Myliona

De gode råd til flaskemødre på farten :)

14 indlæg i dette emne

Kom med jeres gode fif.

Vi har jo fået flaskebarn ;) Så vi skal til at lære alle de praktiske ting med at have en flaske med ud osv.

Hvordan gør man nemmest? Jeg tænker ikke når man tager ud privat - Men mere fx på udflugter. Vi skal i zoo i morgen, og senere på sommeren skal vi til Egeskov slot..

Men hvad gør man lige med flasken? Hvordan gør I? :)

Jeg har købt en "inddelingsdims", så jeg kan have med til tre flasker, uden at skulle måle op.

Tænker om man så evt kunne have en termoflaske med, med kogt vand også en flaske med kold kogt vand, også blande op til rette temperatur? Eller er der andre gode råd?

Vi har allerede en brik færdiglavet mme i pusletasken, som "backup", men det er faktisk mere til hvis hun vågner mens vi er ude og handle osv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Brikken med mme er god at have med. Og et godt trick er at ligge den under dynen til baby, så har den en lidt bedre temperatur, hvis nu I er ude og der ikke er mulighed for at varme den.

Hvis jeg vidste at der var en mikrofætter eller en kedel til koge vand, så flasken kunne varmes har jeg bare haft kogt koldt vand i flasken, varmet den og så heldt pulveret i.

Hvis ikke har jeg har kogt koldt vand i flasken og så haft kogt varmt vand i termo og så blandet det som du siger. Den gang vidste jeg at der skulle så og så meget koldt vand til så og så meget varmt vand før det passede perfekt. Men nu er det 6 år siden jeg har haft flaskebarn, så kan ærligt ikke huske det.

Ellers så lærer man sine egne trick hen af vejen. Kan huske at vi den første gang vi skulle i centret efter at være gået over på flaske, havde ALT med - undtagen flaskesutten. Nooo, den huskede vi så fremover.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved at mange har en termoflaske med varmt vand i med sig.

Jeg har altid varmet flaskerne op hjemmefra, 45-60 sek i mikroen pr. flaske og så lagt dem i en termotaske. Flaskerne holder sig varme, men det aftager jo lidt. Som regel passer temperaturen, hvis den er for varm er det under den kolde vandhane et par sek, eller også et par minutter ude i luften, så er den klar. Det har altid virket her og så slipper vi for at tage en termoflaske med.

Doseringsdimsen har vi også og den er rigtig god at have.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan få nogle termotasker til omkring 100 kr i de fleste babyudstyrsforretninger.

Fx har babysam den her til 100 kr:

d8961d6dcc280355a5a67805adfaa82a.jpg

Mit link

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan få nogle termotasker til omkring 100 kr i de fleste babyudstyrsforretninger.

Fx har babysam den her til 100 kr:

d8961d6dcc280355a5a67805adfaa82a.jpg

Mit link

Stod faktisk og kiggede på den, den anden dag - Men så tænkte jeg.. Hvis vi er "ude" - så er det jo som regel "mange" timer, også er EN flaske jo IKKE nok.. Også er det jo smartere med en termoflaske?

Men den er jo ellers smart, og tror også vi ender med at købe en, til kortere ture (Fx når vi kører til Århus, så er den jo smart at have med i bilen!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg ikke flaskemor men har set at flere af mine venner har en flaske hvor man kan putte en gaspatron op i enden der varmer mælken op... Det er godt nok dyrt, koster vidst 10 kr for en patron, men det er smart på farten når man ikke har andre muligheder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stod faktisk og kiggede på den, den anden dag - Men så tænkte jeg.. Hvis vi er "ude" - så er det jo som regel "mange" timer, også er EN flaske jo IKKE nok.. Også er det jo smartere med en termoflaske?

Men den er jo ellers smart, og tror også vi ender med at købe en, til kortere ture (Fx når vi kører til Århus, så er den jo smart at have med i bilen!)

Man kan også få nogle med plads til 2 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har altid brugt brikkerne med drikkeklar mme, når vi skulle på tur.... og så en termokande med kogt vand, og en høj smal skål eller målebæger, hvor vi hælder det varme vand i og sænker flasken ned, så er det drikkeklar på et øjeblik.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også sådan en doseringsdims med pulver i. En termoflaske med kogt varm vand og en med kogt kold vand. Så blandede jeg det op og hældte pulver i. :)

Der gik længe før mine ville drikke uden at det var den rette temperatur :)

Så denne måde var den allerbedste for os :) det var hurtigt og nemt og man slap for at skulle låne microovn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har altid brugt brikkerne med drikkeklar mme, når vi skulle på tur.... og så en termokande med kogt vand, og en høj smal skål eller målebæger, hvor vi hælder det varme vand i og sænker flasken ned, så er det drikkeklar på et øjeblik.... :)

Har bare endnu ikke set man kan få Nan HA som drikkeklar.. <_<

Hvor kan man købe dem med gaspatron til? 10 kr er jo ikke SÅ slemt - tænker igen fx på turen til Århus :rolleyes

Tror nu jeg vil ud og købe mig en termokande :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kom med jeres gode fif.

Vi har jo fået flaskebarn ;) Så vi skal til at lære alle de praktiske ting med at have en flaske med ud osv.

Hvordan gør man nemmest? Jeg tænker ikke når man tager ud privat - Men mere fx på udflugter. Vi skal i zoo i morgen, og senere på sommeren skal vi til Egeskov slot..

Men hvad gør man lige med flasken? Hvordan gør I? :)

Jeg har købt en "inddelingsdims", så jeg kan have med til tre flasker, uden at skulle måle op.

Tænker om man så evt kunne have en termoflaske med, med kogt vand også en flaske med kold kogt vand, også blande op til rette temperatur? Eller er der andre gode råd?

Vi har allerede en brik færdiglavet mme i pusletasken, som "backup", men det er faktisk mere til hvis hun vågner mens vi er ude og handle osv..

Lige præcis en termoflakse med varmt vand og en beholder til MME, så er du godt kørende :)

Evt. køb en varme-flaskebeholder, så du altid kan have en flaske klar, men i løbet af 2-3 timer bliver nedkølet til spise-temperatur for jeres barn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg ikke flaskemor men har set at flere af mine venner har en flaske hvor man kan putte en gaspatron op i enden der varmer mælken op... Det er godt nok dyrt, koster vidst 10 kr for en patron, men det er smart på farten når man ikke har andre muligheder

Sådan en flaske har vi og jeg elsker den!

Men ellers har jeg brikker og kogt vand i termoflaske med. Så hælder jeg vandet i en lille skål og stiller flasken ned i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har bare endnu ikke set man kan få Nan HA som drikkeklar.. <_<

Hvor kan man købe dem med gaspatron til? 10 kr er jo ikke SÅ slemt - tænker igen fx på turen til Århus :rolleyes

Tror nu jeg vil ud og købe mig en termokande :)

Selve sutteflasken koster så 270 kr mener jeg.

Min søster har sutteflasken. vi har fået lov til at låne den og har så selv købt suttehoveder og patroner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har altid haft en tom flaske og en brik nan1 i tasken til nødstilfælde. Den kan de sagtens få ved stuetemperatur og i øvrigt også selvom de får en anden mme normalt. Min ældste fik allomin mme og den yngste fik nan ha1, men ingen af dem har haft problemer med sjælden brug af brik med nan1.

Udover det brugte jeg ofte det at have MME pulver afmålt med + en flaske med afmålt kogende vand i en termoflaske eller blot rullet ind i en hvid stofble. Så har det passet nogenlunde med at den var perfekt tempereret efter 4 timer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER