TroldeMor

Spørgsmål ang. Slynge/sele

14 indlæg i dette emne

Jeg ville gerne anskaffe mig en bæresele/slynge til mini-trolden...

Men... Jeg vil helst ikke have en træls, stiv bæresele.... Og en alm slynge duer heller ikke, da belastningen bliver for "koncentreret" på den ene skulder...

Så jeg søger enten en slynge der sidder over begge skuldre, eller en blød sele...

Jeg har søgt lidt på nettet, og har lidt kig på denne: Klikkelik

Jeg synes den ser blød og lækker ud, og belastningen er "bredt godt ud"..

Er der nogen der har erfaringer med denne?

Eller har andre forslag?

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har i sidste omgang brugt vikler, først stræk, siden fast, og har elsket dem!

Har selvfølgelig ikke den viste eller andet end en alm. bæresele at sammenligne med, men derfor vil jeg alligevel godt anbefale det :super

Fordelen er at man kan binde den på et utal af måder, først på maven siddende eller liggende og sidenhen på ryggen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte den fra babybjorn den udgave til 1000kr (dog købt brugt) men den synes jeg hun var meget tung at bære i... Jeg gik max 10 min med den og måske 3 gange.. det var alt for hårdt for mine skylder...

Har dog ikke manglede nogle anden til at bære hende rundt i..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt min slildpadde slynge HELT vildt meget, simpelthen det bedste køb, jeg har båret mine unger i den til de var ca 2 år uden problemer

den hviler på begge skuldre og er nem at binde når man lige har prøvet det en gang eller 3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i sidste omgang brugt vikler, først stræk, siden fast, og har elsket dem!

Har selvfølgelig ikke den viste eller andet end en alm. bæresele at sammenligne med, men derfor vil jeg alligevel godt anbefale det :super

Fordelen er at man kan binde den på et utal af måder, først på maven siddende eller liggende og sidenhen på ryggen :)

Jeg har også tænkt på sådan en vikle...

Men jeg er bare ikke sikker på det helt er mig... At stå og bakse med 5 meter stof og en baby :blush

Jeg er nok mere til Click n' Go modellerne :rolleyes

Eller sådan en lommeslynge... Har set en dobbelt her KLIK But is it any good??

Ja det er jo lidt svært at vide...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte den fra babybjorn den udgave til 1000kr (dog købt brugt) men den synes jeg hun var meget tung at bære i... Jeg gik max 10 min med den og måske 3 gange.. det var alt for hårdt for mine skylder...Har dog ikke manglede nogle anden til at bære hende rundt i..

Jeg har også hørt fra andre at man skal gå langt udenom de der babybjorn seler...

Jeg har brugt min slildpadde slynge HELT vildt meget, simpelthen det bedste køb, jeg har båret mine unger i den til de var ca 2 år uden problemerden hviler på begge skuldre og er nem at binde når man lige har prøvet det en gang eller 3

Uha, den er da temligt dyr :blush

Men den ser nu også ret behagelig ud... Er den nem at bruge? Og skal man indstille den hver gang, eller kan man bare "hoppe i den"?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også hørt fra andre at man skal gå langt udenom de der babybjorn seler...

Uha, den er da temligt dyr :blush

Men den ser nu også ret behagelig ud... Er den nem at bruge? Og skal man indstille den hver gang, eller kan man bare "hoppe i den"?

den var nu ikke så dyr (i forhold til feks en babybjørn eller mange andre meitai slynger mener jeg), mener jeg gav 500 - 550 krfor den i sin tid? Men den er alle pengene værd

Jeg syntes den er nem at bruge, selfølgelig skal man de første par gange lige lære at binde den, men det gik nemt syntes jeg og så er den nem at have med, den vejer og fylder intet og kan foldes sammen i den egen lomme

Og så er den ekstremt behagelig for Mor og barn, modsat babybjørn der kan være skadelig for både drengebørns ædlere dele og begge køns rygge

Jeg forsøgte mig også med 2 slags vikler, men alt dte stof slog mig helt ud, jeg lærte aldrig at bruge det, så det blev solgt videre, især når man lige hurtigt skulle have den på ved bilen så var det for meget - for mig - med de 500 meter stof ned i jorden osv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PS vælg en hvor stoffet på skuldrene er BREDT - ikke som den du linker til, den støtter stadig lige på de ømme nakke muskler, hvor en "rigtig" slyne ting størtter på hele skulder partiet, og dermed aflastes ryggen og det føles slet ikke som at bære noget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

der er mange på TS der syrer meitai slynger også /ligesom en skildpadde)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

den var nu ikke så dyr (i forhold til feks en babybjørn eller mange andre meitai slynger mener jeg), mener jeg gav 500 - 550 krfor den i sin tid? Men den er alle pengene værd

Jeg syntes den er nem at bruge, selfølgelig skal man de første par gange lige lære at binde den, men det gik nemt syntes jeg og så er den nem at have med, den vejer og fylder intet og kan foldes sammen i den egen lomme

Og så er den ekstremt behagelig for Mor og barn, modsat babybjørn der kan være skadelig for både drengebørns ædlere dele og begge køns rygge

Jeg forsøgte mig også med 2 slags vikler, men alt dte stof slog mig helt ud, jeg lærte aldrig at bruge det, så det blev solgt videre, især når man lige hurtigt skulle have den på ved bilen så var det for meget - for mig - med de 500 meter stof ned i jorden osv

Du ved vel ikke hvor jeg kan købe en til den pris? Jeg synes kun jeg kan finde dem til omkring 1000 kr... Og det er for meget synes jeg, når jeg nu ikke ved om jeg får den brugt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du ved vel ikke hvor jeg kan købe en til den pris? Jeg synes kun jeg kan finde dem til omkring 1000 kr... Og det er for meget synes jeg, når jeg nu ikke ved om jeg får den brugt :)

Jeg kan se at de åbenbart er begyndt at laver ern nuy model der er meget dyrere

Måske du kan finde den gamle model enten brugt på TS eller i en af deres forhandlere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du er hurtig er der en tilbage af de gamle modeller her - den gode med stor lomme som jeg har, til feks nøgler, telefon, en ble osv Skildpadde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

køb en mei tai - jeg har købt min på slynger.dk (der hedder den skildpadde) - seriøst den er GULD værd. Min knægt på 9 mdr ELSKER at sidde i den - og min datter på 2 kan jeg bære hjem fra vuggestue på ryggen uden problemer. den er genial!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh den ser rigtig elendig ud den første bæresele du har linket til. Prøv at se hvor babyens vægt sidder på moderen, hun bærer jo barnet med sin lændemuskler! :s Øvøv...den anden slynge du viser ser heller ikke særlig comfy ud.

En anden ting er at det anbefales at man bærer sit nyfødte barn liggende i de første par mdr indtil de selv kan sidde og dermed bære deres ryg, http://ergoparent.co...al-development/

og så må de ikke sidde med benene spredt ud til siderne - altså i split, hvis du forstår? Benene/fødderne skal være samlet ligesom i frø-stilling....håber du kan se det for dig :D Hehe! :D http://www.tojbamsen...10837&pictype=b

Nå, men jeg har haft en strækvikle og elskede den, men den var ikke god for min lænd ved brug i længere tid, men jeg brugte så min Ergo baby carrier: med et infant insert i, så Emilie lå svøbt i et dejlig tykt svøb og blev lagt på tværs i min bæresele.

Det fede ved Ergo babyen er at med de brede stroppen forneden bærer barnets vægt med dine hofter og ikke din lænd/ryg. http://www.tojbamsen...CFYkL3godjzBmqA

Og så er den super nem at tage på, klik klik, så er man klar :) Du kan selv prøve at google lidt rundt og evt også på youtube hvor der er masser af visninger af hvordan man bruger den, både foran, bagpå og på siden hvis man hellere vil det. Også hvis barnet falder i søvn så hovedet ikke hænger og dingler...

Den er rigtig lækker...så den vil jeg klart anbefale :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER