Guest Felixmor

Den store tråd om pakkekalender

33 indlæg i dette emne

Ja der er længe til jul men julen bringer mange udgifter og mange køber pakke/adventskalender i god tid.

Felix har fået den her fine troldejulesok af sin bedsteforældre og den skal da indvies. Men den dreng mangler intet så synes måske en inspirationstråd kunne være en ide?

Skriv endelig på hvad dine poder skal have eller bare gode ideer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har sådan en ide om at Maliva skal have en dukke i julegave og så vil jeg i pakkekalderen købe ting til den.

Tøj, sutteflaske, sut osv. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isaac får adventsgaver, han får biler samtlige søndage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her køber jeg bedre haver og så er det advendts gaver.

Jeg orker bare ikke alt det skrammel :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her køber jeg bedre haver og så er det advendts gaver.

Jeg orker bare ikke alt det skrammel :balloons

Det måtte jeg sande sidste år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores er lidt en kombi af chokolade og pakker så der er både små biler, slikkepinde, blyanter, også hvis de mangler strømper eller tøj og sengetøj ;)

Sidste år fik den yngste en junior dyne da hans var noget brugt ( arv fra storebror og jeg fandt et super tilbud ) det var et kæmpe hit og han snakker ofte om at han har fået den af julemanden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter har været meget forkælet mht pakkekalender, men i år, bliver det enten adventsgaver eller meget små gaver, chokolade julemænd, hårpynt, strømper, undertøj m.m.. Hælder måske mest til adventsgaver, da det så kan blive større og mere brugbare..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her køber jeg bedre haver og så er det advendts gaver.

Jeg orker bare ikke alt det skrammel :balloons

Samme her ;) Og har allerede søgt eBay tynd for inspiration :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

den lille får nok ikke gaver i år, men den store han får også adventsgaver, for som MLM skriver,så gider jeg heller ikke det skrammel...Hvad han så skal have den store, det har jeg bare slet ingen anelse om... :P

Men jeg skal tilgengæld snart til at brodere en julekalender til lillepigen... :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var barn havde vi "kun" advents gaver + en ekstra juleaftens morgen og ellers så kom nissen nogle gange forbi og gemte en gave under dynen, eller i køleskabet eller andre mærkelige steder. Det var en KÆMPE fornøjelse når mor, far eller en eller anden "hørte en lyd" og gave jagten gik ind. Vi fik alt fra film, legetøj og tøj i advents gaver, og nissen kom forbi med hårspænder, julepynt, strømper, billigt legetøj, chokolade, sæbebobler m.m.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må ikke købe ting til ungerne hele 2012 andet end til fødselsdag og jul (for at se om vi kunne få dem til faktisk at ønske sig noget og selv lære at spare op i stedet for at alt bliver serveret bare de peger på noget) så jeg har købt småting til julesokkerne.

Da jeg forleden ryddede op i kælderen fandt jeg ud af at jeg allerede har en hel flyttekasse med småting, så jeg er vist ved at have nok ;)

De store får et par gange om ugen og lidt dyrere ting, f.eks. en bog, underbukser med Angry Birds osv. mens de små får hver dag. For dem er det ikke den ting de får, men spændingen ved at se i sokken hver morgen og pakke op.

De ting jeg har fået samlet er f.eks. de der vaskeklude som en firkant eller hjerte som folder sig ud når de bliver våde, klistermærkeark, malebøger, biler, dukker, lego osv. osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her køber jeg bedre haver og så er det advendts gaver.

Jeg orker bare ikke alt det skrammel :balloons

Ville også ønske jeg kunne give advendts gaver, men det er bare lidt svært når de er ved deres far i weekenden <_<

Aner ikke hvad jeg skal finde på i år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville også ønske jeg kunne give advendts gaver, men det er bare lidt svært når de er ved deres far i weekenden <_<

Aner ikke hvad jeg skal finde på i år

Kan pakken ikke bare ligge der, når de kommer hjem søndag eftermiddag/aften?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg nupper en idé fra min kusine når Prop engang skal have gaver.

Hun købte sidste år et stort playmobil sæt, hvori der var et piratskib som han ønskede sig. Det fik han så en af de første dage, og alle de resterende dage fik han de småting som hørte med til skibet - mennesker - skatte - dyr osv. Jeg synes at det er en super god idé, fordi det er noget brugbart barnet så får, noget de har ønsket sig, og til en overkommelig pris. Mener min kusine gav 400ognoget på tilbud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan pakken ikke bare ligge der, når de kommer hjem søndag eftermiddag/aften?

nej for de kommer først hjem lige til sengetid, og så ville det være synd.

Plus det er der han giver dem stooooore gaver (ala 200 kr pr stk)

Så jeg må hitte på noget andet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved godt at adventsgaver er om søndagen, men hvad så med at give dem om tirsdagen og så lave decembertirsdage til nogle specielle dage f.eks. med hyggemad, kun stearinlys og julesyslerier i stedet for tv og computer?

Og så selvfølgelig tirsdagsgaver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved godt at adventsgaver er om søndagen, men hvad så med at give dem om tirsdagen og så lave decembertirsdage til nogle specielle dage f.eks. med hyggemad, kun stearinlys og julesyslerier i stedet for tv og computer?

Og så selvfølgelig tirsdagsgaver :)

Det var da en rigtig smart ide :) tak for den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uhh den er svær Laura har de sidste år stillet hendes støvler ved kaminen, og tror fuldt og fast på nissen kommer hver dag i december så kan ikke få mig selv til at sige til hende, i år giver nissen kun advents gaver.

sidste år var det hår pynt, undertøj, strømper, frugt, hjemmelavet konfekt, små bøger, puslespil, ny tandbørste, tandpasta, mange af tingene er noget hun havde fået alligevel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt fisher price little people legepladsen og overvejer nu, om han skal have den i adventsgave eller nu. Han har jo alligevel ikke fantasi til som sådan at lege med det og derfor kunne det jo godt vente til december

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læste i en blog på et tidspunkt om en, der havde lavet en julekalender med aktiviteter i stedet for små gaver. Så kunne det være, at de skulle læse en historie sammen, tegne, bage boller etc. Det tror jeg godt jeg kunne finde på at låne fra, når den lille bliver stor nok. Måske ikke alle dagene, men fordele det lidt.

Jeg havde som barn en julekalenderbog som var en historie med 24 kapitler. Det var super hyggeligt at tage 1 kapitel af gangen og læse sammen :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læste i en blog på et tidspunkt om en, der havde lavet en julekalender med aktiviteter i stedet for små gaver. Så kunne det være, at de skulle læse en historie sammen, tegne, bage boller etc. Det tror jeg godt jeg kunne finde på at låne fra, når den lille bliver stor nok. Måske ikke alle dagene, men fordele det lidt.

Jeg havde som barn en julekalenderbog som var en historie med 24 kapitler. Det var super hyggeligt at tage 1 kapitel af gangen og læse sammen :7himmel

Kan godt huske vi fik en historie. Tror den hed Julius :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læste i en blog på et tidspunkt om en, der havde lavet en julekalender med aktiviteter i stedet for små gaver. Så kunne det være, at de skulle læse en historie sammen, tegne, bage boller etc. Det tror jeg godt jeg kunne finde på at låne fra, når den lille bliver stor nok. Måske ikke alle dagene, men fordele det lidt.

Jeg havde som barn en julekalenderbog som var en historie med 24 kapitler. Det var super hyggeligt at tage 1 kapitel af gangen og læse sammen :7himmel

Årh det er helt i min ånd :) den tror jeg at jeg vil nupse også... altså om et par år :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh det er helt i min ånd :) den tror jeg at jeg vil nupse også... altså om et par år :rolleyes

hehe, ja det virker lidt mærkeligt at give en baby på 4 måneder en "bageaften" i kalendergave :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hehe, ja det virker lidt mærkeligt at give en baby på 4 måneder en "bageaften" i kalendergave :D

Hæ hæ det får hun nok alligevel :lol mor her er alt for juleglad til at vi kan undgå at gå december AMOK med julebag og Gertrud Sand oppyntning i et sandt inferno af julemusik og julegave indpakning - Jeps jeg er en julegris og hun kan lige så godt lære det fra starten... (købte forresten årets første jule nisse i lørdags :whistling )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hæ hæ det får hun nok alligevel :lol mor her er alt for juleglad til at vi kan undgå at gå december AMOK med julebag og Gertrud Sand oppyntning i et sandt inferno af julemusik og julegave indpakning - Jeps jeg er en julegris og hun kan lige så godt lære det fra starten... (købte forresten årets første jule nisse i lørdags :whistling )

:yay endnu en Gertrud

Sådan en er jeg også og elsker bare,at jule med pigerne, når de gider :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER