Dorthe

Nintendo DSi???

33 indlæg i dette emne

Nogle af jeres børn der har en Nintendo DSi og hvor gamle var de, da de fik den???

Vi har nemlig snakket om, at Tobias måske skulle have den i fødselsdagsgave når han blev 5 her til april. Men ved ikke om han er for ung endnu til det. Men på den anden side, så tror jeg godt han ville kunne finde ud af det. Han spiller nemlig nogen gange på mandens PSP og PS3.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores dreng fik da han blev 7 år :) Jeg tror såmænd godt de kan finde ud af det som 5-årige, men for vores dreng var det meget med at "kunne styre" det. Altså han skulle/skal stadig spørge om lov inden han bare spiller, for ellers laver han ikke andet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vores søn har en af de gamle game boy, den med klaplåg, den kommer han også og spørger om han må spille på. Det er også os der bestemmer det, for ellers ville han også spille hele tiden. Men synes bare den gamle game boy er ved at være godt slidt, da det er en han har arvet fra min nevø.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vores søn har en af de gamle game boy, den med klaplåg, den kommer han også og spørger om han må spille på. Det er også os der bestemmer det, for ellers ville han også spille hele tiden. Men synes bare den gamle game boy er ved at være godt slidt, da det er en han har arvet fra min nevø.

Tror også godt han kan få én. Synes bare det er vigtigt, at man holder lidt øje med hvad og hvor meget de spiller. Tror også vores var "sent" på den :P De andre i klassen havde næsten allesammen én, så det var sådan én der stod øverst på ønskesedlen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erfaringsmæssigt kan jeg ikke svare dig, men Albert som er fra september 06 får en nu her til jul.

Tror det kommer meget an på hvordan de er de små mennesker :)

I forhold til mine egne børn så oplever jeg Albert være meget mere in to it i forhold til IT end fx Gustav på 6 år.

Regner også med at Albert bliver den der tegner og forklarer over for Gustav mht nintendoen ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erfaringsmæssigt kan jeg ikke svare dig, men Albert som er fra september 06 får en nu her til jul.

Tror det kommer meget an på hvordan de er de små mennesker :)

I forhold til mine egne børn så oplever jeg Albert være meget mere in to it i forhold til IT end fx Gustav på 6 år.

Regner også med at Albert bliver den der tegner og forklarer over for Gustav mht nintendoen ^_^

Ja der er forskel på børn og hvor meget i går op i det, men Tobias ligner sin far på det punkt. Tobias går meget op i det og er godt til det. Allerede inden han blev 4, der kunne han bruge musen på min bærbar og spille Oline.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja der er forskel på børn og hvor meget i går op i det, men Tobias ligner sin far på det punkt. Tobias går meget op i det og er godt til det. Allerede inden han blev 4, der kunne han bruge musen på min bærbar og spille Oline.

Lige som Albert :)

Hvorimod Gustav fx ikke kan manøvrere på Oline alene :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liva er 5½ og hun får den i julegave, hun ér først lige begyndt at vise interesse for den slags, men nu tror jeg til gengæld den hitter'

Hun får Dora the explorer og Build a bear spil dertil

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PS Louie, der lige er blevet 2 år, spiller spil på min Iphone med stor sikekrhed allerede - så dete r nok også med forskel hvornår det fanger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige som Albert :)

Hvorimod Gustav fx ikke kan manøvrere på Oline alene :huh

Jeg tror heller ikke Annika ville kunne det, så tidligt som Tobias gjorde. Og spille siger hende ikke rigtig noget, hun er mere til at sidde stille og tegne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liva er 5½ og hun får den i julegave, hun ér først lige begyndt at vise interesse for den slags, men nu tror jeg til gengæld den hitter'

Hun får Dora the explorer og Build a bear spil dertil

PS Louie, der lige er blevet 2 år, spiller spil på min Iphone med stor sikekrhed allerede - så dete r nok også med forskel hvornår det fanger

Ja der er forskel, jeg ved ikke om det kan være en dreng/pige forskel også. Tobias har altid vist interesse for det, hvor Annika ikke har det endnu.

Dora tror jeg ville være et hit herhjemme også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sigrid var 6 år og Julie 4½ år da de fik deres Nintendo ds.

Vi var nervøse for om Julie kunne klare at spille på den, men det er gået uden problemer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lader til at jeres har været omkring Tobias alder, så jeg tror, jeg vil på jagt når januar tilbudene kommer. Mon ikke der kommer en DSi på tilbud et eller andet sted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her skal vi også på jagt til januar selvom Simon jo først har fødselsdag til marts

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida fra marts 06 får en til jul, hun spiller allerede lidt på sin storesøsters men største hit endnu er at tegne på den :) og så får hun pixeline og build a bear, hun ønsker sig den brændende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ingen, men tror såmen godt de ville kunne finde ud af det, det eneste der gør at jeg venter lidt er at de er meget vilde, og gider ikke gi dem så dyr en gave for den bliver ødelagt :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ingen, men tror såmen godt de ville kunne finde ud af det, det eneste der gør at jeg venter lidt er at de er meget vilde, og gider ikke gi dem så dyr en gave for den bliver ødelagt :blush

Nej det kan jeg godt forstå. Men tror godt Tobias ville kunne forstå at den skal i taske hver gang man ikke bruger den. Ellers må vi jo tage den igen, hvis han ikke kan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah har en og han er kun 3 1/2 men han elsker at tegne på den og tage billeder med den og så findes der faktisk en del gode spil til den alder også

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter bliver 5 år om 14 dage og hun fik en i julegave. Vi har snakket en del om det og endte med at blive enig om hun skulle have en fordi hun så gerne vil, alle hendes veninder har en, de er også 1 år ældre end hende, og fordi jeg syntes det er et fint stykke legetøj hvis den bruges med måde.

Hun er super glad for den og den er blevet brugt en del.

Knus janni

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vores drenge på 7 år fik hver en til jul og to spil med flunkerne og mario. de har ønsket sig en DSI længe og det var årets hit da de pakkede den ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er DS'erne også det vildeste hit længe - største 'problem' er at finde ud af hvilke spil der hitter :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er DS'erne også det vildeste hit længe - største 'problem' er at finde ud af hvilke spil der hitter :rolleyes

Ja det kunne jeg godt forstille mig var et problem. Men kunne forstille mig at Bakugan ville hitte ved Tobias eller noget med cars.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle som har set nogle DSi´er på tilbud nogle steder???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det kunne jeg godt forstille mig var et problem. Men kunne forstille mig at Bakugan ville hitte ved Tobias eller noget med cars.

Bagukan spillet er ret svært. Selv om min søn er mega bagugan fan har han aldrig fattet det;0) Han spiller ivrigt mario car og div lego spil...især star wars...Han er 7 år;0)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bagukan spillet er ret svært. Selv om min søn er mega bagugan fan har han aldrig fattet det;0) Han spiller ivrigt mario car og div lego spil...især star wars...Han er 7 år;0)

Ja det kan godt være det er for svære, men det må vi kigge på når han en gang får en DSi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER