Barbamama

Det der med at amme om natten

16 indlæg i dette emne

Ja, måske et underligt spørgsmål, men jeg har lidt svært ved at finde en god "rytme" at amme Valdemar i om natten...

Vi starter med bleskift og så amning - så langt så godt. Men efter at han har spist står jeg i et dilemma. Enten bøvser jeg ham - og så vågner han, eller også bøvser jeg ham ikke, og så gylper han eller også har han luft i maven, og så holder dét ham vågen. <_<

Kan man bøvse dem, mens de ligger ned, eller findes der et andet godt fif? :help

Og tillægsspørgsmål: Hvor gør I af babys "nederste" arm, mens I ammer? Jeg synes Valdemar virker så underligt sammenkrøllet, hvis han har armen over mit bryst, men jeg er også nervøs for om den bliver klemt, hvis den ligger under?

Små detaljer, men det er sådan noget,jeg kan ligge og spekulere over om natten, så nu spørger jeg altså :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Max han ligger bare på siden i vores seng med en stofble under hovedet og nogle gange bøvser han, andre gange ikke (mest hvis vi begge falder i søvn whistling.gif) Men når jeg sidder, så ryger hans arm under min, for ellers så er den hele tiden i vejen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var hendes nederste arm ned langs min side under min arm. Giver det mening ?

Mht bøvs havde vi samme problem. Min sp sagde vi ikke skulle bøvse hende om natten, fordi ofte har babyer ikke behov for at bøvse om natten (aner ikke om det passer)

Anyway vi gjorde således. ammede, bøvsede, skiftede. så ammede vi lige den sidse tår til hun sov ( uden at bøvse af)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nøjagtig samme dilemmaer. Den med armen har jeg ikke løst. Når jeg har ammet Sofia om natten så lægger jeg hende forsigtigt over skulderen, nogen gange kommer der en lille bøvs, andre gange sover hun for tungt. Enkelte gange er hun vågnet helt, men der har jeg hurtigt kunne vugge hende i søvn igen i mine arme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han faar ved 23-tiden bryst paa samme maade som om natten. Jeg staar op, som regel ved 2-tiden, og gaar ind i babyvaerelset, hvor jeg har lavet ammehjoernet med daempet belysning og foeler mig hyggeligt tilpas og soevndrukkenzzzzz.gifHer giver jeg bryst 1, mens jeg dikker og aer for at holde mindst ligesaa soevndrukken Noah til ilden. Saa boevser jeg ham godt af og skifter ham, eller vice versa. Saa er han gerne vaagnet op til daad igen. Herefter tilbyder jeg bryst 2, som efterhaanden kun bliver til en lille taar eller til at han falder i soevn. Saa kan jeg laegge ham til at sove igen uden de store armbevaegelser fra ham og boevser ham ikke af, fordi han sover. Hans arm ligger under den arm, jeg har under hans hovede.

Ved sidste amning sidst paa naten, der har jeg de sidste dage lagt ham til liggende, fordi han ellers er en tand for vaagen bagefter efter min smag - maa gaa ud fra at han ikke har arvet vores tendenser til B-menneske wink.gif Vi boevser ikke af, for vi sover herefter. Hans arm ligger boejet under mit bryst - altsaa han ligger med begge arme boejede og har dem ved brystet, hvis det giver god mening.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har aldrig tænkt over armen skulle være et problem, så aner ikke hvor den lå henne, da jeg ammede Erica om natten.

Vi bøvsede aldrig af om natten og det var ikke noget problem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her plejer jeg at amme først, for derefter at skifte, og så amme igen. Plejer at bøvse af ved at gå rundt og (danse) haha, så plejer hun nemlig at falde i søvn på min skulder. Jeg kan ikke lægge Caroline uden at bøvse somme tider, for så hikker hun og det kan jeg ikke bære :D

Om natten er det en fast rutine at vi ikke snakker, ikke får øjenkontakt eller lignende. Så kan hun så småt begynde at forstå forskellen mellem nat og dag :)

Mht. hendes arm, så (hvis hun ligger til venstre bryst) så ligger hendes nederste arm ved min armhule, men det kommer helt an på hvordan vi ligger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De få gange jeg ammede, lærte sygeplejerskerne mig at hans nederste arm nærmest skal holde rundt om mig, om mod ryggen, under brystet.... Næsten som om han giver brystet et knus :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De få gange jeg ammede, lærte sygeplejerskerne mig at hans nederste arm nærmest skal holde rundt om mig, om mod ryggen, under brystet.... Næsten som om han giver brystet et knus :P

Sådan gør Camille også :) faktisk også når hun får flaske - For ellers vifter hun totalt med armene og får demi øjnene :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde Frederik liggende i vuggen ved siden af mig og når han skulle have mad, kom han op og ligge i sengen så jeg kunne amme ham liggende. Jeg gik derefter en tur i soveværelset for at få ham til at bøvse. Underligt nok så ville han sjældent bøvse men bare sove igen, så min mand blev nogle vækket for at få ham til at bøvse :rolleyes Han skulle bare tage ham op på skulderen og så bøvsede han total provokerende :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, måske skulle jeg bare prøve at droppe bøvseriet om natten og se om det fungerer... Ellers må det være det med en lille tår efter forsøg på bøvs (det er vistnok også det, jeg gør nu... Tror jeg. Er så træt at jeg døjer med at huske det :blush) Og så må jeg prøve det med at få hans arm til at "kramme" brystet. Synes bare den lille pote er alle vejne! :D :rolleyes

Jeg havde Frederik liggende i vuggen ved siden af mig og når han skulle have mad, kom han op og ligge i sengen så jeg kunne amme ham liggende. Jeg gik derefter en tur i soveværelset for at få ham til at bøvse. Underligt nok så ville han sjældent bøvse men bare sove igen, så min mand blev nogle vækket for at få ham til at bøvse :rolleyes Han skulle bare tage ham op på skulderen og så bøvsede han total provokerende :lol

Haha, hvor underligt, men det er præcis det samme herhjemme. Der kommer bare først en bøvs, når man kommer op på far! :lol :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skiftede vist faktisk også om natten de første par uger, men droppede det rigtig hurtigt, fordi min søn aldrig har syntes det der soveri er så spændende som andre spædbørn har, så han vågnede totalt op og ville opleve, hvis ikke jeg bare ammede ham liggende uden at tænde noget lys, sidde op, skifte ble osv. Men jeg synes heller ikke det nogensinde har været et problem med bøvseriet generelt, og slet ikke om natten.. Det samme med gylp, det har været ret sjældent noget er kommet retur, og kun i små mængder.

Jeg har aldrig rigtig tænkt over det med armen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan bøvse Camille ret let - Ved at gnubbe hendes ryg - Det virker også selvom hun ligger ned, og ellers så elsker hun det når hun ligger på mit bryst og der kan hun sagtens bare falde i søvn, eller bøvse i søvne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg ammer om natten, så ammer jeg liggende og der har Lise bare den nederste arm ind mod sin krop - strakt nedad. Dvs hun ligger selv halvt på den. Når jeg ammer hende i andre stillinger har hun armene over hovedet, en på hver side af brystet.

Jeg bøvser hende ikke af om natten og det har aldrig været et problem. Hun falder i søvn ved brystet og så bliver hun bare puttet.

De første uger skiftede vi hende inden jeg ammede, når hun vågnede midt på natten, men det gik vi efterhånden væk fra da der til sidst aldrig rigtig var noget i bleen. Det er først hen mod morgenen, når hun er ved at vågne at hun rigtig laver noget i den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ammer Mads liggende, fordi jeg ikke selv kan holde mig vågen når jeg ammer :whistling nå men mads ligger bare på siden ind mod mig, så hans armligge vel ned langs hans side vil jeg tro, når eg sidder op og ammer er armen rundt langs undersiden af brystet og om på siden..

Min plan er at jeg snart skal tage mig sammen og sidde op og amme om natten igen, så han kommer i sin egen seng bagefter, det er en skidt vane at vi sover sammen ;) men skulle lige have storesøsters sommerferie overstået hvor jeg havde brug for masser af søvn om natten, for det trækker sku tænder ud med en 3 årig og en 2 måneder baby hjemme hver dag :)

Mads bliver ikke hverken bøvst eller skiftet om natten (kun hvis han laver en stor ble til mig, hvilket er yderst sjældent)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ammer Mads liggende, fordi jeg ikke selv kan holde mig vågen når jeg ammer :whistling nå men mads ligger bare på siden ind mod mig, så hans armligge vel ned langs hans side vil jeg tro, når eg sidder op og ammer er armen rundt langs undersiden af brystet og om på siden..

Min plan er at jeg snart skal tage mig sammen og sidde op og amme om natten igen, så han kommer i sin egen seng bagefter, det er en skidt vane at vi sover sammen ;) men skulle lige have storesøsters sommerferie overstået hvor jeg havde brug for masser af søvn om natten, for det trækker sku tænder ud med en 3 årig og en 2 måneder baby hjemme hver dag :)

Mads bliver ikke hverken bøvst eller skiftet om natten (kun hvis han laver en stor ble til mig, hvilket er yderst sjældent)

Aah, det er ogsaa mit problem - men det hjaelper mig altsaa at staa op og sidde i et hyggeligt hjoerne. Og paa vej derind kan jeg lige lure ud paa gaden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER