Barbamama

Aftryk af hånd og fod

23 indlæg i dette emne

Argh, jeg er lidt i konflikt med mig selv... Vil RIGTIG gerne have et aftryk af Valdemars fine lille hånd og fod i hans "Mine første år" bog. Vi har forsøgt at tegne udenom med en blyant og det fungerede bare slet ikke. Og selvom jeg gerne vil have et aftryk i gips, så ville jeg bare gerne have et aftryk på papir også...

Jeg har også set flere steder, at nogen har foreslået, at man laver fodaftryk fra baby, f.eks. på væggen over puslebordet, så nogen mener vel at maling på fusserne er ok... Og nu har Brian købt noget "fingermaling" som ekspedienten lovede var ok at bruge til at tage aftryk af hånd og fod på en nyfødt.

Men der er stadig noget i mig, der siger at maling på baby er total no-go...

Hvad siger panelet? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg siger at det er ok, hvis det er den ene gang og du vasker af bagefter. Reglerne for hvad der må komme i fingermaling er vist ret skrappe så der BURDE ikke ske noget ved det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg siger at det er ok, hvis det er den ene gang og du vasker af bagefter. Reglerne for hvad der må komme i fingermaling er vist ret skrappe så der BURDE ikke ske noget ved det.

Jeg ville måske have lyst til at gøre det en gang eller to mere for at man kunne se udviklingen (måske når han er et halvt år og når han er 1 år?), men altså bestemt ikke hver måned! Og jeg skynder mig at vaske det af igen bagefter, hvis jeg ender med at gøre det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også sagtens kunne gøre det.. Gjorde det selv med Mille og er sikker på at jeg også får det gjort med Max..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville gøre det. Jeg tror lige præcist med fingermaling er det ok. Det er jo lavet til at små børn skal sidde og lege med det :) Da jeg arbejdede i vuggestue havde vi det tit fremme, og der var endda nogle af børnene der proppede fingrene i munden, selv om der var maling på deres fingre. Hvis det var farligt på nogen måde, måtte vi ikke have det, så jeg vil sige go for it :goodluck

Et lille tip: Tag en malerrulle og rul et lag maling ud på et alm papir og tryk hans fod mod papiret. Så får du ikke så meget maling på, så du undgår, at det bare bliver en fodformet klat maling ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville gøre det. Jeg tror lige præcist med fingermaling er det ok. Det er jo lavet til at små børn skal sidde og lege med det :) Da jeg arbejdede i vuggestue havde vi det tit fremme, og der var endda nogle af børnene der proppede fingrene i munden, selv om der var maling på deres fingre. Hvis det var farligt på nogen måde, måtte vi ikke have det, så jeg vil sige go for it :goodluck

Et lille tip: Tag en malerrulle og rul et lag maling ud på et alm papir og tryk hans fod mod papiret. Så får du ikke så meget maling på, så du undgår, at det bare bliver en fodformet klat maling ;)

Godt tip! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv brugt fingermalling til Elliot, det virkede rigtig godt hvis man ikke har en rulle så er et andet tip, tag 2 engangsvaskeklude og put mallingen imellem dem, tryk så babysfod først ned på den øverste vaskeklud og så derefter ned på papiret,på den måde undgår man at der kommer for meget malling på og vi lavede 4 tryk et til os og så til bedsterne og de blev helt perfekte uden nogen uheld :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har nu fået det fiiiiiiineste lille blå fodaftryk i Valdemars "Barnets bog" :loveshower Men er der nogen, der har gode tips til hvordan man får et håndaftryk? Han knytter jo hånden hele tiden, det bette myr :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har nu fået det fiiiiiiineste lille blå fodaftryk i Valdemars "Barnets bog" :loveshower Men er der nogen, der har gode tips til hvordan man får et håndaftryk? Han knytter jo hånden hele tiden, det bette myr :P

Tryk på håndfladen og prøv et par gange :) Det gjorde vi med de mindste i vuggestuen. Evt på et papir ved siden af, og så klip ud og sæt ind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle også lige prøve i dag, men måtte selv opgive håndaftrykkende... Til sidst sad hun bare og fægtede vildt med armene og skreg højt (skal lige sige at hun skreg fordi hun morede sig og ikke fordi hun var ked af det)... Havde ellers manden til at hjælpe mig, men lige meget hvad blev det ikke til et håndaftryk...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm ville også sige gogogo. Skal selv ha lavet aftryk når jeg engang får et barn eller to. Vil ha håndaftrykket tatoveret på maven

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers kan du måske liste dig til et håndaftryk mens han sover?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fandt lige en opskrift på hjemmelavet fingermaling: http://www.libero.dk/Dig-netop-nu/Artikel/?contentId=299384 :)

Så bliver det vist ikke mere uskadeligt ;) den skal afprøves her, for vil rigtig gerne lave et aftryk af E's fod og hånd og sende det til manden, som skal være på grønland de næste tre måneder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er endnu en spiselig en af slagsen og uden sukker: Spiselig fingermaling - den skal vi afprøve i weekenden, hvor der skal laves fødselsdagsgaver til kvinderne i familien fra Elias :loveshower Vi glæder os!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er det fedt med spiselig fingermaling :loveshower

Det skal klart afprøves i morgen..... Glæder mig allerede til at se Marlon med "fingermaling" overalt :D

Hmm.... Er det mon i øvrigt til at få farven af fingre og ansigt (og hår?) igen??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er det fedt med spiselig fingermaling :loveshower

Det skal klart afprøves i morgen..... Glæder mig allerede til at se Marlon med "fingermaling" overalt :D

Hmm.... Er det mon i øvrigt til at få farven af fingre og ansigt (og hår?) igen??

frugt farve er virkelig stygt til at "sidde fast" men der er "pasta farve" - det kage folket bruger i fondant og så er bolsje farve vist også lidt lettere at få af. Jeg ved ikke hvor man køber "pasta farve" men bolsje farver kan købes i panduro.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

frugt farve er virkelig stygt til at "sidde fast" men der er "pasta farve" - det kage folket bruger i fondant og så er bolsje farve vist også lidt lettere at få af. Jeg ved ikke hvor man køber "pasta farve" men bolsje farver kan købes i panduro.

Jeg har masser af pastafarve (er vist selv en del af kagefolket :P ) men synes bare det smitter meget af, og er svært at få væk :unsure

Nå, må bare lave pastel-farver, så det ikke er så kraftigt......

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor smart med den spiselige fingermaling! :loveshower Kunne da godt være, at man skulle prøve det, selvom jeg nu også er ret tilfreds (og ok tryg) ved det fingermaling vi har brugt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må vi ikke se dit fine aftryk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må vi ikke se dit fine aftryk?

Åh jeg ser først dit indlæg nu, men bedre sent end aldrig ;)

En lille fus :kuller post-350-030468600 1347011773_thumb.jpg

Vi opgav at tage aftryk af hånden, han blev ved med at knytte næven, den lille bandit ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er dit aftryk blevet fint! Det må jeg også lave af Smilla når hun kommer til verden :stork

Har du fået lavet af hånden og hvis, hvordan gik det??

Jeg kan tilgengæld varmt anbefale

http://www.3dkids.dk

som sælger sæt til selv at lave 3d aftryk - vi har nemlig li lavet det af vores søns hånd og fod :glad De er blevet rigtig gode!! Kan se på deres facebookside at de har lavet af en lille baby på kun 13 dage, så planen er at vi også skal lave et sæt af smilla når hun er en månedstid :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :) Vi lavede af hånden senere, han blev ved med at knuge hånden da vi prøvede den dag :P Det blev okay af hånden, men det er altså lidt sværere fordi babyer bedre kan knytte næverne end fødderne ;)

Vi skal også have afstøbninger, men i bronze fra CS-design. Regner med at lave dem når Valdemar er præcis ½ år, så vi kan få lavet afstøbninger af kommende små søskendes hånd og fodaftryk på præcis samme tidspunkt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved tråden er lidt gammel men det her sæt til at tage aftryk af babys hånd og fod fra Prik og streg her er altså lidt genialt. Vi har fået taget de fineste hånd- og fodaftryk af begge vores med det og man får alle detaljerne med

 

 

 

Hands_Mockup_5.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER