Myliona

Forstoppelse..

18 indlæg i dette emne

Vores lille prinsesse kan ikke komme af med sin afføring :boo

Kom gerne med jeres gode ideer!

Hvornår skal man blive "bekymret"? Hun presser og presser, og bliver ked af det når hun gør det - men ellers er hun ganske som hun plejer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det der virkede på tobias var øvelser, lidt massage ved endetarmsåbningen og laktolose

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det der virkede på tobias var øvelser, lidt massage ved endetarmsåbningen og laktolose

Hvordan "gør man" med laktolose?

Hvornår skal man "skride til den slags"? Tænker det jo "trods alt" kun er små 24 timer siden hun sidst havde afføring...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det står på flasken og så bruger du sprøjten du får med på apoteket. Og sprøjter forsigtigt ind i hendes mund. Min læge sagde at der kunne gå mellem 2 timer og 14 dage at et lille baby har afføring. Men det gik ikke med tobias, han havde ondt, så jeg gjorde det her...

Presse hans ben op mod hans hoved, så der blev trykket i mellemgulvet på ham, gjorde det til en leg. Plus jeg tog termometeret og kørte forsigtigt lidt udenfor endetarmsåbningen. Det var meget grænseoverskridende for os begge men det virker. Det er en harmløs måde synes jeg.

så hvis hun har ondt ville jeg prøve øvelserne og massagen inden jeg ville gå til medicin som jeg ser laktolose er...

Da jeg svarer fra mobil kan jeg ikke se om du har en alder linie på hende så hvor gammel er hun?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan også hjælpe det lidt på vej med et termometer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er kun 8 dage gammel.. Vi prøver med termometer næste gang hun skal pusles, også kommer vi hende i bad, og håber lidt afslapning måske kan løsne lidt op..

øvelserne har vi lavet siden i går, hvor hun begyndte at virke lidt pjevset..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Varme kan vist også være godt på mavsen :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er kun 8 dage gammel.. Vi prøver med termometer næste gang hun skal pusles, også kommer vi hende i bad, og håber lidt afslapning måske kan løsne lidt op..

øvelserne har vi lavet siden i går, hvor hun begyndte at virke lidt pjevset..

Lyder som om fornuftig ting du vælger. Håber virkelig det hjælper, har selv stået i det så ved hvor ondt det gør at se sådan en lille kæmpe med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Cykl med benene og sådan at knæene kommer godt op mod maven.

Tag fat lidt over hoften så dine tommelfingeren er på ryggen og pege- og langefinger er på maven lige over hoften, buk hende nu sammen ved at trykke let med pege-lange-finger og løfter bagdelen let med tommelfingrene. Lidt svært at forklare, men det ser ud som om de knækker på midten.

Kør cirkelbevægelser omkring navlen - med uret. Gør det samme i svangen under foden.

Hvis du ikke har laktulose kan du selv lave en sukkervandsblanding. Jeg kan ikke huske om det er 1 tsk eller 1 spsk sukker pr 100 ml kogt vand. Giv lidt af det i en sprøjte. Udover at virke smertelindrende kan det også hjælpe på afføringen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ringede til barselsklinikken... De vil lige have os ind, også får hun laktolose af dem i aften, og vi får med hjem til i morgen tidlig også kunne vi evt købe hvis der behøves mere....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ringede til barselsklinikken... De vil lige have os ind, også får hun laktolose af dem i aften, og vi får med hjem til i morgen tidlig også kunne vi evt købe hvis der behøves mere....

Det lyder som en god idé. Det er skide søde. Du er til knyttet odense ikke? De er så søde derinde. Har selv brugt dem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en god idé. Det er skide søde. Du er til knyttet odense ikke? De er så søde derinde. Har selv brugt dem

Ja, de var bare så søde..

Nu står jeg med laktolose, men har ingen ide om hvordan jeg egentlig skal give hende det?? Skal det blandes i mme? eller..??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har de ikke sagt det? Nej du skal give hende det med en lille sprøjte.. Håber det går bedre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige til en anden gang, vi fik afvide den med termometeret er ikke så godt.

Da det kan give rifter bag i og det kan resultere i infiktion. Ikke en løftet pegefinger men bare lige en note :balloons

Håber der er kommet gang i lorten :balloons

Personligt havde jeg nok ventet lidt længere tid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige til en anden gang, vi fik afvide den med termometeret er ikke så godt.

Da det kan give rifter bag i og det kan resultere i infiktion. Ikke en løftet pegefinger men bare lige en note :balloons

Håber der er kommet gang i lorten :balloons

Personligt havde jeg nok ventet lidt længere tid

Faktisk var det jordemødrene på barselsgangen der viste os det dengang med Mille.. Man må bare ikke gøre det for meget og være meget forsigtig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik også at vide af sundhedsplejersken at med vaseline på også helt forsigtigt så var det okay..

Der er gang i systemet igen - det er fantastisk, da vi jo allerede kan trappe lidt ned og hun derfor kun behøver det i kort tid :) i dag har vi haft en gladere pige, dog stadigvæk mere pjevset end hun plejer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faktisk var det jordemødrene på barselsgangen der viste os det dengang med Mille.. Man må bare ikke gøre det for meget og være meget forsigtig..

Det er vel en smags sag om man gør det, jeg ik det afvide af en børneoverlæge på Skejby og igen af en overlæge på Herning sygehus.

Men man gør vel hvad man tror er bedst for sine børn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER