Nitzen1987

At falde i søvn selv

13 indlæg i dette emne

Maja der er 6 uger gammel kan ikke finde ud af at falde i søvn selv... Hun falder som regel i søvn, når hun ligger ved brystet eller som minimum sidder på armen eller ligger på end brystkasse mens hun bliver nusset på ryggem... Hvor gamle var jeres børn, da de kunne falde i søvn af sig selv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den store lærte først at falde i søvn selv da han fik tænder (8 måneder gammel), da han indtil da bare faldt i søvn med flasken og blev båret i seng.

Lillesøster "lærte" at falde i søvn selv temmelig hurtig. Hun var vist et par uger og hun faldt stort set aldrig i søvn ved brystet, så derfor blev hun lagt i liften og faldt i søvn af sig selv. Hun har alle dage været noget nemmere end storebror hvad angår søvn i de første par år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille falder også oftest i søvn ved flasken, eller når hun ligger ved en af os..

Dog har vi enkelte gange fået hende til at falde i søvn i liften - Men kun hvis hun er MEGET træt, og hvis vi lige nusser hende i ansigtet (kører en finger fra toppen af hovedet, langsom ned over næsen). Også skal hun også have sutten ;)

Ellers kan hun falde i søvn selv i autostolen og i barnevognen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Max er begyndt på det her i den sidste uges tid.. Dejligt.. Kan ikke huske hvornår Mille gjorde det.. Men det var noget senere..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener ronja var omk 4 måneder da vi begyndt at arbejde med det. Inden da faldt hun i søvn hos mig ved brystet, blev båret eller i sofaen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn kan ikke engang endnu, 7½ mdr., så bare rolig, det skal nok komme.. Hvis ikke I kan få hende til det, er der ingen panik, for så er det bare sådan hun er, og på et eller andet tidspunkt lærer de det vel :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min sp, rådet os til at lære Astrid at falde i søvn væk fra os.

Så hun fortalte os, at vi skulle ligge Astrid i liften og så kunne vi enten sætte os med liften på benene eller støtte den på noget hvor man også kan vippe den.

Evt ligge hånd på hovedet så hun kunne mærke vi var der.

Det tager nogle gange, men det virker.

Jeg er også holdt op med at køre barnevognen frem og tilbage, for når jeg holder op, så vågner hun. Hun sover åbenbart let. Så jeg aer hende, pande, næse, kind osv.

Bare sørg for at ligge hende der hvor hun skal sove fra start. Så hun ikke skal flyttes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Både Marlon og Charlie lærte at falde i søvn selv fra første dag..... :)

Altså, somme tider falder Charlie bare i søvn ved mig når han får flaske, og så putter jeg ham i liften sovende. Men hvis han har en vågenperiode efter spisningen om aftenen, kommer han i liften når han har gabt én eller 2 gange, og så ligger han bare og kigger lidt og hygger med sin nusseklud og sut. Og så falder han lige så stille i søvn. Om dagen gælder det samme, bare i barnevognen :)

Altså, han skal have sin sut 5-10 gange inden han er helt væk..... Men ellers styrer han det selv :)

Der er selvfølgelig undtagelser.... Men "plejer" er også et dårligt ord at bruge om børn :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna kunne ikke rigtigt, før hun var ca. 5 mdr. Det lykkedes et par gange efter vi indførte Lulu, da hun var 2½ måned, men sådan fast at falde i søvn selv, kom først for 1-2 måneder siden.

Vi lærte hende det ved, at hun hang hos os og faldt hen og så sagde vi til hende, at nu lagde vi hende ned i sengen og så skulle hun sove. Til at starte med, sov hun næsten, når vi gjorde det og så lagde vi hende bare tidligere og tidligere. I starten vågnede hun af det og blev lidt forvirret. Så sad vi ved siden af sengen med hånden på hende og sagde, at det var okay, hun skulle sove og vi nok skulle passe på hende. Hun måtte godt brokke sig lidt, men blev hun ked, tog jeg hende op og startede 'forfra'. Nu synger vi godnatsang mens hun hænger hos os og så lægger vi hende ned i sengen - og så falder hun i søvn selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica er først lige ved at lære det, hun er 13 måneder. Og vi har prøvet MANGE forskellige ting uden succes :/ Men nu begynder det at lysne :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har et par gange oplevet at ligge Caroline i liften, og så har hun ligget med åbne øjne og klukket lidt... Indtil hun så er faldet i søvn. Forleden dag, lyttede hun til lyden af græsslåmaskinen og faldt så i søvn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah har kunnet det fra ca 2 uger - ikke altid, men han vil nogle gange helst ligge selv og bare kigge og saa falder han stille og roligt i soevn... Ellers bliver han ogsaa lagt med sut og sovedyr uden at vi skal sidde hos ham, men kun hvis han gerne vil og ikke fordi vi ikke vil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lærke falder som regel i søvn ved brystet eller ved mig men kan godt falde i søvn selv i liften, typisk om natten efter amning for hun vågner altid når hun bliver lagt i seng igen.

Når hun har problemer med at falde i søvn vil hun som regel gerne tage imod en sut og det hjælper gerne til at hun falder i søvn kort efter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER