Barbamama

Hvordan laver man en stor/lille baby?

48 indlæg i dette emne

Sjov tråd.

Det med generne passer ikk her.jeg vejede selv 3440 og min mand 3352, men ud kom en på 4976. Jeg tog kun 15 kg på og spiste som jeg plejede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var den tykkeste baby med 3500 gram, men ud kom Isaac på 6120 gram... Tog ca 35 kg på, men meget af det var vand. Isaac blev født 43+2 - altså 17 dage efter termin og endte i kejsersnit. Når jeg spiste, spiste jeg normalt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender ikke sammenhængen og ved ikke om man selv kan påvirke det specielt.

Jeg vejede 4500 (nr 1) og min søster 4700 gr. (nr 2) Vi var nogle store krabatter, men min mor havde så også graviditetssukkersyge. Vi regner ihvertfald med hun også havde det med mig, men der blev det ikke opdaget, men det blev det med min søster. Min mor tog næsten intet på under graviditeterne.

Sebastian (min den 1) var 3570 gr og Cassandra (nr 2) var 3300 gr. Så jeg får helt klart mindre børn end min mor. Jeg har så for lavt stofskifte som kan påvirke børnenes vægt så de bliver mindre.

Jeg tog 13 kg på med Sebastian og 7 kg på da jeg ventede Cassandra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Well, Caro vejede 3220 g, jeg vejede selv 2800 g :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Well, Caro vejede 3220 g, jeg vejede selv 2800 g :) og jeg er lykkelig for hun ikke var større!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja Lise vejede ved fødslen 3240g, så det er jo ikke specielt stort og jeg har spist voldsomt usundt (både fed mad, men også massere af søde sager). Jeg tog også fiskeolie.

Jeg har så hørt at sukkersyge under graviditeten giver store børn. Og så har jeg hørt at overvægtige kvinder ofte får små babyer ved fødslen (måske noget med et lavt stofskifte hos moderen).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var den tykkeste baby med 3500 gram, men ud kom Isaac på 6120 gram... Tog ca 35 kg på, men meget af det var vand. Isaac blev født 43+2 - altså 17 dage efter termin og endte i kejsersnit. Når jeg spiste, spiste jeg normalt.

Det var godt nok en kæmpe baby at føde :o og 17 dage over termin?? Utroligt du fik lov at gå så længe!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja Lise vejede ved fødslen 3240g, så det er jo ikke specielt stort og jeg har spist voldsomt usundt (både fed mad, men også massere af søde sager). Jeg tog også fiskeolie.

Jeg har så hørt at sukkersyge under graviditeten giver store børn. Og så har jeg hørt at overvægtige kvinder ofte får små babyer ved fødslen (måske noget med et lavt stofskifte hos moderen).

Jeg er overvægtig, men har fået store børn - uden sukkersyge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, har også hørt at fiskeolie skulle give større babyer, og jeg spiste MEGET fiskeolie, så det kunne faktisk godt passe i forhold til Valdemar. Men om der er videnskabeligt grundlag for det, det aner jeg ikke :)

Jeg spiser også fiskeolie dagligt denne gang, hvilket jeg ikke gjorde ved Frederik. Ellers træner jeg ikke så meget/hårdt denne gang pga. manglende energi og tid. Jeg er dog begyndt at træne mere igen, for VIL i samme form til denne fødsel som jeg var til Frederiks!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var den tykkeste baby med 3500 gram, men ud kom Isaac på 6120 gram... Tog ca 35 kg på, men meget af det var vand. Isaac blev født 43+2 - altså 17 dage efter termin og endte i kejsersnit. Når jeg spiste, spiste jeg normalt.

For sørensen da, han var en ordentlig basse :gravid :baby1

Jeg vil gerne at lillebror bliver lidt større end Frederik (2690g), men helst ikke i 4 kg.+ klassen :blink :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Interessant tråd - btw, jeg har lige hørt, om et tvillingepar i min bekendtskabskreds, som blev født til termin og vejede hhv. 4000g og 3200 g :wacko :blink Dét er seriøst mange kilo baby at have slæbt rundt på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Interessant tråd - btw, jeg har lige hørt, om et tvillingepar i min bekendtskabskreds, som blev født til termin og vejede hhv. 4000g og 3200 g :wacko :blink Dét er seriøst mange kilo baby at have slæbt rundt på.

:o :o :o :o

Ja, dét er da imponerende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Interessant tråd - btw, jeg har lige hørt, om et tvillingepar i min bekendtskabskreds, som blev født til termin og vejede hhv. 4000g og 3200 g :wacko :blink Dét er seriøst mange kilo baby at have slæbt rundt på.

Bare lidt uhyggeligt, synes jeg... Hold da op for nogle basser :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Interessant tråd - btw, jeg har lige hørt, om et tvillingepar i min bekendtskabskreds, som blev født til termin og vejede hhv. 4000g og 3200 g :wacko :blink Dét er seriøst mange kilo baby at have slæbt rundt på.

:blink :blink :blink... hvordan kan man det uden at revne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har hørt, at hvis mor er overvægtig er der størrrre sansynlighed for en stor baby. Tror også at hviss man spiser mange kulhydrater kan det også skubbe babys vægt op af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Interessant tråd - btw, jeg har lige hørt, om et tvillingepar i min bekendtskabskreds, som blev født til termin og vejede hhv. 4000g og 3200 g :wacko :blink Dét er seriøst mange kilo baby at have slæbt rundt på.

Min søsters tvillinger vejede 4000 og 3400 gram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vejede ved fødslen 3300 og min mand 4000 ca...

Inden min graviditet vejede jeg 49, tog 12 kg på.... Så troede jeg ville få en lille baby.. Men ud kom Silje på 4170 g og 56 cm... Eller hun blev taget ved kejsersnit efter et langt fødselsforløb... Kunne ikke føde en så stor baby

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine drenge vejede henholdsvis 4010 g (født 39+6) og 4850 g (født 40+0) ved fødslen.

Jeg tog kun 10 kg på første gang og 7 kg anden gang, så det er da ikke derfor. Vejede selv ca 4 kg ved fødslen, min mand er født for tidligt så det kan man nok ikke konkludere ud fra.

Jeg tog ikke fiskeolie, ryger ikke, er nogenlunde normalvægtig.

Det eneste jeg ved kan øge babys vægt er ved stort indtag af sukker (hurtige kulhydrater, som fx ved graviditetsdiabetes). Jeg spiste nu ikke rigtig meget sukker, men nok mere end normalt.

Så tror det er umuligt at prøve at forudse om man får store eller små børn. Men det er jo også så uendeligt ligegyldig bare man får sunde og raske børn, om så vejer 2500 g eller 5000 g

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har hørt, at hvis mor er overvægtig er der størrrre sansynlighed for en stor baby.

:D sjovt jeg har hørt det stik modsatte.. kan være det bare er mig der har misforstået? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:D sjovt jeg har hørt det stik modsatte.. kan være det bare er mig der har misforstået? :unsure

Tror der er mange skrøner. Jeg burde i forhold til højde og drøjde have fået en på maks 4500

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:D sjovt jeg har hørt det stik modsatte.. kan være det bare er mig der har misforstået? :unsure

Jeg har også hørt både det ene og det andet.

Jeg er overvægtig og venter en mindre baby.

Men jordemoderen har sagt at tomme kulhydrater er det, der kan gøre baby større.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har spist meget usundt i begge mine graviditeter så er spændt på om lillebror mon bliver stor hvis jeg går tiden ud!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min anden graviditet deltog jeg i et projekt for gravide med et bmi over 30, hvor de har fulgt både min og barnets vægt under og efter graviditet. Samtidig blev jeg fulgt ekstra pga en voldsom førstegangsfødsel med en bristning af 3. grad som resultat.

Læger i projektet og dem der har fulgt mig ved de andre konsultationer har alle sagt, at jeg ikke kan påvirke barnets vækst med min kost og eventuelle tilskud. De får den størrelse de nu engang får.

Min den første er født 40+5 og vejede 4.110 gram. Nr 2 kom før tid, tror det hed 39+1 og han vejede 3.440 gram.

Ved begge graviditeter har jeg taget max 8 kg på, og har spist forholdsvis normal kost. Meget lidt usundt fordi det gav mig halsbrand og madlede.

Den ældste var godt i stand, da hun kon ud, men havde problemer med at tage på, så det udlignede sig hurtigt. Hun følger kurverne fint nu.

Mindstemanden var en magerpind da han kom ud. På trods af sine 3.440 gram havde han ikke meget sul på kroppen, men da han ramte de 5 mdr vejede han allerede 10 kg og 3 mdr senere stod vægten på 12 kg og fik stemplet "basse". Den dag i dag vejer han stadig omkring de 12 kg og elastikker og kufferten er snart pist væk.

Jeg kan tilføje, at jeg selv vejede omkring de 3.400, da jeg blev født. Mandens data har jeg ikke styr på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER