Nitzen1987

Hvordan lærer man baby at bruge sut?

22 indlæg i dette emne

Maja er godt 5 uger gammel og vil ikke bruge sut. Hun spytter den konsekvent ud, når vi giver hende den og hun rynker sin pande og sine øjenbryn som om hun absolut ikke bryder sig om sutten. Synes bare at hun hyggesutter lidt for meget ved mit bryst, når hun er færdig med at spise, så det kunne være rart, hvis en sut kunne aflaste lidt...

Så hvordan lærer man baby at bruge sut?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bliver ved og bliver ved og bliver ved ;)

Hun skal ha den tilbudt igen og igen.. Hjælp hende evt med at holde den inde til hun har godt fat.

Prøv med et par dråber mælk på og en anden type sut måske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det vil jeg også gerne vide. Gry er nu 5 mdr og nægter stadigvæk og tage en sut, på trods af mange ihærdige forsøg og en del forskellige sutter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilke sutter har du prøvet?

Anna var heller ikke stor fan af sutter - hun tog den, men nogengange så det ud som om hun fik startet opkast-refleksen. Vi brugte de MAM- og Avent-sutter vi havde fået i gratispakker og da vi skiftede til de flade Super Nova af naturgummi fra Apoteket/Matas har vi ingen problemer haft og hun elsker sine sutter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her bliver vi også bare ihærdigt ved med at prøve igen og igen....... Charlie fik en sut allerede da han var et par timer gammel (fordi jeg ikke skulle amme), og han har stadig ikke vænnet sig helt til den..... Dog har den siddet en smule bedre fast de sidste par dage, og han kan ofte sove videre når han får den.

Men man skal være ihærdig, og i starten er det faktisk mere bøvl end det er godt...... Men vi var glade for vi holdt fast med Marlon, så vi klør på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg kæmpede SÅ meget med den sut. Og var i en lang periode overbevist om at han ikke ville komme til at bruge sut.

Men jeg blev bare ved og ved og ved og VED... Og til sidst lykkedes det. Jeg er virkelig glad for at jeg var så stædig for synes det er utrolig rart at han har den nu.

I starten trak jeg sutten gennem en stofble så det var lettere for ham at holde den i munden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver ved, ved og ved :balloons

Begge mine har fået et nummer større end de der nyfødte for de fyldte lidt mere og så blev de i munden :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er med at øve når hun er glad og godt tilpas, så den bliver forbundet med noget godt... Har desværre ikke andre gode råd, for Silje tog den med det samme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har både prøvet MAM og Avent og så prøver vi med de almindelige runde sutter nu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min søn lærte aldrig at bruge sut, og tøsen gad først da hun fik de billige runde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg proevede med en Nuby, saa med en Tommee Tippee, som han godt ville tage, men siden vi gav ham den gratis fra MAM, saa er det kun dem, der duer... Han tog den med det samme, saa har desvaerre ikke nogle guldkorngood20luck.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det nuk sutterne der virker. Ikke silikone modellen men gummi. Jeg købte samt samlede alle gratis sutterne sammen og prøvede dem af 2 gange med lidt mælk. Og nuk sutten røg aldrig ud igen :) ps de kan købes i superbrugsen og Kvickly.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet at nusse hende på kinden samtidig med at du holder på sutten? det virkede på min venindes pige, Hun var heller ikke meget for at holde den i munden. Fik det også anbefalet til min fødselsforberedelse da vi snakkede amning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan også være størrelsen på sutten den er gal med.

Viktor gad heller ikke sutten indtil vi købte størrelse nummer to - som sundhedsplejersken anbefalede.

Ved ikke hvilken størrelse du har købt???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte størrelse 6 måneder ved en fejl og de er alt for store. Så nu har vi købt 0+ og dem kan hun meget bedre have i munden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Clara vil heller ikke have sut, men øver til hun vil tage den, men efter nogle min, spytter hun den ud igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte størrelse 6 måneder ved en fejl og de er alt for store. Så nu har vi købt 0+ og dem kan hun meget bedre have i munden...

Okay, det er nok en smagssag så - for han ville ikke tage 0+.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SKAL børn bruge sutter???

Lærke ville ikke have hvilken som helst vi prøvede og hun har klaret sig fint uden sutterne!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SKAL børn bruge sutter???

Lærke ville ikke have hvilken som helst vi prøvede og hun har klaret sig fint uden sutterne!

Nej... Grunden til at jeg gerne vil, at Maja skal bruge sut er, at hun bruger mine bryster som sut, når hun er færdig med at spise, så inden hun er færdig kan der let gå halvanden time hvor den halve time nok har været brugt på selve spisning... Og så synes jeg at det vil være rart at have sutten til trøst...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er også god til at give tryghed.. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den første uge ville Lasse godt bruge sut - nu gider han ikk. Vi har brugt mam-sutter og de runde.

Jeg føler mig ind i mellem også som sut.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej... Grunden til at jeg gerne vil, at Maja skal bruge sut er, at hun bruger mine bryster som sut, når hun er færdig med at spise, så inden hun er færdig kan der let gå halvanden time hvor den halve time nok har været brugt på selve spisning... Og så synes jeg at det vil være rart at have sutten til trøst...

Samme her balloons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER