Myliona

Nan HA vs Allomin syrnet

22 indlæg i dette emne

Prinsessen har de sidste dage fået nan HA fordi hun har ondt i mavsen :)

I længden er det jo en "halvdyr" fornøjelse - Så nu tænker jeg - Kan det gøres billigere, uden at blive dårligere?

De ting vi har fået anbefalet er:

At skifte helt til allomin syrnet, som er billigere (men mere besværligt??)

At skifte halvt til allomin syrnet, og spaare lidt.

At give en flaske med almindelig NAN 1 engang i mellem.

Hvad siger I kloge hoveder herinde?

Det skal siges det intet har med allergi eller lign. at gøre hun får HA - Det er udelukkende pga avs-i-mavsi :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal ikke gøre mig klog på forskellen. Anna fik den grønne Allomin, men havde stadig lidt problemer med maven. Du kan jo prøve det og se om det overhovedet gør en forskel ift. Nan ha.

Må jeg spørge hvilket mærke d-dråber du giver hende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Charlie får NAN1, og har somme tider lidt hård mave af det.... Vi har også overvejet at skifte til HA eller Allomin, evt bare nogle af dagens flasker, men efter at have læst lidt om Bio Gaia dråber, så tror jeg vi prøver det i stedet, og fortsætter med alm. NAN1, i stedet for at skulle have gang i 2 forskellige ting og skifte og sådan..... Så lyder det her som en lettere og billigere løsning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Charlie får NAN1, og har somme tider lidt hård mave af det.... Vi har også overvejet at skifte til HA eller Allomin, evt bare nogle af dagens flasker, men efter at have læst lidt om Bio Gaia dråber, så tror jeg vi prøver det i stedet, og fortsætter med alm. NAN1, i stedet for at skulle have gang i 2 forskellige ting og skifte og sådan..... Så lyder det her som en lettere og billigere løsning :)

Bortset fra at Bio Gaia stort set er guld i flydende form... 5ml koster 140 kr. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bortset fra at Bio Gaia stort set er guld i flydende form... 5ml koster 140 kr. <_<

Haha, ja ok.... Men tror nu stadig det er det vi gør :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal ikke gøre mig klog på forskellen. Anna fik den grønne Allomin, men havde stadig lidt problemer med maven. Du kan jo prøve det og se om det overhovedet gør en forskel ift. Nan ha.

Må jeg spørge hvilket mærke d-dråber du giver hende?

Vi er faktisk ikke startet endnu med d-dråber (Vi skulle starte for to dage siden).. men har bare fuldstændig glemt det.. Det er livol vi har.

Vi har købt nan1 igen, også nan ha.. Så prøver vi med en enkelt flaske nan1 om dagen og ser hvordan og hvorledes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er faktisk ikke startet endnu med d-dråber (Vi skulle starte for to dage siden).. men har bare fuldstændig glemt det.. Det er livol vi har.

Vi har købt nan1 igen, også nan ha.. Så prøver vi med en enkelt flaske nan1 om dagen og ser hvordan og hvorledes :)

Okay - det var også den jeg ville være sikker på du brugte :) Men mavepinen kan jo ikke rigtig tilskrives d-dråberne, når du ikke er startet endnu ;)

Jeg håber for Jer, at hun snart kommer over det! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay - det var også den jeg ville være sikker på du brugte :) Men mavepinen kan jo ikke rigtig tilskrives d-dråberne, når du ikke er startet endnu ;)

Jeg håber for Jer, at hun snart kommer over det! :)

Det er simpelthen mme'en der giver hende lidt maveproblemer.. Det er heldigvis kun når hun skal af med noget hun har ondt - men så kan hun godt være en pivemus i op til en time!!

Vi endte med at købe en nan 1, også har vi givet en enkelt flaske af det i dag :) Så må vi se hvordan hendes mave tager det.. Håber ikke det påvirker så meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige indskyde at min tobias fik Nan1ha pga maven og det blev bedre efter en lille uge på det. Da vi så lidt senere fik problemer med hans mave igen tog jeg til en zoneterapeut. Det var effektivt! Han har ikke haft ret meget bøvl siden ud over det sædvanlige vi andre også kan have.

Så overvej det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige indskyde at min tobias fik Nan1ha pga maven og det blev bedre efter en lille uge på det. Da vi så lidt senere fik problemer med hans mave igen tog jeg til en zoneterapeut. Det var effektivt! Han har ikke haft ret meget bøvl siden ud over det sædvanlige vi andre også kan have.

Så overvej det

Sundhedsplejersken sagde også vi skulle give det lidt tid: Hun er ikke så gammel, og de fleste flaskebørn får lidt maveproblemer i starten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja nemlig. men det er hårdt at se og ikke kunne gøre så meget... laver du øvelserne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja nemlig. men det er hårdt at se og ikke kunne gøre så meget... laver du øvelserne?

Ja vi masserer mave og cykler flere gange om dagen - Plus hun får laktulose også!

I forgårs glemte vi laktulosen om aften, og i går havde hun ret hård mave - puha! I dag er det heldigvis bedre igen :loveshower

Har lige tjekket det zoneterapi, det ser rimelig fornuftigt ud - men mon ikke "problemet" skal være større? Jeg tænker, lige nu er det jo at hun bliver pive-mus når hun skal af med noget, og det kan tage op til en times tid..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener ikke du kan gøre det for tidligt. Ring og snak med en. Hun vil sige om der er noget at hjælpe med.. Om ikke andet så i forsøg på at undgå det bliver værre.

Det er nok mit bedste råd. Kontakt en

Godt du gør de andre ting..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener ikke du kan gøre det for tidligt. Ring og snak med en. Hun vil sige om der er noget at hjælpe med.. Om ikke andet så i forsøg på at undgå det bliver værre.

Det er nok mit bedste råd. Kontakt en

Godt du gør de andre ting..

Jeg har lige sendt en mail til hende :) Det koster "kun" 300 kr for en behandling, og hvis man tager det i opløbet kan man jo måske nøjes med et par eller 4 tænker jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det jo det. Jeg skulle kun bruge to behandlinger så var tobias frisk. Håber det går ligesådan for dig....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay - det var også den jeg ville være sikker på du brugte :) Men mavepinen kan jo ikke rigtig tilskrives d-dråberne, når du ikke er startet endnu ;)

Jeg håber for Jer, at hun snart kommer over det! :)

Hvad skulle D-dråber have af indvirkning på vrøvl med mavsen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad skulle D-dråber have af indvirkning på vrøvl med mavsen?

Det er lavet på kokosolie nu til dags og det kan være hårdt for deres maver. Den eneste der ikke er ren kokosolie, er Livol. Hvis man fuldammer kan man skifte til acd-dråber (hvis de får MME må man ikke bruge det, da de så får for meget A-vitamin), der gives til præmature børn og de er meget mildere ved maven, da de er lavet på vand/olie. Da jeg skiftede, holdt Anna op med at have bøvl med maven - jeg ville fandme ønske nogen havde givet mig det råd noget før! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gav også Elliot syrnet, da han også fik meget ondt i maven, men fik så det råd af Sundhedsplejesken at jeg kunne jo skifte lidt eller blande det, fx 120ml så fik han 2 skeer af hver og nu får han så ren nan igen uden problemer,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gav også Elliot syrnet, da han også fik meget ondt i maven, men fik så det råd af Sundhedsplejesken at jeg kunne jo skifte lidt eller blande det, fx 120ml så fik han 2 skeer af hver og nu får han så ren nan igen uden problemer,

Må man gerne blande to forskellige slags erstatninger sammen, altså - i samme flaske?

Vi giver det måltidsvis nu - Så hun får et par syrnet om dagen.

Dog synes jeg allerede jeg er lidt træt af det.. For det første, er det trælst det skal blandes ved den høje temperatur (Hvordan i alverden skal jeg uden et termometer vide hvordan 70 grader føles??) for det andet, synes jeg det ser virkelig trælst ud - Altså, næsten grynet?? og man kan ryste i evigheder, det forsvinder bare ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må man gerne blande to forskellige slags erstatninger sammen, altså - i samme flaske?

Vi giver det måltidsvis nu - Så hun får et par syrnet om dagen.

Dog synes jeg allerede jeg er lidt træt af det.. For det første, er det trælst det skal blandes ved den høje temperatur (Hvordan i alverden skal jeg uden et termometer vide hvordan 70 grader føles??) for det andet, synes jeg det ser virkelig trælst ud - Altså, næsten grynet?? og man kan ryste i evigheder, det forsvinder bare ikke!

Jeg ved ikke, om det er en god ide at blande det i samme flaske. Det som jeg, og nok de fleste andre herinde, har gjort er at give en flaske nan og ved næste måltid er det så den syrnede, 3. måltid er nan igen osv.

Den syrnede er generelt sværere at ryste ud og ser altid grynet ud. Du behøver ikke være så nøjagtig med temperaturen, så længe vandet ikke er kogende går det nok. Jeg plejer at blande det, når det er fingervarmt, så er det også lige til at drikke bagefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke, om det er en god ide at blande det i samme flaske. Det som jeg, og nok de fleste andre herinde, har gjort er at give en flaske nan og ved næste måltid er det så den syrnede, 3. måltid er nan igen osv.

Den syrnede er generelt sværere at ryste ud og ser altid grynet ud. Du behøver ikke være så nøjagtig med temperaturen, så længe vandet ikke er kogende går det nok. Jeg plejer at blande det, når det er fingervarmt, så er det også lige til at drikke bagefter.

Det er også sådan vi gør nu - Med at skifte mellem måltiderne og erstatningerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik rådet i sin tid evt at prøve med lidt ekstra vand i forhold til normalt, da vi brugte nan, 5 eller var det 10 ml ekstra vand, det skulle hjælpe på den hårde mave

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER