JaMa

Kvalme...

5 indlæg i dette emne

Har lidt ondt af mig selv i dag, for synes den stygge kvalme har fyldt for meget de sidste dage, eller rettere de sidste par uger :( ved jo godt at det er fordi der er en dejlig baby på vej, og jeg derfor burde se positivt på det. Men synes dælme det er svært, når det hele tiden vender sig i maven på mig og alle lugte tilsyneladende bliver ganget med 100 i min hjerne... Kan slet ikke holde ud at handle, for der lugter simpelthen så meget af alle de forskellige varer, specielt køddisken er bandlyst ;) kan huske fra mine to andre graviditeter at det topper nu, og så løjer af over de næste uger, og ih hvor jeg glæder mig :) Seabands hjælper noget, og ellers så er danskvand, mintpastiller og saltlakrids kodeord for mig i øjeblikket ;)

Hvad med jer andre, døjer i også med kvalme og hvad virker for jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg døjer også meget med kvalme.. Bruger sea bands som hjælper lidt.. Jeg kan ikke åbne køleskabet, opvaskemaskinen eller tænke på aftensmad/mad generelt så vender det i maven på mig og hold nu op hvor alting lugter dry.gif.. Ved jo som du siger at det er fordi der er en dejlig lille baby på vejloveshower.gifloveshower.gifloveshower.gifloveshower.gif

Jeg drikker en masse vand og lakrids hjælper.. Har aldrig været en stor fan af lakrids, men det er jeg blevet.. VI SKAL BARE HAVE LAKRIDS I HUS - eller må kæresten ud at køre whistling.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kvalmen har også meldt sig her. Jeg havde håbet at der ville gå 18 dage før kvalmen kom, ligesom den første men nej. Jeg led det meste at min sidste graviditet af morgenkvalme, så jeg er allerede blevet sendt kvalmecenter og har en tid på torsdag. Håber at akupunktur hjælper da jeg skal starte på nyt job om en uge. Jeg syntes kærnemælk hjælper og sure æble

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også kvalme, mest sådan on-off. Men jeg synes det er tiltagende i både styrke og varighed, har flere gange været tæt på at smide alt jeg havde i hænderne for at styrte på toilettet. Men indtil nu er min mavesæk ikke blevet vendt ud.

Det der hjælper når krisen er på sit højeste (for mig) er vand, at sidde HELT stille, og evt. en tør kiks uden smag. Men nogle gange kan jeg slet ikke klare at spise, men har fundet ud af at maden faktisk reder kvalmen, jeg skal bare spise meget langsomt.

Sjovt i nævner det med lakridser, for sådan nogle har jeg altid brugt når jeg før (inden graviditet) har haft kvalme, men nu får jeg bare halsbrænd og MEGA ondt i maven.

Mit store problem i graviditeten er faktisk også dum mave. Jeg har svært ved at kommme på toilettet, og er derfor KONSTANT oppustet, har ondt og prutter <_<

JAHHH... det er skønnttt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror det er meget normalt at det svinger hvornår man har kvalme. Mit er let aftagende, men synes det har været nogle semitrælse dage her på det sidste, hvor det hele vender sig i mig <_< specielt hvis jeg også er træt får jeg det dårligt. Glæder mig efterhånden rigtigt meget til at det forhåbentligt går helt over snart ;)

Har ikke haft problemer med tandbørstning denne gang, men havde det første gang jeg var gravid. Da gjorde jeg som du, altså børstede grundigere når jeg kunne komme til det, og så supplerede jeg med at tygge V6 tyggegummi. Der syntes jeg nemlig at den friske mintsmag også hjalp lidt på kvalmen, og så er det jo godt for tænderne. Mundskyl må også kunne gøre lidt tænker jeg, hvis du kan holde det ud ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER