LykkeV

Kolde arme og ben

8 indlæg i dette emne

Vi er lidt uenige om herhjemme, hvor meget eller hvor lidt tøj bettepigen skal have på..så nu må jeg høre, hvad I mener ;-)

Hun har en kortærmede body på indenfor. Ligger jo meget og sover og har derfor dyne på meget af tiden. Temperaturen i hytten er normal..somme tider lidt varmere pga brændeovnen. Men når hun er vågen mener farmand det er ok bare med body'en - også selvom hun har kolde arme og ben og føddet..det havde han læst var helt ok..så længe de var varme/normal temperatur i nakken.

Er dette korrekt??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej, hun skal ikke ligge med kolde arme og ben. Hænderne kan være lidt kølige, men ikke resten af kroppen. Jeg ville give en en almindelig bomuldsheldragt eller lignende på og så kan hun måske ligge med et tyndt tæppe i stedet for dyne indimellem.

Eller eventuelt en langærmet body og så bare dyne på benene.

Hvis det bliver meget varmt i denne kølige sommer må hun godt bare ligge i sin body.

Og så må du hen af vejen fine ud af, hvor varmt et barn hun er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også give hende mere tøj på, når hun er kold.

Her har Emilia en body på som undertøj og så noget bomuldstøj ud over... Bukser og bluse. Hun har en fin temperatur.

Når hun sover ligger jeg bare dynen løst hen over hende, og her virker hun heller ikke for varm.

Men det er svært, når de er så små..

Jeg vil dog mene at hun ikke må være kold på arme og ben.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for gode råd ;-) det er også min overbevisning at de i hvertfald ikke må være kolde alle steder, så længe det ik er nakken. Det er bare pokkers svært at stå og være så "klog" mod en, som mener dét han siger er rigtigt, fordi han har læst det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig med de andre..... Hænderne må gerne være lidt kolde, det har ikke noget at gøre med om de fryser.... Sådan er det bare når de er små, så det er garanteret det han har læst ;)

Arme og ben skal være dejligt varme :biglove

Charlie har enten en heldragt eller bukser+langærmet body på indenfor, og her er rimelig varmt hos os. Så har han bare en sommerdyne over når han sover, og på varme dage bare et tæppe......

De har jo lagt i 37 grader i 9 måneder, så de skal have lidt mere tøj på end os i starten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ville også klart give mere tøj på.... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har heldigvis også godtaget det og vi fik snakket med sundhedsplejersken i dag.

Det er svært at gå fra 2 til at være 3. Han er så engageret i at deltage. Så han har haft det svært ved at blive "rettet" af mig..så det har gjort at han blev i dårligere og dårligere humør, som endte i mundhakkeri forleden. Jeg gør det jo ik for at genere ham - men for min datters tarvs skyld.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bjarke er ret varm på ben og arme. Men har sindsygt kolde fødder, derfor har han små strik-sokker på i alle dagtimer, men dog ikke ok natten (så koger han over ;) )

I den varme uge vi havde, der havde han typisk en kortærmet body på som det eneste, men nu, hvor det er køligt igen, der har han enten langærmet body og bukser eller kortærmet body, bukser og bluse på. Har tendens til at få det ret varmt når han sover, så det foregår typisk i en kortærmet body.

Men generelt mærker vi på ham, og føles han kold får han mere på, eller putter i et tæppe, og er han varm tager vi noget af. Det er jo i nakken man kan afgøre temperaturen, men synes nu det er svært indimellem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER