tazdiginez

Barnepige.

59 indlæg i dette emne

Hej.

Nu er tiden snart til at J og jeg skal søge en ansvarlig barnepige, mem hvad er det?

Vi er begge enige om at alderen er væsentlig og at der er godt med erfaring, mem hvad ville i sætte på som et must på "cvet" ?

Vi vil gerne have en barnepige så Maliva kan få en kort dag i dp en gang i ugen og så vil vi jo også gerne bruge hende til en enkelt fredag/lørdag i måneden til en kæresteaften.

Og sidst, hvad tror i vil være en rimelig løn?

Det skulle jo gerne være 1 ugentlig afhentning samt pasning i nogle timer og en aften/nat i måneden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvorfor barnepige? Hvad skal du til at lave?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For 8 år siden havde jeg en ung pige til at hente Penille (på det tidspunkt 9 mdr)og passe hende 1 time om efter middagen 2 gange om ugen.

Dette fik hun 100 kr pr. uge for.

Når hun passede en aften gave jeg 350 kr uanset tidsrummet (som regel 4-6 timer) inkl. penge til pizza og snoller/cola/leje af film.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor barnepige? Hvad skal du til at lave?

Fordi jeg vel på et eller andet tidspunkt kommer ud i erhvervspraktik og fordi jeg næste år gerne skulle starte på skole...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede som barnepige da jeg var 10. På det tidspunkt var det kun i ganske få timer. Da jeg blev 12 var det også om aftenen, og da jeg blev 14, var det også med overnatninger. Jeg var også gymnastikinstruktør og vokset op med en mor, der var dagplejemor, så det faldt mig ret naturligt.. I Greve ungdomsskole har de barnepige-kurser, hvor man kan være med fra 7. Klasse.. Ved ikke hvor i landet du er fra, men du kan jo undersøge om det er noget der er i dit område, og så evt. Få kontakt til en barnepige derigennem.. Medmindre du selvfølgelig allerede har en i tankerne.. Jeg fik mellem

50-75kr. I timen, hvilket er ganske fint i den alder.. Håber det hjalp lidt:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi jeg vel på et eller andet tidspunkt kommer ud i erhvervspraktik og fordi jeg næste år gerne skulle starte på skole...

Det ville da være rigtig dejligt for dig at komme i gang med noget :)

Når du skriver "vel" er det så fordi kommunen sender dig ud i noget?

Nå men :btopic Jeg ved desværre ikke så meget om barnepiger, da vi er så heldige at have masser af familiemedlemmer og venner, der står klar til at passe. Men hvis jeg stod og skulle have fat i en barnepige, så tror jeg også at jeg ville få fat i én gennem et bureau eller noget. Det ville jeg føle mig mere tryg ved. Eller måske få anbefalet én gennem venner, mødregruppe eller DP?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender du ikke nogen som kender en ansvarlig ung pige i nærheden? ellers ville jeg forsøge at finde en ung pige der er datter af en dagplejemor eller har yngre søskende, gerne meget yngre søskende. Jeg ville aldrig ansætte en pige på under 14 år, da de normalt er mere uansvarlige. Der er selvfølgelig undtagelser, men det er min egen holdning.

Jeg tror jeg ville give 75-100 kr i timen og så et fast beløb for en hel aften (350 - 400 kr + snold, aftensmad og drikkevarer)

Mht ansvarlig ung pige, så er det en der kan sige NEJ når der skal siges nej, og som ikke er bange for at skifte en ble, hun skal vide at det ikke er sms og snakke i telefon tid når hun passer barnet, hun skal kunne trøste og give dit barn mad og drikke når der er brug for det og så skal det være en der syntes det er sjovt at være sammen med dit barn og ikke bare et nødvendigt onde for at få penge. Men vigtigst af alt så er det en din datter er tryg ved.

Du kan jo eventuelt invitere hende hjem og passe Maliva mens du er hjemme, så kan du se dem sammen, og om du er tryg ved hende. Hvis du er det så foreslå at de går en lille tur på 20-30 min mens du lige ordner noget derhjemme og se hvordan Hun klarer at putte hende i overtøjet, snakker med hende og når de kommer hjem, lytte om de snakker lidt sammen, hvordan Malivas humør er og om hun har øje for hende.

En barnepige er ikke en forælder og de må godt have noget helt specielt sammen og hun må godt forkæle din datter lidt, så du ved de rigtig hygger sig når i ikke er hjemme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt så stor forskel der er på priserne.. Jeg er oprindeligt fra Odense og jeg fil dengang jeg var ung 40-50 kr i timen.. Så da jeg skulle have barnepige herovre første gang, vard det hvad jeg gav.. Da jeg så skulle have en ny, kom hun til samtale og havde da hendes mor med.. Da vi så taler løn, så fortæller hendes mor at prisen i vores område ligger på 20-25 kr for et barn og stiger så 5-10 kr hvis der kommer flere børn.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der ikke en finger regel om at når børn skal være alene hjemme så skal den ældste og den yngstes alder tilsammen give 18 år jeg ville aldrig lade en barnepige på 15 passe mine hvis de kun havde været 1 år ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for alle jeres svar.

:)

J og jeg regner med at vores barnepige skal være mindst 18 år, da Maliva kræver MEGET opmærksomhed og hun er enormt forældre-syg, så det skal være en ansvarlig voksen person, som har passet børn før og ved, hvad det er hun har med at gøre.

Jeg fandt en hjemmeside forleden

BYENS BEDSTE BABYSITTER

og jeg tror at vi vil benytte denne side i vores søgen.

Lige pt. er det jo ikke et kæmpe behov, da både Maliva og jeg går hjemme hele dagen og venter på en dagplejeplads.

Jeg vil helt sikkert bruge et par besøg på at se Maliva og barnepigen sammen og så derefter lade barnepigen have Maliva selv i en rum tid og først lade hende hente Maliva og passe hende en weekendsaften, når jeg kan mærke at de kan klarer det alene sammen.

Prisen tror jeg at vi skal snakke med barnepigen om og finde frem til en fair løn til vedkommende :)

Vi har ikke noget netværk som sådan hernede ud over Js venner og de kan jo ikke rigtigt passe Maliva, hvis det er dem vi skal i byen med ;)

Så vi skal have en barnepige til Maliva for at kunne pleje vores forhold og dermed også være bedre forældre for Maliva.

Og hvis vi skal have vores musik op at køre igen, vil det også kun have sine fordele at have en barnepige, så vi ikke skal køre den lange vej til mors, hver gang der evt. er et spillejob.

Der er jo mange der benytter sig af en barnepige for at få tingene til at fungere, så jeg har det ikke dårligt med at skulle benytte os af sådan en. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg vil anbefale jer at søge i vuggestuer i nærheden. De har ofte unge piger på et sabbatår arbejdende, og de er jo oplagte til jobbet.

Jeg vil IKKE anbefale jer at søge gennem den slags sider på nettet. Jeg har selv været til jobsamtale for sådan et firma, og det var så suspekt, at jeg sagde nej efter samtalen. Der var rigtig mange forhold, der ikke fungerede, og de tog en forholdsvis stor del af lønnen ned i firmaets lomme, og det var et firma der slet ikke havde styr på kontrakter og ansvar for ansatte.

Jeg ville selv vælge en, der var ude over folkeskole-alderen. Synes der sker meget i de år, når man tænker på modenhed.

Hvis i vælger en under 18 synes jeg 50 kr. i timen er en fin løn, 75 hvis det er en over. :)

Men det vigtigste må være, at det er en, i er trygge ved at overlade Maliva ved. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg vil anbefale jer at søge i vuggestuer i nærheden. De har ofte unge piger på et sabbatår arbejdende, og de er jo oplagte til jobbet.

Jeg vil IKKE anbefale jer at søge gennem den slags sider på nettet. Jeg har selv været til jobsamtale for sådan et firma, og det var så suspekt, at jeg sagde nej efter samtalen. Der var rigtig mange forhold, der ikke fungerede, og de tog en forholdsvis stor del af lønnen ned i firmaets lomme, og det var et firma der slet ikke havde styr på kontrakter og ansvar for ansatte.

Jeg ville selv vælge en, der var ude over folkeskole-alderen. Synes der sker meget i de år, når man tænker på modenhed.

Hvis i vælger en under 18 synes jeg 50 kr. i timen er en fin løn, 75 hvis det er en over. :)

Men det vigtigste må være, at det er en, i er trygge ved at overlade Maliva ved. :)

Tror ikke man kommer langt med 75 kr i timen, til en over 18, hvis det er sort. Det kan de nemt få i butik el. lignende, og der er de forsikret, har ansættelseskontrakt og har mulighed for fagforening...

Jeg arbejdede som barnepige, da jeg var 22 og jeg fik 125 kr i timen, og "frynsegoder" hvis det var aften og weekender. Måske var jeg bare heldig ;) Men havde ikke gjort det for mindre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for alle jeres svar.

:)

J og jeg regner med at vores barnepige skal være mindst 18 år, da Maliva kræver MEGET opmærksomhed og hun er enormt forældre-syg, så det skal være en ansvarlig voksen person, som har passet børn før og ved, hvad det er hun har med at gøre.

Jeg fandt en hjemmeside forleden

BYENS BEDSTE BABYSITTER

og jeg tror at vi vil benytte denne side i vores søgen.

Lige pt. er det jo ikke et kæmpe behov, da både Maliva og jeg går hjemme hele dagen og venter på en dagplejeplads.

Jeg vil helt sikkert bruge et par besøg på at se Maliva og barnepigen sammen og så derefter lade barnepigen have Maliva selv i en rum tid og først lade hende hente Maliva og passe hende en weekendsaften, når jeg kan mærke at de kan klarer det alene sammen.

Prisen tror jeg at vi skal snakke med barnepigen om og finde frem til en fair løn til vedkommende :)

Vi har ikke noget netværk som sådan hernede ud over Js venner og de kan jo ikke rigtigt passe Maliva, hvis det er dem vi skal i byen med ;)

Så vi skal have en barnepige til Maliva for at kunne pleje vores forhold og dermed også være bedre forældre for Maliva.

Og hvis vi skal have vores musik op at køre igen, vil det også kun have sine fordele at have en barnepige, så vi ikke skal køre den lange vej til mors, hver gang der evt. er et spillejob.

Der er jo mange der benytter sig af en barnepige for at få tingene til at fungere, så jeg har det ikke dårligt med at skulle benytte os af sådan en. :)

Jeg syntes du gør dig nogle gode overvejelser så i skal nok finde en fornuftig løsning :) og du skal bestemt ikke have dårlig samvittighed for ja det kommer Maliva til gode i sidste ende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke man kommer langt med 75 kr i timen, til en over 18, hvis det er sort. Det kan de nemt få i butik el. lignende, og der er de forsikret, har ansættelseskontrakt og har mulighed for fagforening...

Jeg arbejdede som barnepige, da jeg var 22 og jeg fik 125 kr i timen, og "frynsegoder" hvis det var aften og weekender. Måske var jeg bare heldig ;) Men havde ikke gjort det for mindre...

Det fik jeg i timen som 19-20 årig :) Og det var rigtig fint

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

75 kr i timen synes jeg heller ikke er meget, hvis man er over 18 ;) Og jeg ville under ingen omstændigheder vælge én under 18 til K. Kunne godt vælge en under 18 men over 15-16 år til Isa.

Jeg ville nok søge på enten pædagog-seminarier eller sygeplejeskolen, hvis jeg skulle finde én til K :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

75 kr i timen synes jeg heller ikke er meget, hvis man er over 18 ;) Og jeg ville under ingen omstændigheder vælge én under 18 til K. Kunne godt vælge en under 18 men over 15-16 år til Isa.

Jeg ville nok søge på enten pædagog-seminarier eller sygeplejeskolen, hvis jeg skulle finde én til K :)

Et godt sted at søge, kan også være på SOSU skoler - der uddanner de jo også pædagogmedhjælpere :)

Jeg ville, når Camille er gammel nok til at skulle passes af andre end familie og os, også vælge en der var ældre end 15 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, her i det jyske er vi nok lidt mere i den billige ende.

Vores helt fantastiske barnepige var 11 år da hun startede og fik 35 kr i timen. Det er vores nabopige og det første årstid passede hun han i weekenderne når vi var hjemme tog ham på legepladsen osv. Når vi havde nok at se til. Hun passede ham kun når hendes forældre var hjemme og de var hos dem.

Sidste sommer havde vi hende med i sommerhus og en smuttur til Polen.

Da vi havde Astrid benyttede vi hende ofte når vi var indlagt simpelhen fordi August skulle have så meget tid som muligt som var hans.

De sidste 4 dage hvor Astrid levede boede August hos vores naboer og sov i Sofies seng sammen med hende. De to har det man kalder et unikt forhold. Og hun var med os på ferie efter Astrids død, det trængte hun til. De kan simpelhen ikke undvære hinanden men det er også specielt.

Jeg ville til enhver tid stole på at hun ville kunne tage rigtig godt vare på August og hun er simpelhen bare perfekt og det skønneste unge menneske. Nu får hun 50 kr i timen.

Man skal se en barnepige som et dejligt frirum og som noget positivt. Ens barn får ubetinget opmærksomhed og mor og far får tid for sig selv.

Men jeg syntes at alt over 75 kr er for meget bare min mening

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en sidebemærkning jeg vil hellere have en barnepige som er 13 og meget modn istedet for en der er 15 år og umoden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en sidebemærkning jeg vil hellere have en barnepige som er 13 og meget modn istedet for en der er 15 år og umoden

Det er jeg også enig i.. Men det er jo "klart" at en pige på 13, fx ikke kan passe et barn til kl 23 på en hverdagsaften fx.. Der skal hun jo selv sove ;) Og hvis man ikke på forhånd kender personerne, har man jo kun alderen at gå ud fra :)

Og klart - 75 kr til en på 13 er ALT for meget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en sidebemærkning jeg vil hellere have en barnepige som er 13 og meget modn istedet for en der er 15 år og umoden

Enig. Hvis vi bare havde en nabo, som havde en pige der kunne, ville det jo være fantastisk. Da Isa gik i dagpleje, havde vi dagplejerens 14-årige datter i baghånden til at tage Isa hjem, hvis der kneb. Og hun fik også 50 kr.

Men nu er K's behov anderledes og derfor ville jeg forvente det koster mere end 75 kr. i timen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer jo helt sikkert an på HVEM barnepigen er, hvad det koster..

Har man en pige på 14, så er lønnen jo ikke så høj..

Har man en pædagogstuderende på 20, så har hun jo nogle andre forudsætninger for at tage sig af barnet - hun kan måske aktivere på en anden måde, og generelt er hun jo "prof" ;) De to skal jo selvfølgelig ikke have det samme i løn. Ligesom jeg også mener der er forskel på om man passer barnet torsdag eftermiddag, eller om det er lørdag aften/nat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg også enig i.. Men det er jo "klart" at en pige på 13, fx ikke kan passe et barn til kl 23 på en hverdagsaften fx.. Der skal hun jo selv sove ;) Og hvis man ikke på forhånd kender personerne, har man jo kun alderen at gå ud fra :)

Og klart - 75 kr til en på 13 er ALT for meget ;)

Hvor ofte regner du med at skulle være ude til kl 23 på en hverdagsaften?

Ej ikke en kritik men jeg undre mig vores dag starter kl 5 hver morgen, så vi er sjældent, faktisk aldrig ude til kl 23 og derefter ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ofte regner du med at skulle være ude til kl 23 på en hverdagsaften?

Ej ikke en kritik men jeg undre mig vores dag starter kl 5 hver morgen, så vi er sjældent, faktisk aldrig ude til kl 23 og derefter ?

Jamen nu er jeg uddannet folkeskolelærer :) Så da jeg arbejdede som det, var det faktisk næsten på månedlig basis jeg først var hjemme kl 23..

Et forældremøde der slutter kl 21.30; så skal der lige ryddes op, rundes af med de andre lærere osv også skal man hjem.

Det samme når der er temaaftner/fester osv... Så nej, det er da ikke ofte - og min kæreste ville da nok tage barnet de aftner han ikke var med.. Men var jeg fx alene, ville jeg bestemt have behov for en barnepige der kunne tage til sent om aften..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen nu er jeg uddannet folkeskolelærer :) Så da jeg arbejdede som det, var det faktisk næsten på månedlig basis jeg først var hjemme kl 23..

Et forældremøde der slutter kl 21.30; så skal der lige ryddes op, rundes af med de andre lærere osv også skal man hjem.

Det samme når der er temaaftner/fester osv... Så nej, det er da ikke ofte - og min kæreste ville da nok tage barnet de aftner han ikke var med.. Men var jeg fx alene, ville jeg bestemt have behov for en barnepige der kunne tage til sent om aften..

Jeg kan godt se dit argument, dvs du ansætter en barnepige ud fra at du ville blive alene på et tidspunkt :haha :haha :lol

Men det er jo forskelligt hvilken behov man har, og man må ansætte ud fra det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer jo helt sikkert an på HVEM barnepigen er, hvad det koster..

Har man en pige på 14, så er lønnen jo ikke så høj..

Har man en pædagogstuderende på 20, så har hun jo nogle andre forudsætninger for at tage sig af barnet - hun kan måske aktivere på en anden måde, og generelt er hun jo "prof" ;) De to skal jo selvfølgelig ikke have det samme i løn. Ligesom jeg også mener der er forskel på om man passer barnet torsdag eftermiddag, eller om det er lørdag aften/nat :)

Man er da ikke prof fordi man studere eller er foriuddannet, hvis man ikke har kompetancen. Jeg har dælme set mange lorte pædagoer. Det har du vel også med lære? Jeg har også set mange inden for min branche som er de fladeste mennesker.

Men jeg er enig om at man ikke kan spidse en voksen af med 35-50 kr :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER