kategeorina

3 autostole i bil - erfaringer

20 indlæg i dette emne

hej med jer,

Er der nogen der har erfaringer med at have 3 autostole bag i bilen (f.eks en Grand Picasso)? Hvad kan lade sig gøre?

de her nye modeller fra 4 år og opefter, som f.eks. Cybex Solution X2-fix ser ud til at fylde meget ??

Hvilke modeller har I der har 3 børn bag i?

:-) Karina

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mand er i bilbranchen og vi har lige haft en del forskellige biler med hjemme for at afprøve det.

De der var bedst var:

Ford S max... Eller var det måske C max?!

VW Touran

Kia et eller andet

Vores krav var at alle tre børn kan sidde i deres autostole med ryg- og nakkestøtte. Alle de biler vi prøvede havde 3 individuelle sæder på bagsædet og stort bagagerum :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok tak :-)

Men vi har en Grand Picasso ( den har 3 individuelle bagsæder) - mit spørgsmål er mere om hvilke typer autosæder der er plads til - om der er plads til de her nye, der fylder en del i sidehvers, da de er opgraderet til at klare sidekollision godt ... efter nærmere eftertanke er det nok lige meget, da sæderne sidder så tæt på hinanden at de tager af for hinanden ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok tak :-)

Men vi har en Grand Picasso ( den har 3 individuelle bagsæder) - mit spørgsmål er mere om hvilke typer autosæder der er plads til - om der er plads til de her nye, der fylder en del i sidehvers, da de er opgraderet til at klare sidekollision godt ... efter nærmere eftertanke er det nok lige meget, da sæderne sidder så tæt på hinanden at de tager af for hinanden ;-)

Ahhhh jeg troede at det var bilmodeller.

Vi har testet med Römer. Det er to af de store stole og en babyautostol. Det gik fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en renault megane stationcar og der kan godt være en Rømer King (9-18 kg.) (ja, Rømer-baby-autostolen kunne jo også være der) og 2 Cybex Solution X med ryglæn (15-36 kg.) deri - det er ikke mere end lige de kan klemmes ind, men det går :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Peugout 5008. Den har også de seperate bagsæder, som hver især kan skubbes frem og tilbage. Vi prøvede både en Grande Scenic, Grand Picasso og 5008, da vi skulle skifte bil (blev vi nødt til pga vi skulle kunne have 3 autostole. Pladsen er stort set ens i de tre biler synes jeg- vi kunne ligeså godt have købe Picassoen.

Pt sidder der en bagudvendt Be Safe 9-18 kg (som fylder helt vildt meget), en Rømer kidfix SICT 15-36 kg (som fylder helt vildt i bredden pga de luftpuder i siden), og en Rømer Rodi 15-36 kg. Vores store dreng sidder i midten i Rodien, og har sædet skubbet en smule længere frem end de andre. På den måde, kan de godt være der alle 3. Jeg sad i midten i går, imellem de to største sæder, og det gik også fint.

Jeg har svært ved at gå på kompromis med sikkerheden, hvilket også var derfor vi måtte have ny bil. Vil helst have de sidste nye/sikreste stole- også selvom vi måtte skifte vores ellers spritnye bil ud igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tag bilen med i Babysam, så kan du få lov til at afprøve modellerne i bilen inden du køber :-)

Nogle af vores venner ville have købt cybex men da de prøvede dem i bilen, sad de ikke godt, og endte med at købe Römer da de bare lige "smuttede" ind i sæderne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu bliver jeg helt forvirret. Jeg synes at have læst i bogen til autostolen (eller hvor var det nu det var?), at man ikke må placere en autostol på det midterste bagsæde. Har det noget med bilmodellen eller autostolen at gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en VW Touran da det simplehen var den eneste som vi prøvede der kunne rumme 3 autostole samt stadig have plads til benene (når de blir større), selvom de forreste sæder er kørt helt tilbage.

Vi skiftede så alle autostolene ud til Recaro da de er de smalleste på markedet og stadig er Super i test....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu bliver jeg helt forvirret. Jeg synes at have læst i bogen til autostolen (eller hvor var det nu det var?), at man ikke må placere en autostol på det midterste bagsæde. Har det noget med bilmodellen eller autostolen at gøre?

Jeg vil mene det har noget med selen at gøre. Hvis det kun er en hoftesele, kan man ikke rigtig spænde en stol forsvarligt fast. I vores er der isofix på alle tre bagsæder, og sæderne er seperate, så der må man 100% godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Chevrolet Cruze og der er 3 trepunktsseler på bagsædet og bilen er bred nok til at der sagtens kan være 3 autostole ved siden af hinanden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu spørger jeg så lige bare af nysgerrighed :)

Hvordan ser det ud med Opel Astra stationcar, eller Ford mondeo stationcar, eller skoda octavia stationcar ? eller toyota avensis stationcar ?

For det er sådanne biler vi lige pt har snakket om at skal ud og kigge på når vi skal have familiebil en gang :)

Tænkte lige på kan man godt få en god autostol som passer til en chevrolet matiz ?

for sådan en bil har vi nu...og vi tænker lidt at hvis vi kan nøjes med den i starten til første barn vil det være godt økonomisk ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu spørger jeg så lige bare af nysgerrighed :)

Hvordan ser det ud med Opel Astra stationcar, eller Ford mondeo stationcar, eller skoda octavia stationcar ? eller toyota avensis stationcar ?

For det er sådanne biler vi lige pt har snakket om at skal ud og kigge på når vi skal have familiebil en gang :)

Tænkte lige på kan man godt få en god autostol som passer til en chevrolet matiz ?

for sådan en bil har vi nu...og vi tænker lidt at hvis vi kan nøjes med den i starten til første barn vil det være godt økonomisk ;)

Vi har pt en Ford Mondeo årgang 2012. Den er udemærket til 2 børn og barnevogn, men vi kan ikke ha 3 autostole på bagsædet og derfor bliver den snart udskiftet :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har pt en Ford Mondeo årgang 2012. Den er udemærket til 2 børn og barnevogn, men vi kan ikke ha 3 autostole på bagsædet og derfor bliver den snart udskiftet :-)

Okay tak for info :) Vores venner har en alm. ford mondeo, men den har været ret dyr for dem og nu har de fået deres første barn og vil skifte den ud både pga. den er dyr men osse pga. de ønsker bedre plads ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for de mange svar :-) Vi afprøver i babysam :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har pt en Ford Mondeo årgang 2012. Den er udemærket til 2 børn og barnevogn, men vi kan ikke ha 3 autostole på bagsædet og derfor bliver den snart udskiftet :-)

Vi har en mondeo stadion car fra 2002 og så sent som igår havde jeg 3 autostole, barnevogn og hund med til stranden ;-) vi har recaro ( staves ) autostole

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var et rigtigt godt råd at tage bilen med til BabySam og prøve autostolene inde i bilen.

Vi vil snart prøvekøre den nye Fiat Doblo ...og så kan vi jo lige vende forbi BabySam og prøve af om den kan rumme 3 autostole ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu bliver jeg helt forvirret. Jeg synes at have læst i bogen til autostolen (eller hvor var det nu det var?), at man ikke må placere en autostol på det midterste bagsæde. Har det noget med bilmodellen eller autostolen at gøre?

Der følger en billiste med alle autostole når man køber. der kan du se hvor din stol må monteres i bilen. billisten er ikke en facit liste men blot en indikation for i hvilke biler fra et givent produktionsår, stolen kan monteres sikkert i.

de fleste af de biler der nævnes her har rum i gulvet ved bagsæderne. Det er noget fanden har skabt, for hvis en stol med støtteben placeres der kan benet brase igennem med mindre man fylder rummene ud med styrophor eller telefonbøger for at sprede det enorme tryk lågene udsættes for i en kollision. jeg ved at mange af dem er lavet af træ.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft 3 store stole på bagsædet i en Peugeot 307SW. Den har 2½ sæde bagi. respect.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Står for måske at skulle købe bil nr. 2. - dvs det skal ikke være den dyre store slags.

Hvem har erfaringer med at have 3 barnesæder i en lidt mindre bil? Hvad kan anbefales eller lade sig gøre?

:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER