Myliona

Juli mødre: Hvordan går det ved jer?

11 indlæg i dette emne

Har alle født? Hvordan går det ellers? :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej, her lader knægten vente på sig. KOM NU UD!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Her går det faktisk rigtigt fint :)

Bjarke har døjet en smule med lidt mavekneb, men vi startede jo også ud på antibiotika, så skal lige have maven helt på plads...og som sundhedsplejesken siger, så er det jo et stort spring at gå fra fostervand til piskefløde X 2 ;)

Ellers er han allerede inde i en rigtig god rytme med at sove 3-5 timer, spise, hygge og sove 3-5 timer igen. Om natten spiser han typisk onkring kl 23, igen omkring kl 3-4 og så vågner han henimod kl 7 og er klar til næste dag, så det kan vi vist ikke klage over :)

Han er superstærk, har fået vippet sig selv helt op på siden flere gang nu, tvivler på det varer længe inden han kan vende sig. Løfter selv hovedet fri af tæppet og vender det til den anden side, hvadenten han ligger på maven eller på ryggen. Når han sover behøver vi ikke bekymre os om, hvorvidt han ligger med hovedet til den ene eller den anden side, for det skifter han selv i løbet af søvnen :)

Han er rigtig fin til at holde god øjenkontakt, og er begyndt at finde ud af, at han kan bruge sin stemme til andet end gråd, når han er sulten, træt eller ked af det pga. maven. Det er rigtigt hyggeligt når der kommer lidt pludren.

Han er meget tryg, og er ikke ked af at blive holdt af andre. Han har været med i byen et par gange, og tager det i stiv arm. Bare han får lov at sove når han er træt og spise når han er sulten, så er han godt tilfreds. Så nyder han bare at ligge i arm hos søde piger, der roser ham og bliver helt skruk ;)

Så vi er meget glade og stolte over vores dejlige søn :biglove :7himmel :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen baby her endnu, og utålmodigheden vil ingen ende tage. Håber snart hun kommer ud til os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ramt terminen idag, men har tabt tålmodigheden et sted hen ad vejen :-((( håber lillefisen snart vælger at komme ud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det går ret godt :) Der er ikke tid til ret meget andet end Valdemars behov og hygge, men vi nyder det :loveshower Og jeg synes faktisk, at han virker til at være en meget tilpas lille dreng. :loveshower Han græder egentlig sjældent, bortset fra lige i et par sekunder, hvis han synes, at jeg er lidt for langsom til at få fumlet brystet fri af bh og ammeindlæg :blush Og han sover nogle gode lange lure, og virker meget kvik når han er vågen :loveshower Det eneste, jeg måske kunne brokke mig over, er at jeg stadig har svært ved at få ham til at tage brystet uden ammebrik. Og så producerer han enormt mange bleer i løbet af en dag, synes jeg :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige haft en skidt lille mand i et par dage :(

Er nu helt sikker på, at det hænger sammen med opstart af D-vit dråberne. De første 2 dage gylpede han (hvilket han ellers næsten ikke har gjort)inden for en halv time efter at have fået dem... Spurgte SP om der kunne være en sammenhæng, men det mente hun ikke man kunne sige ør han havde fået dem min. 1 uge. Men hun sagde dog, at nogle børn kan have problemer med at tåle det kokosolie som vitaminerne er opslemmet i.

Han fik dem så ydeligere 2 dage. Nat efter dag 3 (mellem torsdag og fredag), sov han praktisk talt ikke, var enormt pylret, ville ikke sove, søgte konstant brystet, spiste lidt, faldt i søvn, for i næste øjeblik at vågne op med et spjæt, græd og hang slet ikke sammen. Næste dag, fredag, kunne han heller ikke fungere, kunne kun sove hos mig, og kun kortvarigt, var konstant sulten, men kunne ikke koncentrere sig om at spise. Havde tynd afføring og gylpede. Rigtig skidt lille mand. Næste nat gik lidt bedre. Ville stadig kun sove i arm og helst ved brystet hele tiden, men græd dog ikke hele natten...hvilket var godt for mig, for var godt nok noget ødelagt efter natten før. Føj hvor er det bare ikke rart, når man bare ikke kan trøste :( Fik heldigvis en god lur, da min mand kom hjem fra sit natarbejde, ellers havde jeg slet ikke kunne klare næste nat alene...

Lørdag var han stadig ikke sig selv, men havde dog lidt lettere ved at sove, men stadig kun hos mig. Men fik trods alt en dejlig lang søvn, og spiste også bedre. Vi valgte at tage til min nevøs fødselsdag, da det kun var 10 min. hjemmefra, og der ville være fuld forståelse, hvis vi måtte køre hjem med ham. Han var ikke så frisk, men var heller ikke pylret og urolig, så det gik ok. Men igen, fyldte lige pludselig bleen 2 gange med tynd afføring og gylpede tilsvarende 2 gange stor mængde :( Så fik han noget at spise, og faldt til ro ved brystet, fik en god lang lur hos mig, heldigvis. Da vi kom hjem, var han mere sig selv, fik mad igen og endnu en god lang lur hos mig, hvorefter vi gjorde klar til sengetid.. Vi tog temperatur, 36,8 så heldigvis ikke feber :) Så blev han igen lidt pylret, gylpede 2 gange i streg, så fulgte vi et husråd om at give ham kamillete (bare lidt) og det hjalp! Han fik ro på, faldt i søvn efter en god lang mælketår, og sov i arm indtil midt på natten. Her blev han puslet igen, lidt mere normalt udssende og faldt igen i søvn efter en god lang tår mælk. Virkede meget mere som sig selv.

Søndag vågner han op og er helt sig selv. Glad og opmærksom, fylder bleen uden brok, bliver puslet uden brok, ligge og hygger uden tøj på maven i kravlegården og er helt som han plejer. Gylper en enkelt gang, men slet ikke som de andre dage. Får igen lidt kamillete. Spiser igen en god potion mælk, og falder i søvn. Bliver puttet i barnevognen og står ude. Har nu sovet i 3 timer, nøjagtigt som han gjorde inden vi begyndte på D-vit dråberne, men som har været helt umuligt for ham de sidste dage, så det letter virkelig at hans mave tilsyneladende er ved at falde til ro igen :)

Nu må vi på apoteket og få fat i nogle D-vit dråber, der ikke er opslemmet i kokosolie, og så prøve med dem. Håber det kommer til at fungere.

Og mnu ved jeg, at jeg en anden gang skal stole på min intuition og stole på, at hvad jeg selv ville konstatere og diagnosticere hvis det var et dyr, det gælder også for min egen lille dreng!! Uanset hvad fagfolk indenfir human-området så må have at sige ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige haft en skidt lille mand i et par dage :(

Er nu helt sikker på, at det hænger sammen med opstart af D-vit dråberne. De første 2 dage gylpede han (hvilket han ellers næsten ikke har gjort)inden for en halv time efter at have fået dem... Spurgte SP om der kunne være en sammenhæng, men det mente hun ikke man kunne sige ør han havde fået dem min. 1 uge. Men hun sagde dog, at nogle børn kan have problemer med at tåle det kokosolie som vitaminerne er opslemmet i.

Han fik dem så ydeligere 2 dage. Nat efter dag 3 (mellem torsdag og fredag), sov han praktisk talt ikke, var enormt pylret, ville ikke sove, søgte konstant brystet, spiste lidt, faldt i søvn, for i næste øjeblik at vågne op med et spjæt, græd og hang slet ikke sammen. Næste dag, fredag, kunne han heller ikke fungere, kunne kun sove hos mig, og kun kortvarigt, var konstant sulten, men kunne ikke koncentrere sig om at spise. Havde tynd afføring og gylpede. Rigtig skidt lille mand. Næste nat gik lidt bedre. Ville stadig kun sove i arm og helst ved brystet hele tiden, men græd dog ikke hele natten...hvilket var godt for mig, for var godt nok noget ødelagt efter natten før. Føj hvor er det bare ikke rart, når man bare ikke kan trøste :( Fik heldigvis en god lur, da min mand kom hjem fra sit natarbejde, ellers havde jeg slet ikke kunne klare næste nat alene...

Lørdag var han stadig ikke sig selv, men havde dog lidt lettere ved at sove, men stadig kun hos mig. Men fik trods alt en dejlig lang søvn, og spiste også bedre. Vi valgte at tage til min nevøs fødselsdag, da det kun var 10 min. hjemmefra, og der ville være fuld forståelse, hvis vi måtte køre hjem med ham. Han var ikke så frisk, men var heller ikke pylret og urolig, så det gik ok. Men igen, fyldte lige pludselig bleen 2 gange med tynd afføring og gylpede tilsvarende 2 gange stor mængde :( Så fik han noget at spise, og faldt til ro ved brystet, fik en god lang lur hos mig, heldigvis. Da vi kom hjem, var han mere sig selv, fik mad igen og endnu en god lang lur hos mig, hvorefter vi gjorde klar til sengetid.. Vi tog temperatur, 36,8 så heldigvis ikke feber :) Så blev han igen lidt pylret, gylpede 2 gange i streg, så fulgte vi et husråd om at give ham kamillete (bare lidt) og det hjalp! Han fik ro på, faldt i søvn efter en god lang mælketår, og sov i arm indtil midt på natten. Her blev han puslet igen, lidt mere normalt udssende og faldt igen i søvn efter en god lang tår mælk. Virkede meget mere som sig selv.

Søndag vågner han op og er helt sig selv. Glad og opmærksom, fylder bleen uden brok, bliver puslet uden brok, ligge og hygger uden tøj på maven i kravlegården og er helt som han plejer. Gylper en enkelt gang, men slet ikke som de andre dage. Får igen lidt kamillete. Spiser igen en god potion mælk, og falder i søvn. Bliver puttet i barnevognen og står ude. Har nu sovet i 3 timer, nøjagtigt som han gjorde inden vi begyndte på D-vit dråberne, men som har været helt umuligt for ham de sidste dage, så det letter virkelig at hans mave tilsyneladende er ved at falde til ro igen :)

Nu må vi på apoteket og få fat i nogle D-vit dråber, der ikke er opslemmet i kokosolie, og så prøve med dem. Håber det kommer til at fungere.

Og mnu ved jeg, at jeg en anden gang skal stole på min intuition og stole på, at hvad jeg selv ville konstatere og diagnosticere hvis det var et dyr, det gælder også for min egen lille dreng!! Uanset hvad fagfolk indenfir human-området så må have at sige ;)

Hvor vildt... og uhyggeligt. Vi har virkelig døjet med lillemanden. Og det er faktisk efter opstart af d-dråber, dog har han kun fået dem 3 gange. Men det kan jo sikkert være nok.. Jeg havde bare ikke kunne kæde det sammen med d-dråberne.. Jeg har nu lige læst at der også er kokosolie i dem jeg har..

Vores lillemand har virkelig ondt i maven, tynde og mange afføringer. Han spiser lidt for derefter at falde lidt i søvn. Men søger brystet ofte. Han sover kun lidt og ikke dybt. Han vågner ofte med mavekneb...Det har jo resulteret i et meget træt barn (og forældre) så jeg tror da lige at jeg skal have fat i andre d-dråber...

Tænk hvis det "bare" er det - og at man kan gøre noget ved det.

Skønt at jeg lige faldt over dit indlæg..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor vildt... og uhyggeligt. Vi har virkelig døjet med lillemanden. Og det er faktisk efter opstart af d-dråber, dog har han kun fået dem 3 gange. Men det kan jo sikkert være nok.. Jeg havde bare ikke kunne kæde det sammen med d-dråberne.. Jeg har nu lige læst at der også er kokosolie i dem jeg har..

Vores lillemand har virkelig ondt i maven, tynde og mange afføringer. Han spiser lidt for derefter at falde lidt i søvn. Men søger brystet ofte. Han sover kun lidt og ikke dybt. Han vågner ofte med mavekneb...Det har jo resulteret i et meget træt barn (og forældre) så jeg tror da lige at jeg skal have fat i andre d-dråber...

Tænk hvis det "bare" er det - og at man kan gøre noget ved det.

Skønt at jeg lige faldt over dit indlæg..

Bjarke har ihvertfald fået det væsentligt bedre efter vi er stoppet med dråberne :)

Talte med SP i telefonen (ikke hende vi har haft indtil nu pga. ferie, men vores "egen") og hun mente jo, at vi skulle give ham dråberne igen, for at få bekræftet/afkræftet at det er dråbernes skyld??!! Helt ærligt, det vil jeg da ikke udsætte ham for. Jeg er ikke i tvivl!

Jeg er selv dyrlæge, og må indrømme, at har jeg en patient, hvor jeg har et produkt, der med overvejende sandsynlighed har givet problemer, så sørger jeg for at skifte produkt, alene på mistanken om, at det er projektet der er problemet. Jeg ville da ikke starte det op igen og endnu en gang stå med en syg patient. Ved ikke hvad hun tænker på???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er Alberte 2,5 uge og det er begyndt at gå rigtig godt.

Jeg startede med at amme og troede egentlig det gik fint, ja hun suttede meget og længe, men troede det var meget normalt. Da Sundhedsplejersken var her første gang (Alberte var 5 dage gammel) var hun ilkke oppe på fødselsvægten så hun ville komme igen efter en uge (hvilket så var fredag i sidste uge) på den uge havde Alberte taget sølle 60 gram på, så vi blev enige om at starte med flaske suppleret med en smule amning. Da sundhedsplejersken kom tilbage i onsdags (efter 5 dage) havde Alberte taget knap 400 gram på, og er nu 200 gram over fødselsvægten.

Vi har fået en tilfreds og mæt pige som sover godt og spiser godt og har fået nogle dejlige runde kinder.

Mht. amningen er jeg ved at stoppe det helt så hun udelukkende får flaske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille opdatering på alt det med D-vit dråberne..

Bjarke fungerer fint med de nye dråber, altså dem, der er opslemmet i peanutolie istedet for kokosolie.

Så årsagen til problemet er altså fundet og problemet løst :)

Og vi har igen en glad og veltilpas dreng :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER