JMK-Baby

Hvor meget har I taget på?

54 indlæg i dette emne

Jeg er 18+4 i dag og vægten sagde her til morgen + 4,3 kg.

Håber også at en del af vægten er røget til brysterne, da de nok er blevet fordoblet i størrelse siden jeg blev gravid. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er 20+1 og vægten her siger +7 kilo.... piiiiv.... men min mave er også stor allerede så jordemoderen mente jeg måske havde meget fostervand. Ikke den store trøst....! Jeg tog 23 kilo på i min sidste graviditet og det var altså ikke spor sjovt bagefter, selvom alle 23 kilo var smidt efter ½ år. Suk. Jeg spiser fuldstændig som jeg plejer, så det hænger åbenbart bare mere ved når jeg er gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

18+1 I dag og kiloene siger ca +3.5 MEGET bedre end forventet. Lille frøen er 25 cm lang fra hoved til hale og det hele ser normalt ud. :) har video filmet scanningen I dag - han gabte so cute

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hader min vægt <_<

Har det simpelthen så svært ved at se vægten stige.

Den siger +3,8 her til morgen hvor jeg er 18+6

Håber den snart står lidt stille.

Frygter sådan at tage alt for meget på at jeg mister lysten til mad :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej girls

Jeg er lige kommet hjem efter mig og kæresten har været til scanning.. SHIT den er vokset siden sidst jeg så det.. den er ihvertfald 3-4 gange så stor... OG så er det ikke en DEN men en HAN!!! JUBIII Det er så fantastisk en følelse at få kønnet at vide.. Nu føler jeg det er min lille dreng der er derinde - ikke bare et foster.. :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde taget 2 kg på, men ligger nu 3,2 kg under min startvægt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

puuh, jeg var lige på vægten i morges... og den siger +5 kg :blink jeg har sat mig et mål om at jeg højst vil tage omkring 10 kilo på, men det kommer ikke til at holde hvis vægten fortsætter med at stige med den hastighed.. :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her 20+0 siger vægten 3,8 kg. Håber virkelig på at holde den nede denne gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm, i dag 20+0 siger vægten +6 kg.!! :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg taber mig stadig, så jeg klager bestemt ikke :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med vægten? Jeg er idag 26+6 og vægten siger +8 kg. Jeg har virkelig taget meget på de sidste par uger. :sandie :boo :huug

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har næsten ikke turdet at stige på vægten de sidste par uger.. :blush På tre uger har jeg taget 3,5 kilo på :oops

Så nu er jeg landet på 10 kilo.. Det var ellers mit mål kun at tage 10 kilo på gennem hele graviditeten :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her 24+6 har jeg taget 2,0 kg på i forhold til min startvægt. :) Hvis jeg skal regne ud fra det laveste jeg har vejet i graviditeten, så har jeg vel taget 4,1 kg på :) Jeg er umiddelbart fint tilfreds. Det hele sidder nemlig lige på maven - som så tilgengæld også er kæmpe :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i dag 25+2 og ligger på -4 kg i forhold til min startvægt. Ved ikke om jeg kan tillade mig at være glad over det, for selv om jeg ikke er en lile pige, så må man jo helst ikke tabe sig (og det sidste kg er røget inden for den sidste uge).

Har ellers besluttet mig for at mit liv ikke skal dreje sig om vægten, men efter min mand roste mig for at være under startvægten, så kan jeg mærke indeni at jeg slet ikke har lyst til at tage på overhovedet, og dermed er jeg begyndt at dreje mit fokus derover.. :badgirl :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har også taget 8 kilo på så er nu på 68 og jeg ved den kommer højere op endnu, sidste gang tog jeg omkring de 25 kilo på og jeg kæmpede altså med de sidste 3-4 stykker. hmm men med julen for døren og den sunde kost jeg har levet af indtil nu og stadig har taget så meget på så tror jeg også bare jeg dropper at kigge på den vægt den næste stykke tid, jeg orker ikke at skal gå og være ked af det vi venter os trods alt den største gave i verden. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her i uge 25+4 siger vægten + 8 kg og jeg har det fint med det, jeg syntes faktisk det er rigtig ok og er positivt overrasket, så jeg fortsætter med at spise hvad jeg har lyst til - når jeg har lyst til det og bare nyde at være gravid og bare yde at kunne være tyk med elegance :) de 8 kg sidder også lige foran, lår, røv m.m. har samme størrelse som før, det eneste minus er at jeg begynder at føle tyngden og kan ikke gå så lange ture mere med hunden - 1 time max og så er jeg færdig..... men er nu godt tilfreds.

Jeg er ked af det på jeres vejne alle jer der ikke kan hvile i graviditeten og bare nyde jeres runde kroppe og de ekstra kilo, men stadig kæmper imod :( - det er jo naturligt og en del af processen om det så er 10 eller 25 kg fred være med det !!!!??? good20luck.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her i uge 25+4 siger vægten + 8 kg og jeg har det fint med det, jeg syntes faktisk det er rigtig ok og er positivt overrasket, så jeg fortsætter med at spise hvad jeg har lyst til - når jeg har lyst til det og bare nyde at være gravid og bare yde at kunne være tyk med elegance :) de 8 kg sidder også lige foran, lår, røv m.m. har samme størrelse som før, det eneste minus er at jeg begynder at føle tyngden og kan ikke gå så lange ture mere med hunden - 1 time max og så er jeg færdig..... men er nu godt tilfreds.

Jeg er ked af det på jeres vejne alle jer der ikke kan hvile i graviditeten og bare nyde jeres runde kroppe og de ekstra kilo, men stadig kæmper imod :( - det er jo naturligt og en del af processen om det så er 10 eller 25 kg fred være med det !!!!??? good20luck.gif

Jeg synes at du har en fantastisk indstilling - jeg bliver helt glad af at læse dit indlæg, det er så opmuntrende! :kram2

Jeg tror også at jeg bare lader være med at kigge på vægten det næste stykke tid, og bare nyder min dejlige store mave :gravid

heldigvis har de ekstra kilo sat sig pænt - mest på maven og brysterne og så er jeg blevet en lille smule "blødere" over det hele.. det jeg nok havde frygtet mest var, at det hele ville sætte sig på lår og bagdel, men bagfra ligner jeg stadig en der ikke er gravid :loveshower

Det er bare vildt som kroppen pludselig "hamstrer" når man er gravid.. jeg har altid kunnet spise stortset det jeg ville uden at tage på, men nu har jeg pludselig taget en masse kilo på i løbet af nul komma 5 :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her i uge 25+4 siger vægten + 8 kg og jeg har det fint med det, jeg syntes faktisk det er rigtig ok og er positivt overrasket, så jeg fortsætter med at spise hvad jeg har lyst til - når jeg har lyst til det og bare nyde at være gravid og bare yde at kunne være tyk med elegance :) de 8 kg sidder også lige foran, lår, røv m.m. har samme størrelse som før, det eneste minus er at jeg begynder at føle tyngden og kan ikke gå så lange ture mere med hunden - 1 time max og så er jeg færdig..... men er nu godt tilfreds.

Jeg er ked af det på jeres vejne alle jer der ikke kan hvile i graviditeten og bare nyde jeres runde kroppe og de ekstra kilo, men stadig kæmper imod :( - det er jo naturligt og en del af processen om det så er 10 eller 25 kg fred være med det !!!!??? good20luck.gif

Jeg har det rigtig godt med min graviditet, og jeg er super lykkelig. Jeg er virkelig ked af, hvis denne tråd giver et andet indtryk.

Egentlig har jeg ikke vejet mig, andet end når jeg skulle til læge, jordemoder osv.

Vi har lige været på ferie, og her så jeg mig selv i badetøj, og der blev jeg lige lidt overrasket over, hvor stor jeg egentlig var blevet. Derfor var jeg en tur på vægten, da jeg kom hjem - og så blev jeg lige lidt overrasket. Derfor skrev jeg på denne tråd, det var slet ikke meningen at lyde så depri og ynkelig som jeg måske kom til.

Jeg elsker at være gravid! Det overstiger alle de forventninger, jeg havde inden :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg er nu 27+4 og var lige på vægten. Jeg har nu taget ialt 8-9kg på.. Synes det er ret fint taget i betragtning at min mave er blevet MEGET større siden uge 12, og det var jo i uge 12 jeg havde taget de første 6kg på.. Så jeg er ret fint tilfreds.. :loveshower

Men er helt enig med Frøen - gider virkelig heller ikke gå og kigge på vægten hele tiden.. Kan jo se i spejlet at jeg stadig ser fin ud.. Er glad for min mave er begyndt at se gravid ud nu - var godt nok træls bare at ligne en der var blevet lidt småtyk hehe..

Synes det er vildt med jer som ikke har taget mere på - eller endda taber jer. Det overstiger min forstand nu hvor baby jo bare vokser og der bliver mere mave :) Men må da være vildt dejligt.. så er der vel noget andet som forsvinder i stedet :respekt

By the way - er I begyndt at få råmælk i brysterne?? det er jeg - dét er sgu lidt mærkeligt faktisk..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg er nu 27+4 og var lige på vægten. Jeg har nu taget ialt 8-9kg på.. Synes det er ret fint taget i betragtning at min mave er blevet MEGET større siden uge 12, og det var jo i uge 12 jeg havde taget de første 6kg på.. Så jeg er ret fint tilfreds.. :loveshower

Men er helt enig med Frøen - gider virkelig heller ikke gå og kigge på vægten hele tiden.. Kan jo se i spejlet at jeg stadig ser fin ud.. Er glad for min mave er begyndt at se gravid ud nu - var godt nok træls bare at ligne en der var blevet lidt småtyk hehe..

Synes det er vildt med jer som ikke har taget mere på - eller endda taber jer. Det overstiger min forstand nu hvor baby jo bare vokser og der bliver mere mave :) Men må da være vildt dejligt.. så er der vel noget andet som forsvinder i stedet :respekt

By the way - er I begyndt at få råmælk i brysterne?? det er jeg - dét er sgu lidt mærkeligt faktisk..

yep jeg har også råmælk ... og har haft det i nogle uger, det er endnu ikke så meget at det drypper, men når jeg smører brysterne ind i olie eller creme kommer der små dråber både klar og hvidlig væske = råmælk ud. blink.gif

mange mange tillægsord kan siges om DET fænomen huh.giflaugh.gif er enig - det er sku lidt mærkeligt haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille vægt status herfra hvor jeg nu er 29+5. Vægten siger +15 kilo, så ja jeg er godt på vej mod de 23 kilo jeg tog på sidst. Jeg har faktisk ikke været på vægten siden uge 10 hvor jeg fik lavet vandre journal, men jeg gider heller ikke spekulere på det. De sidste to graviditeter har jeg taget en del på, men havde smidt det hele et halvt år efter, så mon ikke det også ryger af denne gang. Ellers glæder jeg mig over at lillepigen bliver vant til at spise meget varieret mad og at jeg ihvertfald ikke hører til dem, der er i tvivl om hun får nok :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev vejet for en uge siden ved JM og der havde jeg taget 500 gram på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vel på omkring +3-4 kg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 28+3 i dag og har taget omkring 13-14 kg. på... :oops

Sidst tog jeg 16 kg. på i det hele, så tænker at jeg nok når en del højere op denne gang! ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må indrømme at vægten heller ikke er det jeg tænker mest over men jeg har også en "normal" vægt misforstå mig ikke her men kan godt forstå de der kæmper lidt med vægten i hverdagen måske ikke ønsker at komme op og tage 25-30 kilo på. Jeg mener de skal jo også af igen, måske ;) . Jeg tabte det meste under amningen, under sidste graviditet, yes :hophop , men de sidste 6 kilo skulle løbes af inden jeg var nede på min "normale" vægt.

Men igen må jeg indrømme at selvom jeg tænker lidt over hvad jeg propper ind, selvom det er en del mere usundt her i julen. Men graviditet skal jo heller ikke være en undskyldning for bare at proppe og være usund, man kan jo læse overalt hvor vigtigt det er vi spiser sundt og varieret, så det ligger mig meget på sinde at give ham inden i maven den bedste start som muligt. Men mine mængder er helt sikkert blevet større og når vi synder gør jeg også.

Det jeg ville sige med alt det her er at jeg ikke synes det er en skam, at tænke lidt over vægten og hvad man propper i munden under graviditeten, for det jo heller ikke sundt med for meget overvægt under forløbet hverken for baby eller den gravide krop. Og synes bestemt ikke det lyder som om man ikke nyder graviditeten fordi man tænker lidt over tingene.

Bare lige til reference til GRØNFRØ der nærmest undskylder lidt, det skal du altså ikke jeg forstår sagtens hvad du mener, og helt ærlig er det altså overvældende hvad der sker med vores kroppe under disse ni mdr. Ville også bare lige give et :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER