Nitzen1987

Hvornår passede jeres børn de forskellige tøjstørrelser?

16 indlæg i dette emne

Der findes forskellige tøjstørrelses-vejledninger på nettet, men synes ikke altid, at man kan tage efter dem...

Fx har jeg fundet dette skema

50 = 0-1 mdr

56 = 2 mdr

62 = 4 mdr

68 = 6 mdr

74 = 9 mdr

80 = 1 år

Maja passede str 50 i ca. 3 uger, hvorefter vi gik over til str. 56... Men allerede nu, hvor hun er 7-8 uger gammel er der noget str. 56 som hun er vokset ud af, så hun er godt på ved ind i en str. 62...

Hvornår kunne jeres børn passe de forskellige størrelser?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Caroline passer stadig str 50, og 56 er lidt løst(Men faktisk det jeg bruger mest, da jeg ikke havde så meget i str 50) Bliver lidt sjovere når hun kan passe str 56 for har jeg sindssygt meget tøj - Også i str 62 :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke du kan følge det skema. Tobias skiftede til str 80 da han var 9 mdr mener jeg. Og først nu vi står stille i tøjet. Ellers har det bare gået derudaf

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah kommer i hvert fald til bruge 50 i halvanden maaned, kan jeg da se...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke du kan følge det skema. Tobias skiftede til str 80 da han var 9 mdr mener jeg. Og først nu vi står stille i tøjet. Ellers har det bare gået derudaf

Det passer så meget godt med skemaet :) str. 74 er 6-9 mdr. og str. 80 er 9-12 mdr.

Ronja fulgte meget godt det skema du har lagt ind, selvom vi ikke brugte str. 50, men lagde ud i str. 56 selvom hun sagtens kunne have brugt str. 50 en 2-3 uger. Nu har er Ronja 11,5 mdr. og hun bruger str. 74 som er 6-9 mdr. Jeg tror der går lidt tid inden hun kommer over i str. 80, men det er nu mest pga. vægten og ikke længden <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Magne er ½ år og bruger 74 og kan godt bruge noget i 80 også.. Men det er ligesom storebror der er 2 år og 9 mdr, han bruger 104/110, så det er nogen store drenge jeg har :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter er 2 år og 1 mdr. Og hun bruger stadig lidt tøj i str. 80. Men det meste e ved, a være 86, selv om det sidder MEGET løst hende.

Så tøjstørrelser, og ikke mindst babystørrelser kan svinge meget :)

Hilsen Ulla

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna er lang og slank. Hun er 7½ måned og er lige skiftet til str. 74. Vi skiftede til str. 68 omkring de 4 mdr. og str. 62 er vist den str. hun brugte kortest tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silje var lang og tyk da hun blev født men er nu lang og slank..

Hun passede nok str 50 1-2 uger

str 56 passede hun til hun var knap 2 måneder Siden har hun brugt str 62 supleret med noget str 68 fra ca 5 måneder...Det er især bukser i str 62 der er ved at blive for korte mens hun svømmer i bodyer str 68

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sif er 2 1/2 måned og allerede på vej ud af størrelse 62... I længden... I bredden er hun vist stadig en størrelse 60... Lang og slank...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille bruger 50 endnu og hun er snart 4 uger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cassandra er 4 mdr. og bruger str. 68.

Hun startede i str 56 omend noget sad pænt løst :) Da hun var 2 mdr kom hun op i str. 62.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan vist ikke helt være med på de str.. Eller Mille passede de meget godt med, men Max er er snart 9 uger og bruger str. 62, men skal til og bruge 68 i body.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lasse er 1 md - han var aldrig i str. 50, men brugte 56 i nogle uger sammen med 62. Nu bruger han udelukkende str 62, men han er vokset ud af nogle body'er fra Føtex i den størrelse.

Vi kan ikke være med hva angår skemaet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karoline startede i str 38 :blink

Men nu, hvor hun er 9,5 måned eller korrigeret 7 måneder efter terminen, er jeg så småt begyndt at pakke str 74 væk :blink Det er SÅ vildt at tænke på :loveshower

Omkring terminen brugte hun str 50.

Da hun var ca 1 mrd efter termin str 56.

2 måneder efter termin str 62

3 måneder efter termin str 68

5 måneder efter termin str 74

7 måneder efter termin str 80.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dicte er 5 måneder og bruger str 62 og 68 nu. Godt på vej til str 68. Men der er meget forskel på de forskellige mærker, så det er svært at holde sig til en bestemt størrelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER