piap

1 års fødselsdag

18 indlæg i dette emne

Hej Tøser

Min datter fylder 1 år den 10/11 og skal have noget med en i vuggestuen og dele ud til deres formiddagspause kl 8:30 har snakket med personalet og de siger at hun må ha alt med...

Nu er mit spørgsmål hvad vil I tage med i vuggestuen og dele ud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Tøser

Min datter fylder 1 år den 10/11 og skal have noget med en i vuggestuen og dele ud til deres formiddagspause kl 8:30 har snakket med personalet og de siger at hun må ha alt med...

Nu er mit spørgsmål hvad vil I tage med i vuggestuen og dele ud?

Jeg ville vælge et sundt alternativ af en eller anden slags.

En gang lækker frugtsalat med alt muligt lækkert frugt, og så kunne du jo give den en lille slat rå- eller vanillecreme, bare så det lugter lidt af guf :D

I vores vuggestue er der en tradition for, at man har is med.

Der er 15 børn på afdelingen, så det er is mange gange om året + de også får is en gang imellem som et let mellemmåltid.

Det synes jeg egentlig er for meget, for Leo får jo også en is en gang imellem herhjemme.

Så jeg hepper på noget sundt - arj hvor er jeg egentlig kedelig :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med små minepizza snegle... det overvejer jeg selv ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er også selv ude i noget sundt, da det jo er ret tidlig på dagen, og ikke synes de små hoveder skal fyldes med sukker så tidlig på dagen... :whistling

og vuggestuen vil fejre hende til frokost og om eftermiddagen, med alt mulig godt, også var mit håb jo at hvis der var noget feks frugtsakat tilbage til om eftermiddagen at de så også ville tilbyde det <_<

skal nok gi en melding på hvad det ender med...

kunne se at de skulle fejre fødselsdag i dag i vuggestuen og der skulle de ha en lille kagemand hver med slik (barnets forældre er bager) det bliver ikke lige mig der bager 12 stå kagemænd/koner :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville vælge noget sundt evt en frugtmand-samme måde som kage mand bare med udskåret frugt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville vælge et sundt alternativ af en eller anden slags.

En gang lækker frugtsalat med alt muligt lækkert frugt, og så kunne du jo give den en lille slat rå- eller vanillecreme, bare så det lugter lidt af guf :D

I vores vuggestue er der en tradition for, at man har is med.

Der er 15 børn på afdelingen, så det er is mange gange om året + de også får is en gang imellem som et let mellemmåltid.

Det synes jeg egentlig er for meget, for Leo får jo også en is en gang imellem herhjemme.

Så jeg hepper på noget sundt - arj hvor er jeg egentlig kedelig :o

Ej, det er da en supergod idé. Frugtsalat med råcreme- det er da totalt NAM NAM :P :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville bage nogle boller! :)

Helt almindelig plain gærdej af mel, salt, gær og vand og så proppe nogle æblestykker i og drysse med lidt kanel på toppen - smager darjligt ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville bage nogle boller! :)

Helt almindelig plain gærdej af mel, salt, gær og vand og så proppe nogle æblestykker i og drysse med lidt kanel på toppen - smager darjligt ^_^

Det var altså også en god måde at få noget lidt usund på en sund måde.. ;) :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min dreng havde "bare" boller med i dp da han blev 1 år :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville bage nogle boller! :)

Helt almindelig plain gærdej af mel, salt, gær og vand og så proppe nogle æblestykker i og drysse med lidt kanel på toppen - smager darjligt ^_^

Og i en af amo bagebøgerne har de formet bollerne(det er godt nok ikke de samme boller som ovenstående, men tænkte ideen kunne bruges alligevel) som mus, det har jeg tænkt på, kunne være en lidt sjov ide, så det ikke bare er almindelige boller :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjemmebagte boller

Små rosinpakker

Snack stænger (gulerødder,agurker, peperfrugter)

Noget lækkert uden sukker,da der jo ingen grund er til de små pus får sukker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjemmebagte boller

Små rosinpakker

Snack stænger (gulerødder,agurker, peperfrugter)

Noget lækkert uden sukker,da der jo ingen grund er til de små pus får sukker :)

Det var hvad vores havde med i dagpleje da de blev 1 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi frederikkes VS må de vidst kun have frugt med. Det var da det de sagde da jeg spurgte om hvad jeg skulle da med den dag frederikke fyldte 1 år..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine unger har haft frugtsalat med eller frugtstænger

Tillykke med hende d. 10/11 :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville bage nogle boller! :)

Helt almindelig plain gærdej af mel, salt, gær og vand og så proppe nogle æblestykker i og drysse med lidt kanel på toppen - smager darjligt ^_^

Nåårhhhh blev helt sulten!! DET skal jeg da bare næste gang! TAk for tips! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Tilde fyldte 1 år, havde vi boller og frugtspyd med i DP ;)

Lige et billede af frugtspydende:

308d2dl.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej de frugt spyd ser vil lækkere ud.. den ide tror jeg at jeg snupper... det tror jeg at det vil være et vildt stor hit i vuggestuen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej de frugt spyd ser vil lækkere ud.. den ide tror jeg at jeg snupper... det tror jeg at det vil være et vildt stor hit i vuggestuen.

Jeg har selv snuppet ideen fra en VS jeg arbejdede i ;) Og der var det nemlig et STORT hit :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER