tazdiginez

Barnepige.

59 indlæg i dette emne

Man er da ikke prof fordi man studere eller er foriuddannet, hvis man ikke har kompetancen. Jeg har dælme set mange lorte pædagoer. Det har du vel også med lære? Jeg har også set mange inden for min branche som er de fladeste mennesker.

Men jeg er enig om at man ikke kan spidse en voksen af med 35-50 kr :balloons

Tror egentlig vi i bund og grund er meget enige :)

Folk skal have løn efter kompetencer og kvaliteter, også skal man finde en der kan påtage sig ansvaret og vigtigst af alt en man er tryg ved og stoler på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg kunne aldrig finde på at give en pige på under 14 et babysitter job.

ville til enhver tid prioritere at hun er moden og ansvarlig nok til at tage vare på kaja og anton end at hun er "billig" i drift. -_-

vi har haft to forskellige piger, begge har været over 18, og de har begge fået 90 kr i timen. den sidste har jeg fundet på www.tendea.dk hvor man kan søge i sit område og har flere at vælge imellem. kan godt være svært at finde en kompetent pige ved opslagene nede i kvickly, og hende her havde god erfaring med børnepasning. :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været virkelig heldige m barnepiger :-) vi har sent fri begge to og har brug for barnepige i tidsrummet 16-19 flere dage om ugen.

Den første vi havde var sygeplejerske studerende og hun ville ikke have mere end 50 kr i timen. Da hun blev færdig som sygeplejerske, fandt hun en ny studerende, der så ville have 75 kr i timen.

Syntes 75 er ok, syntes 50 var for lidt ( hun fik rigelig store julegaver osv). Der skal ikke betales skat og det højest betalte studiejob jeg har haft var m 120 kr i timen. Der var ikke 75 kr tilbage efter skat.

Det var vigtigt for os, at det er en voksen, da det er tit og mange timer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad har i af krav til en barnepige?

Ville i kræve at vedkommende kom 1 gang i ugen og tilbragte tid med barnet/børnene, for at vise interesse og lyst til børnene og jobbet? F.eks. i starten af samarbejdet?

J synes det er overdrevet at jeg vil kræve af en ny babysitter, at vedkommende tilbringer tid med børnene 1 gang i ugen indtil de har "klikket" sammen. Han synes det er vildt at jeg de første 3-6 uger ønsker at dette sker ulønnet, fordi jeg ønsker at babysitteren skal bevise sin interesse over for børnene til mig.

Han synes også det lyder vildt overdrevet med at vedkommende skal kommende 1 gang i ugen. Han er af den indstilling at babysitteren skal være en man ringer til efter behov og så passer vedkommende børnene... ja, men hvad så med børnenes behov? Jeg ønsker at en babysitter skal være en tryghed for børnene og ikke en fremmed.

Han synes også at det er vildt at jeg tænker, at en babysitter ikke bare er " on/off og kan udskiftes efter 6 måneder, men jeg tænker altså i år for mine børns skyld. Jeg ønsker ikke en babysitter, hvor vedkommende efter 6 måneder ikke viser interesse mere eller selv tager initiativ til at se børnene. Jeg ønsker en babysitter som vil være i mine børns liv i mange år, som kan være en støtteperson og legetante/onkel. En som SELV tager initiativ til tid med børnene og som ønsker at tilbringe tid sammen med dem lønnet som ulønnet. En der vil min familie i længere tid og som forstår mine krav...

Men er jeg galt på den? Kræver jeg for meget?

Hvad gør jer der har en babysitter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad har i af krav til en barnepige?

Ville i kræve at vedkommende kom 1 gang i ugen og tilbragte tid med barnet/børnene, for at vise interesse og lyst til børnene og jobbet? F.eks. i starten af samarbejdet?

J synes det er overdrevet at jeg vil kræve af en ny babysitter, at vedkommende tilbringer tid med børnene 1 gang i ugen indtil de har "klikket" sammen. Han synes det er vildt at jeg de første 3-6 uger ønsker at dette sker ulønnet, fordi jeg ønsker at babysitteren skal bevise sin interesse over for børnene til mig.

Han synes også det lyder vildt overdrevet med at vedkommende skal kommende 1 gang i ugen. Han er af den indstilling at babysitteren skal være en man ringer til efter behov og så passer vedkommende børnene... ja, men hvad så med børnenes behov? Jeg ønsker at en babysitter skal være en tryghed for børnene og ikke en fremmed.

Han synes også at det er vildt at jeg tænker, at en babysitter ikke bare er " on/off og kan udskiftes efter 6 måneder, men jeg tænker altså i år for mine børns skyld. Jeg ønsker ikke en babysitter, hvor vedkommende efter 6 måneder ikke viser interesse mere eller selv tager initiativ til at se børnene. Jeg ønsker en babysitter som vil være i mine børns liv i mange år, som kan være en støtteperson og legetante/onkel. En som SELV tager initiativ til tid med børnene og som ønsker at tilbringe tid sammen med dem lønnet som ulønnet. En der vil min familie i længere tid og som forstår mine krav...

Men er jeg galt på den? Kræver jeg for meget?

Hvad gør jer der har en babysitter?

Jeg synes det er fint, at du har det sådan at du gerne vil have vedkommende er der en gang i ugen til en start, indtil de lærer hinanden at kende. Jeg synes dog det er urealistisk at forvente, at de vil gøre det gratis. Ingen (med få undtagelser) arbejder gratis, og det synes jeg faktisk overhovedet heller ikke man kan forvente.

Men siger jo heller ikke ved andre jobs, at man skal arbejde gratis en uge eller et par dage. Det ville jeg virkelig ikke gide, med mindre det var et virkelig fantastisk overfedt job med udsigt til en kanon hyre.

Vi havde en prøveaflaster her i hjemmet som nattevagt til vores yngste. Hun var her 13 timer første gang, fordi det var vigtigt at hun var her mens vores datter stadig var vågen. Hun fik selvfølgelig betaling for alle 13 timer hun var her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja, du fik ikke mig ansat på de vilkår. Jeg ville heller ikke tillade at min store datter, skulle være sammen med dine børn uden løn..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes du kræver for meget. Jeg forstår godt dine krav, men tror det bliver svært at finde en babysitter der lever op til dine krav. Du kan håbe det forhold du ønsker vokser frem, det er svært at planlægge.

Det er nu engang et job. Jeg ville aldrig forvente at vores babysitter kom forbi og var sammen med børnene, medmindre der blev var betaling.

Vores krav til vores babysitter er at hun er voksen og forstår sig på børn. Vores er sygeplejestuderende som har passet børn i mange år. Hun var forbi og møde Ferdinand en enkelt gang, så F vidste hun hørte til flokken inden, hu hentede og passede F første gang. Herefter kommer hun jo 2-3 gange ugentligt, så hun lærer F godt at kende lige meget hvad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er fint, at du har det sådan at du gerne vil have vedkommende er der en gang i ugen til en start, indtil de lærer hinanden at kende. Jeg synes dog det er urealistisk at forvente, at de vil gøre det gratis. Ingen (med få undtagelser) arbejder gratis, og det synes jeg faktisk overhovedet heller ikke man kan forvente.

Men siger jo heller ikke ved andre jobs, at man skal arbejde gratis en uge eller et par dage. Det ville jeg virkelig ikke gide, med mindre det var et virkelig fantastisk overfedt job med udsigt til en kanon hyre.

Vi havde en prøveaflaster her i hjemmet som nattevagt til vores yngste. Hun var her 13 timer første gang, fordi det var vigtigt at hun var her mens vores datter stadig var vågen. Hun fik selvfølgelig betaling for alle 13 timer hun var her :)

Jeg vil jo selvfølgeligt også give løn, hvis vedkommende selv ønsker det indenfor "prøve perioden" - jeg ønsker nok bare at vedkommende viser at de virkeligt vil mine børn og at de har interessen.

Vores tidligere barnepige har ikke set Maliva i snart et år på Malivas præmisser - det er også forståeligt, da hun har studie, kæreste og hjem at tage sig af, men hun har ikke rigtigt vist nogen interesse og lyst til at se Maliva.

Hun er en super sød pige og hun har bare fået nogle andre prioriteter - det er fair nok, men jeg synes nu det er synd for Maliva at interessen er faldet; og det er derfor jeg kræver af en ny barnepige/babysitter at vedkommende gerne VIL mine børn. Jeg ønsker ikke for mine børn at der kommer mennesker ind, som kun har dollartegn i øjnene på deres bekostning. (det havde vores tidl. Babysitter slet ikke, intet ondt om hende.) Jeg ønsker for dem at de kan få en støtteperson i deres babysitter som selv kan tage et initiativ til at sige "hey.. har ikke set ungerne i over en uge endnu, skal J og dig ikke snart på en date ;)" eller som af egen lyst kommer og tilbringer tid med børnene engang imellem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil jo selvfølgeligt også give løn, hvis vedkommende selv ønsker det indenfor "prøve perioden" - jeg ønsker nok bare at vedkommende viser at de virkeligt vil mine børn og at de har interessen.

Vores tidligere barnepige har ikke set Maliva i snart et år på Malivas præmisser - det er også forståeligt, da hun har studie, kæreste og hjem at tage sig af, men hun har ikke rigtigt vist nogen interesse og lyst til at se Maliva.

Hun er en super sød pige og hun har bare fået nogle andre prioriteter - det er fair nok, men jeg synes nu det er synd for Maliva at interessen er faldet; og det er derfor jeg kræver af en ny barnepige/babysitter at vedkommende gerne VIL mine børn. Jeg ønsker ikke for mine børn at der kommer mennesker ind, som kun har dollartegn i øjnene på deres bekostning. (det havde vores tidl. Babysitter slet ikke, intet ondt om hende.) Jeg ønsker for dem at de kan få en støtteperson i deres babysitter som selv kan tage et initiativ til at sige "hey.. har ikke set ungerne i over en uge endnu, skal J og dig ikke snart på en date ;)" eller som af egen lyst kommer og tilbringer tid med børnene engang imellem.

Nu har de unge mennesker jo også et liv ved siden af barnepigetjansen :D - sådan lidt sat på spidsen, ikke? Men de har virkelig travlt med alt muligt udenfor skole/studie. Vores teen har ihvertfald ikke altid timer nok i døgnet.

Så desværre - jeg tror dine forventninger er alt for høje til en ung barnepiges engagement.

Tværtimod tænker jeg, om du istedet skulle søge efter et par reservebedsteforældre? Der tror jeg nærmere, at du kan få mødt de fleste af dine krav, da de ofte måske har mere disponibel tid mellem hænderne.

Kunne det være en ide?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har de unge mennesker jo også et liv ved siden af barnepigetjansen :D - sådan lidt sat på spidsen, ikke? Men de har virkelig travlt med alt muligt udenfor skole/studie. Vores teen har ihvertfald ikke altid timer nok i døgnet.

Så desværre - jeg tror dine forventninger er alt for høje til en ung barnepiges engagement.

Tværtimod tænker jeg, om du istedet skulle søge efter et par reservebedsteforældre? Der tror jeg nærmere, at du kan få mødt de fleste af dine krav, da de ofte måske har mere disponibel tid mellem hænderne.

Kunne det være en ide?

Det jeg kræver er jo intet mindre end så mange andre. Jeg snakker måske en fast hente aftale ugentligt og så pasning ved siden af i ny og næ, men stadig med en interesse for børnene fremfor pengene..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker faktisk også, at en reservebedste nok har en større sandsynlighed for at leve op til dine forventninger. Jeg tror det bliver uhyre svært at finde en barnepige der er teenager (hvis det er sådan en du leder efter) der ikke har pengene som den største drivkraft. Selvfølgelig skal de kunne lide børn og involvere sig i dem, men pengene er vel den største drivkraft alligevel.

Ps. Hvis du finder sådan én, der kommer "frivilligt" og "gratis" og kigger efter ungerne, så giv lige tippet videre på hvordan, for sådan en kan vi også godt bruge ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt syntes jeg det er nogle urimelige krav.

Jeg ville ikke arbejde uden penge, samt finde mig i at der forventes at jeg bare kom forbi og legede med ungerne.

Jeg ser en barnepige som Jesper.

Men når det er sagt vil vedkommende vel altid få ok forhold til børnene end hvis vedkommende kom hver anden mdr.

Mht at se pengene først, det tror jeg du må se igennem fingrende med længe indtil vedkommende lære børnene godt at kende osv.

Men er det aktuelt nu, hvor du skal på barsel?

Lige et sidespring.

Når der er 2 børn, betaler man så dobbelt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bestemt ikke ha' en teenager til at passe mine børn :P (no offense) - men det vi primært skal bruge en barnepige til er overnatninger, da vi regner med at efter min barsel, så starter vi musik karrieren op igen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen så er der jo overhovedet ikke aktuelt ligenu.

Så hvorfor så tænke tanken allerede nu ?

Ps jeg turde godt lade vores barnepige sove ved vores når Alma bliver større hun er 16 nu. Men jeg har også kendt hende i mange år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke læst alle svar, men har lige ansat en ung pige til nøjagtig det du søger og har da derfor lidt input ;)

Vi har ansat Maria på 18 år, der bor her i byen og er veninde med min tidligere kollegas datter, som hun også har haft babysitterjob sammen med. Hun har passet børn siden hun var 14 (alt mellem 1 og 8 år) og har taget et kursus i barnepasning på ungdomsskolen (altså, da hun var 14-15 år) hvor man lærte at skifte ble og førstehjælp og sådan.

Jeg ringede til hende og spurgte om hun havde lyst til at komme og møde os og det ville hun gerne. Hun var her ca. en time og det ser jeg som ulønnet, da det var som en slags job-samtale. I dag har hun været her og lege i en time og på torsdag skal hun gå med mig ned og hente Anna og med hjem og lege lidt - de ca. 2 timer i alt har jeg tænkt mig at betale hende for. Jeg har jo ansat hende ;)

For mig er det vigtigt, at hun virker rolig og ansvarlig og at hun klikker naturligt med Anna. Og det gør hun! :)

Aftale er, at hun henter Anna een dag om ugen i VS (vi er rimelig fleksible med hvilken dag det bliver, bare vi ved det når ugen starter) og er sammen med hende til vi kommer hjem. Vi har aftalt, at hun henter hende omkring kl. 15 og vi kommer hjem omkring kl. 17:15-17:30. Vi gider ikke sådan noget rigidt minut-regnskab, så vi har aftalt en fast pris og så hænger vi os ikke i om hun henter 14:45 eller 15:15 og om vi kommer hjem kl. 17 den ene dag og 17:30 den anden dag. Så der er fleksibilitet inden for en fast tidsramme. Hun får 800 kr. om måneden hvilket svarer til 70-75 kr. i timen alt efter hvordan det lige lander den enkelte uge. Hun skal udelukkende lege med Anna - ikke nogen huslige/praktiske pligter.

Vi har endnu ikke aftalt prisen for aften/weekend-pasninger, men der vil det være timebetalt, tror jeg og med en timeløn på omkring 100 kr. i timen. Det må vi snakke om når det bliver aktuelt, men det er jeg sikker på vi nok skal finde ud af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih Susanne, det lyder da super godt det hele :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen så er der jo overhovedet ikke aktuelt ligenu.

Så hvorfor så tænke tanken allerede nu ?

Ps jeg turde godt lade vores barnepige sove ved vores når Alma bliver større hun er 16 nu. Men jeg har også kendt hende i mange år :)

Så J og jeg har de samme forventninger til en ny barnepige (eller ihvertfald fundet et kompromis) og så vi inden bette-manden kommer, har mulighed for at få noget os-tid.

Der vil jo gå noget tid før vi vil få det igen, da vi intet netværk har hernede til at passe børnene et par timer, når han er 5-6 måneder, til at vi kan tage i biffen eller andet.

Vi vil rigtigt gerne ha' fundet en babysitter snart, så vi kan vende os til vedkommende og omvendt og så bette-manden "vokser op" med vedkommende i hjemmet af og til. :)

Men selve pasningen vil jo ikke være aktuel andet end den ugentligt lege-aftale med Maliva.

Jeg tror mange har misforstået - jeg vil selvfølgeligt give løn til vedkommende. Det skal der ikke herskes tvivl om.

Jeg vil da bestemt ikke være uretfærdig. :P

Jeg mente at det ville være rart, hvis vedkommende selv sagde "vi prøver en periode (3-4 gange), hvor vi ser om det klikker og det behøver jeg ikke løn for."

Da jeg selv var barnepige i Aalborg tilbage i 2007, tog jeg ikke imod løn de første 3 besøg, da jeg skulle vende mig til børnene og omvendt og hvis vi ikke klikkede, ja så klikkede vi ikke.

Jeg passede dem i 7 måneder og måtte desværre flytte derefter.

Jeg skulle passe dem efter behov, men jeg gjorde da selv en indsats for at bevarer forholdet. Tilbød en legeaftale hist og pist og passede dem OFTE en lørdag formiddag, imens forældrene handlede.. Børnene var 3 og 5 år gamle og disse aftaler som jeg selv stod for, var altid ulønnet - da det var fordi jeg gerne ville tilbringe tid med børnene. Mit job var når jeg passede børnene på forældre-dates osv.

Jeg tror at grunden til at jeg måske lidt kræver dette af en evt. barnepige, er fordi min indstilling selv er således. Det var på BØRNENES præmisser at jeg var der. Det var for børnenes skyld og for at være der for DEM.

Forældrene var enormt kede af at jeg skulle flytte og jeg var ligeså, men ja.. ting sker. Jeg får stadig en besked fra dem i ny og næ :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke læst alle svar, men har lige ansat en ung pige til nøjagtig det du søger og har da derfor lidt input ;)

Vi har ansat Maria på 18 år, der bor her i byen og er veninde med min tidligere kollegas datter, som hun også har haft babysitterjob sammen med. Hun har passet børn siden hun var 14 (alt mellem 1 og 8 år) og har taget et kursus i barnepasning på ungdomsskolen (altså, da hun var 14-15 år) hvor man lærte at skifte ble og førstehjælp og sådan.

Jeg ringede til hende og spurgte om hun havde lyst til at komme og møde os og det ville hun gerne. Hun var her ca. en time og det ser jeg som ulønnet, da det var som en slags job-samtale. I dag har hun været her og lege i en time og på torsdag skal hun gå med mig ned og hente Anna og med hjem og lege lidt - de ca. 2 timer i alt har jeg tænkt mig at betale hende for. Jeg har jo ansat hende ;)

For mig er det vigtigt, at hun virker rolig og ansvarlig og at hun klikker naturligt med Anna. Og det gør hun! :)

Aftale er, at hun henter Anna een dag om ugen i VS (vi er rimelig fleksible med hvilken da det bliver, bare vi ved det når ugen starter) og er sammen med hende til vi kommer hjem. Vi har aftalt, at hun henter hende omkring kl. 15 og vi kommer hjem omkring kl. 17:15-17:30. Vi gider ikke sådan noget rigidt minut-regnskab, så vi har aftalt en fast pris og så hænger vi os ikke i om hun henter 14:45 eller 15:15 og om vi kommer hjem kl. 17 den ene dag og 17:30 den anden dag. Så der er fleksibilitet inden for en fast tidsramme. Hun får 800 kr. om måneden hvilket svarer til 70-75 kr. i timen alt efter hvordan det lige lander den enkelte uge. Hun skal udelukkende lege med Anna - ikke nogen huslige/praktiske pligter.

Vi har endnu ikke aftalt prisen for aften/weekend-pasninger, men der vil det være timebetalt, tror jeg og med en timeløn på omkring 100 kr. i timen. Det må vi snakke om når det bliver aktuelt, men det er jeg sikker på vi nok skal finde ud af :)

Det lyder da bare SUPER :yay

Det er også sådan noget vi søger i en barnepige, bortset fra at det er hovedsageligt weekender der skal passes i fremtiden.

Jeg vil rigtigt gerne ha' en fast legeaftale i ugen og det kunne jo være at vedkommende hentede Maliva og bette-manden i dagplejen/børnehaven og tilbragte lidt tid med dem.

Der vil bestemt INGEN huslige pligter være at lave for vores babysitter. Der vil derimod være selvbetjening i form af at der ikke er lås på køleskabet osv.

Vedkommende vil også få lidt håndører på en spille-aften/nat til take-out, slik, what-ever medmindre vi ikke allerede har købt det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så J og jeg har de samme forventninger til en ny barnepige (eller ihvertfald fundet et kompromis) og så vi inden bette-manden kommer, har mulighed for at få noget os-tid.

Der vil jo gå noget tid før vi vil få det igen, da vi intet netværk har hernede til at passe børnene et par timer, når han er 5-6 måneder, til at vi kan tage i biffen eller andet.

Vi vil rigtigt gerne ha' fundet en babysitter snart, så vi kan vende os til vedkommende og omvendt og så bette-manden "vokser op" med vedkommende i hjemmet af og til. :)

Men selve pasningen vil jo ikke være aktuel andet end den ugentligt lege-aftale med Maliva.

Jeg tror mange har misforstået - jeg vil selvfølgeligt give løn til vedkommende. Det skal der ikke herskes tvivl om.

Jeg vil da bestemt ikke være uretfærdig. :P

Jeg mente at det ville være rart, hvis vedkommende selv sagde "vi prøver en periode (3-4 gange), hvor vi ser om det klikker og det behøver jeg ikke løn for."

Da jeg selv var barnepige i Aalborg tilbage i 2007, tog jeg ikke imod løn de første 3 besøg, da jeg skulle vende mig til børnene og omvendt og hvis vi ikke klikkede, ja så klikkede vi ikke.

Jeg passede dem i 7 måneder og måtte desværre flytte derefter.

Jeg skulle passe dem efter behov, men jeg gjorde da selv en indsats for at bevarer forholdet. Tilbød en legeaftale hist og pist og passede dem OFTE en lørdag formiddag, imens forældrene handlede.. Børnene var 3 og 5 år gamle og disse aftaler som jeg selv stod for, var altid ulønnet - da det var fordi jeg gerne ville tilbringe tid med børnene. Mit job var når jeg passede børnene på forældre-dates osv.

Jeg tror at grunden til at jeg måske lidt kræver dette af en evt. barnepige, er fordi min indstilling selv er således. Det var på BØRNENES præmisser at jeg var der. Det var for børnenes skyld og for at være der for DEM.

Forældrene var enormt kede af at jeg skulle flytte og jeg var ligeså, men ja.. ting sker. Jeg får stadig en besked fra dem i ny og næ :)

Jeg tror bare ikke, at du skal forvente at vedkommende sådan lige tilbyder den der gratis "for at se hinanden an" pasning. Det har vi ihvertfald ikke oplevet - heller ikke ved vennepar :)

Og så tror jeg (desværre) heller ikke, at du skal regne med, at vedkommende sådan dropper ind og passer en time i ny og næ "bare fordi". Det tror jeg oprigtigt talt, at ungdommen har for meget om ørerne til.

Vores barnepige er rigtig sød, og børnene elsker hende - og omvendt. Og hun er altid villig til at passe og virker oprigtig til at nyde det. Men hun har også travlt med skole, lektier, gymnastik, spejder, musik og hvad de ellers render til - og så vil hun naturligvis også gerne være sammen med kammeraterne og sin familie. Så jeg ville da nærmere undre mig, hvis hun hellere ville sidde lårene af os i sin fritid end være sammen med vennerne, når der endelig var tid.

At hun ikke kommer frivilligt og leger med dem udenfor vores aftaler, ser jeg bestemt ikke som et udtryk for, at hun ikke gider dem - eller kun arbejder her for pengenes skyld. Hun vil gerne tjene pengene, naturligvis - men det kunne hun jo også gøre ved en anden familie, eller i Brugsen. Så naturligvis kan hun lide vores børn - ellers fandt hun nok et andet sted. Så det behøver hun ikke "bevise" ved at "arbejde" gratis/komme på besøg ind i mellem. Om der er oprigtig interesse synes jeg sagtens at man kan mærke.

Men det er bare sådan jeg ser på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror bare ikke, at du skal forvente at vedkommende sådan lige tilbyder den der gratis "for at se hinanden an" pasning. Det har vi ihvertfald ikke oplevet - heller ikke ved vennepar :)

Og så tror jeg (desværre) heller ikke, at du skal regne med, at vedkommende sådan dropper ind og passer en time i ny og næ "bare fordi". Det tror jeg oprigtigt talt, at ungdommen har for meget om ørerne til.

Vores barnepige er rigtig sød, og børnene elsker hende - og omvendt. Og hun er altid villig til at passe og virker oprigtig til at nyde det. Men hun har også travlt med skole, lektier, gymnastik, spejder, musik og hvad de ellers render til - og så vil hun naturligvis også gerne være sammen med kammeraterne og sin familie. Så jeg ville da nærmere undre mig, hvis hun hellere ville sidde lårene af os i sin fritid end være sammen med vennerne, når der endelig var tid.

At hun ikke kommer frivilligt og leger med dem udenfor vores aftaler, ser jeg bestemt ikke som et udtryk for, at hun ikke gider dem - eller kun arbejder her for pengenes skyld. Hun vil gerne tjene pengene, naturligvis - men det kunne hun jo også gøre ved en anden familie, eller i Brugsen. Så naturligvis kan hun lide vores børn - ellers fandt hun nok et andet sted. Så det behøver hun ikke "bevise" ved at "arbejde" gratis/komme på besøg ind i mellem. Om der er oprigtig interesse synes jeg sagtens at man kan mærke.

Men det er bare sådan jeg ser på det :)

Det kommer også meget an på vedkommende. Som jeg siger skal hele verden ikke dreje rundt om vores familie, for barnepigen, men at JEG ville sætte enormt meget pris på at vedkommende viste lidt initiativ - helt afhængigt af situationen.

Nu ved vi jo ikke om der kommer ugentlige aftaler på tale eller ej, hvis der ikke gør så et eller andet sted vil jeg forvente at vedkommende selv ville bringe det på bane - for børnenes skyld.. Bl.a. fordi de ikke er så gamle og fordi det viser god vilje.

Jeg er helt med på at barnepigen har andre ting at tage sig til, men man forpligter sig, når det er mennesker man arbejder med. Der kommer jo bånd, forhold og skabes venskaber og så er det ski synd, hvis det pludseligt forsvinder fordi det er sjovere at gå i byen med vennerne eller fordi lønnen er for lav.

Havde jeg vidst at jeg flyttede 7 måneder efter jeg havde fået barnepige-jobbet, så havde jeg heller ikke søgt det, fordi jeg ville vide at jeg ikke ville være i børnenes liv ret længe.

Jeg betaler barnepigens løn og forventer derved også at barnepigen kan leve op til de forventninger der stilles. Jeg ønsker en barnepige der kommer ned på børnenes niveau og er der for DEM i det tidsrum vedkommende arbejder.

Jeg ønsker at barnepigen ikke bare er en person som børnene ser efter Js og mit behov, men er en person børnene ser efter DERES behov også.. Altså ca. 1 gang i ugen - og det er jeg også villig til at betale for. :)

Det jeg siger er at jeg godt kunne ØNSKE mig, at en fremtidig barnepige ville vise interesse i børnene fremfor de penge de får ud af det.

Er det for meget at forlange? :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er nogle fornuftige ønsker... Så længe det er "ønsker" og man ikke ser det som KRAV eller hvad man skal sige.. Og jeg synes da det er meget naturlig som barnepige, lige at skrive "Halløjsa, jeg glæder mig til jeg skal passebørnene igen, jeg savner dem" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er nogle fornuftige ønsker... Så længe det er "ønsker" og man ikke ser det som KRAV eller hvad man skal sige.. Og jeg synes da det er meget naturlig som barnepige, lige at skrive "Halløjsa, jeg glæder mig til jeg skal passebørnene igen, jeg savner dem" :)

LIGE PRÆCIS :D

Det var måske lidt forkert at mig at skrive krav, for det er egentligt mere et ønske end et krav. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror måske bare, at vi snakker lidt forbi hinanden her :) - eller også er det fordi vores situation er en anden, og jeg dermed tænker anderledes på konceptet barnepige :)

Vi har faktisk to forskellige piger, men den ene er mere "afløser", hvis den anden ikke kan.

Det er meget vekslende, hvor tit vi har behov for en barnepige - der kan godt gå måneder imellem, og det kan også pludselig være 2 eller 3 gange på en måned. Men i snit maks. 1 gang om måneden.

Vi har ikke behovet for en barnepige på ugentlig basis, så derfor ser jeg nok anderledes på det.

Med til historien hører så også, at begge piger er venner af huset, fordi vi har kendt dem "altid", og derfor virker de ikke fremmede selvom de ikke kommer her "på arbejde" så tit. Den ene af dem ("afløseren") kommer her også privat, fordi vi er venner med hendes forældre og ses jævnligt.

Så alt i alt nok en helt anden situation.

Men jeg kender udmærket til det med at knytte bånd - jeg har stadig kontakt med og ses med en aupairfamilie, hvor jeg var for maaaaange år siden. Det er så hyggeligt, at børnene nu er voksne og selv har fået børn :D

Håber I finder den helt perfekte barnepige til at dække jeres behov :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var barnepige fra jeg var 13 til jeg var ca 25, hvoraf jeg i 2 af de år var aupair, og jeg ville sandsynligvis stadig ikke sige til et forældrepar som hyrer mig til at passe deres børn ved lejlighed at jeg synes vi skal lave en fast ugentlig aftale. Det synes jeg faktisk er flabet... Forældrene ved vel hvad de har brug for og ønsker, og hvad der er det bedste for deres børn...

Og det er skam ikke fordi je ikke holder af børnene... Jeg har altid grædt hver eneste gang jeg har sagt farvel til en familie, og jeg følger stadig den ældste datter i min ene værtsfamilie på facebook, og skriver indimellem med hende...

Nu snakker jeg om at vise interesse i børnene, hvis der ikke er ugentlige aftaler. Jeg vil ikke forvente at de gør det samme dom mig i sin tid, men en sms eller andet som Myliona nævner ville gøre alverden til forskel for mig, for det viser mig at babysitter er interesseret i mine børn selvom vedkommende ikke passer dem ofte og viser det derigennem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror faktisk jeg ville have det på samme måde som dig.. I princippet, ønsker man blot, at den der skal passe ens barn/børn, giver en form for udtryk for at de har LYSTEN til jobbet.. Den kan vises på MANGE måder, men det du nævner, er jo "bare" de konkrete måder, man i starten kan se det på.. :) Jeg tror det KAN være dumt, at give afkald på en, som ikke lige sender en sms fx, men jeg synes da faktisk sagtens man kan gøre opmærksom på det ved nogen af de første gange man ses.. altså, lige smide et "hvis du savner børnene, kan du jo altid lige skrive, så kan det da være vi kan stoppe en ekstra aften ind".. Så har man ligesom gjort opmærksom på, at man faktisk "ønsker" at de skriver engang i mellem, uden at man tvinger dem :) Det er jo selvfølgelig først når man HAR fundet en barnepige..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER