smiley30

Emmaljunga vs Odder

21 indlæg i dette emne

Hejsa Tøser,

går og overvejer en ny barnevogn men vakler imellem Emmaljunga barnevogn og en Odder - og hvem bedre at spørge end jer herinde..Hvad ville I vælge og hvorfor?

TIl jer med Emmaljunga - hvordan har trykknap systemet i overlærredet? Hvordan er kalechens funktion til at åbne og lukke ifht barnet? Hvordan har farven på vognen holdt?

Glæder mig til at hører hvad I har at sige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er jo svært at sige hvad der er bedst til dig , men vi har en Emmaljunga Big Star Supreme og har været rigtig glade for den, synes alle funktioner fungerer perfekt, og den har holdt farven (grøn) rigtig godt :)

De ting du spørger til synes jeg alle dele har været helt ok ;)

Held og lykke med beslutningen :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror man enten er til det ene eller det andet :) vi valgte en odder fordi det er den eneste der kan holde til der sidder et søskendesæde med indhold ovenpå, pga, den har stel hele vejen rundt om kassen.

Ellers er begge mærker lækre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi valgte en Odder. Men det var mest fordi jeg synes, at der var mange af de Emmaljunga vogne jeg havde set, der "hang" bagtil. Altså så ud som om der var meget vægt i den ene ende- specielt de der havde søskende sæde på. Vi har været glad for vores. Til gengæld er vi sååååå glade for vores Emmaljunga Nitro City klapvogn. Både system og farve er rigtig godt synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en Emmaljunge til drengene, en Big Star Supreme, og vi har stadig en Emmaljunga klapvogn. ALDRIG MERE!!! Der har været SÅ meget med specielt barnevognen og klapvognen er bare ret meget mere uhandy en andre tilsvarende modeller i andre mærker. Jeg ville gerne have haft en Odder denne gang, men synes det var for dyrt til eet sidste barn, så jeg valgte en billigere Simo og selvom der måske er kælet knap så meget for detaljerne og den er lidt kedelig at se på, så er den uendeligt meget bedre en Emmaljungaen var. Mere stabil, mere robust, nemmere at slå sammem osv.

Jeg ville klart vælge Odder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo svært at sige hvad der er bedst til dig , men vi har en Emmaljunga Big Star Supreme og har været rigtig glade for den, synes alle funktioner fungerer perfekt, og den har holdt farven (grøn) rigtig godt :)

De ting du spørger til synes jeg alle dele har været helt ok ;)

Held og lykke med beslutningen :kiss

Istemmer koret her vi har været meget tilfredse med vores Big Star Supreme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi valgte en Odder. Men det var mest fordi jeg synes, at der var mange af de Emmaljunga vogne jeg havde set, der "hang" bagtil. Altså så ud som om der var meget vægt i den ene ende- specielt de der havde søskende sæde på. Vi har været glad for vores. Til gengæld er vi sååååå glade for vores Emmaljunga Nitro City klapvogn. Både system og farve er rigtig godt synes jeg :)

Det er netop en af fordelene ved Emmaljunga'en- man kan spænde stellet op igen ;) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi valgte en odder, den havde det vi gik efter. Et let stel, nem at klappe samme og barnevognskassen kan klappe helt samme, så den ikke fylder så meget i bilen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender ikke svenskeren, men foretrækker den robuste dansker. :)

Super vogn med fuld rammestøtte, kører godt og let, nem at klappe sammen og en fryd for øjet, når blot kalechen er hård og formspændt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Odder er helt klart det bedste :hurra

Har en Emmaljunga nu og fortryder i den grad at jeg ikke har Odder som jeg havde til Nanna.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi endte med Odder - jeg kan bedre lide stellet og bremse'pedalen' på Odder-stellet. Jeg har også hørt at Emmaljunga-kasserne kan begynde at hænge netop fordi der ikke er ramme rundt om hele vognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte en ny emmaljunga. Stoffet kunne ikke tåle regnen og mugnede, stellet rustede, så kunne den ikke klappes sammen og så var den tung.

Jeg købte også en 10 år gammel Odder Barnevogn til 250 kr. der var brugt til 4 børn. Der var ingen rust, der var plads nok, den mugnede ikke, selvom der kom lidt regnvand på den og så var den let at køre rundt med.

Men den bedste barnevogn jeg nogensinde fik var min Brio barnevogn. Den var god i alle forhold og super lækker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vildt glad for vores Emmaljunga og har intet at sætte på den negativt :balloons

Har dog alrdrig ejet en Odder, så kan slet ikke udtale mig om den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Odder, og ville ikke ikke velje andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte en ny emmaljunga. Stoffet kunne ikke tåle regnen og mugnede, stellet rustede, så kunne den ikke klappes sammen og så var den tung.

Jeg købte også en 10 år gammel Odder Barnevogn til 250 kr. der var brugt til 4 børn. Der var ingen rust, der var plads nok, den mugnede ikke, selvom der kom lidt regnvand på den og så var den let at køre rundt med.

Men den bedste barnevogn jeg nogensinde fik var min Brio barnevogn. Den var god i alle forhold og super lækker.

Uhh det glæder mig at høre :glad

Vi har købt en Brio Kompakt Plus nemlig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender ikke svenskeren, men foretrækker den robuste dansker. :)

Super vogn med fuld rammestøtte, kører godt og let, nem at klappe sammen og en fryd for øjet, når blot kalechen er hård og formspændt. :)

Præcis :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft emmaljunga og har pt 2 oddervogne :) Min odder fra 2004 er SÅ meget bedre end emmaljungaen, da den er fuldt understøttet, stellet er lettere og så er den bare bedre at slå sammen synes jeg :) Har også en Odder fra 2009 og den er SÅ skøn! Ville aldrig vælge andte og jeg har både simo, emmaljunga,brio og Odder erfaringer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en odder.. og den har vi været rigtig glade for...

min datter er akkurat færdig med at bruge den, så nu går den videre til lillebror.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle som ved hvornår de forskellige barnevogns-butikker holder udsalg, foruden januar udsalget?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle som ved hvornår de forskellige barnevogns-butikker holder udsalg, foruden januar udsalget?!

En ekspedient hos BabySam gav os det råd at melde os ind i deres babyklub, fordi man - udover at kunne få en babybox - får deres nyhedsbrev og de holder vist som regel udsalg igen i april. Om det også gælder barnevogne, skal jeg ikke kunne sige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte en Odder til Mick i tidernes morgen model 2007 og har været SÅ glad for den.

da Freja kom til blev det en tvillinge Emmaljunga vogn jeg købte, god nok var den da, meeeeeeeeeeeen når vi kun skulle på korte ture, kom Freja i Odderen, jeg har den stadig den dag i dag, Freja sover i den på altanen, den har stadig samme farve, kun lidt rust på dækkene, men ellers stadig som sprit ny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER