Myliona

Hvor mange ml spiser din baby?

26 indlæg i dette emne

Jeg synes Camille spiser meget - Hun får 120 ml ad gangen, og spiser det 6-7 gange om dagen - Også får hun 120 ml te også..

Hun er snart 5 uger. Tit virker det lidt som om hun er mere sulten, men jeg er SÅ bange for at overfodre hende - Hun har jo bøvl med maven, og er bange for at for meget mad, bare gør det værre..

Er også bange for at fordi hun jo ikke fik nok mad de første 14 dage, at hun så ikke selv siger fra <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh har det samme problem med at Clara ikke siger fra for hun spiser bare flasken op....

Clara får 120 - 150 ml, mellem 6-8 gange om dagen... Og det synes jeg, er meget, men hun er sulten hele tiden. Vil have mad hver 2-3 time i øjeblikket. Alt efter hvor meget hun også får sovet m.m

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan nok ikke bruge det til så meget, men Melissa på snart 3 uger får 80-100 ml hver 4. Time, nogle gange kun 60 ml hvis hun melder sig allerede efter 2. Timer. Hun skal have alt det hun vil lige nu (pga. Hun havde tabt sig i sidste uge og vi var indlagt) dog mindst 560 ml i døgnet beregnet udfra vægten. De skal jo have 1/6 af deres vægt, så hvis du er i tvivl, så spørg SP om hun får nok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun skal til 5 ugers undersgelse i morgen.. Det er to uger siden hun blev vejet, så den med vægten er jo lidt svært.

Men for 2 uger siden der vejede hun 4300. Så det er 700 cirka - og hun spiser nok nærmere 800-900 om dagen.

På den anden side hvis hun så har taget 250 gram på i ugen, så passer det jo cirka :rolleyes

For 14 dage siden, spise hun også 80-100 ml ad gangen, det er faktisk siden hun blev vejet sidst, at hun spiser mere og mere (Eller at vi laver mere)..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sif er 3 måneder og spiser 150 - 200 ml ca. hver 3 time... Camilles problemer med maven lyder meget som Sif havde og stadig har en gang i mellem... Min sundhedsplejerske sagde at vi skulle give hende det hun ville have og stole på at hun nok selv skulle sige fra... Men jeg havde også de samme bekymringer som dig... Vi prøvede os bare frem lidt af gangen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Charlie spiser ca 100-165 ml 6 gange i døgnet, og derudover får han ca 100 ml vand/sukkervand/fenneikelte..... Men det er faktisk lidt "irrelevant" i sig selv, hvor mange ml han spiser..... Det der tæller er hvor meget det er i forhold til hans vægt.....

Han vejer ca. 4800 gram, og 1/6 af det er ca 800 ml i døgnet...... Og det passer ret godt med den mængde han indtager :)

(og selv dette tal er KUN en vejledning..... )

De små skal nok selv styre hvor meget de spiser, og hvis de får lov at tømme flasken hver gang fordi man ikke "tør" lave mere, så udvikler de ikke deres mæthedsfornemmelse. Der skal som tommelfingerregel altid være noget tilbage i flasken når baby er færdig med at spise :)

Man kan ikke rigtig overfodre en baby, for de spiser kun det de kan, og kommer der for meget ned i mavesækken, så gylper de det op igen :)

Så jeg ville ikke bekymre mig, og jeg tror ikke mængden har nogen sammenhæng med maveproblemerne...... Begge mine drenge har spist rigtig godt, og rigeligt af flasken, og den store har aldrig haft problemer med maven, mens den lille bøvler meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor køber i fennikelte henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes Camille spiser meget - Hun får 120 ml ad gangen, og spiser det 6-7 gange om dagen - Også får hun 120 ml te også..

Hun er snart 5 uger. Tit virker det lidt som om hun er mere sulten, men jeg er SÅ bange for at overfodre hende - Hun har jo bøvl med maven, og er bange for at for meget mad, bare gør det værre..

Er også bange for at fordi hun jo ikke fik nok mad de første 14 dage, at hun så ikke selv siger fra <_<

Vores datter er ni uger. og har siden hun var i hvert fald fire uger spist mellem 160 og 180 ml. hun har været meget sulten. I dag kan hun enkelte gange spise 200 ml. Men hun stopper selv når hun ikke vil have mere. Fik at vide af en at spiser de hele flasken er de stadig sultne men efterlader de noget så har de fået det de skal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes Camille spiser meget - Hun får 120 ml ad gangen, og spiser det 6-7 gange om dagen - Også får hun 120 ml te også..

Hun er snart 5 uger. Tit virker det lidt som om hun er mere sulten, men jeg er SÅ bange for at overfodre hende - Hun har jo bøvl med maven, og er bange for at for meget mad, bare gør det værre..

Er også bange for at fordi hun jo ikke fik nok mad de første 14 dage, at hun så ikke selv siger fra <_<

Vores datter er ni uger. og har siden hun var i hvert fald fire uger spist mellem 160 og 180 ml. hun har været meget sulten. I dag kan hun enkelte gange spise 200 ml. Men hun stopper selv når hun ikke vil have mere. Fik at vide af en at spiser de hele flasken er de stadig sultne men efterlader de noget så har de fået det de skal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlon spiste 200 ml kl 18.00, og er oppe og spise igen nu :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hiver lige denne tråd frem igen, er sådan i tvivl.

Melissa har jo været flaskebarn i nogen tid efterhånden og vi har hele tiden følt, at vi kunne følge med i hendes behov, altså hvor mange ml hun har skulle have. Hun bliver 7 uger i morgen og spiser pt. omkring 140 ml i dagtimerne (kl. 8/9 - 12/13 og til dels 17-18 - på dette tidspunkt ender vi ofte med at supplere op, da hun fortsat virker sulten 30 minutter til 1 time senere). Derefter får hun 180-200 ml til natten (omkring kl. 20-21.30) også har hun enkelte nætter sovet indtil kl. 3.30. De sidste dage har hun været rigtig svær at få til at sove også er hun vågnet igen kl. 1-2, hvor hun har fået 160 ml, sovet også fået flaske igen kl. 5-6 også starter vi jo forfra kl. 8-9. Hvad gør I andre, har I bare givet eks. 200 ml i ved hvert måltid? Er sådan i vildrede, om vi gøre det rigtige, men hun melder jo heldigvis sig selv, når hun er mere sulten.. ¨

Har forsøgt at kontakte SP i dag, men hun har ikke svaret :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi laver altid samme mlngde - vi skal muligvis til at sætte den op..

Camille spiser 120 ml ad gangen, de sidste to dage har hun dog tømt den, og taget 30-40 ml ekstra :)

Men hun er så også egyndt at gylpe mere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi laver altid samme mlngde - vi skal muligvis til at sætte den op..

Camille spiser 120 ml ad gangen, de sidste to dage har hun dog tømt den, og taget 30-40 ml ekstra :)

Men hun er så også egyndt at gylpe mere...

Der er ingen tvivl om, at Melissa ikke kan "nøjes" med de der 125-130 ml. når vi når til aften - hun bliver så pylret og skriger indtil hun har fået nok!

Bliver bare i tvivl, når Camille jo er 2 uger ældre en Melissa, for så får Melissa jo en del mere i forhold.. Ikke at maden skal bestemmes af alderen, men alligevel :unsure

Melissa gylper stort set ikke - kun hvis vi mosler for meget med hende efter måltidet ;) Så kan der godt komme en skylle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Charlie spiser nu 200 ml ad gangen..... Og vi overvejer at sætte mængden op, da han er begyndt at tømme flasken hver gang, og somme tider virker mere sulten :blink

Jeg er efterhånden i tvivl om hvor meget mere jeg tør give ham ad gangen.... Og frygter faktisk lidt hvordanjeg skal holde ham mæt på mælk til han bliver 4 måneder <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Charlie spiser nu 200 ml ad gangen..... Og vi overvejer at sætte mængden op, da han er begyndt at tømme flasken hver gang, og somme tider virker mere sulten :blink

Jeg er efterhånden i tvivl om hvor meget mere jeg tør give ham ad gangen.... Og frygter faktisk lidt hvordanjeg skal holde ham mæt på mælk til han bliver 4 måneder <_<

Hold da op - Han kan godt lide mad hva!

Camille spiser en del mindre end hun burde, men hun vokser fint (mere end hun behøver)..

Men i dag har hun fået større suttehoved, også kan hun lige pludselig spise mere - det har så resulteret i meget meget overtræt og alt for mæt baby her til aften, hvis mave vist alligevel ikke kunne rumme den mængde :( Håbede hun selv ville sige fra, men nej...

Kan se det er en måned siden vi sidst satte mængden op, så det kan da godt være vi skulle overveje at gøre det igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Charlie spiser nu 200 ml ad gangen..... Og vi overvejer at sætte mængden op, da han er begyndt at tømme flasken hver gang, og somme tider virker mere sulten :blink

Jeg er efterhånden i tvivl om hvor meget mere jeg tør give ham ad gangen.... Og frygter faktisk lidt hvordanjeg skal holde ham mæt på mælk til han bliver 4 måneder <_<

Hvor tit spiser han? Det er sjældent Max tager mere end 130 ml.. Men så spiser han vel også en syv-otte gange i døgnet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor tit spiser han? Det er sjældent Max tager mere end 130 ml.. Men så spiser han vel også en syv-otte gange i døgnet..

Han spiser normalt 5 gange i døgnet...... :)

Jeg har faktisk snakket med min SP om det, for jeg var lidt i vildrede..... Og hun fortalte at der er kommet en ny slags Mme til meget sultne børn.... Den hedder Allomin Ekstra, og er tilsat kartoffelstivelse. Så nu prøver jeg at strække den så længe jeg kan på nan, og så går vi nok over på den nye slags :)

Hun sagde jeg ikke skulle give ham mere end 200 ml ad gangen....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han spiser normalt 5 gange i døgnet...... :)

Jeg har faktisk snakket med min SP om det, for jeg var lidt i vildrede..... Og hun fortalte at der er kommet en ny slags Mme til meget sultne børn.... Den hedder Allomin Ekstra, og er tilsat kartoffelstivelse. Så nu prøver jeg at strække den så længe jeg kan på nan, og så går vi nok over på den nye slags :)

Hun sagde jeg ikke skulle give ham mere end 200 ml ad gangen....

Ej helt seriøst prøv og tænk hvis du ammede :blink det ville du jo slet ikke kunne følge med til!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej helt seriøst prøv og tænk hvis du ammede :blink det ville du jo slet ikke kunne følge med til!

Nej, jeg har også tænkt på at jeg vist har sparet mig selv for meget ved at give flaske...... Og jeg havde lidt på fornemmelsen det ville blive sådan, for Marlon spiste også vildt meget (og gør det stadig).....

Men jeg klager ikke, det er dejligt at have et "ædebarn" :P

Faktisk prøvede jeg her forleden at lave en flaske mere for at se hvor meget han mon ville spise hvis han fik lov..... Og han spiste ialt 260 ml :blink Og han virkede ikke skidt af det bagefter eller gylpede..... Men det er nok ikke godt at udvide hans mave sådan i længden.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, jeg har også tænkt på at jeg vist har sparet mig selv for meget ved at give flaske...... Og jeg havde lidt på fornemmelsen det ville blive sådan, for Marlon spiste også vildt meget (og gør det stadig).....

Men jeg klager ikke, det er dejligt at have et "ædebarn" :P

Faktisk prøvede jeg her forleden at lave en flaske mere for at se hvor meget han mon ville spise hvis han fik lov..... Og han spiste ialt 260 ml :blink Og han virkede ikke skidt af det bagefter eller gylpede..... Men det er nok ikke godt at udvide hans mave sådan i længden.....

Ej for dælen! Tænk nogle kasser du skulle rende rundt med hvis det var :lolhit +mm mætter mindre end mme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alberte får 3 flasker a 120 ml og 3 flasker a150 ml. Hun er nu 5,5 uge og vejer lige over 5 kilo.

Hun har alle dage tømt sine flasker, men det er ikke fordi hun virker sulten når hun er færdig. Hun virker meget godt tilfreds. I hendes tilfælde bør det vel være ok at hun ikke efterlader noget i flasken eller???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIn søn på 5 uger han spiser 180 ml, af stort set alle flasker han får serveret på en dag... VI fylder altid 200 ml i flasken, så der altid er en slat tilbage når han lader til at være mæt..

Vi satte det op til 200 ml i flaskerne, da han begyndte at tømme 150 ml. og virkede mere sulten.. så jeg er ret spændt på hvorlænge vi kan holde os på de 180 ml hver gang.. whistling.gif han melder sig til spisning med 2-3 timers mellemrum.. men han er også en stor baby, så mad skal der jo åbenbart til.. og på sygehuset sagde de, at han bare skulle have alt det og spise som han ville(altså mængder)... så det får han.. han er 5 uger og allerede 63 cm lang og 6 kg. q94.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn på næsten 4 mdr. spiser mellem 150-200 ml hver 3 time hele dagen igennem. Men sover hele natten :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille er 10 uger, 62 cm og næsten 6 kg.. I går spiste hun 690 ml mme :( må hellere holde godt øje med det, da det ikke er meget jo..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille er 10 uger, 62 cm og næsten 6 kg.. I går spiste hun 690 ml mme :( må hellere holde godt øje med det, da det ikke er meget jo..

Så længe hun vokser som hun skal, og virker tilfreds, skal du ikke være bekymret.... Nogle babyer har bare ikke brug for så meget :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER