Guest

hvad skal man have ved hånden

21 indlæg i dette emne

Jeg har gået og leget med tanken om at gøre det hele lidt lettere når (hvis det lykkes) jeg ammer. Derfor har jeg tænkt mig at lave en lille kurv der er nem lige at flytte med rundt fra stuen, til ammestolen og til soveværelset så jeg ikke lige pludselig sidder og mangler en gylpe klud, en flaske vand eller lignende.

Men hvad er totalt uundværligt?

Jeg har selv tænkt at følgende skal ligge deri:

Gylpeklude/stofbleer

D-dråber

(evt bio gaia)

Sutter

Baby-kalenderen

En kuglepen

Lidt knækbrød

(evt mine egne vitaminpiller og fiskeolie)

Og hver morgen vil jeg skære lidt frugt og grønt og komme i en pose og ligge deri, sammen med 2-3 halvliters flasker med vand.

Ellers regner jeg med at have fjernbetjeningen ved hånden i stuen.

Mangler jeg noget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ammeindlæg? Måske en sangbog til inspiration?

God ide ellers :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig god idé :)

Udover de ting du nævner, så er jeg glad for at have min mobil og en ammebrik (det er jo så ikke sikkert at du kommer til at bruge sådan en) i nærheden :)

D-dråber har vi ved puslebordet, de skal jo kun gives én gang om dagen og ikke ved hver amning. Nu ved jeg ikke, hvordan du vil give dem, men Valdemar får dem med ske sammen med lidt MM. Hvis du vil gøre på samme måde, så er det nok en god idé at have en ske sammen med dråberne også :) (En skoldet plastske, som du lægger en frisk en i hver dag :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ammeindlæg? Måske en sangbog til inspiration?

God ide ellers :)

Ah selvfølgelig :rolleyes ammeindlæg hvordan kunne jeg glemme det?

Kanon idé med sangbogen... tror jeg har "de små synger" til at ligge et sted...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg nyder forresten når jeg husker at have TO gylpeklude når jeg ammer. Så har jeg både en, som Mar kan have under hovedet, hvis han savler mælk OG en til at tørre ham med om munden uden at skulle flytte hans hoved ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig god idé :)

Udover de ting du nævner, så er jeg glad for at have min mobil og en ammebrik (det er jo så ikke sikkert at du kommer til at bruge sådan en) i nærheden :)

D-dråber har vi ved puslebordet, de skal jo kun gives én gang om dagen og ikke ved hver amning. Nu ved jeg ikke, hvordan du vil give dem, men Valdemar får dem med ske sammen med lidt MM. Hvis du vil gøre på samme måde, så er det nok en god idé at have en ske sammen med dråberne også :) (En skoldet plastske, som du lægger en frisk en i hver dag :))

Jeg overvejede også at have dem ved puslebordet, men tror bare jeg glemmer dem, så hvis nu jeg har dem ved mig når jeg ammer er der større sandsynlighed for at huske dem, hvis jeg kender mig selv ret :P

God idé med plast skeer - kan man skolde et par stykker og ligge dem i en pose til et par dage?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejede også at have dem ved puslebordet, men tror bare jeg glemmer dem, så hvis nu jeg har dem ved mig når jeg ammer er der større sandsynlighed for at huske dem, hvis jeg kender mig selv ret :P

God idé med plast skeer - kan man skolde et par stykker og ligge dem i en pose til et par dage?

Hmm, vi skolder max et døgn forud, det mener jeg, at det også anbefales med sutter, men jeg er faktisk ikke sikker på om det er nødvendigt :help

Mht. at huske d-dråber, så har du god hjælp i babykalenderen, hvis du har investeret i den :) (og hvis du ikke har, så kan det varmt anbefales. Jeg troede ikke, at jeg ville bruge min, og nu er den nærmest mit vigtigste "babyudstyr". Er SÅ glad for den!)

Edit: Så lige i første indlæg, at du har babykalenderen. Den bliver du glad for! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig helt forstået det der med at skolde alting :unsure jeg har aldrig rigtig gjort det, da jeg tænker hun putter så meget andet i munden, bl.a. hendes hænder, som jo må være noget af det mest beskidte... og tænker de kun har godt af en smule bakterier til at stimulere immunforsvaret.. er der noget jeg har totalt misset?

Men nu er Lise snart et halvt år og har endnu ikke været syg, så det kan da ikke være helt galt det jeg gør... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig helt forstået det der med at skolde alting :unsure jeg har aldrig rigtig gjort det, da jeg tænker hun putter så meget andet i munden, bl.a. hendes hænder, som jo må være noget af det mest beskidte... og tænker de kun har godt af en smule bakterier til at stimulere immunforsvaret.. er der noget jeg har totalt misset?

Men nu er Lise snart et halvt år og har endnu ikke været syg, så det kan da ikke være helt galt det jeg gør... :unsure

Jeg tænker mest på det pga kemien, og tænker der også må være lidt i plastik skeer (men hmm, de er jo lavet til at man skal spise med dem :unsure ). Men kan da faktisk godt se din pointe - hmm...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig helt forstået det der med at skolde alting :unsure jeg har aldrig rigtig gjort det, da jeg tænker hun putter så meget andet i munden, bl.a. hendes hænder, som jo må være noget af det mest beskidte... og tænker de kun har godt af en smule bakterier til at stimulere immunforsvaret.. er der noget jeg har totalt misset?

Men nu er Lise snart et halvt år og har endnu ikke været syg, så det kan da ikke være helt galt det jeg gør... :unsure

God pointe... Jeg har ikke turdet gøre andet end at skolde, men jeg synes din tankegang virker meget logisk...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller aldrig brugt det med skolde, kun de første par gange, da han var helt lille. Men han har heller aldrig brugt sut eller taget flaske. Jeg er enig i det med bakterierne, og min søn har heller aldrig været syg :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåh ja, og til det oprindelige spørgsmål (ammehjerne :rolleyes)

Jeg skal være helt ærlig og indrømme, at hvis det havde været mig der fik din idé, var der en god sandsynlighed for at det hele lå overalt efter en uge, og jeg aldrig fik gjort det med vandflasker og frugt. Men hvis du er så ihærdig så har du min respekt hehe :respekt

Jeg synes det er svært at få den slags gjort med en lille baby, ja faktisk stadig nu hvor jeg har en stor baby..

Jeg ammede også bare i stuen, havde ikke noget hjørne eller nogen stol eller noget. Jeg ammede i sofaen, og jeg så altså også lidt tv imens, det lagde han ikke mærke til.. han var jo igang med noget andet :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved begge mine børn har mit faste ritual været at på vej over i sofaen for at amme der snuppede jeg lige fjernbetjeningen med ;) andet har jeg ikke haft brug for da jeg ingen hænder har haft fri den arm baby lå i har haft fjernbetjeningen ( man lære hvor knapperne sidder ) pg den anden hånd har holdt brystet væk fra babys næse ( et stort minus når man har halv store bryster og tyngdekraften har blandet sig )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dråberne plejede jeg bare at dryppe ind i munden når de grinede eller pludrede :) Så slap jeg for skeen.

.... og med store bryster og nogle meget gode suttere kunne jeg faktisk gå rundt i huset mens jeg ammede for at få styr på alle de ting jeg troede jeg havde med ind i sofaen til amningen (skræmte engang pakkeposten da jeg åbnede for ham med et voldsomt suttende barn på armen - dog gemt under en stofble ;)

Havde også en vikle som de kunne amme i så jeg kunne lave mad, folde vasketøj og endda være på tur ud af huset (dog ikke shopping men skovture med de andre unger :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

.... og med store bryster og nogle meget gode suttere kunne jeg faktisk gå rundt i huset mens jeg ammede for at få styr på alle de ting jeg troede jeg havde med ind i sofaen til amningen (skræmte engang pakkeposten da jeg åbnede for ham med et voldsomt suttende barn på armen - dog gemt under en stofble ;)

Havde også en vikle som de kunne amme i så jeg kunne lave mad, folde vasketøj og endda være på tur ud af huset (dog ikke shopping men skovture med de andre unger :))

Wow - det er da multitasking der vil noget :respekt

Når jeg ammer så sætter jeg mig oftest i sofaen og tænder tv'et. Kan have computeren tændt på armlænet til venstre og hvis jeg er heldig og ammer på højre bryst kan jeg klikke lidt rundt på nettet :whistling

Uhh, og jeg har opdaget den store glæde at læse mens jeg ammer. Så sidder jeg i sengen med puder i ryggen og læner bogen op af mine ben/lår :)

Men det eneste til selve amningen jeg bruger er en stofble ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad bruger i som støtte når i ammer? Ammepude (og hvilken?), hovedpude, sofapuder, tæpper, dyner eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smutter bare D-dråberne i munden når den er åben(Hvilket den tit er) Ellers smører en dråbe på fingeren og så i munden :P Haha

Mht. at amme.. Jeg har aldrig noget på mig, andet end mobil og stofble(Som jeg sgu oftest glemmer..) Jeg har ammesofa i hendes soveværelse, men ammer sgu alle vegne synes jeg. I køkkenet, i stuen, ovenpå nedenunder.... Ja, går da også rundt og ammer, mens jeg ordner nogle småting.

Mht. at skolde, tjoo.. Man kan også overdrive alt det der med at det SKAL være baktiefrit, for det bliver det aldrig nogensinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har altid været dybt misundelig på dem der kan alt i mens de ammer ;) men mine hænder er fanget ellers ville baby blive kvalt i brystet

Har en gang vold forarget en sygeplejerske eller hva hun var på barselsgangen hun var ved at forklare mig at jeg ikke måtte røre brystet mens jeg ammede da mælken ellers ikke rendte ordentligt og hun ville slet ikke høre på hva jeg sagde så jeg fjernede hånden og efter kort tid slap bebsen brystet med et kæmpe gisp og var helt rød i hovedet og så gav fruen mig lov at at holde brystet væk fra babys næse ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har altid været dybt misundelig på dem der kan alt i mens de ammer ;) men mine hænder er fanget ellers ville baby blive kvalt i brystet

Har en gang vold forarget en sygeplejerske eller hva hun var på barselsgangen hun var ved at forklare mig at jeg ikke måtte røre brystet mens jeg ammede da mælken ellers ikke rendte ordentligt og hun ville slet ikke høre på hva jeg sagde så jeg fjernede hånden og efter kort tid slap bebsen brystet med et kæmpe gisp og var helt rød i hovedet og så gav fruen mig lov at at holde brystet væk fra babys næse ;)

Ha ha så kan hun lære det :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skolder sutter et par gange om ugen, tror jeg...Nu skal jeg saa til at pumpe noget af alt det maelk ud, som jeg har i overskud, saa der skal den tingest jo nok koges efter hver gang, taenker jeg...?

Mulighed for at faa mobilen ladet op wink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåh ja, og til det oprindelige spørgsmål (ammehjerne :rolleyes)

Jeg skal være helt ærlig og indrømme, at hvis det havde været mig der fik din idé, var der en god sandsynlighed for at det hele lå overalt efter en uge, og jeg aldrig fik gjort det med vandflasker og frugt. Men hvis du er så ihærdig så har du min respekt hehe :respekt

Jeg synes det er svært at få den slags gjort med en lille baby, ja faktisk stadig nu hvor jeg har en stor baby..

Jeg ammede også bare i stuen, havde ikke noget hjørne eller nogen stol eller noget. Jeg ammede i sofaen, og jeg så altså også lidt tv imens, det lagde han ikke mærke til.. han var jo igang med noget andet :sandie

Min mand er villig til at hjælpe med frugt delen :loveshower Vand skal jeg nok selv sørge for.

Mht til ikke at have hænderne fri, så tænker jeg nu heller ikke at jeg sådan skal have gang i det helt store IMENS jeg ammer, mere hvad der er rart ikke at skulle rende rundt efter før og efter. Og sådan have det hele samlet, så man fx kan putte babyen ved siden af sig mens man fx skriver i baby kalenderen og skifter ammeindlæg. Og så man har frugt posen ved hånden når man bliver småsulten, så bliver man ikke fristet af slikskuffen og man kan strække middagsmaden LIIIIDT længere uden at føle sig oversulten og dermed forspise sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER