Myliona

Hvordan besluttede I, hvem der skulle bære?

34 indlæg i dette emne

Vi kan simpelthen ikke beslutte os for hvem der skal bære.

Eller.. Vi er begge besluttet; Men på hver sin! Jeg mener det skal være min søster; Hun bor i udlandet, og jeg vil rigtig gerne give dem et tættere "bånd"..

Min kæreste mener hans bror: Han er tæt på, Camille "kender ham" og han ser hende jo ugentligt..

Jeg kan godt se at min svoger er et oplagt valg: Men det betyder bare så meget for mig - OG min søster.. Hun forventer ikke at skulle bære, men jeg ved at hun virkelig ville blive stolt! TIl gengæld, så vidste min svoger ikke engang hvad en fadder var <_< Og tror da bestemt han ville være stolt, men tror bare for ham at det ja; Var "glemt" bagefter og i hverdagen, hvorimod min søster nok ville føle det som noget specielt og ja, bare virkelig bruge det eller hvad man skal sige..

Havde min søster boet i DK, havde hun jo været en større del af Camilles liv..

IH! Hvordan skal vi nogensinde beslutte os???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her har det været manden bedste kammerat der bar vores den første jeg ville gerne have min veninde til det men blev nedstemt da manden har kendt sin kammerat siden han var 2 år gammel og jeg kun have kendt min veninde i 7 år ;-) men hun bar så nr 2 dette blev allerede aftalt da nr 1 skulle døbes ;-) nr 3 der skal min veninde eller hendes mor bære dette er jeg dog ikke helt færdig med at diskutere med mig selv da jeg synes den er rigtig svær ;-)

Men tror altid det er svært at finde ud af hvem man skal vælge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med at en bærer hende ind og en bærer hende ud. De kan vel deles om det? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med at en bærer hende ind og en bærer hende ud. De kan vel deles om det? :)

Når jeg læser den med at bære så forstår jeg det som Gud mor/far og det kan man vel ikke deles om

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er den som "siger navnet" vi ikke kan blive enige om.. Havde nemlig også foreslået at min svoger kunne holde i kirken, og min søster holder under selve dåben.. men nej <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det min mands søster som har båret begge gange. Vi har slet ikke været i tvivl fordi hun var den eneste som ville være beæret over titlen og børnene ser hende ret ofte :-)

Næste gang kunne min lillebror måske også komme "på valg" da han nu er fyldt 18 år og er lidt ældre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg vil jo så faktisk sige, at det ikke skal være nogen af de to, fordi i netop ikke kan blive enige. I må i tænkeboks igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde samme problem sidst med Liva. Resultatet blev at jeg bar selv.

Det kommer jeg også til denne gang, men det er nu mere fordi vi har snakket om at holde navnet hemmeligt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg vil jo så faktisk sige, at det ikke skal være nogen af de to, fordi i netop ikke kan blive enige. I må i tænkeboks igen

Vi har "desværre" kun de to muligheder <_< Ellers skulle min kæreste - men han vil ikke. Og jeg vil heller ikke.. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde samme problem sidst med Liva. Resultatet blev at jeg bar selv.

Det kommer jeg også til denne gang, men det er nu mere fordi vi har snakket om at holde navnet hemmeligt :rolleyes

Hvis Camille får et mellemnavn, bliver det også hemmeligt - også er det kun den der bærer der får det at vide, lige inden dåben :7himmel :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde samme problem sidst med Liva. Resultatet blev at jeg bar selv.

Det kommer jeg også til denne gang, men det er nu mere fordi vi har snakket om at holde navnet hemmeligt :rolleyes

Vi holdte også navnet hemmeligt så gudmor fik det afvide da vi kørte til kirken så havde hun 2 min til at øve men der var nu ikk nogle der forstod hva hin sagde alligevel men det er nok også et navn der skal gentages ;-). ( neo ) mange troede han hed Leo det gik først op for min lyn hurtige svigerfar efter 14 dage !!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her bliver det en af vores fælles venner... Vi har et vennepar vi har kendt i mange år... Min mand bar deres datter i april, og vi har så valgt at manden af paret skal bære vores... Vi har begge nogle brødre, men vi ville komme op og skændes samt der ville blive sure miner hvis vi skulle vælge en af dem... Det gider jeg ikke... Desuden ser hun venneparet 10 gange mere end hun ser sine egne onkler...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil bare ikke have venner som faddere, vi har ingen rigtige fælles venner, og vi har ingen venner som vi sådan "altid" har kendt, eller som vi bare tror at vi altid vil kende. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror lige jeg følger med her, vi står i stort set samme problemstilling.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var det ret simpelt med Marlon, for far ville bare så gerne bære, og sådan blev det...... Denne gang havde jeg selv overvejet at jeg selv kunne bære, eller evt min bror (fordi Charlie er opkaldt efter ham, med sit mellemnavn Silas)..... Men manden vil helt vildt gerne bære Charlie også, og jeg nænner ikke at tage det fra ham, når nu det er så vigtigt for ham :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I overvejet at trække lod? Nu ved jeg ikke om I har planer om flere børn - men hvis I har, så kunne en mulighed være at trække lod, så den der vinder lodtrækningen får lov først og den anden ved nummer to barn. Det er også nemmere at forklare valget så...

Her gør vi det, at vi har valgt at spørge min søster og svoger + Torbens bror + svigerinde og min bedste veninde fra seminariet. Jeg har også en anden veninde som jeg har kendt siden efterskole (ca. 15 år) som vi også meget gerne vil have til at være fadder - så vi gør det, at vi siger at vi har trukket lod og at ved første barn er det seminarie-veninden, der skal være fadder/gudmor - bære barnet og ved nummer to barn er det efterskoleveninden.

jeg er bare så glad for at min mand er gået med til det, uden nogen diskussion. Men han ser dem heldigvis også som meget nære venner.

Håber at I finder en løsning, så det ikke kommer til at overskygge en vigtig dag for jeres lille guldklump....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi klarede det selv, så her var det manden der bar. Det bliver det samme med lillesøster :)

Hvis I ikke selv har lyst, og ikke kan blive enige, så kan I jo trække lod? Det lyder ikke som noget, hvor I kan snakke jer frem til en løsning eller noget hvor den ene af jer har mere ret end den anden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh vi har godt nok også snakket rigtig meget om det. Jeg ville rigtig gerne spørge min veninde, men hun flyttede til kbh og derfor vil den lille ikke kende hende så godt, der vil gå for lang tid imellem de ser hinanden og det er vigtigt for mig at det er en hun kan føle sig tryg hos.

Min søster fortalte at det er skide hårdt at gå med den lille så det skal man måske også lige tænke ind i det så derfor endte valget på min mand. Han vil gerne og ingen kan blive sure og hun vil føle sig tryg.

Jeg syntes også at jeres dilemma lyder lidt uløseligt så holder med dem der foreslår lodtrækning!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du forrester overvejet hvem barnet ville mest tryg hos?

Det kan jo nemt blive ret skidt, hvis hun føler sig utryg.

Umiddelbart lyder det jo til, at hun kender din mands bror, men ikke din søster.

Bare en tanke... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var det min søster der bar. Valget stod imellem hende eller min kærestes søster, men da hans søster bar deres nevø (min kærestes brors søn) synes jeg at det var min søsters tur denne gang. Kærestens søster kommer så til at bære ved vores næste barn i stedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har vi været enige fra start, så vi har ikke skulle sidde og diskuterer. Det blir min søster der ska bære ham.

Hvis i ikk kan blive enige, så må der jo trækkes lod eller også må i overveje en anden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bestemt ikke trække lod - Der må findes en anden løsning..

Mit forslag går på at min kærestes bror bærer ind og har hende i kirken, og at min søster så bærer hende under selve dåben - og evt. giver hende tilbage.

Umiddelbart er hun endnu ikke så stor så hun har reageret på at komme over til "fremmede", og hun er også kun lige omkring 8 uger når hun dåbes - så tror ikke hun vil det..

At vælge min søster fra, fordi hun bor langt væk, er altså ikke en mulighed - De skyper flere gange om ugen, så Camille er vant til hendes stemme også jo..

Problemet er egentlig at jeg kæmper med mig selv; Fordi min kæreste egentlig har sagt det bare kan blive min søster, hvis det betyder så meget for mig. Men føler lidt at jeg så bare er en "bestemmer", da jeg jo stadigvæk kæmper for hun også får et mellemnavn - og at han har sagt det samme der (At hvis det er så vigtigt for mig, så får jeg min vilje)

Så nu er vi egentlig nået dertil, hvor han har givet mig dårlig samvittighed!! Men jeg vil virkelig SÅ gerne at hun får det mellemnavn og at det er min søster der bærer :rolleyes Men gider heller ikke at han ikke er enig med mig jo <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kunne du jo give ham den ene ting. At hun får mellemnavn, og så bærer hans bror eller omvendt :) og så skal du jo bare beslutte hvad der er vigtigst for dig.

Så går I begge et ønske opfyldt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kunne du jo give ham den ene ting. At hun får mellemnavn, og så bærer hans bror eller omvendt :) og så skal du jo bare beslutte hvad der er vigtigst for dig.

Så går I begge et ønske opfyldt.

Ja, problemet er at det er mellemnavnet der betyder mest "for mig".. Men, hvis jeg skal tænke "på andre", så ved jeg at min søster virkelig ville blive glad for at være gudmor - Jeg mener, hun har allerede lavet "gemmekiste" som Camille skal have til sin konfirmation - Min svoger vil da nok også synes det var en ære - Men så tror jeg også det stopper der for ham, og at hverken ham eller min kæreste vil tænke nærmere over det "i fremtiden" - Hvor i mod det vil min søster og jeg..

Men navnet, er bare noget jeg virkelig har kæmpet længe for og som jeg har haft SÅ mange tudeture over...

Synes det er rigtig svært, og håber egentlig at han går med til at han skal bære - Det er den eneste løsning jeg selv ser på bære problemet... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde bar Sebastian og skal også bære Cassandra, jeg er ligeledes gudmor til hendes datter.

Det virkede bare rigtigt, hun er min gode veninde igennem mange mange år og min mand og hende har det også godt sammen. Det betyder mere for mig end min mand hvem der bære, min mand er helst fri for dåben, så jeg har ret frie tøjler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER