Freyasmor

1. lægebesøg

13 indlæg i dette emne

Så er det idag, jeg skal til første lægebesøg. :)

Håber på vi kan snakke om min bekymring, og at jeg kan få lov og blive scannet.

Wish me luck ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bliver spændende med første lægebesøg.. Håber Du kan blive scannet så du kan få rogood20luck.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhh... Fik sq ikke meget ud af det besøg... De havde rykket min aftale over til sygeplejersken, pga. tidspres.. Så det eneste jeg fik ud af det, var de lavede en graviditets test!! :ba

Så jeg måtte med en bus i den her lede varme, der var totalt overfyldt. Jeg er syg, har feber og graviditets kvalme.. :puke Jeg er bare slet ikke tilfreds.

Jeg spurgte ang. trygheds scanning, og hun kunne godt forstå mig, men det kune hun ikke tage stilling til, det var skejby. Det er også fint, men når hun ikke sender noget derud, så kan de jo ikke vide jeg har brug for en tryghedsscanning. <_<

Nå men anyways, nu når hun slet ikke havde tid til andet end og fortælle mig, at jeg var gravid og give mig en bog :gal ( Det var jeg nok klar over siden jeg var der, og havde taget 7 teste hjemme :whistling ) Så fik jeg en tid til den store 1. svangre undersøgelse, blodprøver, vandrejournal og gyn. d. 13 august. Så nu må jeg slå nerverne lidt ned og se frem til den.. Suk... :huug

Så nu vil jeg pleje min influenza, kan lige sige, at morgen kvalme, hedeture, hormoner og influenza overhovedet ikke er en god kombi.. Jeg er virkelig sådan rigtig MANDE syg.. :puke :puke

Undskyld det lange knap så glade indlæg..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay !

Jeg har også lige været til 1. Lægebesøg i dag, og har nu vandrejournalen i hus :-).

Håber du får en scanning :-)

:yiepie Tillykke :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor spændende for jer der har været til første lægebesøg, jeg glæder mig meget. Tror jeg har brug for at få bekræftet fra lægen, at jeg rent faktisk er gravid :P Men min læge holder ferie denne og næste uge. Så kan ikke ringe derned før den 23. juli. Men okai, jeg bliver jo ikke mindre gravid af at vente 2 uger...

Er bare så spændt, glad og en anelse bange for at være for glad, for kan ikke rigtig begribe at det er sandt at jeg skal have en baby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor spændende for jer der har været til første lægebesøg, jeg glæder mig meget. Tror jeg har brug for at få bekræftet fra lægen, at jeg rent faktisk er gravid :P Men min læge holder ferie denne og næste uge. Så kan ikke ringe derned før den 23. juli. Men okai, jeg bliver jo ikke mindre gravid af at vente 2 uger...

Er bare så spændt, glad og en anelse bange for at være for glad, for kan ikke rigtig begribe at det er sandt at jeg skal have en baby.

Kender det alt for godt :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har endnu ikke været hos lægen til 1. besøg endnu, men jeg var ude og blive scannet i går:-)

Det var bare super....det er selvfølgelig begrænset hvor meget de kan se på det her tidspunkt, men det var skønt at se, at jeg rent faktisk er gravid.

Og jeg skal scannes igen om 14 dage og igen i 10. uge.

Efter min SA i februar, var det skønt, at se prikken i maven og bilve bekræftet:-)

Håber alt er vel hos jer:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har endnu ikke været hos lægen til 1. besøg endnu, men jeg var ude og blive scannet i går:-)

Det var bare super....det er selvfølgelig begrænset hvor meget de kan se på det her tidspunkt, men det var skønt at se, at jeg rent faktisk er gravid.

Og jeg skal scannes igen om 14 dage og igen i 10. uge.

Efter min SA i februar, var det skønt, at se prikken i maven og bilve bekræftet:-)

Håber alt er vel hos jer:-)

Jeg venter svar fra min læge, om hun vil sende mig en tur ud til scanning. Jeg har det vildt mærkeligt, men jeg er overbevist om, det er 99% frygt og 1% ligamentsmerter... Suk... Håber virkelig jeg kan blive scannet, syntes der er lang tid til slutningen af august, hvis jeg skal gå rundt med denne følelse i kroppen.

Imens jeg skriver dette, ringer lægen.. Hun vil ikke scanne mig, når jeg ikke bløder :( Så længe der ikke kom noget ud af mig, så var der ingen grund til at scanne.. Sidst jeg fik en MA havde fosteret været død i over en uge og der kom heller ikke noget ud af sig selv. Der havde jeg bare ondt :boo

Men hun ville se på mig imorgen og mærke på min livmoder .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg venter svar fra min læge, om hun vil sende mig en tur ud til scanning. Jeg har det vildt mærkeligt, men jeg er overbevist om, det er 99% frygt og 1% ligamentsmerter... Suk... Håber virkelig jeg kan blive scannet, syntes der er lang tid til slutningen af august, hvis jeg skal gå rundt med denne følelse i kroppen.

Imens jeg skriver dette, ringer lægen.. Hun vil ikke scanne mig, når jeg ikke bløder :( Så længe der ikke kom noget ud af mig, så var der ingen grund til at scanne.. Sidst jeg fik en MA havde fosteret været død i over en uge og der kom heller ikke noget ud af sig selv. Der havde jeg bare ondt :boo

Men hun ville se på mig imorgen og mærke på min livmoder .

Øv, det er jeg ked af at høre:-(

Håber at alt ser fint ud i morgen og at din læge alligevel vil scanne dig. Det er ikke sjovt at skulle gå rundt med en frygt i kroppen så længe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv altså! Du kan jo overveje en selvbetalt scanning? Sidst tog det mig 14 dage med blødninger før min læge ville sende mig til scanning.... Så kender din frustration ALT for godt.

Jeg har lige været til 2. halvdel af 1. lægebesøg i dag, og det kunne bare ikke være gået bedre. Nu har jeg en læges objektive ord på at jeg HELT klar er gravid. Han lavede en GU og kunne se at livmodermunden var storstørret og blålidt, og han kunne mærke at livmoderen var rundt og forstørret, og ingen buler på æggestokkene - eller han sagde at livmodermunden var rigtig fin gravid, og livmoder og æggestokke var helt som det skulle være - og havde inden forklaret hvad han kiggede efter.

Jeg må sige at eftersom jeg bare har haft en mand til at glo ind i mine private dele og haft fingre stukket derind, så gav det en KÆMPE tryghed jeg slet ikke havde forventet, fordi han jo er trænet i at se om alt er ok.

Det hjælper selvfølgelig også at jeg skal scannes på tirsdag og derefter ca hver anden uge af min gyn grundet PCO og mit tidligere forløb.

Men vil bare sige, en GU kan virkelig give mere tryghed end man lige forventer!

Okay, tror også jeg beslutter mig for og tage afsted.. Åhh. bliver bare så ked af det, når jeg nu går rundt og er så pokkers nervøs og har ondt samtidig.. Heldigvis er mine graviditetssymptomer kommet igen med fulde drøn, så jeg føler i det mindste jeg er gravis igen... suk.. Bliver bare sur når lægen siger hun ikke vil gøre noget, når jeg kun har ondt men ikke bløder. Jeg har haft en graviditet udenfor livmoderen.. Så i princippet burde jeg vil blive scannet for at de kan være sikre.. ikke at jeg tror der er noget galt..

Selvbetalt scanning er ikke en mulig løsning økonomisk. desværre.. Så havde jeg ligget der fast :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg fik ikke lov og blive scannet, men jeg har været ved lægen og hun har ,mærket på min livmoder, og hun sagde det hele var så fint som det skulle være. Min livmoder var vokset som den skulle og Livmoderhalsen sad fint langt oppe, og lige i midten som den skal. Så alt i alt så det bare rigtig flot ud. :loveshower :loveshower :loveshower

og selvom jeg ikke fik lov og blive scannet, så var det faktisk nok alligevel, og jeg har nu helt ro på. Selvfølgelig er der ingen garenti, men hun sagde det så super flot ud ;D

:loveshower :loveshower :loveshower :loveshower

Nu er jeg bare så glad, og kan endelig slappe af... ;D Hvor er de en skøn følelse, og bare glæde sig til næste besøg i stedet for at frygte det :loveshower :loveshower

Skønt Skønt Skønt :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower

jeg fik ikke lov og blive scannet, men jeg har været ved lægen og hun har ,mærket på min livmoder, og hun sagde det hele var så fint som det skulle være. Min livmoder var vokset som den skulle og Livmoderhalsen sad fint langt oppe, og lige i midten som den skal. Så alt i alt så det bare rigtig flot ud. :loveshower :loveshower :loveshower

og selvom jeg ikke fik lov og blive scannet, så var det faktisk nok alligevel, og jeg har nu helt ro på. Selvfølgelig er der ingen garenti, men hun sagde det så super flot ud ;D

:loveshower :loveshower :loveshower :loveshower

Nu er jeg bare så glad, og kan endelig slappe af... ;D Hvor er de en skøn følelse, og bare glæde sig til næste besøg i stedet for at frygte det :loveshower :loveshower

Skønt Skønt Skønt :loveshower :loveshower

Dejlig opdatering :loveshower hvor er det godt at du har fået lidt ro på og nu kan nyde det i stedet for at bekymre dig hele tiden :) tillykke med det gode lægebesøg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, har bare været så glad hele dagen. Hvor er det skønt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER