TroldeMor

Skoldkopper

10 indlæg i dette emne

Øv altså..... En søster til én af pigerne oppe i Marlons dagpleje har fået skoldkopper :(

Det er jo ret sandsynligt at hun får smittet sin søster, og at Marlon så også får dem.... Det i sig selv er sådan set ganske ok, for det skal jo overstås på et tidspunkt, og både manden og jeg har haft dem, så vi kan jo ikke smittes.

Jeg er bare en lille smule i panik over Charlie :unsure

Jeg ringede straks ind og snakkede med en jordemoder, og hun sagde at han ville være beskyttet af antistoffer fra mig her i starten, også selv om jeg ikke ammer...... Men jeg har været i gang med at Google (dumt ja) og jeg kan finde mange eksempler på helt små som har haft det..... Så nu er jeg i tvivl igen :unsure

Er der nogen som har erfaringer med skoldkopper og nyfødte? Eller som har oplevet at en søskende har haft dem uden den lille er blevet smittet?

Og er det mere farligt for sådan en lille én??

Håber virkelig der er nogen som kan hjælpe lidt :huug

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg ikke lige erfaringer med nyfødte og skoldkopper, men blot fordi en i vuggestuens søster har det, er det bestemt ikke sikkert, at pigen eller Marlon får det. Vi var igennem 4 skoldkoppeudbrud i vuggestuen og 2 i børnehaven, før Anna fik skoldkopper, og det var selvom flere på hendes stuer var smittet. Så tag du det roligt, indtil der reelt er noget at være bekymret for :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Astrid fik skoldkopper da hun var ca 3 mdr, hun fik lidt men var faktisk ikke mærket af dem.

Om det var fordi hun meget andet medicin eller fori hun var lille baby skal jeg ikke sige.

Men jeg har hørt før at de ikke er så hårdt ramt når de er babyer :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ikke lige erfaringer med nyfødte og skoldkopper, men blot fordi en i vuggestuens søster har det, er det bestemt ikke sikkert, at pigen eller Marlon får det. Vi var igennem 4 skoldkoppeudbrud i vuggestuen og 2 i børnehaven, før Anna fik skoldkopper, og det var selvom flere på hendes stuer var smittet. Så tag du det roligt, indtil der reelt er noget at være bekymret for :kram2

Tusind tak for de beroligende ord :kram2

Det var jo bare ikke til at holde ud hvis min lille baby blev alvorligt syg, og man kunne havde gjort noget på forhånd for at forhindre smitten fx...... Man er vel lidt hormonella-ny-mor :blush

Men jeg vil prøve at trække vejret dybt, og så håber jeg vi slipper i denne omgang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers synes jeg da ikke der er noget i vejen for lige at give lægen et kald og høre om det er noget man skal være nervøs for. Om ikke andet så for at få ro i sjælen :)

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Astrid fik skoldkopper da hun var ca 3 mdr, hun fik lidt men var faktisk ikke mærket af dem.

Om det var fordi hun meget andet medicin eller fori hun var lille baby skal jeg ikke sige.

Men jeg har hørt før at de ikke er så hårdt ramt når de er babyer :balloons

Tak for dine ord :kram2

Og jeg har også selv hørt det med at babyer slipper nemmere.... Men synes jo bare han er så lille endnu :wub :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers synes jeg da ikke der er noget i vejen for lige at give lægen et kald og høre om det er noget man skal være nervøs for. Om ikke andet så for at få ro i sjælen :)

:kram

Ja.... Det kunne jeg også godt finde på tror jeg...... Hvert fald hvis søsteren viser sig at være smittet, så kan jeg jo stadig nå at reagere inden Marlon kan smitte Charlie :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved hellere ikke med helt små men Ronja har allerede været sammen med 2-3 stykker der har fået skoldkopper lige efter og et skoldkoppeudbrud i vuggestuen uden at blive smittet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved hellere ikke med helt små men Ronja har allerede været sammen med 2-3 stykker der har fået skoldkopper lige efter og et skoldkoppeudbrud i vuggestuen uden at blive smittet :)

Ja.... Jeg krydser også fingre for at vi slipper..... Også selv om det vist ikke skulle være spor farligt for Charlie, og meget usandsynligt at han bliver smittet, så er det stadig ikke lige nu der er et kæmpe overskud til at have en skoldkoppesyg storebror :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja.... Jeg krydser også fingre for at vi slipper..... Også selv om det vist ikke skulle være spor farligt for Charlie, og meget usandsynligt at han bliver smittet, så er det stadig ikke lige nu der er et kæmpe overskud til at have en skoldkoppesyg storebror :rolleyes

Det kan jeg godt forstå du ikke lige har lyst til ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER