Freyasmor

ADHD eller Asperger

12 indlæg i dette emne

Jeg har siddet og kigget rundt på forumet, og manglet et emne omkring ADHD, autisme osv.

Er der noget af jer der har børn der skal eller er dignosiseret??

Jeg har en datter på 5 ½ år, med ADHD diagnoe. Og skal selv i gang med udredning også..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da jeg venter vores første barn, har jeg naturligvis ikke børn med nogen diagnose. Men både min far, hans bror og min fætter har asperger, og jeg ved at jeg skal være super obs på det i forhold til min vores søn når han vokser op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja. Min søn på 19 er ADHD barn. Vi kæmpede i mange år for at få en diagnose på ham, for der var desværre en del mennesker, der mente han bare var Dreng med stort D. Da vi endelig flyttede kommune, skete der noget, og i løbet af et års tid var han udredt. Konklusion: ADHD i middelsvær til svær grad. Ialt brugte vi 8 år på at få diagnosen, og først da den var i hus var jeg lettet. Så vidste jeg, at det ikke var mig der var helt galt på den, og det var virkelig en lettelse.

Hans far har ikke diagnosen, men 3 ud af 4 (af hans børn - incl. min søn) har diagnosen, og han har mange ADHD træk. Den sidste har ikke diagnosen, da hans mor ikke mener han har ADHD, selvom vi andre tydeligt kan se, at han har det.

Jeg kendte ikke min søns farfar ret godt, men har fået af vide, at han også havde en del ADHD træk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke selv børn med diagnoserne, men min mands lillebror har asperger, så har det alligevel tæt inde på livet .. Han var kun 2 år da han blev udredt og har et rigtig godt liv og er i arbejde og har egen bolig, så han klarer det rigtig godt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en bonussøn på 12½ med ADHD i svær grad - han blev udredt da han var 5 og har været medicineret siden da og han "fungerer" rigtig fint og klarer sig rigtig godt i skolen :)

og så har jeg en nevø på snart 8 år, der er ved at blive udredt for Asperger...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja. Min søn på 19 er ADHD barn. Vi kæmpede i mange år for at få en diagnose på ham, for der var desværre en del mennesker, der mente han bare var Dreng med stort D. Da vi endelig flyttede kommune, skete der noget, og i løbet af et års tid var han udredt. Konklusion: ADHD i middelsvær til svær grad. Ialt brugte vi 8 år på at få diagnosen, og først da den var i hus var jeg lettet. Så vidste jeg, at det ikke var mig der var helt galt på den, og det var virkelig en lettelse.

Hans far har ikke diagnosen, men 3 ud af 4 (af hans børn - incl. min søn) har diagnosen, og han har mange ADHD træk. Den sidste har ikke diagnosen, da hans mor ikke mener han har ADHD, selvom vi andre tydeligt kan se, at han har det.

Jeg kendte ikke min søns farfar ret godt, men har fået af vide, at han også havde en del ADHD træk.

Det er godt nok lang tid for en udredning. Freyas tog ca. et år, men jeg måtte også skifte børnehane og presse på, før der skete noget. Måske burde hans far blive udredt. Voksne har ikke så kraftige symptomer som børn. Jeg er lige startet på udredning, og vi har også kun fundet ud af det, fordi vi var på kursus, med vores datters ADHD.

Så ved at det er noget af en verden at komme ind i :kram

Ja, puha.. Syntes også det har været hårdt. Kunne godt have brugt noget mere støtte og hjælp, og flere kurser.. Det er en meget hård verden og blive kastet ind i ;)

Jeg har en bonussøn på 12½ med ADHD i svær grad - han blev udredt da han var 5 og har været medicineret siden da og han "fungerer" rigtig fint og klarer sig rigtig godt i skolen :)

og så har jeg en nevø på snart 8 år, der er ved at blive udredt for Asperger...

Okay.. Kan i se stor mærkbar forskel på når han får medicin og når han ikke får sin medicin.

Freya skal muligvis udredes for Asperger også ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godt nok lang tid for en udredning. Freyas tog ca. et år, men jeg måtte også skifte børnehane og presse på, før der skete noget. Måske burde hans far blive udredt. Voksne har ikke så kraftige symptomer som børn. Jeg er lige startet på udredning, og vi har også kun fundet ud af det, fordi vi var på kursus, med vores datters ADHD.

Jep.. Dengang var Aalborg Kommune absolut ikke så villige til at gøre en indsats, som de tilsyneladende er i dag. Han var 4 år gammel, da jeg første gang kontaktede lægen mht evt udredning. Han mente det bare var mig, der var en pylret mor, og at min dreng bare skulle ha' lov til at opføre sig som en dreng. Til trods for flere henvendelser, skete der ingenting. Heller ikke da han kom i skole, og jeg igen (igen - igen) nævnte damp for dem. Jeg blev altid affejet - ingen ville tage mig alvorligt, for jeg var bare en enlig mor, der ikke kunne li' min søn var et aktivt barn.. <_<

Da han var 8 år gammel flyttede jeg sammen med min mand. De første år ville de ikke rigtigt gøre noget, for de kunne jo se Aalborg Kommune ikke havde gjort noget. Det var faktisk ikke før min mand bogstavelig talt hamrede i bordet, de begyndte at gøre noget... Nårh ja at jeg så også brugte en hel fridag på at sidde på kommunen gjorde det heller ikke nemt for dem. Jeg var på det tidspunkt blevet SÅ træt af at de aldrig "havde tid", så jeg sagde til dem de bare kunne komme ud og hente mig, når de havde et par minutter i overskud - og så satte jeg mig lige foran døren. Der gik så kun en time, inden de blev enige om, at de da vist ikke slap af med den skide kælling, der sad foran døren (med en kande kaffe og en madpakke.. :whistling ), så de måtte hellere gå igang.

Resultatet blev, at vi fik en henvisning til Herning Børne Psyk, og i løbet af få måneder i Herning, havde de en klar melding. "Du er IKKE en hysterisk pylret mor, din søn har ADHD i mellemsvær til svær grad" DET var en lettelse at høre. En kamp jeg startede op, da min søn var 4 år, men som vi først fik svar på da han var 12.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay.. Kan i se stor mærkbar forskel på når han får medicin og når han ikke får sin medicin.

Freya skal muligvis udredes for Asperger også ..

Vi kan se en kæmpe forskel!!!

Da de tilpassede medicinen til ham var der en kortvarig periode, hvor han ikke fik medicin, fordi psyk skulle vurdere, hvordan han fungerede uden medicin... Han blev meget hurtigt sat tilbage på medicin, da vi ellers fik at vide, at folkeskolen han går på ikke kunne have ham og han ville skulle på specialskole, men det vil være synd, da han er mega stærk fagligt set i skolen, men han halter på de sociale kompetencer. Han er på depotmedicin nu, hvor han får en pille om morgenen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender ikke nogle privat, men underviser til daglig (når jeg ikke er på barsel) unge med Asperger og/eller andre lignende forstyrrelser, heriblandt ADHD, på en 3-årig ungdomsuddannelse. De unge bor på stedet, så jeg er også sammen med dem om eftermiddagen/aftenen ud over den almindelige undervisning.

Der er meget stor forskel på hvor godt fungerende de er, og nogle får en del medicin mens andre slet ingenting får - ligesom nogle af dem er istand til at have et job, mens andre ikke kan magte det.

Meget spændende arbejde :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min store søn på 8½ fi diagnosen Infantil autist med en sekundær adhd sidste år, efter flere års kamp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også lige været igennem en lang og sej kamp, og har nu fået at vide, at vores søn (er lige fyldt 6 år) har ADHD.

Vi skal desværre først til møde, hvor vi får mere at vide sidst i august, fik beskeden telefonisk. Vores søn har fået 2 diagnoser, den ene ADHD og den anden en sproglig diagnose, men da det er så "fint" et navnt, kan jeg ikke huse, hvad den kaldes :unsure

Synes det er HÅRDT at skulle KÆMPE med systemet, for som mor ved man godt, om alt er ok med ens barn eller ej.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min yngste søn på 11 år, fik diagnosen ADHD sidste år og får medicin for det. Jeg kæmpede mod systemet i

3 år, inden han fik diagnosen, stakkels dreng. Idag går han også i special klasse, hvilket han også

har haft stor gavn af, nu er han ikke bare klassens klovn længere, nu er han er på lige fod med alle de andre og kan være sig selv :) Han trives fantastisk godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER