s84

Er ny og ønsker at deltage i gruppen :-)

7 indlæg i dette emne

Hej alle sammen.

Nu fik jeg endelig taget mig sammen til at melde mig til gruppen. Jeg kan mærke, at jeg har lyst og brug for at læse og dele med jer andre kommende mødre :-)

De ting jeg har været plaget lidt af ind til nu er meget svimmelhed, svag men konstant kvalme og så utrolig ømme bryster! Nå Ja og så trangen til mad alt usundt og bare mere MAD!

Er det noget i genkender til?

Jeg skal til min første graviditetsundersøgelse den.14.08. Så er jeg 7+3-4 stykker. Jeg kan ikk finde ud af om det er for tidligt og om de hos lægen har regnet forkert? - overvejer om jeg skal ringe til lægen og høre.

Men ville lige høre fra jer inden. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej velkommen til. Jeg har også lige meldt fanen herinde.

Jeg ved ikke om det er forskelligt med lægebesøg. Jeg skal til første lægebesøg når jeg er 9 uger henne. :-)

Men ved hos mine læge undersøger de ikke en andet end at tage blodprøver, ved ikke om det også er forskelligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tror det er forskelligt hvordan lægerne gør det. For kan høre herinde at mange læger først vil se en når man er ca uge 9 fordi de så tager blodprøver der.

Nu har jeg lige snakket med min læge, han har været på ferie. Jeg skal derned af tre omgange. Først for at få lavet en graviditetstest, det skal jeg gerne i denne uge. er den positiv skal jeg have tid til 1. lægebesøg, som er 20 min ved sygeplejeske, hvor der skal udfyldes papir og så ca 10 min ved læge. Senere igen skal jeg så ind og have taget blodprøver til test.

så kan være du bare skal have lavet papirarbejdet nu og så skal komme igen senere til blodprøver

vh Louise

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det tror jeg da du har meget ret i. Og tror også det er utrolig forskelligt Hvordan hver læge gør, som der også blev nævnt. Uhh det bliver så spændende. Syntes ikk tiden kan gå hurtig nok, Vil så gerne ha afvide at baby har det godt :-)

Tak for svar :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :balloons

Jeg tror også der er stor forskel på hvordan lægerne gør mht 1.lægebesøg. Jeg var afsted i mandags hvor jeg var 9+5, og det var inde hos sygeplejersken det foregik. Hun udfyldte journal, tog blodprøver, snakkede kost, vitaminer og alt det andet ;) så skulle slet ikke ses af lægen, og sådan var det også i min sidste graviditet. Mener bare at blodprøven til doubletesten skal tages fra 8+0, men du må ikke hænge mig op på det.

Dine symptomer lyder meget som mine, min kvalme er dog ikke ligefrem let og jeg synes ikke jeg føler mig så sulten. Men tror snart kvalmen slipper sit tag, og så ved jeg at appetitten kommer tilbage for fuld styrke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det tror jeg da du har meget ret i. Og tror også det er utrolig forskelligt Hvordan hver læge gør, som der også blev nævnt. Uhh det bliver så spændende. Syntes ikk tiden kan gå hurtig nok, Vil så gerne ha afvide at baby har det godt :-)

Tak for svar :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til balloons.gif

Jeg var ved lægen første gang 2. juli - hvor jeg testede positivt, snakkede med læge samme dag (men ikke 1. læge undersøgelse)

Har i dag 10+3 været ved første læge undersøgelse og fået taget blodprøver, snakket kost osv. og så skal jeg jo starte på jern nu.

Mine symptomer er: kvalme, øget lygtesans (alt lugter grimt - især mad, så det er en kamp) , træthed, ØMME bryster og så hormonerne på spil whistling.gif

Imorgen skal jeg ringe til JM og bestille tid til NF..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER