, det synes jeg bestemt ikke, du skal have det daarligt overicon_hug.gif Det er da vigtigt at du faar din soevn! Han vil sikkert trives saa fint med at sove paa sit dejlige vaerelse og du har babyalarm og kan vaere hos ham paa no time Kiss.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER