Lisebuur

"Skævt" hoved

8 indlæg i dette emne

Vi har lagt mærke til at Mikkel helst kigger til højre når han sover, og vi aner en begyndende skævhed i hans baghoved. Vi er blevet meget opmærksomme på dette og drejer hans hoved lige så tit vi kan komme til det, men vi frygter at det ikke er nok.

Hvad gør I andre for at undgå det "skæve" baghoved ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har lagt mærke til at Mikkel helst kigger til højre når han sover, og vi aner en begyndende skævhed i hans baghoved. Vi er blevet meget opmærksomme på dette og drejer hans hoved lige så tit vi kan komme til det, men vi frygter at det ikke er nok.

Hvad gør I andre for at undgå det "skæve" baghoved ?

Jeg hører ikke til her, men har kæmpet en del med skævt baghoved, så håber det er okay jeg blander mig ;)

* Sørg for, at han ligger så lidt som muligt på ryggen, når han er vågen. Man kan også ligge dem på siden.

* Sørg for det spændende legetøj/lys er til hans venstre side, når han ligger på puslepladsen.

* Læg en stofble under højre side af liften (eller bøger under sengen), så han kigger opad, hvis han ligger hovedet til højre - det er nemlig ret hårdt, så ofte vil hovedet falde ned til venstre ;)

* Prøv evt. at ligge en sammenrullet stofble ved hans højre side, så han ikke kan ligge hovedet til den side

* Hvis han bliver ved med at flytte hovedet tilbage, når I har flyttet på det, så vil jeg anbefale, at få tjekket hans nakke og ryg hos en kiropraktor, for så er det muligt han er øm og/eller har korte nakkemuskler og så kan du gøre nok så meget uden det vil hjælpe, for så er det ikke bare en vane.

Held og lykke :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Susanne giver mange gode råd :) vores SP anbefalede at vi fyldte ris i en sok som vi så lægger tæt ind til nakken i den side barnet helst ligger med hovedet til, så baby vil ligge med hovedet til den anden side i stedet for og det synes jeg har hjulpet rigtig meget på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hører ikke til her, men har kæmpet en del med skævt baghoved, så håber det er okay jeg blander mig ;)

* Sørg for, at han ligger så lidt som muligt på ryggen, når han er vågen. Man kan også ligge dem på siden.

* Sørg for det spændende legetøj/lys er til hans venstre side, når han ligger på puslepladsen.

* Læg en stofble under højre side af liften (eller bøger under sengen), så han kigger opad, hvis han ligger hovedet til højre - det er nemlig ret hårdt, så ofte vil hovedet falde ned til venstre ;)

* Prøv evt. at ligge en sammenrullet stofble ved hans højre side, så han ikke kan ligge hovedet til den side

* Hvis han bliver ved med at flytte hovedet tilbage, når I har flyttet på det, så vil jeg anbefale, at få tjekket hans nakke og ryg hos en kiropraktor, for så er det muligt han er øm og/eller har korte nakkemuskler og så kan du gøre nok så meget uden det vil hjælpe, for så er det ikke bare en vane.

Held og lykke :balloons

Kære Susanne,

Det er helt fint at du "blander dig" - :super og tusind tak for de fine råd. Vi vil straks tage dem i brug, og håbe det hjælper. Vi har allerede været ved kiroprktor, men det var af en anden årsag, så han er blevet tjekket. Hun fandt ganske vist lidt i venstre side af nakken, men ikke noget hun mente han skulle i behandling for, vi skulle bare være obs på det.

Vi havde hørt om bøgerne under sengen, men synes ikke det hjælper, måske der skal en bog mere under.... :whistling

Vi vil i hvertfald prøve dem alle sammen af..... :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En hjertepude er også god.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En hjertepude er også god.

Vi har overvejet at bestille en, men ville lige høre om den var pengene værd. Vi har nu fået flere positive historier fra nær og fjern, så den er netop blev et bestilt. :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også på besøg fra en anden gruppe, men har kæmpet med samme problem.

Vi bestilte en bebecal fra det franske mærke redcastle.fr hvilket har virket ganske godt. Jeg var lidt bange for at rode mig ud i denne slags produkter, da jeg syntes nogen af dem har set helt spændetrøjes agtig ud samt ikke var sikker op deres virkning, men denne har faktisk fået hans hoved fint rundt igen. Samtidig er vores dreng rigtig glad for den, tror det også er fordi han føler sig lidt svøbt rundt om maven :)

Tricket er at man justere bamsen så den passer i størrelsen når bebs ligger på siden - der er vekro under bamsen. Bebs ligger derved og "krammer" bamsen med maven og bliver støtte i ryggen af den aflange pude. Jeg syntes det er rart at hoved er frit til den side han ligger. Og ellers vender man så hverdag så man skifter side på hovedet.

teddycal-presentation.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dette billede giver måske en lidt bedre ide om funktionen

img1755_11858_big.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER