Myliona

Camilles fødsel d. 5 juli 2012

19 indlæg i dette emne

Dagene op til:

Dagene op til fødslen var meget specielle. Om tirsdagen havde jeg ringet til svangregangen, for at få tid til en undersøgelse, da jeg var gået over tid. I stedet endte jeg med at få en tid til en igangsættelse allerede om torsdagen!

Vi skulle lige sluge den - jeg havde virkelig ønsket at jeg ville gå i fødsel af mig selv, men var nok ved at indse at det ikke kom til at ske..

Onsdag aften besluttede vi at hygge os, da det jo "muligvis" var sidste aften hvor vi bare var "os".

Vi tog en tur ud og fik en is, og gik en tur rundt om skovsøen.

post-3938-081331300 1342890961_thumb.jpg

Torsdag d. 5 juli:

Vi var blevet anbefalet at tage tingene med til fødegangen, da man aldrig kunne vide med sådan en igangsættelse. Vi stod tidligt op, og da jeg gik på toilettet var der en del blod..

Vi fik pakket bilen og kørte afsted. Vi kom til med det samme, og talte med jordemoderen om hvad der skulle ske. Da jeg fortalte om blodet om morgen, ville hun lige starte med at undersøge mig.

Hun kunne hurtigt konstatere at jeg var på vej i fødsel af mig selv! Jeg var 3 cm åben.

Hun løsnede hinder, og sagde hun ikke umiddelbart kunne sætte mig i gang, da jeg var "for langt" i forløbet til det var rigtig muligt. Dog krævede jeg en tid til at få taget vandet fredag.. Så det fik jeg, selvom hun ikke mente jeg fik behov for det.. På dette tidspunkt, var det slet ikke gået op for mig at "det var ved at ske", så jeg gik derfra med en lidt flad følelse...

Vi kørte fra sygehuset kl. 10, og der begyndte de første "niv". Ikke nogen direkte veer, bare "niv".

Vi kom hjem, og Christian tog et spil computer og jeg forsøgte at sove lidt.

Da kl. blev 12-13, var veerne godt i gang, dog ikke pinefulde - men nok til, at jeg lige skulle fokusere. Samtidig kiggede Christian forældre forbi - lige der var jeg altså ikke super begejstret for gæster!

Herefter er tiderne lidt ”sløret” og jeg har dem kun fra min journal.

Da Christians forældre kørte, ville jeg gerne ind og tjekkes.. Det gjorde ondt, og jeg ville gerne have en "status"..

1. tjek på sygehuset:

Da vi kom til tjek på sygehuset kl. 13.45, var det "vores jordemoder" Christina der mødte os.. Vi talte lidt om det hele, og hun undersøgte mig og fortalte at jeg med "god vilje" var 3-4 cm åben, og livmoderhalsen næsten var udslettet.. Altså, var der faktisk ikke sket det vilde siden om morgen.

ØV. Vi tog hjem, med besked om at komme igen, når veerne gjorde mere ondt og når de var mere regelmæssige.

Så hjem med os igen.

Christian besluttede at han ville sove, og jeg ville også forsøge at slappe lidt af. Under veerne var jeg vist lidt småsur.. Bedte Christian om ikke at røre mig under veerne.

Han faldt i søvn, og jeg gik i bad.. Stod under bruseren og veerne tog til - På få minutter gik de fra at gøre ONDT til at jeg ikke kunne stå op når de kom...

Så ud af badet, og ind i soveværelset hvor Christian lå og sov.. Smed mig på sengen, og lå og rodede rundt under veerne.

Jeg ville ikke vække Christian, da jeg tænkte, at med den lille udvikling der havde været tidligere, ville det tage lang tid og han skulle være frisk.

Sidste "tjek" på sygehuset:

Omkring kl. 16, vågner Christian ved at jeg roder så meget rundt. Han synes det virker meget overvældende med veerne, og spørger om jeg har taget tid - det har jeg ikke, da jeg forventer det tager lang tid og det jo ikke er mange timer siden jeg blev tjekket.

Han forsøger at holde lidt om mig, og hjælpe mig under veerne, men jeg beder ham gå. Han bliver ved at sige vi skal ringe til fødegangen, men jeg NÆGTER da jeg ikke gider derind, før de vil beholde os derinde. :rolleyes

Kl 16.45 får han nok, og ringer til fødegangen. Jeg råber af ham - At han skal GÅ sin vej, at han skal tie stille når jeg har veer, og at jeg ikke skal derind før de beholder os... :whistling

Fødegangen beder os komme ind, og vi kører.. Turen til fødegangen tager 5-7 min og jeg havde 3-4 veer på vejen, og først her går det op for mig at de vist kommer ret tæt på hinanden :rolleyes

Christian spørger om jeg vil gå ovre fra parkeringshuset - eller om han skal sætte mig af ved indgangen.. Ja tak, til at blive sat af ved indgangen!! :rolleyes

Kigger ind, også ser jeg ellers bare 10-15 gravide stå i forhallen.. Kigger på uret - 17.00 = rundvisning på fødegangen.. FEDT!

Jeg har næsten konstant veer, men griner lidt indeni, fordi jeg kan se flere af de gravide stå med store øjne og kigge på mig, der står prustende og stønnende og venter på elevatoren :blush

Da jeg kommer op til modtagelsen, sker der noget "inden i" mig psykisk.. Jeg kan mærke, at jeg pludselig "mister" kontrollen, og føler andre "passer på mig" eller hvad man skal sige.

Der kommer en sygeplejerske, og roser mig i min ve - kan huske hun siger "Det var en stor flot og god ve". Efter veen får jeg sagt "jeg skal have noget smertestillende eller et kejsersnit PR. OMGÅENDE", hvorefter jeg får en ve mere - sygeplejersken siger så, at jeg skal direkte på fødestue, og ikke skal undersøges..

Christian er kommet op, og vi går over på fødestue 7.

Sygeplejersken siger de desværre er lidt optaget, pga. rundvisningen, så jeg skal vente.. Her giver jeg op. Læner mig op af sengen, og siger "Jeg kan ikke mere nu.. Jeg skal have noget smertestillende" Sygeplejersken har kaldt en jordemoder.

Hun spørger om det føles som om jeg skal på toilet.. og det gør det!!

Pludselig går det stærkt. Jeg husker kun dette i brudstykker, men Christian har fortalt det og jeg har læst i journalen.

Sygeplejersken får hevet jordemoderen der har rundvisningen ind - så der fik jeg da lige moonet alle, der var på rundvisning ;)

Jeg troede jeg ville være utrolig blufærdig, men smed alt tøjet, fik hevet skjorten på og hoppede op på sengen.

Det er sjovt, med de mærkelige ting man tænker.. Da jeg smed tøjet, nåede jeg at tænke ”Ej, læg det nu ordentligt sammen” fordi sygeplejersken bare smed det hele i en pose, så alt blev smurt ind i blodet fra min bind.

Sygeplejersken får tilkaldt den rigtige jordemoder Eva. Jordemoderen undersøgte mig kl 17.15. 9 cm åben, og pressetrang. Eva har første dag på OUH, men hun havde arbejdet i Norge og derfor haft flere fødsler – Men dette var hendes første i Danmark. Hun bliver derfor fulgt af Jordemoderen Nynne. Hun vurderer at jeg meget snart føder, så jeg kommer over på fødelejet.

På dette tidspunkt er jeg stadigvæk ikke klar over, at det ”snart er nu”.. Selvom de har sagt jeg er 9 cm åben, kan jeg simpelthen ikke fatte at det altså betyder fødslen er ved at være tæt på!

Det jeg husker bedst fra fødelejet, var Christian. Lyttede ikke til andre end ham - og han var bare så rolig, og guidede mig. Han gentog alt hvad jordemoderen sagde, men det var bare så trygt og rart at føle hans rolighed og overskud. Ved slet ikke hvad jeg skulle have gjort uden ham – Ville være gået i panik.

Jeg forsøgte at lade være at presse, men havde SÅ meget pressetrang.. Og det var så befriende lige at presse lidt med..

Kl. 17.25, mærkede jeg et "pop", og en lettelse.. Det var vandet der gik. På dette tidspunkt er der mindre end 2 min mellem veerne. Jeg troede ærlig talt jeg havde tisset.. Det var SÅ befriende, og kan huske jeg tænkte ”EJ pinligt jeg tissede.. f*** det, var var det rart..”.

Her har jeg så IGEN bedt om smertestillende (Det husker jeg ikke..) Men jeg får lattergas - OH JOY! De endte dog med at skifte til ilt, og effekten var fuldstændig den samme - men det var bare så rart at have den maske at fokusere på under veerne. Jeg lå med ansigtet mod vinduet – Kunne slet ikke ligge på ryggen, det var alt for ubehageligt. Kan huske jeg flere gange blev bedt om at vende mig, pga. hjertelyden, men kunne kun ligge på ryggen få sekunder. Jeg husker tydeligt udsigten – lidt sjovt, men mellem veerne, var det helt fantastisk at ligge der i en mild lattergas-rus og kigge ud over byen…

Kl. 17.35 fik jeg lov at presse igennem..

Jeg kom om på ryggen.. Efterfølgende har Christian mobbet mig; For NØJ var hvor jeg dårlig til at presse – Kan huske at Nynne skældte mig ud, og talte lidt ”vredt” til mig.

Det tog lige et par presseveer før jeg fandt teknikken.. Også blev der presset til..

Eva spørger om jeg vil se hovedet - jeg læner mig frem; men falder tilbage både fordi jeg synes det er ubehageligt i maven, og at jeg egentlig ikke har lyst til at se det – Vil bare have hende ud!

Hjertelyden dykker en del, og jeg kan høre de siger at, nu skal hun altså ud! Jeg presser helt vildt – Og hvor er det befriende!!! Jeg tænkte kun på at få hende ud, og slet ikke over konsekvensen ved måske at presse for hårdt/hurtigt.

Kl. 17.44 kom prinsessen til verden.

Camille få min. gammel:

post-3938-043840000 1342890657_thumb.jpg

Bagefter fortalte Christian at hun var født med navlesnoren om halsen - hvilket jeg heller ikke havde opfanget.

Eva undersøger mig, og jeg spørger bange hvor slemt det er.. Jeg har fået en enkelt hudafskrabning, også er der 1 blodkar der pibler, også er der to små rifter.. Rifterne er så små så hun egentlig ikke behøvede sy dem, men de sidder så tæt, så hun var bange for at de ville vokse sammen, hvis ikke de blev syet.

Christian ringede til vores forældre, som alle gerne ville komme og se hende.

Vi nød de første par timer alene. Christian fik givet hende ble på, også kom hun op til mig igen.. Hun suttede så fint, helt fra starten.

Far giver ble på:

post-3938-056724500 1342890733_thumb.jpg

Kan mærke her ”bagefter”, at det hele bare er gået alt for hurtigt. Efter fødslen fik jeg også mange gange sagt ”Det gik godt nok hurtigt”. Jeg havde så svært ved at fatte det hele – Og det var faktisk først da vi kom på barselsafsnittet at jeg ”fattede” at hun var der; Og det var først der jeg tudede!

Jordemoder Nynne hyggede sig med at tegne, mens Eva undersøgte mig efter fødslen.

post-3938-064992700 1342890849_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Herlig fødselsberetning, tuuusind tak fordi du delte myolina!! OG hvor er du altså bare sej! Hurra for dig og lille Camille!! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flot beretning - fantastisk klaret, hvor var du altså sej, selv om jeg godt kan forstå det har virket helt overvældende, fordi du var så langt før du kom på hospitalet. Kender godt den oplevelse af slet ikke helt at ku fatte at man faktisk har født, for sådan var min første fødsel også, hvor jeg ankom til hospitalet 22 min før min søn blev født. Men på positiv siden er jo en utrolig stærk oplevelse, og at man er rimeig frisk efter sådan et kort forløb uden komplikationer. Morer mig lidt over de detaljer du har lagt mærke til det men kan egentlig også genkende det, ens sanser er på en eller anden måde skærpet i sådan en situation, og de stærke følelser gør at man husker de sjoveste små ting.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var fysisk meget ovenpå bagefter.. Da de skulle fjerne plastik under mig, spurgte de om ikke jeg kunne rulle, så de kunne fjerne det - og de blev helt mundlamme da jeg bare løftede mig, kun i benene - og jeg endte da også med at sige jeg ikke kunne stå sådan for evigt :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh dejlig beretning! Og effektivt født af dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke endnu engangloveshower.gif Dejlig beretning og hurra for hurtige foedsler ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke endnu engangloveshower.gif Dejlig beretning og hurra for hurtige foedsler ;)

Faktisk nåede jeg at blive helt "skuffet" da fødslen var færdig.. Spurgte også om ikke jeg måtte få lov at få et karbad.. Havde virkelig set frem til at skulle i karbad :whistling Men det kunne jeg ikke nå - og de mente ikke jeg måtte komme op og få et senere ;)

ELSKER at være i karbad, og har bare ikke været det i MANGE år.. Overvejer at stjæle et ude ved mine svigerforældre, men de er bare lidt nærrige, og mener det er aaaalt for dyrt at gå i karbad... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skøn beretning! :loveshower

Jeg ankom til Hvidovre 34min før Anna blev født og dit forløb hjemme lyder også ret meget som mit. Crazy nok!

Det er nu alligevel lidt sejt, at have født uden smertelindring - også selvom det var fordi der ikke var tid til det :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skøn beretning! :loveshower

Jeg ankom til Hvidovre 34min før Anna blev født og dit forløb hjemme lyder også ret meget som mit. Crazy nok!

Det er nu alligevel lidt sejt, at have fedt uden smertelindring - også selvom det var fordi der ikke var tid til det :rolleyes

Jeg tænkte faktisk meget på dig bagefter! Jordemoderen gjorde det også meget klart at "næste gang, kom jeg altså ind noget før!!" :whistling Men pludselig gik det så stærkt, og jeg havde bare ikke forventet det ville gå sådan; Havde forventet at gå i lang tid med veer..

Og ja, jeg var jo, modsat mange andre, allerede forberedt på jeg skulle have alt tænkeligt smertestillende! Jeg er VIRKELIG en pive-mus, og jeg er bare DÅRLIG til smerter.. :rolleyes Så synes det var lidt sejt, at jeg tog den kun med lattergas(selvom jeg ikke havde noget valg) :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte faktisk meget på dig bagefter! Jordemoderen gjorde det også meget klart at "næste gang, kom jeg altså ind noget før!!" :whistling Men pludselig gik det så stærkt, og jeg havde bare ikke forventet det ville gå sådan; Havde forventet at gå i lang tid med veer..

Og ja, jeg var jo, modsat mange andre, allerede forberedt på jeg skulle have alt tænkeligt smertestillende! Jeg er VIRKELIG en pive-mus, og jeg er bare DÅRLIG til smerter.. :rolleyes Så synes det var lidt sejt, at jeg tog den kun med lattergas(selvom jeg ikke havde noget valg) :whistling

Haha - ja, min jordemoder kiggede på uret for at fastslå fødselstidspunktet, kiggede overrasket tilbage på mig og sagde, at hvis jeg skulle føde igen en dag, skulle jeg komme dagen før :D

Jeg troede også det skulle tage MANGE timer, så jeg troede jo heller ikke på, at vi nok BURDE være taget afsted 2 timer efter veerne startede i stedet for 4½ :rolleyes

Næste gang garanterer jeg, at jeg vækker Søren med det samme veerne starter og at vi tager mod sygehuset, så snart veerne bider og jeg ikke er i tvivl om det er nu! :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha - ja, min jordemoder kiggede på uret for at fastslå fødselstidspunktet, kiggede overrasket tilbage på mig og sagde, at hvis jeg skulle føde igen en dag, skulle jeg komme dagen før :D

Jeg troede også det skulle tage MANGE timer, så jeg troede jo heller ikke på, at vi nok BURDE være taget afsted 2 timer efter veerne startede i stedet for 4½ :rolleyes

Næste gang garanterer jeg, at jeg vækker Søren med det samme veerne starter og at vi tager mod sygehuset, så snart veerne bider og jeg ikke er i tvivl om det er nu! :whistling

Næste gang, tænker jeg også at Christian får lov at bestemme hvornår vi tager afsted - Og at han nok ikke skal tage en lur, når veerne ER gået i gang ;) :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faktisk nåede jeg at blive helt "skuffet" da fødslen var færdig.. Spurgte også om ikke jeg måtte få lov at få et karbad.. Havde virkelig set frem til at skulle i karbad :whistling Men det kunne jeg ikke nå - og de mente ikke jeg måtte komme op og få et senere ;)

ELSKER at være i karbad, og har bare ikke været det i MANGE år.. Overvejer at stjæle et ude ved mine svigerforældre, men de er bare lidt nærrige, og mener det er aaaalt for dyrt at gå i karbad... :rolleyes

Ha ha, jamen, jeg var skam saa heldig at faa en af de store foedestuer med karbad og bolde og det hele, men fik ikke brugt en pind af detlaugh.gif Det gik ogsaa for hurtigt, selvom vi var der i god tid, men jeg laa jo til offentlig skue med mine super udvidelsesveer indtil det var tid til at slippe vandet og presse loeswink.gif

Jeg vil ogsaa gerne have et karbad - har en droem om at koebe lille et til vores lille badevaerelse! 7himmel.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skøn beretning :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig beretning :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:balloons :balloons :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SÅ fik jeg læst beretningen. Ih, det lyder som en god fødsel - Trods den gik stærkt. Dejligt at du kun fik overfladiske skrammer og var uden smerter bagefter. Tak for den fine beretning, og billeder :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skøn fødselsberetning! :loveshower Men shiiiiiiiit, det gik stærkt, jeg kan GODT forstå, at du synes det var overvældende :respekt

Men ellers lyder det som en god fødsel og til at du klarede det supergodt! :respekt

Og hvor er hun bare fin, jeres lille prinsesse :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faktisk nåede jeg at blive helt "skuffet" da fødslen var færdig.. Spurgte også om ikke jeg måtte få lov at få et karbad.. Havde virkelig set frem til at skulle i karbad :whistling Men det kunne jeg ikke nå - og de mente ikke jeg måtte komme op og få et senere ;)

ELSKER at være i karbad, og har bare ikke været det i MANGE år.. Overvejer at stjæle et ude ved mine svigerforældre, men de er bare lidt nærrige, og mener det er aaaalt for dyrt at gå i karbad... :rolleyes

Du kommer da bare på besøg ved mig, når jeg flytter i den nye lejlighed med spa ;)

Tak for en rigtig fin fødsberetning. Fik tårer i øjnene af den :loveshower

Kunne også godt tænke mig en hurtigere fødsel end de 26 og 13 timer jeg har prøvet :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En super dejlig beretning altså, en af dem man bare ka læse igen og igen! Det er skønt med din beskrivelse af hele forløbet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER