Guest DitteWisti

Hvor lang tid tager det når man har smidt P-pillerne?

49 indlæg i dette emne

Jeg stoppede med p-piller i slutningen af august efter der var gået kuk i det hele, så droppede dem midt i en menstruation. Efterfølgende fik jeg en naturlig menstruation d. 22. september og en måned senere stod jeg med en positiv test :loveshower desværre endte den ud med en MA da jeg var 8 uger henne :( - den blev dog først opdaget ved en scanning i uge 10... Så nu er vi startet forfra på babyprojektet og håber, at vi har lige så let ved at blive gravide som første gang...

Jeg har aldrig testet for ægløsnig og kommer heller til at gøre det medmindre der går mange måneder udebn resultat...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

1. gang blev jeg garvid i 2 cyklus og anden gang blev jeg garvid den ene gang ví havde sex dem månede. og det var også uden test

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når folk skriver uden test menes der så graviditets test, eller ægløsnings test??? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når folk skriver uden test menes der så graviditets test, eller ægløsnings test??? :)

Ægløsningstest....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ægløsningstest....

Ok - og den tager man for at kunne se hvornår det er bedst at gå i kanen? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok - og den tager man for at kunne se hvornår det er bedst at gå i kanen? :)

Ja det er der mange der gør.... For os var det det ikke nødvendigt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok - og den tager man for at kunne se hvornår det er bedst at gå i kanen? :)

Ja

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ledte lige efter oversættelsen til de forkortolser :D har ikke helt lært det endnu..

Men held og lykke med det! :)

For pokker, det må du undskylde.. Havde ikke lige tænkt på at du var ny.. Men dejligt morpige kunne springe til med oversættelserne!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge fortalte at man var mest frugtbar lige efter man har smidt P-pillerne... Så det med at hormonerne skal ud af kroppen er en skrøne før man kan blive gravid. Det er faktisk lige modsat ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge fortalte at man var mest frugtbar lige efter man har smidt P-pillerne... Så det med at hormonerne skal ud af kroppen er en skrøne før man kan blive gravid. Det er faktisk lige modsat ;)

Det var faktisk interessant :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det kan gå pænt stærkt :) Med frederic smed vi beskyttelsen og 1 mrd, efter var jeg gravid - det skulle så desværre tage 1½ år før han blev siddende.. Men det gik altså stærkt med at få hormonet ud af kroppen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det kan gå pænt stærkt :) Med frederic smed vi beskyttelsen og 1 mrd, efter var jeg gravid - det skulle så desværre tage 1½ år før han blev siddende.. Men det gik altså stærkt med at få hormonet ud af kroppen :)

Du blev med at tabe barnet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev gravid i 2. cyklus efter at have smidt p-pillerne (uden ægløsningstests). :gravid

Jeg håber på samme succesrate igen, til foråret :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var det 3. cyklus efter p-pille stop .. og uden ÆL tests :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ppillerne er ude af kroppen den dag du stopper med at tage dem, hvilke også er grunden til man kan blive gravid på ppiller - hvis man lige misser én! :)

En gennemsnitlig kvinde har en cyklus på 28 dage og hun har så ÆL på ca 14.-dagen mellem de to menser. Men det varierer MEGT fra kvinde til kvinde, og fra måned til måned!

En krop er ikke en maskine og derfor kan den godt springe en æl over en måned uden nogen kan sige hvorfor. Den kan også springe en mens over uden nogen kan sige hvorfor.....vildt irriterende når man prøver at få børn! :)

For mit eget vedkommende gik der 14 dage fra jeg havde smidt ppillerne til jeg var gravid med den første. Ved næste barn gik der 4 mdr så var jeg gravid, men fik en SA i uge 7+ og derefter gik der 18 lange hårde forfærdelige måneder med æl-teste og helsekure etc.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig i de andre i, at hormonerne er ude med det samme man stopper med p-pillerne. At mange så stopper med pillerne i god tid, må være fordi de gerne vil lære deres cyklus at kende, så de ved hvornår de får ÆL.

Jeg smed mine piller i slut maj, og start oktober testede jeg positivt, så det er godt 4 mdr. Dog skal det siges at september var den første måned hvor vi havde regelmæssig sex hver 2. - 3. dag (ikke oftere - det hjælper alligevel ikke).

Mit råd er, at vente med at tage ÆL-test det første halve år - du kommer til at fokusere alt for meget på det og så bliver det ikke en nydelse at lave et barn - specielt ikke for manden hvis han ved du tager dem.

Efter 3 måneder uden positiv test begyndte jeg (uden at manden vidste det) at holde styr på (læs: skrive ned) hvor ofte vi havde sex, og derved sørge for vi havde det regelmæssigt. Det var på ingen måde slavisk hver anden dag, nogle gange var det måske mandags-aftenssex og så to hele dage uden sex og så først sex igen torsdag morgen. Ofte gik der dog ikke så lang tid mellem.

En anden ting jeg selv tror på har gjort ventetiden nemmere, er ikke at teste i tide og utide. Jeg havde meget det mantra - du bliver ikke mere gravid af at vide det. Men du bliver så meget mere skuffet hver gang den er negativ.

Min mens var ikke regelmæssig, så jeg vidste ikke rigtig hvornår jeg havde testdag, så jeg tog den altid en uge senere end forventet - og jeg nåede kun at tage en test før jeg testede positivt.

Dette blev et ret langt indlæg! Håber du kunne bruge mine tanker/erfaringer til noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig i de andre i, at hormonerne er ude med det samme man stopper med p-pillerne. At mange så stopper med pillerne i god tid, må være fordi de gerne vil lære deres cyklus at kende, så de ved hvornår de får ÆL.

Jeg smed mine piller i slut maj, og start oktober testede jeg positivt, så det er godt 4 mdr. Dog skal det siges at september var den første måned hvor vi havde regelmæssig sex hver 2. - 3. dag (ikke oftere - det hjælper alligevel ikke).

Mit råd er, at vente med at tage ÆL-test det første halve år - du kommer til at fokusere alt for meget på det og så bliver det ikke en nydelse at lave et barn - specielt ikke for manden hvis han ved du tager dem.

Efter 3 måneder uden positiv test begyndte jeg (uden at manden vidste det) at holde styr på (læs: skrive ned) hvor ofte vi havde sex, og derved sørge for vi havde det regelmæssigt. Det var på ingen måde slavisk hver anden dag, nogle gange var det måske mandags-aftenssex og så to hele dage uden sex og så først sex igen torsdag morgen. Ofte gik der dog ikke så lang tid mellem.

En anden ting jeg selv tror på har gjort ventetiden nemmere, er ikke at teste i tide og utide. Jeg havde meget det mantra - du bliver ikke mere gravid af at vide det. Men du bliver så meget mere skuffet hver gang den er negativ.

Min mens var ikke regelmæssig, så jeg vidste ikke rigtig hvornår jeg havde testdag, så jeg tog den altid en uge senere end forventet - og jeg nåede kun at tage en test før jeg testede positivt.

Dette blev et ret langt indlæg! Håber du kunne bruge mine tanker/erfaringer til noget :)

Siden jeg har smidt pillerne har min mand været nærmest fanatisk! læs vi har sex næsten hele tiden :D så lige i tiden er det ikke nødvendigt at holde styr på det..

Det og så gør vi heller ikke noget for at blive gravide.. Altså sker det så sker det.... Alligevel håber jeg jo :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle

Jeg er en pige på 32 år, som smed p-pillerne sidste forår. Jeg smed dem dog ikke med henblik på at få et barn med det samme, men skete det så skete det ;o). Jeg led af migræne og havde hørt at mine p-piller kunne være årsagen, og det var de!! Men nu er jeg bare så klar til at blive mor, og jeg må indrømme at jeg er begyndt at blive lidt nervøs for der er jo snart gået 1 år. Det tog min mor 1 år at blive gravid dengang hun smed p-pillerne, så jeg bilder mig ind at det er det samme med mig. Men nu må der gerne snart ske noget!!! :o)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle

Jeg er en pige på 32 år, som smed p-pillerne sidste forår. Jeg smed dem dog ikke med henblik på at få et barn med det samme, men skete det så skete det ;o). Jeg led af migræne og havde hørt at mine p-piller kunne være årsagen, og det var de!! Men nu er jeg bare så klar til at blive mor, og jeg må indrømme at jeg er begyndt at blive lidt nervøs for der er jo snart gået 1 år. Det tog min mor 1 år at blive gravid dengang hun smed p-pillerne, så jeg bilder mig ind at det er det samme med mig. Men nu må der gerne snart ske noget!!! :o)

Jeg ønsker dig held og lykke med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

første gang jeg smed p-pillerne blev jeg gravid i første cyklus, så der var ingen ventetid. anden gang testede jeg positivt 5 mdr efter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faktisk er der nogle læger der er begyndt at give tre måneders p-piller til folk der har svært ved at blive gravide. Jeg spurgte en læge jeg kendte om det, hun sagde, der mangler forskning på området, men nogle tror de faktisk gør en mere frugtbar. For mig var det sådan, jeg smed pillerne og tre uger efter testede jeg positiv. Da jeg skulle til nf scanning, kom jeg for sent til at de kunne måle nakkefold, jeg var 15 uger henne. Jeg har åbenbart haft ÆL lige efter den "falske" mens, man jo får når man tager piller (har jo ikke haft ÆL i de ti år jeg har taget piller :blush ), og er blevet gravid. Dejligt nemt :loveshower

Men som sagt, ikke noget man egentlig ved så meget om. Vil ønske dig held og lykke :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

AAAAALLLLLLLLLTTTTTTTTT for lang tid.

Når man er begyndt projekt baby vil man bare gerne have baby :-)))))))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

for os der lykkedes det i første forsøg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med Astrid gik der vist omkring 4 måneder fra jeg smed pillerne til testen viste positiv.

Og jeg var frygtelig utålmodig, så jeg brugte alt for mange penge på ÆL-test og graviditets-test, lige indtil jeg fandt den her hjemmeside, som laver kurver over temperatur og hvor man kan indtaste alle mulige mærkelige ting: Fertilityfriend. Det smarte er, at den så fortæller hvornår man højst sandsynlig har haft ægløsning og så kan man jo håbe at man har hygget sig med manden i de dage

Og den har jeg så fundet frem igen nu hvor vi er begyndt at arbejde på at få udvidet familien. Så jeg starter hver morgen med en temperaturmåling

Anne-Marie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER