GrønFrø

Tid til NF scanning

24 indlæg i dette emne

Jeg er lidt nysgerrig :-) Er der nogen, der har fået en tid til scanning?

Jeg skal først til lægen og have journal på torsdag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har fået min tid - skal afsted d. 17. august.

Men det hele er også sket noget bagvendt her. Jeg har IKKE fået lavet vandrejournal endnu. Jeg skal først til læge d. 23. juli.

Men grunden til jeg allerede har fået NF tid, er fordi jeg i starten af min graviditet var indlagt, hvor man fandt nogle antistoffer i mit blod, som gør at jeg skal følges ektra tæt gennem graviditeten pga. risiko for hjerterytmeforstyrrelser ved barnet, og derfor gav afdelingen, hvor jeg var indlagt, mit fødested besked om min graviditet og de særlige omstændigheder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået tid d. 3. august. Jeg skal føde på Hvidovre og der skal man selv gå ind og booke sin tid, så tog bare den første tid de havde. Jeg et 12+6 når jeg skal til nf. Er også blevet kontaktet af jordemoder, men har først fået tid til september da vi skal ud og rejse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med jer....

Jeg har en tid til NF den 25. juli. Det glæder jeg mig det for, der ingen af vores familie eller venner som ved at jeg er gravid. Jeg er dog mest spændt på at fortælle min mor det. Hun bliver nemlig 60 år et par dage efter vi har været til scanning. Så hun skal have at vide at hun skal være mormor til sin fødselsdag........:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også besluttet at vente med efter nf med at fortælle den glædelige nyhed :-) kan næsten ikke vente :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg skal ind og have taget blodprøve i den kommende uge til NF åbenbart meget vigtigt det bliver gjort i den uge i følge min jordmoder.. vandrerjournal og første scanning er vel overstået.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep jeg skal afsted den 23 juli :loveshower så der er kun en uge til i dag :biglove Vi glæder os så meget til vi også kan fortælle alle at vi venter lillebror/søster! Jeg kan godt nok ikke skjule det mere! men dem som ikke har set mig ved det ikke! I morgen skal jeg op og snakke med lægen og hente min vandrejournal!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Sandra.

Hvordan kan du få tid til scanning, når du ikke har vandrejournal endnu?

Jeg kan godt forstå, du glæder dig. Jeg kan besten heller ikke vente :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Sandra.

Hvordan kan du få tid til scanning, når du ikke har vandrejournal endnu?

Jeg kan godt forstå, du glæder dig. Jeg kan besten heller ikke vente :-)

Jamen i min kommune skal man selv bestille tid til scanning, og da man ikke vidste hvor langt jeg var til at starte med blev jeg bedt om at gå ind og bestille med det samme, den tid ændrede jeg så da jeg vidste præcis hvor langt jeg var.. men noget helt andet, så har jeg fået taget blodprøverne til nakkefolden i sidste uge.. min læge deler første læge besøg op over to gange.. første gang er man kun inde ved sygeplejersken og anden gang sankker man med lægen + får udleveret vandrejournalen som blev oprettet ugen før :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også fået tid. Jeg fik egentlig en tid til på fredag i denne uge, men da vi er på en lille ferie der, s måtte jeg ringe og udskyde den, så nu bliver det d.26.juli :)

Vi har været til scanning 2 gange indtil videre og sidste gang var i onsdags, så det er egentlig ok for mig at hende en uge mere. Nu ved jeg jo at alt ser ud til at være helt som det skal være :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har lige fået tid til Nf. d. 17 august så det bare dejligt... der er jeg 12+5 dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal man selv bestille tid til NF scanning? :o

Jeg mente ellers at lægen sagde at man fik et brev med en tid.. men hvis man selv skal bestille, så må jeg hellere se at få det gjort :unsure bare jeg så kan nå at få en tid, idenfor de 11-14 uger..

Panik panik paniiiik!!! :8:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal man selv bestille tid til NF scanning? :o

Jeg mente ellers at lægen sagde at man fik et brev med en tid.. men hvis man selv skal bestille, så må jeg hellere se at få det gjort :unsure bare jeg så kan nå at få en tid, idenfor de 11-14 uger..

Panik panik paniiiik!!! :8:

Det kommer an på hvor i landet du kommer fra. Nogle steder skal man selv bestille (det bliver man oplyst om), men for eks. på fyn foregår det sådan at når lægen sender vandrejournal til sygehuset, finder sygehuset en tid og sender brev til dig. Og hvis din læge har sagt at du får et brev med tiden, så er det det du gør :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer an på hvor i landet du kommer fra. Nogle steder skal man selv bestille (det bliver man oplyst om), men for eks. på fyn foregår det sådan at når lægen sender vandrejournal til sygehuset, finder sygehuset en tid og sender brev til dig. Og hvis din læge har sagt at du får et brev med tiden, så er det det du gør :)

Tusind tak for svar.. Så kan jeg vist godt tage det roligt.. men måske skal jeg lige ringe til lægen på mandag, bare for en sikkerhedsskyld? :unsure for tænkt hvis jeg tager fejl :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svar.. Så kan jeg vist godt tage det roligt.. men måske skal jeg lige ringe til lægen på mandag, bare for en sikkerhedsskyld? :unsure for tænkt hvis jeg tager fejl :blink

Det sker der hvertfald ikke noget ved. Det kunne være rigtig træls at gå og forvente at få et brev der aldrig kommer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svar.. Så kan jeg vist godt tage det roligt.. men måske skal jeg lige ringe til lægen på mandag, bare for en sikkerhedsskyld? :unsure for tænkt hvis jeg tager fejl :blink

Er det i Herning du skal til NF ? For jeg fik brev derfra om det ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med jer....

Jeg har en tid til NF den 25. juli. Det glæder jeg mig det for, der ingen af vores familie eller venner som ved at jeg er gravid. Jeg er dog mest spændt på at fortælle min mor det. Hun bliver nemlig 60 år et par dage efter vi har været til scanning. Så hun skal have at vide at hun skal være mormor til sin fødselsdag........:-)

Håber alt gik godt til NF :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik brev i dag med tider til nf og md :)

Nf er den 9/8 hvor jeg er 12+3 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik brev i dag med tider til nf og md :)

Nf er den 9/8 hvor jeg er 12+3 :)

Dejligt det gik så hurtigt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt det gik så hurtigt! :)

Ja det er bare skønt når tingene glider :)

Nu er jeg så spændt på at se om jeg har ret i at æl lå 3-4 dage før lægens "normale" beregning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg også brev :-) jeg skal afsted den 8. august.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg også brev :-) jeg skal afsted den 8. august.

Ih tillykke :loveshower Det er dagen før mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu fik jeg også brev, vi skal til NF d. 14/8 :loveshower iih hvor jeg glæder mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal afsted på torsdag. Jeg glæder mig som et lille barn til at se den lille for første gang og samtidig er jeg så nervøs at jeg glæder mig til at det er overstået.

Ved ikke hvad jeg er så nervøs for, da jeg egentlig har en ok mavefornemmelse, men man kan vel ikke undgå at bekymre sig lidt alligevel -_-

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER