baby_nr_3

Kalk - hvordan er det nu?

5 indlæg i dette emne

Hej Tøser

Jeg synes at erindre, at der ud over almindelig vitamin, fiskeolie og jern, også anbefales at tage et dagligt kalktilskud??? Eller husker jeg bare forkert?

Jeg har i hvert fald kødt nogle kalktabletter, men de er så store, at jeg simpelthen ikke kan få dem ned. Er ved at kaste op hver gang, og må simpelthen spytte den ud i skraldespanden. :puke

So what to do? Jeg skal jo have kalk dagligt, men hvad skal der til for at jeg er dækket ind af min egen almindelige daglige kost? og alternativt, er der nogen af jer der kender til kalktabletter, som ikke er større end en almindelig vitaminpille?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg købte gravikalk men har slet ikke fået taget dem, tilgengæld er min lyst til malkeprodukter steget voldsomt og så er der jo også kalk i gravitamin.

Men tror altså ikke det er nødvendigt. Jeg spurgte min læge og hun sagde at det kun er hvis man ikke får mælkeprodukter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tar noget som hedder dolomit kalk, og jeg tar det som pulver, man rører ½ tsk ud i ½ glas vand og det smager ikke af noget særligt. Foretrækker langt at slippe for at sluge store uglaserede kalkpiller. Jeg har købt det hos Matas.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er faktisk ikke nogen officiel anbefaling om at tage kalk, ej heller fiskeolie :)

Dog anbefales 500 mg kalk, men det kan sagtens dækkes gennem kosten, hvis man får svarende til 1/2 liter mælkeprodukt om dagen (ost mv tæller også med)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for det. Jeg er helt med på at kalk ikke går under de officielle anbefalinger, men viste godt at der dog var et anbefalet minimumsindtag af kalk. Troede dog ikke jeg kunne dække det ind, men det tyder det måske alligevel på jeg kan - i hvert fald gennemsnitligt over en uge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER