Mette A.

Krydderier i maden

8 indlæg i dette emne

Jeg har læst mig til at det er godt at krydre baby's mad en smule, så det smager af noget. Det gør det både mere spændende for dem, men vænner dem også til forskellige smage, så de måske bliver knap så kræsne senere.

Men jeg er så meget i tvivl om hvad man må bruge af krydderier? Ved at salt er no-go.. men derudover er jeg lost.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stærke krydderier og sådan nogle blandinger med salt i selvfølgelig, det giver nok sig selv egentlig.. :toot

min søn har både fået paprika, karry, spidskommen, koriander og den slags. Jeg tvivler på der er nogle specifikke regler, så længe man ikke pøser det på..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er vist noget med kanel, men jeg er ikke sikker..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er vist noget med kanel, men jeg er ikke sikker..

Det er noget med at mange små ikke helt kan tåle det og slår ud rundt om munden fik jeg at vide i vs :) men om det er rigtigt ved jeg ikke for jeg har af samme grund ikke lige prøvet ;)

I starten brugte jeg ikke så mange krydderier men det skyldtes mere at vi ikke havde noget køkken så jeg kunne ikke rigtig lave mad. Men jeg ville nu ikke tøve med at bruge lidt krydderier for vænner de sig jo til det. I dag bruger jeg alt og det eneste jeg lige passer på med er ikke for meget salt og ikke for stærkt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna har fået hvidløg, karry, spidskommen, timian, oregano, rosmarin, ingefær og kanel. Jeg har aldrig noget om kanel og hun har ikke slået ud af det, men om det bare er heldigt, ved jeg ikke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hvornår begyndte i på det? Må man begynde allerede at putte det i deres "første" mad? (Lise har fået lidt grød og mos i omkring 2-3 uger nu).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hvornår begyndte i på det? Må man begynde allerede at putte det i deres "første" mad? (Lise har fået lidt grød og mos i omkring 2-3 uger nu).

Det ved jeg faktisk ikke. Jeg startede ikke rigtig før hun blev 6 måneder og måtte få sovs og mad der mindede mere om vores. Men ved ikke om der er noget med, at man ikke 'må' før...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh der er næsten ikke de krydderier du ikke må prøve - det er lige kanel og salt du skal være opmærksom på, men ellers prøver du dig bare frem :)

Hvidløg, persille, dild, basilikum, oregano, timian, spidskommen, ingefær, merian, mynte, muskatnød, rosmarin osv. kun fantasien sætter grænser...

Jeg ville vente med de lidt større mængder til hun rammer de 6 måneder og har lidt mere udviklede smagsløg, men der er ikke noget i vejen for at du så småt starter med de milde krydderier, fx tilsætte lidt muskatnød til kartoffelmosen og sådan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER