slyngemor til to

flergangsmødre?

10 indlæg i dette emne

Jeg kan ikke rigtig finde ud af om der er en præsentations tråd herinde. Jeg er pt uden computer så er kun på fra mobil og der giver jo lidt begrænset brug.

Hvordan fordeler det sig herinde? Hvem er flergangs mor og hvem er første gangs?

Jeg selv er mor til to dejlige piger. Og et stjernebarn. Så definere mig selv som mor til tre :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej!

Vi har vist ikke sådan en decideret præsentationstråd, men det kunne da være meget sjovt at lave en engang :)

Jeg er mor til to, en dreng og en pige, og venter nu altså vores ønskebebs nummer tre :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg er førstgangsmor - så det hele er meget nyt for mig :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er førstegangsmor, men jeg er samtidig i forvejen bonusmor

Er i præcis samme situation.. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes faktisk at det er en ret god løsning hehe. Alt det med graviditet og fødsel er selvfølgelig nyt for mig, men det at være en familie med børn er jeg helt klar over hvad går ud på! Også fordi Maja var kun 6 mdr da jeg lærte hende at kende, så det er unægteligt en småbørns-familie hehe. Maja er 3 nu, og hun har boet her fuldtid det sidste år, før det et halvt år ved min mand hvor vi ikke boede sammen, så det er halvanden år siden hun boede hos sin mor - og hun har udviklet sig i raket-fart siden. Så opdragelse, at lære børn ting osv - det har jeg en ret god ide om hvad vil sige, tænker jeg :)

Men største skræk er faktisk om jeg kan få amningen til at fungere, fordi bleskift og den almindelige omsorg har jeg stor erfaring med fra Maja og fra mine små niecer og de maaaange børn jeg har passet siden jeg var 13.

Der kan jeg godt se, at du har en "fordel".. Hos os tager kæresten til Jylland hver 14.dag, og har dem hos hans mor.. Så der har jeg slet ikke været inde over opdragelse på samme måde. Selvfølgelig har jeg da været med ham en del gange, men er bare ikke det samme, som hvis de bare kom hjem til os..

Så er bestemt på udebane med alt :-) Men det der pt skræmmer mig mest, hvis man kan sige det, er selve fødslen.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa :)

Jeg venter barn nr: 2

Men til jer der er fleregangsfødende: ( Kan se nogle af jer venter nr 3 )

Men var der meget forskel omkring jeres fødsel på nr 1 og 2 ?

Da jeg fik min søn, tog fødselen ca 4 timer.

Men mange siger at anden gang, går det som regl hurtigere.

Men hvad er jeres erfaring?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa :)

Jeg venter barn nr: 2

Men til jer der er fleregangsfødende: ( Kan se nogle af jer venter nr 3 )

Men var der meget forskel omkring jeres fødsel på nr 1 og 2 ?

Da jeg fik min søn, tog fødselen ca 4 timer.

Men mange siger at anden gang, går det som regl hurtigere.

Men hvad er jeres erfaring?

Her var der stor forskel på 1. og 2.fødsel... Første gang tog 28 timer fra veerne startede med at blive regelmæssige, men med lidt længere mellemrum, og til han var ude. Og det startede med veer. Anden gang startede med at vandet gik, og efter 20 minutters tid kom der veer, med korte mellemrum og regelmæssige, samt kraftige, fra start. Fra vandet gik og til vi havde hende i armene, gik der 7 timer. Så ja, her gik det meget hurtigere og nemmere anden gang :) har nu også næsten kun hørt om at det er den vej det går, fordi kroppen har prøvet det før:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er det samme her første fødsel tog 8 timer anden tog 4 timer, fødte hjemme anden gang. Vil dog sige jeg har flere veninder hvor det ikke er gået sådan. Så ingen regel uden undtagelse. Men nu har kroppen været det igennem og vejen er banet så logisk vil det nok være nemmere og derved hurtigere :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg er ny her inde:-) så vil lige hilse på.

Jeg venter det 3 barn:-) Har 2 drenge på 7 og 9år. ( plus 2 bonus piger)

Jeg har haft lidt svært ved at forholde mig til graviditeten, trods den var planlagt, og maven vokser meget hurtigt. Men her for nogle dage siden begyndte jeg at mærke små bobler ( er 100% sikker på det er babsen) samt hørte hjertelys med angelsound:-) så nu er det ved så småt at gå op for mig, og jeg føler jeg er ved at blive helt kulderet :-)

Glæder mig vildt meget til nf scaningen i næste uge.

Denne graviditet er dog en del anderledes for mig end de to andre, da jeg i mellemtiden er gasticbypass opereret, som giver nogle andre symptomer for mit vedkommende i hvertfald, samt har denne gang en mand som glæder sig mindst, lige så meget som jeg selv. så må indrømme at selvom jeg har prøvet det to gange tidligere, føltes det næstem som første gang :-)

mvh 3 gangs mor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER