myboy

At rydde sne !!!

31 indlæg i dette emne

Hej Piger

Er det mandens pligt at rydde sne ? Det syntes min mand, men helt ærlig, jeg syntes det er begges pligt at rydde sne på fortorv hvis man har det eller ens gårds plads, hvis den skal ryddes.

Så igår aftes da manden kørte hjem til hans mor for at rydde sne, han var hjemme til midnat ( Han kan umuligt gøre det i dag fordi han har tilkald på sit arbejde i dag/nat til i morgen )Vi havde fået 22 cm her, så jeg ryddede indkørslen i aftes og her til morgen ryddede jeg gårds pladsen, han fik gang i brændeovnen imens. Og nu har jeg så selvom kl er 6.10 sendt manden iseng igen, så han kan sove lidt mere han skal møde kl 9 og jeg har barsel. Lille manden er vågen og har sovet elendigt de sidste nætter derfor sendte jeg ham op igen....

Hva med Jer rydder i begge sne, eller er det mandens pligt alene?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den der har tid rydder sne... Men når jeg har ryddet sne og manden kommer hjem og senere har tid, gør han det tit om fordi han ikke synes jeg gør det ordentlig.. men det er også begrænsede hvor længe jeg kan bruge på det da jeg jo altid har Nadja og hun gider altså ikke sidde mere end en halv time og glo på mor der skovler sne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gør det nogle gange sammen, det er så hyggetligt, vi har hjørnegrund m 3 baner fortog og stor indkørsel. Tror her hjemme er det en opgave vi deler 50/50 jeg Elsker at skovle sne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hos os er det meget forskelligt, hvem af os, der rydder sneen. Jeg gør det lige så tit som henrik. Men det er også, fordi jeg mener, det at det skal gøres ofter end Henrik mener...

Det er det samme med at slå græs, det skiftes vi også til...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her hjemme er det kun Martin der gør det, da jeg ikke kan med min ryg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er begges pligt og jeg gør det også når jeg kan. I år kan jeg dog slet ikke.

Jeg kan ikke holde til det. Men jeg kan heller ikke bare overlade det hele til manden, så jeg tager den del jeg kan holde til og så må han hjælpe når han kommer hjem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er begge pligt at holde det.

Vi har dog valgt at betale os fra det i år. Det kommer en og fejer og salter fortovet, så vi har kun indkørelsen som vi selv skal rydde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er begge pligt at holde det.

Vi har dog valgt at betale os fra det i år. Det kommer en og fejer og salter fortovet, så vi har kun indkørelsen som vi selv skal rydde.

ja det ville jeg også gerne have haft. Det koster vist kun 1600 om året såvidt jeg husker. Hvad giver I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja det ville jeg også gerne have haft. Det koster vist kun 1600 om året såvidt jeg husker. Hvad giver I?

Vi giver 350 kr. fra 1.november til 31. marts :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi giver 350 kr. fra 1.november til 31. marts :)

Det var billigt! Er det sådan et lokalt selskab?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det en fælles pligt, men det er en nem pligt da vi deles med mine forældre, så den der er først ude napper begge fortove :)

Igår havde min far været ude og klare det inden han tog på job kl 7- dejligt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var billigt! Er det sådan et lokalt selskab?

Det er vist bare et lille et mands firma som har købt en lille trator med en kost og vogn på og så ville tjene nogle penge på den måde. Men er endelig ligeglad bare han holder vores fortov ;) For det er nemlig billigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her skiftes vi til det

men lige pt er det manden og Mikkel da jeg ikke må pågrund af operation

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det stort set altid mig der skovler sne - men det er af lyst :)

Jeg er ikke tilhænger af at ting deles op i mande-/kvindearbejde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det som de fleste der har skrevet i denne tråd: Det er begges job. Men hvis jeg skal se sort/hvidt på det, så GØR Jonas det oftest. Men jeg har også gjort det, og så har vi også gjort det sammen et par gange efterhånden :) Når alt kommer til alt, så er det jo ikke SÅ slemt. Hellere bo i hus og have muligheden for at skovle sne, end at bo i lejlighed og ikke have sneen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her gør manden det. Jeg har absolut INGEN dårlig samvittighed over det. Synes der er så meget andet jeg gør i stedet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ikke nødvendigvis... Jeg har da ryddet min mor og stedfars indkørsel flere vintre lige inden de kom hjem - dengang jeg stadig boede hjemme.

Jeg kan nu også godt lige så vel som min mand kan. Men vi bor i lejlighed nu og udlejer har fået en mand til at komme og gøre det... Det er vist noget der har kørt sådan i mange år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det 100% mandens job.. lissom at slå græs og sætte lamper op osv..... Og min pligt at lave mad og smøre hans madpakke hver dag, etc.....

Vi er frygtelig gammeldags hjemme hos os :D

Og jeg ELSKER det... det er så hyggeligt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er det bestemt ikke her, jeg går ikke ind for kønsfordelte roller, hader det faktisk :) Igår rydede jeg, og sidste gang var det ham.. :)

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det 100% mandens job.. lissom at slå græs og sætte lamper op osv..... Og min pligt at lave mad og smøre hans madpakke hver dag, etc.....

Vi er frygtelig gammeldags hjemme hos os :D

Og jeg ELSKER det... det er så hyggeligt :loveshower

Sådan plejede vi også at have det her.. men synes godt nok på det sidste der er lavede en del om.. f.eks ryddet jeg sne i dag og manden smørre normalt madpakke... Kan godt lide at skovle sne fordi det motion men ellers hader jeg at "rollerne" er blevet byttet om... kan godt lige de er delt op i mande og kvinde ting... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan plejede vi også at have det her.. men synes godt nok på det sidste der er lavede en del om.. f.eks ryddet jeg sne i dag og manden smørre normalt madpakke... Kan godt lide at skovle sne fordi det motion men ellers hader jeg at "rollerne" er blevet byttet om... kan godt lige de er delt op i mande og kvinde ting... :)

Hvor dejligt at jeg ikke er den eneste tilbage,:loveshower

Det er jo i grunden frygteligt gammeldags, det ved jeg godt...

Men ville nu være ked af hvis det var mig der skulle ud og skifte et punkteret dæk i regnvejr :P

Så hellere stå med madpakkerne :D

Og jeg synes helt ærligt heller ikke, at en rigtig mand står med forklæde på i køkkenet... :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

David mener i princippet det er han job af hensyn til min ryg

Men eftersom han ikke er hjemme fra mandag morgen til fredag eftermiddag hænger det stadig på mig at rydde sneen..

Og min ryg er bestemt ikke begejstret for det job skal jeg hilse og sige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er manse der gør det... For jeg kan IKKE med min ryg..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor i et hus hvor udlejers søn bor ovenpå.

egentlig har vi ikke forpligtelse til at rydde sne, men sønnen rejser meget pga job, og jeg synes ikke udlejer skal kører ind for at gøre det.

Da jeg alligevel er hjemme er det mig der rydder sne, men er pænt træt af det.

kæresten har gjort det nogle gange men han har haft meget overarbejde og derfor skal han da ikke arbejde når han kommer hjem.

Overboens kæreste har gjort det en gang i denne vinter, og hans kammerat laver absolut ikke noget selv om han også bor i huset.

Jeg synes det burde deles ligeligt mellem dem der bor her. men åbenbart ikke alle deler den mening.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

den der har tid/er hjemme gør det - tror det bliver 50/50 hen over vinteren....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER