Venus

Drømmen om en bebs

198 indlæg i dette emne

Det gør mig ondt og det er ikke "bare" at tage sig sammen, det er en meget svær ting at kæmpe med overvægt især når du har den problemstilling som du har.. fandme flot at tabe 10 kg.. okay jeg har ingen "gode" råd til dig for du har sikkert hørt en million råd fra folk der mener det godt men mangler indsigt… men (og det er ikke et råd kun mine egen erfaring) jeg havde lige taget ca 15 kg på sidste forår, jeg har aldrig været overvægtig men er jo blevet ældre og smider ikke bare lige så nemt som da jeg var yngre… og så prøvede jeg Dukan hvor de første 10 kg røg af i løbet af halvanden måned og de første 5 kg de første 14 dage, hvilket motiverede mig til at holde det, åbenbart vil min krop meget gerne proteiner og har det okay uden alt for mange kulhydrater, selv om de er tiltrækkende.. Min mor har smidt 15 kg og mangler 15 kg men hun befinder sig godt på kuren.. Hun får også medicin der gør det svært at tabe sig men stille og roligt så ryger kg af hende….Men igen det er kun min erfaring men hallejua for Dukan :loveshower

Det er så demotiverende at blive mødt med fordomme og så har man lyst at forskanse endnu mere når man ikke blive mødt med åbenhed og hjælp til løsninger, taget alvorligt … lang smøre sorry… (ps sidst i min graviditet som 25 årig endte jeg, med baby i maven, på 96,4 kg, og havde kun smidt 12 kg efter fødslen men gik så på vægtkonsulenterne som jeg også tabte mig på men jeg synes den er lige i overkanten med alle de grøntsager og regler hvor Dukan er nemmere.. bortset fra den drageånde man får af den :wacko

pps så hader jeg lidt mænd da de bare kan nøjes med at skrælle en gulerød og så har de tabt sig 5 kg :angry

Kan være jeg skal prøve den :)

Åhh min "dumme dumme" mand skal bare lige kigge på noget sundt og wupti han er slank igen :O abekat ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan være jeg skal prøve den :)

Åhh min "dumme dumme" mand skal bare lige kigge på noget sundt og wupti han er slank igen :o abekat ;)

JA hvad f… sker der lige for de mænd  :D  :D  :D men køb Dukan biblen først fordi han fortæller nogle gode og motiverende ting så det bliver mere en livsstil end en kur… men jeg ææææælsker stadig chokolade  :wub  :rolleyes  :rolleyes  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ÆV, hvor er det frustrerende at høre, at du har fået sådan nogle dumme kommentarer.  Tidligere har vægtkonsulenterne fungeret godt for mig, men jeg tog det hele på igen over laaang tid, og jeg har ikke kunnet komme tilbage på deres lidt firkantede kostprogram. Til gengæld har madlog vist sig at fungere godt for mig her og nu. Og så vil jeg indskyde, at det altså godt kan lade sig gøre at finde et sted, hvor man ikke får skældud for sin vægt og hvor de gerne vil hjælpe. Vi er kommet i behandling, selvom jeg vejer alt for meget. Det er en privat klinik, der også tager henvisninger (men det er i KBH). Så måske var det en mulighed at prøve at undersøge, om der er nogle gode steder, der er mere samarbejdsvillige, i din landsdel? 

 

Pøj pøj med det :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bare lige komme med en forsigtig hyldest til dukan også :) jeg tabte sidste år 24 kilo på 6 mdr ved hjælp at dukan.. De første 10 var også på den første måned.. Min kollegas mand er også på denne og han har tabt 25 kilo indtil videre..

Personligt for mig har den bare virket super godt da man må spise så meget man vil, så længe det er det rigtige.. Så jeg kan bestemt anbefalde den..

Men for andre er den ikke så god og kan give hård mave så det er meget vigtigt og drikke en masse masse vand..

Held og lykke med det og håber snart det lykkes for jer at stå med de to II :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå kære Piger

negativ BP dog forventet men æv altså  :(  Men så må jeg bare fokusere på på ny plan som starter fra næste cyklus, højst sandsynlig uden hormon behandling men kun scanninger til at finde den bedste dag til ÆO  :rolleyes to æg som bare har at overleve optøning og BEGGE skal bruges ( mand har sagt ok for det  :) ) Så nu vil jeg nyde et glas rødvin i weekenden og tude lidt og så videre i teksten.. 

Hvordan har i andre det ? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bare lige komme med en forsigtig hyldest til dukan også :) jeg tabte sidste år 24 kilo på 6 mdr ved hjælp at dukan.. De første 10 var også på den første måned.. Min kollegas mand er også på denne og han har tabt 25 kilo indtil videre..

Personligt for mig har den bare virket super godt da man må spise så meget man vil, så længe det er det rigtige.. Så jeg kan bestemt anbefalde den..

Men for andre er den ikke så god og kan give hård mave så det er meget vigtigt og drikke en masse masse vand..

Held og lykke med det og håber snart det lykkes for jer at stå med de to II :)

Og det man må spise har en masse smag så man ikke har den der tomme følelse som et kg grønt kan give  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå kære Piger

negativ BP dog forventet men æv altså :( Men så må jeg bare fokusere på på ny plan som starter fra næste cyklus, højst sandsynlig uden hormon behandling men kun scanninger til at finde den bedste dag til ÆO :rolleyes to æg som bare har at overleve optøning og BEGGE skal

bruges ( mand har sagt ok for det :) ) Så nu vil jeg nyde et glas rødvin i weekenden og tude lidt og så videre i teksten..

Hvordan har i andre det ?

Æv æv :/

Åhhhhh jubbiiiiiiii for 2 æg :) Super mand du har :)

Her går jeg kun og venter på testsag kender jo godt svaret men kan ikk komme videre før den 6.3. Self ked af det og har tudet en del. Men hva skal man gøre................ Heldigvis skal vi fejre min mands fødselsdag for familien på lørdag så går tiden da med det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv æv :/

Åhhhhh jubbiiiiiiii for 2 æg :) Super mand du har :)

Her går jeg kun og venter på testsag kender jo godt svaret men kan ikk komme videre før den 6.3. Self ked af det og har tudet en del. Men hva skal man gøre................ Heldigvis skal vi fejre min mands fødselsdag for familien på lørdag så går tiden da med det..

Ja hvad skal man gøre  :) jeg håber sådan at du hurtigst muligt kan starte en ny plan op, jeg synes det lyder som du er rigtig god til at nyde nuet, bedre end jeg er, det er en kæmpe evne når vi nu går og veeenter  :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm begyndt at bløde lidt igen....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm begyndt at bløde lidt igen....

Da jeg stod op i morges var der intet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg stod op i morges var der intet..

Er det på onsdg du har testdag ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det på onsdg du har testdag ?

Ja onsdag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krydser fingre for onsdag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja onsdag :)

Jeg krydser også fingre for jer  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Taget en test idag.. Negativ.. (1 dag før testdag)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den kan nå at blive positiv endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den kan nå at blive positiv endnu

Ku være fantastisk men tror desværre ikke det sker..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Test idag igen negativ.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Test idag igen negativ.

Øv Kære Venus, har de evalueret på hvorfor din blødning gik så tidligt i gang ? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv Kære Venus, har de evalueret på hvorfor din blødning gik så tidligt i gang ?

Ikke hvad jeg ved af. Men fik osse kun fat i sygeplejesken og hun noterede det hele og ville få en af lægerne til at ringe. Men intet hørt. Så regner med at ringe igen en af dagene...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begyndte at bløde igår igen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det hos dig Venus?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sker ikk så meget.. Blødte et par dage.. Stadig negativ test..

Og nu skal vi så finde ud af vi gør...

Ivf synes vi skal overveje Horsens.. Få vores læge til at henvise.. Men tænker bare de nok vil trække den ud til jeg har tabt mig... Og hva så med de sidste 3 æg?....

Mange tanker....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sker ikk så meget.. Blødte et par dage.. Stadig negativ test..

Og nu skal vi så finde ud af vi gør...

Ivf synes vi skal overveje Horsens.. Få vores læge til at henvise.. Men tænker bare de nok vil trække den ud til jeg har tabt mig... Og hva så med de sidste 3 æg?....

Mange tanker....

 

Ja, kan godt se det er mange tanker. Du har ikke mulighed for at blive henvist til Horsens og så prøve med de sidste 3 æg i ventetiden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :)

Det har vi også snakket om :) vi skal bare lige ha 10000kr sparet sammen igen og så tror jeg det er der vi gør..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER