rusternille

Hvornår vil i gætte på at i føder?

55 indlæg i dette emne

Jeg synes at det kunne være lidt sjovt, -nu hvor vi er ret tæt på, at gætte på hvornår vi føder i forhold til vores termin.. Og så vi kan sammenligne efterhånden når fødslerne går igang..

Håber at i vil være med?

Jeg har en god mavefornemmelse om at det sker lidt før terminsdatoen, og helt præcist tror jeg det sker Den.23/09 altså tre dage før terminen.. Mæææææn det kan godt være det er ren ønsketænkning..

Sammenfatning af gæt, drømme og planer:

Lilla betyder et gæt over tid, sort er under eller til tiden..

Tazbaby - gættede midt August, og har født 13/8 :stork

Økonom - PKS 27/8 - Har født en smuk lille Prinsesse :stork

GBP86 - Først i September - Har født en pige den 11/9 :stork

Bolsin - 6 September - Har den 23/9 født en dejilg dreng :stork

/JaWeLa - 7 September Korrigeret til 17/9 - Fødte den 20/9 en lille pige :stork

MamaMikkel_Junior - 8/9 September - Fødte den 24/9 en pige (Fillipa) :stork

Louisevibe - 9 September - Har født en kær pige den 19/8 :stork

Lea 1309 - 10 September (Caroline's fødseldag) - Har født yndige Caroline Den 8/9 :stork

Charlotte75 - 12 September - Har den 15/9 født en drengebasse :stork

Majkenhall - 19 September Har født D.22/8 :stork

Mikkelmille - 21 September (3400 gram), manden siger 26, søster 27 - Har den 18/9 født en dejlig dreng :stork

Rusternille - 23 September - Har den 17/9 født en pige :stork

SaraLE - 24 September, manden gætter 29 September Sara gættede rigtigt og fødte den 24!! :stork :glad

Miss. Tang - 30 September (eller 1.Oktober) Har på terminsdatoen D.28/09 født lille Leah :stork

Sensommerbaby - 30 September eller 4 Oktober

Novalfrida - 1 Oktober

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er sat til kejsersnit d. 27/8, jeg tror ikke fødslen går igang før den dato..... selv om tanken har strejfet mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik 6 dage over med min datter, så regner ikke med at føde før termin. Jeg har selv tænkt d. 12. sep, men nu må vi se :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ingen ide, håber på lidt før..

Men manden har heltiden ment det bliver d 1. okt, men 'er gået med til' d 30 sep da han fandt ud af vi så får børnepenge i okt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har heller ingen ide... Men vil heller ikke begynde at gættet før efter d.15/8 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, jeg går over tid. Så gætter på 9. september

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har jo drømt jeg føder 37+4 / 37+5

Hvilket er d. 8./9. September (16/17 dage før termin)

Får sikkert slet slet slet ikke ret, men da tøsepigebarnet i mavsen er kæmpe, ville det nu ikke gøre så meget hvis det skete lidt før tid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har jo drømt jeg føder 37+4 / 37+5

Hvilket er d. 8./9. September (16/17 dage før termin)

Får sikkert slet slet slet ikke ret, men da tøsepigebarnet i mavsen er kæmpe, ville det nu ikke gøre så meget hvis det skete lidt før tid...

Hvor stor er din pige?? Ihh hvor spændende at du direkte drømmer om bestemte datoer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tro jeg føder først i sep. (termin d.14)...

Men det er kun fordi ALLE bliver ved at sige det...havde nemlig først forberedt mig på at tage to uger over termin ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føder på caroline's fødselsdag ❤❤❤❤

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor stor er din pige?? Ihh hvor spændende at du direkte drømmer om bestemte datoer...

Hun ligger ca. 20 % over gennemsnittet - altså nu allerede ca 2600 gr.!!!

Så lidt af en basse... Men skal scannes på tirsdag, så der ved vi det måske mere præcist?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føder på caroline's fødselsdag ❤❤❤❤

DET tror jeg du har ret i :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg gætter på den 24.september (altså 40+3)

Manden min gætter på den 29. september (41+1)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, har termin d. 21, men da den 1. blev født 37+0, er jeg blevet forberedt på, at jeg ikke skal forvente at gå tiden ud.

Men da det er en lille fis, jeg gemmer på, må den gerne vente så længe som muligt.

En "mave"fornemmelse er omkring 14 dage før, altså omkring d. 7.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså lige nu hedder det den 10-09-12 :loveshower men skal på sygehuset om 14 dage også må vi se om datoen holder. :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg blir sat igang så jeg føder den 1 oktober. Har termin den 16 september

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har termin den 28, men tror på den 30. September eller 4. Oktober

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nå nu går gættelegen igang herhjemme... min kæreste siger 26 sep min søster 27 og jeg selv siger 21 min faste termin siger 29sep.. men jeg tror han kommer når han vejer ca 3400g...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun ligger ca. 20 % over gennemsnittet - altså nu allerede ca 2600 gr.!!!

Så lidt af en basse... Men skal scannes på tirsdag, så der ved vi det måske mere præcist?!

Min lille fis er så IKKE 20 % over gennemsnittet som skønnet hele vejen igennem!!!

Scanningen i tirsdags viste derimod -15,5 %, hvilket udløser ekstra scanning!!

Er helt forvirret og en anelse bekymret, men så alligevel ikke. Storesøster var præcis ligeså stor på nuværende tidspunkt og ved fødsel, 3256 g. og 53 cm, så en hel fin størrelse...

Hva filan er det med de jdm? Er deres skøn virkelig bare gæt...????

Glæder mig nu til ekstra scanning i starten af september og håber på hun følger sin egern kurve...

Er sgu lidt øv!!

Men go' dag herfra! (",)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal ikke være bekymret over de -15%.. Vi gik fra samme tal til -7% på 4 uger :) min opfattelse er også at jordmoderen gætter... Har dog haft en enkelt jordmoder der gættede rigtigt :) spændende hvad næste scanning siger!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selv om vi bliver skannet løbende for at sikre, at lillefisen vokser og trives, har min jdm sagt, at hun vil blive ved med at vurdere størrelsen, fordi fejlmargen på deres skøn og skanningerne er den samme...

Det giver da lidt stof til eftertanke!!! <_<

Sonografen sagde til den første tilvækstskanning, at man jo godt kan være lille og trives :)

Jeg ville heller ikke være bekymret, så længe hun enten følger sin egen kurve eller retter sig.

Lillefisen har også rettet sig fra -21% til -14%, og både jdm og sonografer er godt tilfredse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op, det lyder da ikke særligt pålideligt :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hold da op en forskel på sygehuspersonale, hende der lavede vores tilvækstscanning vist en skærm med mange diagrammer - med mål på mave, lår, hovede, længde og en del flere hor man kunne se om hvert enkelte mål lå inden for rammerne - og hun sagde at der var delte meninger om præcission af scanning men hun sagde at mht til fosterskøn så læger generalt dårlige ( de ser jo ikke mange maver) jordmødre var ok - men som hun sagde at fordelen ed scanning var netop at man tog udgangspunkt i rigtig mange mål - og så længe at alle målingerne lå inden for rammerne så betød det lidt groft sagt at kroppen harmonere og udfra målene fandt man den mest præcise vægt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde gættet på midt/slut august og fik sørme ret :)

Vores dejlige pige blev født for en uge siden den 13/8 <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

stort tillykke :) vi skal da snart have en fødselsliste ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER