Guest DitteWisti

Hvor lang tid tager det når man har smidt P-pillerne?

49 indlæg i dette emne

Jeg ved godt at det er meeeeeeeeget forskelligt og varierer fra kvinde til kvinde.. Men hvis der nu evt. var en herinde der havde læst en artikel om det, eller bare havde kendskab til det kunne det jo være fedt :D

Ellers kan i jo komme med hvor lang tid der gik for jer fra i smed pillerne til i blev gravide?

JEG KAN NEMLIG IKKE VENTE <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved godt at det er meeeeeeeeget forskelligt og varierer fra kvinde til kvinde.. Men hvis der nu evt. var en herinde der havde læst en artikel om det, eller bare havde kendskab til det kunne det jo være fedt :D

Ellers kan i jo komme med hvor lang tid der gik for jer fra i smed pillerne til i blev gravide?

JEG KAN NEMLIG IKKE VENTE <_<

Ja det kan jeg godt svare dig på. Det tager typisk under 1 år for en normal kvinde i den fødedygtige alder at blive gravid.

For mig er det tydeligt at dem der enten har sex hver 2. dag eller som måler sig frem til æl bliver gravid hurtigere.

Efter 1 år er der altid nogle få procent tilbage, som ikke tror de kan blive gravide. Nogen af dem bliver det indenfor ½ år og dem der ikke bliver det, går typisk en hård tid i møde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Morpigen har skrevet det.

her har det taget 14 dag UDEN test og planlagt sex ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Morpigen har skrevet det.

her har det taget 14 dag UDEN test og planlagt sex ;)

haha ja og så er der nogen der er heldige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Morpigen har skrevet det.

her har det taget 14 dag UDEN test og planlagt sex ;)

LÅN MIG DIT HELD!!!!!!!!!!!!!!!

:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

haha ja og så er der nogen der er heldige :)

jeg er også lykkelig for vi ikke har skulle kæmpe som mange andre, vi har mange i familien/venner der kæmper nogle på 10. år, stor respekt til dem for nøj det ser hårdt ud og jeg kigger jo kun på udefra, står ikek i det hvis du ved hvad jeg mener

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

LÅN MIG DIT HELD!!!!!!!!!!!!!!!

:loveshower

gerne men skal lige have to mere på den måde først :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er også lykkelig for vi ikke har skulle kæmpe som mange andre, vi har mange i familien/venner der kæmper nogle på 10. år, stor respekt til dem for nøj det ser hårdt ud og jeg kigger jo kun på udefra, står ikek i det hvis du ved hvad jeg mener

Ja det er hårdt at stå i det. Det gør jeg jo. Men jeg glæder mig alligevel altid når jeg hører om dem der har lettere ved det. Det ville være så forfærdeligt hvis alle skulle igennem så meget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er hårdt at stå i det. Det gør jeg jo. Men jeg glæder mig alligevel altid når jeg hører om dem der har lettere ved det. Det ville være så forfærdeligt hvis alle skulle igennem så meget

Nemlig det virkler som en urimelig hård kamp.

Håber virkelig i en dag får endne et skønt barn <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nemlig det virkler som en urimelig hård kamp.

Håber virkelig i en dag får endne et skønt barn <3

Tak :) Det håber jeg også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :) Det håber jeg også :)

Hvor mange år har i kæmpet?? :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med Morpige :)

Håber du ikke kommer til at vente så længe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange år har i kæmpet?? :(

Det har jeg ikke helt tal på, men mange. Det skal du ikke tænke på. Det er heldigvis de færreste der kommer i den situation :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg ikke helt tal på, men mange. Det skal du ikke tænke på. Det er heldigvis de færreste der kommer i den situation :)

Det ved jeg :) Har dog selv nogle i familien som ikke kan få børn som virkelig har kæmpet.. Det er hårdt at se på, især da deres forhold gik i stykker på den konto i sidste ende - men som du siger det er langt fra alle der kommer i den situation :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes morpiges analyse er vældig rammende. Jeg kan da komme med egen erfaring også: Jeg smed p-pillerne for 7½ måned siden og da jeg ikke rigtig fik noget der mindede om en regelmæssig mens, gik jeg til læge efter 6 mdr. og fik henvisning til gynækolog, der i tirsdags diagnostiserede mig med pco.

Jeg troede også jeg skulle være en af dem der blev gravid på den helt romantiske måned efter 2-4 mdr. ved sex når vi havde lyst... Jeg blev klogere...

Men jeg kender MANGE der er blevet det i første cyklus efter p-pillerne blev smidt! Jeg krydser fingre for du er en af dem! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes morpiges analyse er vældig rammende. Jeg kan da komme med egen erfaring også: Jeg smed p-pillerne for 7½ måned siden og da jeg ikke rigtig fik noget der mindede om en regelmæssig mens, gik jeg til læge efter 6 mdr. og fik henvisning til gynækolog, der i tirsdags diagnostiserede mig med pco.

Jeg troede også jeg skulle være en af dem der blev gravid på den helt romantiske måned efter 2-4 mdr. ved sex når vi havde lyst... Jeg blev klogere...

Men jeg kender MANGE der er blevet det i første cyklus efter p-pillerne blev smidt! Jeg krydser fingre for du er en af dem! :)

Tak hvor er du sød :D

Og jeg krydser fingre for at i snart har held med jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt at man skal regne med et år, men nogen er hurtigere end andre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hørte for nyligt at det er en "skrøne" at der går lang tid før hormonerne er ude af kroppen....

Men hvis jeg skal være ærligt så tror jeg der er STOR forskel...

Og ja ingen kan garantere dig om du bliver gravid i første cyklus eller om flere år... Man må håbe og "prøve" sig frem.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hørte for nyligt at det er en "skrøne" at der går lang tid før hormonerne er ude af kroppen....

Men hvis jeg skal være ærligt så tror jeg der er STOR forskel...

Og ja ingen kan garantere dig om du bliver gravid i første cyklus eller om flere år... Man må håbe og "prøve" sig frem.. :)

Det er også kun det jeg har hørt... Dog stoppede jeg selv med p-piller 6 måneder før vi gik i gang, men dog for at se om min cyklus var normal. Fra vi startede gik der 4 måneder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog min sidste pille 27. April... Og 22. Juli stod jeg med en positiv test :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Morpigen har skrevet det.

her har det taget 14 dag UDEN test og planlagt sex ;)

Det samme her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang tog det 3 mdr. men endte i en SA og efter den 3 mdr. igen som endte ud i min dejlige søn.. Denne gang gik der 4 mdr. som også endte med en SA, nu er vi så i gang igen og håber da det lykkes snart!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang tog det 3 mdr. men endte i en SA og efter den 3 mdr. igen som endte ud i min dejlige søn.. Denne gang gik der 4 mdr. som også endte med en SA, nu er vi så i gang igen og håber da det lykkes snart!!!

Ledte lige efter oversættelsen til de forkortolser :D har ikke helt lært det endnu..

Men held og lykke med det! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ledte lige efter oversættelsen til de forkortolser :D har ikke helt lært det endnu..

Men held og lykke med det! :)

SA= Spontan abort (ufrivillig abort der selv kommer ud)

MA= Missed abort (dødt foster der bliver liggende i livmoderen og som fjernes enten ved udskrabning eller medicinsk, sidstnævnte er meget slemt og derfor vælg altid udskrabningen)

Det er lettere at blive gravid igen, når man lige har fået en SA.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SA= Spontan abort (ufrivillig abort der selv kommer ud)

MA= Missed abort (dødt foster der bliver liggende i livmoderen og som fjernes enten ved udskrabning eller medicinsk, sidstnævnte er meget slemt og derfor vælg altid udskrabningen)

Det er lettere at blive gravid igen, når man lige har fået en SA.

Det er underligt et sted at det fungerer sådan :)

Har lagt oversigten over forkortelser ind under mine foretrukne så den aldrig er langt væk når jeg er herinde ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER