Guest Gremina

hun bider mig

7 indlæg i dette emne

Ja nu har Gry jo så fået en tand, for 1 1/2 uge siden, men nu er den lille bandit begyndt at bide mig nogen gode råd til hvordan jeg får hende til at stoppe med det? Lige nu tager jeg hende bare fra når hun når hun har bidt og så er der ikke mere mad i den omgang. Hvad kan man ellers gøre for at få hende til at forstå at det ikke er okay?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da Maliva fik tænder, bed hun mig og somregel grinte hun bagefter <_<

Så når hun bed lavede jeg et højt AV og tog hende fra, imens jeg "ignorerede" hende, og på den måde lærte hun at det ikke var ok.

Der gik et par dage, men hun har fået 4 tænder siden og har en på vej nu og hun har ikke bidt siden. :)

Så hæng i med det du gør!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået at vide det er vigtigt at "skælde" ud når de gør det. Jeg siger meget højt av, tager hende væk og kigger strengt på hende. Som regel bliver hun lidt ked men det går hurtigt over igen. Jeg plejer at forklare at hun ikke må bide forbi det gør ondt. Når hun så er ok igen fortsætter jeg med at give mad :)

Nu har jeg skrevet det hele i nutid kan jeg se men det er flere måneder siden jeg har måtte gøre det sidst og hun har maks gjort det tre gange hvor det var bevidst ellers har det været uheld. Ved uheld har jeg bare sagt meget højt av.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som de andre skriver er det vigtigt at lære hende det er forkert:

1: dit ansigt skal vise at du er sur

2: din stemme skal være sur

3: du skal tage hende væk

Præcis det samme du gør når hun begynder at pille jord op af potteplanterne eller hiver sider ud af bøgerne når hun når den alder (eller når hun bliver teenager og har lavet ballade med vennerne ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar. Må se at få lært den unge dame det er forbudt at bide, for det gør bare nas.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver nødt til at tilføje at der altså er en risiko for at den lille kan gå i ammestrejke, hvis hun bliver forskrækket når du siger av.. Det gjorde min søn og det var frygteligt og gudskelov varede det kun en halv dag. Han bider mig ikke mere, og jeg tror bare det var en fase. Hvis han virker lidt hidsig når jeg ammer, puster jeg ham i hovedet, og holder generelt bare mere øje med ham når jeg ammer, så han slet ikke får muligheden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg råber ikke af hende, tager hende bare fra, og så er det bare slut med mad indtil hun melder sin sult igen. Som regel er det også i slutningen af et måltid hun gør det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER