Barbamama

Løs hud på maven efter fødslen

18 indlæg i dette emne

Hmm... Kiloene rasler af. Og der kom ikke flere strækmærker end de få på undersiden af brysterne, som jeg fik tidligt i graviditeten. Men huden omkring navlen ligner en krydsning af en sammenstyrtet souflé og en hårløs, træt Skt Bernhardshund <_<

Retter det sig ud eller hvad? Kan man træne det væk? (og hvis ja, er det så for sent et par måneder efter fødslen? Jeg har fået at vide at med min bristning, så må jeg ikke træne for alvor før om et par måneder :unsure) Kan man slanke det væk via kosten?

Er det et spørgsmål om vilje, tålmodighed, accept eller en kombination? Hvordan ser jeres maver ud efter fødslen? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For mit vedkommende var/er det en accept af at maven ikke kommer til at ligne hvad den var før. Jeg tog 35 kg på, fik en dreng på lidt over 6 kg og har fået at vide af min læge at jeg aldrig vil kunne træne det væk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det blev aldrig det samme ;)

Med Isa gik jeg fra 72 kg til 47 kg på 3 månedyer, uden at gøre andet end at amme. Jeg var ret så syg af det, og derfor måtte jeg opgive amningen efter 3,5 måned. Huden blev aldrig strammet op, men jeg havde også fået kejsersnit, der giver den karakterisktiske hudfold/mavefold, der bare aldrig forsvinder <_<

Med Karo har vejede jeg 66 kg da hun blev født, og vejer omkring 57-58 kg nu. Jeg har ikke fået nollet mig sammen til at tabe mig de sidste kilo. Tror helt sikkert noget skyldes jeg slet ikke har ammet Karo. Maven har fået endnu mere arvæv efter endnu et ks, og jeg går i en stille accept af, at det aldrig bliver det samme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog 14kg på og har tabt de 12½. De sidste halvandet kg sidder lige på topmaven, men det har det altid gjort når jeg har taget på. Ellers er min mave faktisk næsten back 2 normal.

Det er ekstremt svært for mig at træne den op igen, og det er fordi jeg altid har haft en aktiv hverdag hvor jeg cyklede til og fra arbejde for derefter at stå op og gå rundt i 9 timer. Nu er det jo en anden sag når man sidder derhjemme og fodre baby hele tiden ;-)

Mht navlen - ved jeg hvad du taler om. Min navle var vildt mystisk og hang virkelig meget. Desuden var det som om det øverste lag hud døde og blev helt sort. så efter flere gange scrub og lidt tid til at lade huden trække sig sammen, så ser den fin ud nu (udover de sidste halvandet kg)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min hud er stadig meget løs her snart 6 år efter. Var ved læge og fik at vide at det løse hud ville aldrig trække sig tilbage til som det var før man fødte. Man kan stramme mavemusklerne op, men huden vil altid være løs ovenpå.

Jeg har ellers trænet rigtig meget i den tro at jeg kunne få en flad mave uden delle, men har stadig en pga skindet <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes kun min mave er irriterende når jeg sidder ned. Er ret sikker på at jeg nok skal få en flad mave igen, skal bare lige ind i en træningsrutine i forhold til baby. Og have OK fra lægen om at løbe igen. Laver mavebøjninger dagligt og går ture med barnevognen.... Strækmærkerne forsvinder dog aldrig, jeg har det der ligner et flammehav op af maven :P Hahaha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maveskindet trækker sig rigtig meget sammen igen, men HELT sammen tror jeg kun de færreste oplever :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde RIGTIG meget løs hud inden jeg blev gravid - Så meget så selv med kæmpe mave på, havde jeg løst hængehud ;)

Min hud har allerede nu, 3 ugers tid efter fødslen, trukket sig mere sammen end det var da jeg blev gravid.. Men ja, det ser "mærkeligt" ud - mere nuldret nærmest.. MEN jeg er ligeglad, den er pænere end nogensinde ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm det lyder til at jeg må se tiden an... Håber at maven kommer til at ligne sig selv bare en lille smule. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min jordmoder sagde, at det bedste er at starte med øvelser hvor du faktisk bare trækker maven ind igen og igen og igen. Indtil du ikke kan mere. Og så vænne dig til at gå og trække maven ind når du går. Det kan du gøre når som helst og hvor som helst.

Det virker på de inderste mavemuskler og det er dem der skal rette maven op. Traditionelle maveøvelser træner primært de yderste muskler, og det får ingen effekt før de inderste er på plads igen. Det har virket for mig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min jordmoder sagde, at det bedste er at starte med øvelser hvor du faktisk bare trækker maven ind igen og igen og igen. Indtil du ikke kan mere. Og så vænne dig til at gå og trække maven ind når du går. Det kan du gøre når som helst og hvor som helst.

Det virker på de inderste mavemuskler og det er dem der skal rette maven op. Traditionelle maveøvelser træner primært de yderste muskler, og det får ingen effekt før de inderste er på plads igen. Det har virket for mig :-)

Godt tip :super

Minder mig om en øvelse, hvor man skulle stå på alle fire eller ligge på maven og forestille sig at man sugede navlen ind i rygsøjlen :)

Og den gode gamle "planken", hvor man ligger på underarme og tæer og så ellers holder sig oppe. :8:

Tror dog ikke at jeg må lave egentlig maveøvelser før 8 ugers tjekket :unsure Det synes jeg at de sagde på sygehuset :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ret stor da jeg havde født vores store pige for 6 år siden ( 110 kilo ) Så tabte jeg mig enormt via træning og kostomlægning og kom ned på 57 kilo

Da jeg var gravid anden gang kom jeg op på 80 kilo og vejer nu igen 59 kilo, men min mave kommer aldrig til, at se bare lidt slank ud :rolleyes :rolleyes

Jeg har rigtig meget løst maveskind og jeg træner som en gal ( 5-6 gange om ugen i motionscenter ) og der sker ikke en dyt med maven, så jeg er "bange" for der skal en operation til for, at få en helt flad mave igen, meeeen jeg kan sagtens leve med min mave, den er jo et bevis for at jeg har født to børn :loveshower :loveshower

Men min læge og instruktør har også begge to udtalt at jeg nok ikke skal sætte næsen op mod det helt store ..

Men mange er jo heldige, så det kan sagtens være du er en af dem :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt tip med de indre muskler.. Det vil jeg lige huske ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min jordmoder sagde, at det bedste er at starte med øvelser hvor du faktisk bare trækker maven ind igen og igen og igen. Indtil du ikke kan mere. Og så vænne dig til at gå og trække maven ind når du går. Det kan du gøre når som helst og hvor som helst.

Det virker på de inderste mavemuskler og det er dem der skal rette maven op. Traditionelle maveøvelser træner primært de yderste muskler, og det får ingen effekt før de inderste er på plads igen. Det har virket for mig :-)

Godt råd :)

Dog vil jeg mene at tricket er at træne begge dele samtidigt ;)

Når man laver en normal maveøvelse bør man altid trække maven en lille smule ind samt spænde op i bækkenbunden inden den egentlige maveøvelse går i gang - og holde spændingen gennem hele øvelsen! Så få man trænet alle tre områder samtidigt :) Hårdt, men super effektivt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mave ligner stort set sig selv igen :)

Så det er da ikke umuligt ;) Håber også din retter sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det håber jeg også :) Synes måske den har rettet sig en lille bitte smule ind, men den er stadig langt fra at ligne min gamle mave... Men måske kommer det? (og måske er chancen større hvis jeg lægger slikskålen fra mig? :whistling )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis der er nogen der har noget maveskind tilovers, så vil jeg gerne købe det billigt, jeg trænger til at få ombetrukket min sofa.

Send mig en PM så kan vi aftale en pris.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis der er nogen der har noget maveskind tilovers, så vil jeg gerne købe det billigt, jeg trænger til at få ombetrukket min sofa.

Send mig en PM så kan vi aftale en pris.

:lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER