Guest

Hvad kan man gøre for at sætte fødslen igang?

22 indlæg i dette emne

Nu går jeg jo på overtid og syntes at jeg har hørt ALT muligt om hvad der kan sætte en fødsel i gang, både de behagelige metoder, de hårde metoder og de mindre rare metoder!!! Hvad har i hørt?

Jeg har hørt at man kan drikke Hindbærblad the - det giver gode veer og så er chancen for at sprække mindre.

Jeg har hørt at man kan gøre meget for at øge sit oxytocin niveau bl.a.:

-kramme

-kysse

-dyrke sex

-spise mørk chokolade 70%

-spise god mad

-tage et dejligt fodbad

-slappe af

-få massage

-blive nusset af manden

-dufte til noget rart

-lytte til noget rart

-i det heletaget gøre noget godt for sig selv

Jeg har hørt at sex kan sætte fødslen i gang - pga:

-det fremkalder veer

-det styrker oxytocin nevauet

-det løsner endorfiner (som er adrenalinets fjende)

-sæd indeholder et stof der blødgør livmodermunden

jeg har hørt at man kan gå sin fødsel i gang fx ved at gå på trapper m.m. (men det har min jordemoder afkræftet da fysisk aktivitet ofte udløser adrenalin som standser en fødsel)

Kom frisk med flere ammestue historier!!! Det kan jo være det virker :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved ikke om det kan gå ind under ammestuehistorier, men jeg vil nu påstå at jeg "gik" min fødsel i gang..... Jeg gik en laaaaaang tur dagen før min fødsel (på trods af at min krop skreg af mig, og IKKE ville nogen steder) og på hjemturen begyndte jeg at få kraftige plukveer.... De fortsatte hele aftenen, og om natten/morgenen vågnede jeg med veer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan jo så sige at ingen af dem virkede på mig :rolleyes

Der er jo også det med at spise en ve-kage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan jo så sige at ingen af dem virkede på mig :rolleyes

Heller ikke mig :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja Ve kage og fødsels Pizza...

Jeg vil nu også sige at hvis noget af det havde virket så sad jeg ikke her og trillede tommelfingre :rolleyes

Ananas i store mængder skulle vist også gøre noget - men det er vist 3 hele om dagen :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiste rejer stegt i chili og hvidløg, veerne startede lige så stille ca 5 timer senere, men det kan der jo være mange årsager til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiste ananas dagen op til men igen om det har nogen betydning aner jeg ikke :-)

Håber snart der sker noget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja Ve kage og fødsels Pizza...

Jeg vil nu også sige at hvis noget af det havde virket så sad jeg ikke her og trillede tommelfingre :rolleyes

Ananas i store mængder skulle vist også gøre noget - men det er vist 3 hele om dagen :blink

Jeg har hørt, at man ska spise 7 hele.. Puh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også på gå ture, ikke de lange udmattende, men de små rolige hvor man får rørt kroppen lidt og får trukket vejret dybt.

Og middagslure - men det er måske også fordi de simpelthen virker uundværlige :D

Zoneterapi kan måske sætte gang i noget, men jeg tror nu kun det gør det hvis kroppen i øvrigt er helt klar. Men ellers er det noget som i hvert fald for mig gir enormt velvære, hvilket da må tælle på oxytocin kontoen :7himmel

Jeg tar vekselvarme fodbade efter zoneterapeutens anbefaling: En balje varm og en balje kold vand og så skifte imellem. Efter 30-45 min er jeg i hvert fald dejligt afslappet.

Indtil videre er der godt nok intet af det her eller de ting du nævner som har virket på mig <_< men i det mindste syns jeg det hjælper med at gøre ventetiden bedre, og jeg tror også på at man får en bedre fødsel hvis man så vidt muligt er afstresset og udhvilet når den endelig starter.

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har hørt at hvidløg skal kunne sætte gang i noget.

Har også hørt, at det skulle virke at nulre brystvorterne. Da jeg vaskede mine tidligere i dag (jeg kan ikke klare, når det der råmælk størkner i vorten) fik jeg da en god plukve eller 2. Men gad ærligt talt ikke sidde og trille brystvorter hele aftenen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har hørt at hvidløg skal kunne sætte gang i noget.

Har også hørt, at det skulle virke at nulre brystvorterne. Da jeg vaskede mine tidligere i dag (jeg kan ikke klare, når det der råmælk størkner i vorten) fik jeg da en god plukve eller 2. Men gad ærligt talt ikke sidde og trille brystvorter hele aftenen :D

Hæ hæ men mon ikke manden ville kunne tages til hjælp dér?

Ej jeg har også hørt begge dele... skulle man æde et hvidløg imorgen??? :lol ej jeg er simpelthen så bange for at halsbrand og dårlig ånde er det eneste jeg får ud af det <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hæ hæ men mon ikke manden ville kunne tages til hjælp dér?

Ej jeg har også hørt begge dele... skulle man æde et hvidløg imorgen??? :lol ej jeg er simpelthen så bange for at halsbrand og dårlig ånde er det eneste jeg får ud af det <_<

Tror ikke manden vil kunne lide resultatet af brystvortenulring lige nu. Han er ikke god til kropsvæsker :hophop

Tænker også, at en fødsel i første omgang ikke er et super charmerende scenarium, så hvidløgsånde oveni?!? :rolleyes Og når den lille kommer op og skal ligge på maven og lære ens duft at kende, og man bare stiiinker af hvidløg :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

He he he... Hvidløg virker ikke ;) :whistling (har prøvet at æde et rå fed. Det eneste jeg fik ud af det var en brændende tunge og en meget sær fornemmelse i maven :P )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu går jeg jo på overtid og syntes at jeg har hørt ALT muligt om hvad der kan sætte en fødsel i gang, både de behagelige metoder, de hårde metoder og de mindre rare metoder!!! Hvad har i hørt?

Jeg har hørt at man kan drikke Hindbærblad the - det giver gode veer og så er chancen for at sprække mindre.

Jeg har hørt at man kan gøre meget for at øge sit oxytocin niveau bl.a.:

-kramme

-kysse

-dyrke sex

-spise mørk chokolade 70%

-spise god mad

-tage et dejligt fodbad

-slappe af

-få massage

-blive nusset af manden

-dufte til noget rart

-lytte til noget rart

-i det heletaget gøre noget godt for sig selv

Jeg har hørt at sex kan sætte fødslen i gang - pga:

-det fremkalder veer

-det styrker oxytocin nevauet

-det løsner endorfiner (som er adrenalinets fjende)

-sæd indeholder et stof der blødgør livmodermunden

jeg har hørt at man kan gå sin fødsel i gang fx ved at gå på trapper m.m. (men det har min jordemoder afkræftet da fysisk aktivitet ofte udløser adrenalin som standser en fødsel)

Kom frisk med flere ammestue historier!!! Det kan jo være det virker :whistling

Lige præcis!!! Det er også det de siger ved Smertefri Fødsel, som jeg læser om pt. Gode, hede kys både på munden og brystvorterne skulle hjælpe en del! Faktisk råder Anja (indehaveren) ved Smertefri Fødsel, at sende JM udenfor døren og så lade farmand "komme til" :rolleyes :whistling :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis!!! Det er også det de siger ved Smertefri Fødsel, som jeg læser om pt. Gode, hede kys både på munden og brystvorterne skulle hjælpe en del! Faktisk råder Anja (indehaveren) ved Smertefri Fødsel, at sende JM udenfor døren og så lade farmand "komme til" :rolleyes :whistling :blush

Hæ hæ... en af mine veninder havde en ret lang fødsel og på et tidspunkt så skubber jordemoderen en seng hen til "briksen" og ber hendes kæreste om at hoppe op og putte med hende - I fødsels journalen står der endda "parret putter" :7himmel

Men det er altså også bare en knald god jordemoder som desværre er på barsel nu!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hæ hæ... en af mine veninder havde en ret lang fødsel og på et tidspunkt så skubber jordemoderen en seng hen til "briksen" og ber hendes kæreste om at hoppe op og putte med hende - I fødsels journalen står der endda "parret putter" :7himmel

Men det er altså også bare en knald god jordemoder som desværre er på barsel nu!!!

Hvor hyggeligt. Jeg ville elske at have C oppe ved mig, når jeg skal føde :loveshower Det er bare det bedste i verden at putte :7himmel :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor hyggeligt. Jeg ville elske at have C oppe ved mig, når jeg skal føde :loveshower Det er bare det bedste i verden at putte :7himmel :7himmel

Enig!!! Har også sagt til manden at nu sætter vi ind med noget hud mod hud kontakt :rolleyes så han må finde sig i at han ikke har så meget plads i sengen for jeg rykker efter ham :lolhit (han siger han føler sig udnyttet :whistling )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig!!! Har også sagt til manden at nu sætter vi ind med noget hud mod hud kontakt :rolleyes så han må finde sig i at han ikke har så meget plads i sengen for jeg rykker efter ham :lolhit (han siger han føler sig udnyttet :whistling )

Vi er nu ret gode til at ligge tæt (særligt med halvandenmandsseng og kæmpemave :D ) og det har ikke givet noget endnu. Men det er så hyggeligt, så jeg behøver ikke en grund til at gøre det. Tager det bare som en bonus, hvis det skulle hjælpe på det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

fede tips :)

har skrevet den med kram og nus osv. på fødsels-hjælper-listen jeg er ved at lave til min mand, men vi er nu gode til at kramme og nusse.

Sex er dog ikke på dagsorden, kun gensidig...... jeg kan simpelthen ikke med den mave

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aftenen inden min fødsel cyklede jeg en god tur. Jeg cyklede op af en stejl bakke, og det udløste to meget mærkbar plukkeveer, som jeg ellers ikke havde haft i løbet af graviditeten. Desuden tror jeg at det betyder meget at føle sig tryg. Min mand havde fri den dag fødslen gik i gang, så ham vidste jeg hvor jeg havde. Jeg var sågar også så heldig så jeg vidste at "min" Jordemoder havde tid :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har hørt at hvidløg skal kunne sætte gang i noget.

Har også hørt, at det skulle virke at nulre brystvorterne. Da jeg vaskede mine tidligere i dag (jeg kan ikke klare, når det der råmælk størkner i vorten) fik jeg da en god plukve eller 2. Men gad ærligt talt ikke sidde og trille brystvorter hele aftenen :D

Det gjorde jeg da jeg ventede Anton. Jeg nulrede under en plukve som blev meget kraftigere af det - gjorde det samme da der kom en mere kort tid efter, og den blev også kraftigere - så gik vandet lige efter.

Så for mig tog det max 5 min for at starte det hele :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt fra flere at akupunktur kan hjælpe til at sætte gang i fødslen :)

SÅ, desperat som jeg efterhånden er, har jeg lige bestilt tid til akupunktur i eftermiddag - så krydser jeg fingre for at det virker :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER