tazdiginez

Skændes efter sex.

16 indlæg i dette emne

J og jeg har et lille "problem" og det er et der er opstået siden jeg blev gravid.

Når vi har :hump, så kan vi somregel altid være sikre på at dagen efter, så kommer vi i et KÆMPE skænderig.

Vi aner virkeligt ikke hvorfor, men vi synes det er en sjov lille ting.

Det er selvfølgeligt irriterende i situationen, men det er ikke noget vi lader os påvirke af.

Er der nogen herinde der har et bud på, HVORFOR det sker og er der andre der har oplevet lignende? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min umiddelbare tanke er, og det er altså bare et skud i tågen så hvis du ikke kan bruge det, så bare ud til højre med det ;)

.. Men det er at i måske har noget i skal have snakket om som går jer på i dagligdagen. Når så i har haft sex så føler i jer tættere på hinanden og så er det måske nemmere at få sagt de ting man har båret inde med et stykke tid? At det ender i et skænderi kan være fordi den ene af jer (eller begge) ikke føler i bliver hørt?

Ved ikke om det kunne bruges, men ellers så glem det bare :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min umiddelbare tanke er, og det er altså bare et skud i tågen så hvis du ikke kan bruge det, så bare ud til højre med det ;)

.. Men det er at i måske har noget i skal have snakket om som går jer på i dagligdagen. Når så i har haft sex så føler i jer tættere på hinanden og så er det måske nemmere at få sagt de ting man har båret inde med et stykke tid? At det ender i et skænderi kan være fordi den ene af jer (eller begge) ikke føler i bliver hørt?

Ved ikke om det kunne bruges, men ellers så glem det bare :)

Det er da et godt gæt!

Vi har altid haft mange ting om ørerne som har stresset os, men jeg synes vi er rigtigt gode til at fortælle, hvis vi har et problem med den anden. Og det udvikler sig helt sikkert til et skænderig fordi vi ikke lytter til hinanden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i prøvet at indføre lytte tid og snakke tid? Det lyder måske plat men vi gør det herhjemme. Så snakker fx jeg og manden lytter, og når jeg føler jeg har sagt det jeg ville så bytter vi, og sådan forsætter vi så :)

Det gør at man bliver nød til at lytte mere. Og man ender med en roligere og fornuftigere samtale -når man altså har lært teknikken :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i prøvet at indføre lytte tid og snakke tid? Det lyder måske plat men vi gør det herhjemme. Så snakker fx jeg og manden lytter, og når jeg føler jeg har sagt det jeg ville så bytter vi, og sådan forsætter vi så :)

Det gør at man bliver nød til at lytte mere. Og man ender med en roligere og fornuftigere samtale -når man altså har lært teknikken :P

Det har vi også været super gode til og det er vi også super dygtige til, men der sker så meget for tiden at vi oftest glemmer at lytte og kun koncentrerer os om at forsvarer os selv, men ja...

Det er ikke et problem som sådan, vi griner jo af det bagefter fordi vi kan se at det er for åndsvagt, men det kunne jo bare være sjovt at se om der var andre der gjorde det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I proevet at ligge det, diskussionen handler om(lad os kalde det for tingen) ud paa neutral jord midt mellem jer? Jeg vil tro, at det ofte ikke er personlige problematikker, I skaendes om, og dem kan man med fordel se neutralt paa. Naar I har "tingen" mellem jer og ikke hver isaer hos jer, saa kan I tale om, hvad den goer ved jer hver isaer. Saa skal i altsaa ikke sidde og pege fingre af hvad den anden goer/ikke goer. Hold jer hver isaer paa egen banehalvdel og brug tale/lytte tiden.

EDIT: Kan lige fortaelle, at jeg ikke kender til at skaendes i forbindelse med sex....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan det være, at når i har sex er i tætte på hinanden og intime på en måde i ikke er i hverdagen, og når så den intimitet falmer og forsvinder, bliver en af jer eller jer begge skuffede og måske lidt mere nærtagende end normalt.

Jeg kan godt kende fra mig selv, at jeg er mere følsom efter sex, så hvis vi lige har ligget og cudlet og bare været os og nydt hinanden, så rammer en ufølsom kommentar eller lignende bare hårdede, måske fordi man lige har åbnet op og delt en så intim del af sig selv. Sådan tror jeg i hvert fald godt det kan hænge sammen for mig :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt nok spøjst, har aldrig selv oplevet det :) har ikke andre bud end dem der allerede er nævnt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg falder i søvn efter sex, jeg ved ikke hvad Brian laver :lolhit

Ej, spøg til side. Men jeg bliver faktisk mega træt og vil helst bare kramme og sove :7himmel Og det vil Brian også gerne. :loveshower Så det er meget sjældent, at vi skændes efter sex. Langt de fleste gange føler jeg mig bare endnu gladere for ham bagefter, og jeg tror han har det på samme måde. :loveshower Men jeg kan godt nikke genkendende til, at en evt. uheldig kommentar godt kan ramme hårdere efter sex. Jeg tænker, at det er fordi, man er så "blottet" og nøgen (både bogstaveligt talt og metaforisk) at man nemt bliver mere sårbar og måske overreagerer lidt nemmere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo ikke LIGE efter sex at vi skændes..

Ved ikke om jeg gjorde det klart nok i #1, men det er altså dagen EFTER vi har dyrket sex at vi skændes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo ikke LIGE efter sex at vi skændes..

Ved ikke om jeg gjorde det klart nok i #1, men det er altså dagen EFTER vi har dyrket sex at vi skændes.

Så er løsningen jo nem: Sex hver dag! :lol

Ej, sorry, jeg kunne ikke dy mig :blush :kram2

Men hvis det kommer en hel dag efter, er du så sikker på at det hænger sammen med sex'en? Jeg tænker om det så "lige så nemt" kunne være generelt stress over at have en lille baby og flytning og sådan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er løsningen jo nem: Sex hver dag! :lol

Ej, sorry, jeg kunne ikke dy mig :blush :kram2

Men hvis det kommer en hel dag efter, er du så sikker på at det hænger sammen med sex'en? Jeg tænker om det så "lige så nemt" kunne være generelt stress over at have en lille baby og flytning og sådan?

:lolhit

Det er jo et mønster..

Sådan har det været siden jeg blev gravid med Maliva.

Så tror ikke at det er stress.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter vi har fået Kira skændes vi også stort set altid dagen efter vi har haft sex.. Og vi aner ikke hvorfor.. For resten af tiden kan vi sagtens snakke normalt samme og løse tingene på en ordentlig måde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der findes en bog som hedder Cupid's poisened arrow, tror desværre ikke den findes på dansk, jeg læste den i forbindelse med min uddannelse til sexolog og den forklarer lidt om hvordan hjernen reagerer på sex og nærmere betragtet orgasme, nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hele bogen, men den beskriver den kemiske process i hjernen de efterfølgende 21 dage efter en orgasme og det hun kalder for tømmermænd som kommer indenfor 14 dage og gør os irritable og dermed øger chancen for konflikter.

Sex uden orgasme øger vores oxytocin niveau som bl.a er det hormon der gør vi føler os elsket, det giver også et bedre helbred og et større ønske om at blive sammen længere - det sidste hænger også sammen med hvordan vi biologisk er skruet sammen til først og fremmest at sikre artens overlevelse, en mand der ikke kommer i sin kvinde har ikke det samme biologiske behov for at sprede sin sæd i andre kvinder.

Nåh, det var en side kommentar, men hendes bog handler i hvert fald om hvordan man kan få et mere harmonisk samliv ved at dyrke sex uden orgasmer, det skal da også lige siges at jeg ikke selv er gået igang med at teste det endnu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der findes en bog som hedder Cupid's poisened arrow, tror desværre ikke den findes på dansk, jeg læste den i forbindelse med min uddannelse til sexolog og den forklarer lidt om hvordan hjernen reagerer på sex og nærmere betragtet orgasme, nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hele bogen, men den beskriver den kemiske process i hjernen de efterfølgende 21 dage efter en orgasme og det hun kalder for tømmermænd som kommer indenfor 14 dage og gør os irritable og dermed øger chancen for konflikter.

Sex uden orgasme øger vores oxytocin niveau som bl.a er det hormon der gør vi føler os elsket, det giver også et bedre helbred og et større ønske om at blive sammen længere - det sidste hænger også sammen med hvordan vi biologisk er skruet sammen til først og fremmest at sikre artens overlevelse, en mand der ikke kommer i sin kvinde har ikke det samme biologiske behov for at sprede sin sæd i andre kvinder.

Nåh, det var en side kommentar, men hendes bog handler i hvert fald om hvordan man kan få et mere harmonisk samliv ved at dyrke sex uden orgasmer, det skal da også lige siges at jeg ikke selv er gået igang med at teste det endnu ;)

Interessant! Jeg mener ellers at have læst at oxytocin netop udløses i større mængder ved orgasme. Og tænker også evolutionært, at det er en bedre "forretning" for artens overlevelse, at manden elsker (og dermed bliver hos og passer på) den kvinde, som han er kommet oppe i (og muligvis venter afkom med) end at han elsker den (eller de) kvinde®, som han har sex med, som der ikke kan komme en graviditet ud af...

Nå, det var endnu mere off-topic, jeg synes bare det var interessant at vende teorierne på hovedet :blush

:btopic

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden har rent evolutionært, som du kalder det :), et behov for at sprede sin sæd i flest kvinder som muligt for at sikre artens overlevelse, det har egentlig ikke så meget at gøre med kvaliteten af forholdet til moderen. Derfor vil han biologisk set få træng til at komme i en ny skede når han er kommet længe nok i den samme... Groft sagt ;) så har vi selvfølgelig i dag det med etik og hvad der er rigtigt og forkert.

Kvinden vil sjovt nok falde for en mand som bliver hende en god mand, forsørger og far, men når hun vil have børn have en tendens til at kigge efter flotte mænd, som har gode gener. Nogle af os er heldige nok til at have fundet begge i én :D

Faktisk kan kvindens skede frigive et sæddræbende "middel" hvis hun inderst inde ikke ønsker at blive gravid med en mand, den er selvfølgelig ikke så sikker da der jo tit er graviditet ved voldtægt, one night stands og andre tilfælde hvor man ikke ønsker det, men alligevel interessant at det er muligt...

Og jo, oxytocin bliver frigivet ved bl.a sex, orgasme, fødsel, amning, nærhed, kys og kram... Tror det er lidt ligesom søde sager, de får også blodsukkeret til at stige hurtigt og så falder det hurtigt igen... Kan ikke præcis huske det og gider ikke lige læse op på det nu :) men kan huske det har noget at gøre med de hormoner som kommer efter oxytocinet...

Det var vist også lidt væk fra emnet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER