Barbamama

Har du været til kiropraktor med din baby?

56 indlæg i dette emne

Mig?

jeps :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øh jamen for at være ærlig, så kan jeg ikke huske vildt meget af hvad hun sagde, for Valdemar blev så ulykkelig dernede, at jeg bare fokuserede på hvordan vi skulle lave de øvelser og hvornår vi skulle komme igen - og så ellers at komme hjem i trygge rammer. :blush

Men altså hun mente, at han var låst i nakken, hvilket godt kunne være sket i løbet af fødslen da jeg havde en lidt lang pressefase hvor han roterede i bækkenet. Jeg havde jo selv en teori om, at der var noget om det, fordi jeg kunne se et mønster med at han drejede hovedet til venstre side, er stiv i venstre ben, har et hak i venstre øre. Og det syntes hun lød ret sandsynligt. Hun spurgte også om han sådan "vred" sig i et c på puslebordet og det kunne vi jo bekræfte, at han gjorde. Hun ville så koncentrere sig om nakken den dag, så ved ikke om hun fik tjekket hans bækken (som hun mente kunne være kilden til det stive ben).

Hun sagde også, at han var spændt i nakkemusklerne, men jeg ved ikke, om det er det samme, som at han er låst i nakken.

Jeg ved ikke helt hvad hun lavede med ham, det lignede at hun "gik" med fingrene op af rygsøjlen og drejede hans hoved lidt mere til siderne end han havde lyst til. Og vistnok noget mere som jeg har glemt. Vi skal komme igen på fredag (altså en uge efter) og så skal vi lave sådan en øvelse hvor vi holder ham ind til vores bryst, så han har ryggen mod os og nærmest ligger på siden i luften. Vi har så en hånd under numsen og en hånd under skulder og nakke og strækker på den måde forsigtigt hans nakke.

Han har ikke noget imod det på den ene side, men når vi gør det på den anden gør det ondt på ham. Eller det tror jeg i hvert fald. Der kommer gråd, men ikke hidsig gråd, ikke ble-gråd, ikke sult-gråd, ikke overtræt-gråd, ikke bange-gråd. Sådan en "Aaaaav det her gider jeg ikke"-klynkegråd, synes jeg det lyder til...

Jeg synes umiddelbart allerede, at det virker til, at han slapper mere af i øvelsen idag end igår, men jeg ved ikke om det er held/indbildning, eller om det er fordi at han allerede har det bedre i nakken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er et billede, hvor jeg synes man lidt kan se "c-formen". Sådan lægger han sig også nogle gange (men ikke altid) på puslebordet, faktisk endnu mere bukket end på billedet, synes jeg.

post-350-066683100 1345312850_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder meget sandsynligt at det er kommet fra fødslen - det gør det som regel oftest.

han vil garanteret også twiste i C (banan) hvis du hænger ham med hovedet nedad og holder i hans ankler.??

Der kan godt allerede være forbedring - skulle der helst, samt at han nu også skal lære sin krop at kende igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herligt spørgsmål Barbamama, Super godt at læse om alles erfaringer, ooooog rart at have det i baghovedet! :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er et billede, hvor jeg synes man lidt kan se "c-formen". Sådan lægger han sig også nogle gange (men ikke altid) på puslebordet, faktisk endnu mere bukket end på billedet, synes jeg.

post-350-066683100 1345312850_thumb.jpg

Gud hvor er han bare skøn, Barbamama :wub

Det er lige som at se min Johan, da han var helt lille.. den måde han ligger på, på billedet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER