Mimse

Spis dig gravid

7 indlæg i dette emne

Jeg har for nogle dage siden talt med et familiemedlem som var startet hos diætist for at tabe sig. Hun fortalte at denne diætist også "behandler" barnløse og så var jeg fanget. De har bl.a. lavet bogen "spis dig gravid" som jeg lige har bestilt, og glæder mig at få.

Så er jeg jo spændt på om nogle herinde har nogle erfaringer - forhåbentligt gode - med denne vej til at blive gravid :stork

Mie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg har spist efter bogens principper, og jeg tror det handler om virkelig at lave en livsstilsændring, og undgå kulhydrater.

Men vi valgte så en anden vej. Men kan da anbefale bogen, for den giver da nogle aha oplevelser

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiste 95% efter Spis dig gravid og kunne ved ved fertilitetsbehandling nøjes med den laveste dosis hormon for at modne mine æg, til trods for jeg har PCO. Da jeg slækkede lidt på kosten, så var jeg 20 dage om at modne æg, fremfor 16, og det eneste forskel var altså kosten!

Det er en udfordring, at spise efter den diæt, fordi man skal holde sig fra stort set alle de ting en gennemsnitsdansker altid har lært man skal spise meget af (brød, ris, pasta, kartofler, rodfrugter etc) men det kan lade sig gøre og det virker!

Der er inspiration og opskrifter at finde HER (PCO-piger spiser efter principperne i Spis dig gravid, så det er det samme, hvad enten du har PCO eller ej ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er også lige kommet en ny PCO kost/kogebog, som hedder spis dig i balance. Har kun set den omtalt, så ved ikke om den er god. Den er skrevet af to kvinder tilknyttet kostklinikken immanuel, hvor Charlotte Hartvig også er (ejer?).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har spist mere eller mindre efter PCO-principperne siden oktober. Fra at have 1-2 menstruationer om året, har jeg nu mens med ca. 5 ugers mellemrum.

Gravid er jeg ikke blevet (kun en gang der endte i en bio efter et par dage), men håber da på at det lykkes på et tidspunkt.

Som både Vanni og Susanne skriver, så er det noget af en omvæltning, da kartofler, ris mm er udelukket, og brød kun må spises i begrænsede mængder. Det hjælper for mig at fokusere på det jeg gerne må spise, frem for det jeg ikke må spise. Eksempelvis havde ungerne bagt pizzasnegle forleden, og mens de sad og smovsede snegle, tog jeg noget græsk youghurt med hindbær, vanillie, hakkede mandler og lidt flydende sød. Det smagte super godt, og jeg fik meget færre kalorier samtidig med, at jeg gjorde noget godt for min krop.

Det første ½ år brugte jeg på selv at udelukke kartofler, ris, sukker mm fra kosten, og for et par måneder siden bookede jeg så tid hos en diætist, for at få lagt en plan der var helt "PCO-korrekt". Det var den måde der fungerede for mig, da jeg på den måde kunne få mig selv med og ikke med det samme skulle følge en streng plan fra en diætist.

Jeg har siden oktober tabt 13,4 kilo. Det skal dertil siges, at jeg har haft flere perioder hvor jeg er "faldet i", og ikke har fulgt min PCO-kost i en måned eller to, og i de perioder har jeg taget på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er en rigtigt god bog. Jeg har haft lånt den på biblioteket en del gange og har så nu købt den så jeg har den selv. Når aldrig at læse alt det jeg gerne vil når jeg kun har bogen en måned, men er jo også dumt at købe en bog man ikke ved om man er glad for. Jeg synes selv det er rigtigt svært at følge den PCOS venlige kost. Jeg savner mange ting, mange ting med stivelse. Jeg har andre udfordringer end PCOS, har også en mave der ikke tåler hvad som helst. Så jeg kan ikke bare spise efter KISS kostens principper 100%. men jeg har prøvet at tage bidder af det ind langsomt. Det med fra den ene dag til den anden dur ikke så godt for mig. Men lidt af gangen. Feks prøver jeg at få mere fedt og proteiner ind, men specielt fedtet er svært synes jeg. For det skal jo også være det rigtige fedt. Jeg tror på at kosten kan have rigtigt meget at sige, og om ikke andet så er der ikke noget i KISS kosten der skader kroppen som mange andre diæter kan gøre.

Jeg har dog ikke købt bogen kun pga kosten. Der står mange ting om det at ville være gravid og om at være det. Mange gode info jeg ikke kendte før. Så jeg kan også sagtens anbefale bogen, selvom jeg endnu ikke selv har haft held til at blive gravid. Men selvom det værste skulle ske og man ikke bliver gravid så kan man da i det mindste få en sundere krop af det og det kan vi alle vel bruge :)

En anden bog der er rigtigt god som jeg også låner igen og igen og skal have købt: Fra barnløs til frugtbar - spis dig ud af PCOS. Den bog er rigtigt god også. Den minder lidt om Spis dig gravid bogen, men de er forskellige og elsker begge bøger. Ved ikke hvilken jeg ville vælge hvis jeg kun måtte bruge een bog. Så den kan også anbefales!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bestilte bogen og begyndte at spise efter principperne, men syns ikke det gik helt som det skulle med vægten. Så jeg bestilte tid til kostvejledning/fertilitetsbehandling. Det er det bedste jeg nogen sinde har gjort. For kiloene rasler af mig, jeg har det skønt, har så meget overskud & får fantastisk mad. Så håber jeg det også giver pote :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER