Nica

Så er det lige ved og næsten :0)

27 indlæg i dette emne

Så kom dagen hvor jeg skal indlægges. Eller rettere er blevet indlagt.

Ligger lige pt. I hospitalssengen. Ballonkateteret er lagt og det var bestemt ikke nogen fornøjelse.. Av for h... Og de måtte forsøge over et par gange. Det var en der var under oplæring. Og jeg panikkede fordi det ikke lykkedes 1. og 2. Gang. Jeg ved faktisk ikke hvor mange gange de forsøgte.

Nu er det godt gang i plukveerne som niver lidt. Er lidt spændt på om jeg får sovet i nat, så jeg er klar til at se forhåbentlig kan tage vandet i morgen tidlig.

Roger over and out...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uh ikke sjovt at de måtte prøve gange flere.

Glæder mig til at høre mere og jeg håber virkelig at du får en drømmefødsel. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke imorgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej hvor spændende! Ønsker dig alt mulig held og lykke og masser af nattesøvn, så du er udhvilet!

:bd :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh hvor spændende! Held og lykke med fødslen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pøj pøj med det hele! Det er vildt spændende om i får en prins eller prinsesse :loveshower glæder mig til at høre din fødsels beretning :) :bd :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig meget held og lykke idag :-)

Glæder mig til Update...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende!!! :goodluck :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende om der er sket noget i løbet af natten. Glæder mig i hvert fald til at høre nyt fra jer :goodluck

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig meget held og lykke! Håber det ender ud i en god fødsel :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

held og lykke herfra også... :balloons håber at du får en god fødselsoplevelse....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med den lille dreng :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hun har skrevet i gravid smalltalk at hun 14.02 blev mor til en dejlig lille dreng på 2750g 50cm :loveshower

Endnu et kæmpe tillykke herfra :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

UHh endnu en fødsel :loveshower :loveshower

Stort tillykke med jeres lille søn - håber du havde en SKØN fødsel :biglove

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med drengenloveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hun har skrevet i gravid smalltalk at hun 14.02 blev mor til en dejlig lille dreng på 2750g 50cm :loveshower

Endnu et kæmpe tillykke herfra :loveshower

Tak Majs. Dejligt at du lige ville følge op. Fik ligepludselig lidt at se til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe stort tillykke med den lille prins.

Glæder mig til at høre mere. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TILLYKKE!!! :balloon :biglove :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Majs. Dejligt at du lige ville følge op. Fik ligepludselig lidt at se til.

:) regnede jeg også med - håber i har det godt og glæder mig til at læse fødselsberretning :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med jeres lille dreng :loveshower Håber du fik den fødsel du havde ønsket dig og håber I nyder de første dage sammen, glæder mig til at høre mere fra jer. :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tillykke!... weee loveshower.gifloveshower.gifloveshower.gifloveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak alle sammen.

Realistisk set får jeg pt. ikke skrevet en fuld fødselsberetning - sjovt nok tager 3 børn lidt af ens tid... :P

Men jeg kan kort ridse op at det var en ret vild dag..

Jeg vågnede tidligt om morgenen og regnede med at en sygeplejerske ville komme ind og sige godmorgen og hvordan det ville foregå.

Men da klokken passerede 8 kom mind mand ind - og jeg havde endnu ikke set skyggen af en sygeplejerske..

Jeg var ret sulten :mam , så min man prøvede at finde en sygeplejerske. Hun sagde hurtigt at jeg skulle skynde mig over på barselsgangen og selv hente for det for de ryddede det snart af.

Mig afsted for at hente lidt morgenmad..

Jeg blev informeret om at de havde så travlt så de vidste ikke hvornår de ville og kunne tage vandet.. øv.. og hvor typisk. Men der gik ikke lang tid før der kom en ind og kunne klare det.

Ballonkateret havde ikke virket.. total nedtur.. men det lykkedes alligevel at få taget vandet - hun havde vist prøvet det før (læs: gammel garvet jordemor) Kl. var 9.

Jeg vimsede over på fødegangen på stue 9. En (anden) jordemor kom og hilste på. Meget sød og meget 60ér hippie agtigt. Hun mente at trappegang ville sætte det i gang. Så mig op og ned på en skammel. Hun havde erfaring fra sin egen fødsel om at rask gang satte det i gang.. godt så mig op og ned på den det skammel.. ikke at jeg havde kondi til det men jeg forsøgte.. stadig ingen veer. Kl. var 10..

11.45 kom hun ind igen - jeg havde plukkeveer der nev lidt og hun truede med at lægge vedrop.. hun kunne dog ikke få gang i det dersens stativ med vedrop..

Kl. 12 meldte der sig noget der mindede om en ve det gjorde ondt - men ikke voldsommere end at jeg kunne snakke og grine.

Så fik jeg lagt ve-drop - og så skal jeg lige love for at der kom gang i veerne. De var gode og regelmæssige - og begyndte at bide mere - ret hurtigt.

På et tidspunkt har jeg så ondt at jeg ikke kan være nogle steder - der er IKKE pause mellem veerne, de vil ikke slippe helt før den næste er på vej (det var omkring 13.30)

Jeg, ja lidt åndsvagt, hyler/skriger eller smider med kammertonen, hver gang en ve topper - og jeg er så udemærket klar over min noget højlydte tilstedeværelse og siger at jeg nok skal tie stille ved næste ve.. men stol ALDRIG på en kvinde med veer.. ALDRIG! for sa..hvor jeg råbte...Jeg bad jordemoderen om en pause - men sjovt nok ignorerede hun det og bad mig om at trække vejret stille og roligt - for det glemte jeg..

Jeg er virkelig tæt på at panikke - men så rammer pressetrangen sig i den grad.. jeg vidste ikke om jeg måtte presse.. hun undersøgte mig og sagde køligt: Du gør bare hvad du skal... æhh, nå jammen så presser jeg da. Kan på ingen måde huske hvor mange presseveer jeg fik - umiddelbart ikke mange når man tager klokken i betragtning.

14.02 har jeg født ,en noget fedtet, men lækker lille dreng. 2750 gram og 50 cm..

Altså et forløb på 2 timer - så tror da pokker at det gjorde ondt. Jordemoderen kunne lige nævne at jeg havde åbnet mig 5 cm. på en halv time.

Det var en super fed oplevelse - og jeg var noget stolt af mig selv over den præstation :0)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyha en hurtig omgang, kan godt skrive under på at det er intenst at åbne sig så meget på så kort tid. Lyder helt rimeligt med lidt verbale udmeldinger undervejs :D

Fin og spændende beretning og endnu engang tillykke med jeres lille søn. Syns da bestemt du har noget at være meget stolt over :gp

:hurra :hurra :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauh det er gået stærkt - og hvor er du sej :-)))))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER