Guest Diden

Killinger og spædbørn?

14 indlæg i dette emne

Vi har fået en lille ny killing, som rigtig gerne vil op i liften til Lærke når den står ved siden af mig. Killingen ligger sig til at sove i fodenden i liften og har til nu ikke gjort Lærke noget, så jeg har som sådan ikke noget imod det.

Jeg er bare lidt nervøs for om der kan være nogle dårlige ting eller resultater ved at de ligger og hygger - bakterier Lærke kan få fra katten osv.

Jeg har prøvet at google det men finder ikke rigtig noget.

Har under alle omstændigheder tænkt mig at høre SP'en ved næste forsøg hvad hun siger.

Nogle der ved noget omkring det? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sp vil helt sikkert sige til dig at killingen ikke må ligge sammen med sovende baby ( noget med at hvis de ligger sig i hovedet af baby )

Men så længe du holder øje og flytter den med det samme hvis den kravler længere op kan jeg personligt ikke se noget problem i det ;) vi har haft rigtig mange katte mens ungerne var små og har kun været ude for en af den der søgte babys hovede så hun var fornemt adgang til ungerne når de sov ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sp vil helt sikkert sige til dig at killingen ikke må ligge sammen med sovende baby ( noget med at hvis de ligger sig i hovedet af baby )

Men så længe du holder øje og flytter den med det samme hvis den kravler længere op kan jeg personligt ikke se noget problem i det ;) vi har haft rigtig mange katte mens ungerne var små og har kun været ude for en af den der søgte babys hovede så hun var fornemt adgang til ungerne når de sov ;)

Det giver så også mening :) katten får også kun lov til det når jeg er ved siden af og holder øje. Men det er lidt sjovt at den kat er Så interesseret i den lift :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er lunt og trygt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er lunt og trygt ;)

Det er jo det ^^ Slambert mis, nu begyndte hun at lange lidt ud efter Lærkes hånd for at lege med den , så stopper vi altså . :) hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg ville tage den op, det bliver hurtigt en vane... Så jeg ville ikke føle mig tryg ved det og tror med baktusser og sådan er det heller ikke så godt... Men nu er jeg heller ikke til dyr i sengen :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver rigtig hurtigt en vane også derfor vores unger begge har katte fodenden af sengen dagligt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan roligt regne med at SP siger katten ikke skal være i liften, for det har de alle sammen lært.

Jeg har selv en hel bunke katte (6 voksne og 6 killinger), og jeg har bestemt ikke tænkt mig at skille mig af med een eneste, der ikke er planlagt at skulle sælges. De andre katte kan få lov til at være i nærheden af Baby når vi er i nærheden. Vi har ikke selv kat i soveværelset eller på værelserne, så vi er ikke bekymrede for at en kat sover i hovedet på Baby. Bakterier er vi egentlig heller ikke så bange for, for de katterelaterede sygdomme der findes, smitter ikke mennesker (måske lige med undtagelse af øjenbetændelse), og da katte er et af de mest renlige dyr frygter jeg såmænd ikke bakterier.

Jeg er af den overbevisning, at der også kan blive FOR rent og sterilt, og at det er med til at fremme allergier. Det er jo bevist, at børn der er "udsat" for hunde/katte i barndommen har knap så stor sansynlighed for at udvikle allergi end dem, der aldrig bliver udsat for dyrene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan roligt regne med at SP siger katten ikke skal være i liften, for det har de alle sammen lært.

Jeg har selv en hel bunke katte (6 voksne og 6 killinger), og jeg har bestemt ikke tænkt mig at skille mig af med een eneste, der ikke er planlagt at skulle sælges. De andre katte kan få lov til at være i nærheden af Baby når vi er i nærheden. Vi har ikke selv kat i soveværelset eller på værelserne, så vi er ikke bekymrede for at en kat sover i hovedet på Baby. Bakterier er vi egentlig heller ikke så bange for, for de katterelaterede sygdomme der findes, smitter ikke mennesker (måske lige med undtagelse af øjenbetændelse), og da katte er et af de mest renlige dyr frygter jeg såmænd ikke bakterier.

Jeg er af den overbevisning, at der også kan blive FOR rent og sterilt, og at det er med til at fremme allergier. Det er jo bevist, at børn der er "udsat" for hunde/katte i barndommen har knap så stor sansynlighed for at udvikle allergi end dem, der aldrig bliver udsat for dyrene.

Enig til det i rødt. Jeg er selv vokset op i et hjem med både katte og hunde - og jeg har altid kun meget sjældent været syg og har ingen allergier.

Jeg har altid synes det var hyggeligt at sove sammen med dyrene, men her i min voksne alder er jeg dog begyndt at forbyde hunden adgang til sengen og sofaen. Men jeg ville slet ikke være bekymret for at lade killingen sove med babyen, så længe du holder øje. Jeg sov selv sammen med både kat og hund som barn :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor fortalte at både jeg og mine søskende har taget middagslurer med vores katte da vi var små og jeg er selv sjældent syg.

Katten sover ikke inde ved os. Vi har godt nok ikke døren lukket men hun har det bedst med at sove i mit kontor (tror det er pga den dejlige varme dernede) så det er jo fint :)

Under alle omstændigheder er jeg selv ikke utryg ved det så længe katten ikke begynder at bruge hende som legetøj eller ligger sig ved hovedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig til det i rødt. Jeg er selv vokset op i et hjem med både katte og hunde - og jeg har altid kun meget sjældent været syg og har ingen allergier.

Jeg har altid synes det var hyggeligt at sove sammen med dyrene, men her i min voksne alder er jeg dog begyndt at forbyde hunden adgang til sengen og sofaen. Men jeg ville slet ikke være bekymret for at lade killingen sove med babyen, så længe du holder øje. Jeg sov selv sammen med både kat og hund som barn :biglove

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine (forældres) katte passede også på mig, da jeg var barn/baby. De sov i min seng og på min barnevogn hele tiden, og jeg elskede det. Min mor har fortalt, at hvis jeg græd, blev særligt en af kattene fornærmet og ville ikke "tale" med mine forældre. Så...ja...jeg ved ikke hvad man "må" og "ikke må", men kan bare fortælle, at hos mig var det ren lykke med den kat, og den kunne SAGTENS finde ud af at jeg var en lille baby, som skulle passes på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nu heller ikke være så bekymret, det er da ren hygge :)

Ved ikke, hvor det kommer fra, det med at katte ligger sig på hovedet af børnene, for har aldrig hørt om et tilfælde, hvor det virkelig er sket???

Her i huset, er den ene af kattene tilsyneladende helt overbevist om, at Bjarke trænger til et bad... Hver gang hun kommer i nærheden af ham, går hun i gang med at slikke hans hår ;) Fjollede mis, det får hun nu ikke lov til...

Og min gamle hunkat, der altid har sovet ved siden af mig, har nu taget mig til nåde igen efter fødslen, og er igen rykket ind i sengen om natten.. Hun holder sig dog til fodenden, for der kommer "den der støjende kæmpe-killing" jo ikke ;)

Vi har desuden både hund, undulater og heste, så han bliver stille og roligt udsat for lidt af hvert, men så kan hans immunforsvar jo lære det hele at kende og danne de antistoffer, der er nødvendige. Dermed håber jeg, at han slipper for div. allergier resten af livet :) Det har da virket for både mig og mine brødre.

Er nemlig helt enig i, at det klart kan blive FOR sterilt i deres omgivelser. Bare tænk når de så skal i instution, så kender deres lille krop jo slet ikke til nogle allergener, bakterier eller vira og de sluger dte hele det første halve år...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan hellere ikke se noget problem med det sø længe du holder øje. Hos os sover den ene kat hos mig, men i starten holdt hun sig væk. Nu er der ingen problemer :) hun er ogsø begyndt at lade ronja ae hende og Ronja er god til det og ikke al for voldsom. Desværre er den anden stadig ikke helt glad for Ronja.

Jeg tror på det er sundt for børn at lære at omgås dyr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER