Hilde

Hvor meget sover jeres baby´er???

15 indlæg i dette emne

Kristine sover ikke så meget mere... tror faktisk for lidt :unsure

Vi lægger hende i seng ca klokken 19:30. Hun sover så til ca. 5:30/6:00, kun afbrudt af en enkelt gang eller to, hvor jeg skal give hende sutten. Om dagen sover hun kun to gange ca 45 minutter :huh Resten af tiden er der bare gang i den :yay Jeg har ingen chance for at få hende til at sove...

Hvor meget sover jeres nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Erica (fra slut juli 2011) sover ca fra kl 20-5:30 om natten og så sover hun enten 3 timers middagslur eller 1½-2 timer formiddagslur + 30-60 min eftermiddagslur. Så hun sover lidt mere om dagen end Kristine, dog tvivler jeg nogle dage på om hun får nok da hun den sidste tid har været meget pylret om eftermiddagen. Men jeg tror hun er i gang med at tigerspringe, og det er derfor.

Hvis Kristine ikke selv giver udtryk for at mangle søvn, så tror jeg da det er fint?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja bliver lagt i seng mellem kl. 19 og 20 og vågner mellem kl. 5.30 og 7.30. Nogen nætter vågner hun 1 gang andre 5. Om dagen sover hun for det meste to gange og hun sover mellem 1,5 og 3 timer første gang og 1-2.5 anden gang.

Så det varrierer meget med hendes søvn ;)

Der ligger et tigerspring omk. uge 46 som Ronja var igennem for nogen uger siden og der sov hun hellere ikke særlig meget. Kan det være det? Hvis hun ellers er glad og viker tilfreds ville jeg ikke være for bekymret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså hun sover jo 10 timer hver nat. Det synes jeg da er rigtig pænt :)

2x45 min. i løbet af dagen er selvfølgelig ikke særlig meget, men så vidt jeg husker, så har Kristine aldrig sovet særlig meget i løbet af dagen vel?

Jeg tror ikke jeg ville være bekymret :) Kan godt se at det er hårdt at have sådan en lille krudtugle uden ret mange pauser, men hvis hun er glad og tilfreds, så er det jo nok bare sådan det skal være :)

Theo kommer for tiden i seng kl. 20 og sover til kl. 5 (nogle nætter stadig afbrudt af at skulle give sutten). Når han vågner kl. 5 giver vi ham MME og hvis vi er heldige sover han én time mere ;)

I løbet af dagen sover han ca. 3-4 timer fordelt på 2 lure, MEN det kan variere meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica (fra slut juli 2011) sover ca fra kl 20-5:30 om natten og så sover hun enten 3 timers middagslur eller 1½-2 timer formiddagslur + 30-60 min eftermiddagslur. Så hun sover lidt mere om dagen end Kristine, dog tvivler jeg nogle dage på om hun får nok da hun den sidste tid har været meget pylret om eftermiddagen. Men jeg tror hun er i gang med at tigerspringe, og det er derfor.

Hvis Kristine ikke selv giver udtryk for at mangle søvn, så tror jeg da det er fint?

Tak for dit svar :kram2

Kristine bliver først pylret hen imod sengetid, så hun virker ikke som en, der magler søvn... :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja bliver lagt i seng mellem kl. 19 og 20 og vågner mellem kl. 5.30 og 7.30. Nogen nætter vågner hun 1 gang andre 5. Om dagen sover hun for det meste to gange og hun sover mellem 1,5 og 3 timer første gang og 1-2.5 anden gang.

Så det varrierer meget med hendes søvn ;)

Der ligger et tigerspring omk. uge 46 som Ronja var igennem for nogen uger siden og der sov hun hellere ikke særlig meget. Kan det være det? Hvis hun ellers er glad og viker tilfreds ville jeg ikke være for bekymret.

Tak for svaret :kram2

Jeg har også tænkt lidt på tigerspring, men troede, at hun var over det... :blush Måske er det de sidste kramptrækninger derfra. Hun er 46 uger gammel imorgen. Hun er en meget glad pige det meste af tiden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså hun sover jo 10 timer hver nat. Det synes jeg da er rigtig pænt :)

2x45 min. i løbet af dagen er selvfølgelig ikke særlig meget, men så vidt jeg husker, så har Kristine aldrig sovet særlig meget i løbet af dagen vel?

Jeg tror ikke jeg ville være bekymret :) Kan godt se at det er hårdt at have sådan en lille krudtugle uden ret mange pauser, men hvis hun er glad og tilfreds, så er det jo nok bare sådan det skal være :)

Theo kommer for tiden i seng kl. 20 og sover til kl. 5 (nogle nætter stadig afbrudt af at skulle give sutten). Når han vågner kl. 5 giver vi ham MME og hvis vi er heldige sover han én time mere ;)

I løbet af dagen sover han ca. 3-4 timer fordelt på 2 lure, MEN det kan variere meget.

Tak for dit svar :kram2

Du har ret; Kristine har aldrig sovet meget om dagen (bortset fra som helt lille, hvor hun sov 4 timer middagssøvn :zzz ).

Jeg bekymrer mig nok for meget :blush ... Men tænker også lidt på, hvordan det skal gå i dp, når hun starter der igen efter ferien... dp mor vil have, at de sover mindst 1½ time middagssøvn :unsure Jeg synes, det er så synd for Kristine, hvis hun så skal ligge i barnevognen længe og være ked :boo Den tanke har jeg det overhovedet ikke godt med :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan da ikke tvinge et barn til at sove? :unsure

Jeg er da lidt rystet over den udmelding. Da jeg var i vuggestue havde vi mange børn, der kun sov 1 time. Der var da ikke nogen regel for hvor længe de skulle sove? :blink

Det må du få snakket med hende om :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er selvfølgelig dage hvor det varierer..

Men som oftest har vores datter en soverytme der er meget lig Kristines (og de er jævnaldrende).

Her soves der fra ca. 19.30 til 5.30 - ofte afbrudt af sut og vand et par gange.

Om formiddagen sover hun en times tid og det samme om eftermiddagen.

Jeg ville da også ønske hun sov mere, netop fordi man kan være lidt bekymret for om det nu er nok søvn.

Men så længe hun er glad og tilpas, så går det nok :7himmel

Undrer mig over DPs udmelding.. man kan jo ikke styre børns søvn på den måde.

Vores DP tager hensyn til hvert enkelt barn og ser på, hvornår det er træt og putter så - og de får lov at sove så længe/kort de kan. Hun snakker dog om, at forsøge at rette dem ind efter ferien, så de lægges til at sove på nogenlunde samme tidspunkt - ellers kan hun ikke så godt planlægge udflugter m.v. :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår hellere ikke at DP melder sådan ud. Du kan jo ikke tvinge et barn til at sove, og hvis barnet er ked skal det da op. Jeg kan godt forstå en DP vil forsøge at rette lidt ind så de sover samtidig, men ikke at de skal ligge i barnevognen 1,5 time hvis de kun sover 45 min.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har Kristine været i dp lidt længere tid.

Dp mor mener stadigvæk, at de skal sove to timer (før var det 1½ <_< )

Heldigvis er Kristine blevet bedre til at sove, siden hun går så meget rundt :7himmel Alligevel synes jeg, at det er en mærkelig tankegang dp mor har :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg altså også <_<

Theo sover kun 45 min. i vuggestuen. Når han sover herhjemme sover han 2,5 timer :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg altså også <_<

Theo sover kun 45 min. i vuggestuen. Når han sover herhjemme sover han 2,5 timer :rolleyes

De sidste to dage har Kristine sovet 2½ timer i dp... Jeg håber, at det fortsætter, så hun ikke behøver at ligge så længe vågen i barnevognen :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De sidste to dage har Kristine sovet 2½ timer i dp... Jeg håber, at det fortsætter, så hun ikke behøver at ligge så længe vågen i barnevognen :unsure

Ikke for at gøre dig ked af det, men jeg synes altså at det er under al kritik det der :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kom lige forbi hører slet ikke til i jeres MG.

Men jeg har jo William i dp i samme kommune som Hilde har Kristine, og har endda haft ham i gæstedagpleje hvor Kristine er. Men jeg bryder mig heller ikke om den der holdning, vores egen DP mor sagde idag at bare de kunne sove 1½ time er hun tilfreds, for de vil jo gerne have pause også . Jeg synes bare når man vælger at arbejde som DP mor må man da være indforstået med at det altså ikke altid er man får sig en pause i løbet af dagen ? William er så heldigvis blevet bedre til at sove middagslur men der har også været en lang periode førhen hvor han heller ikke sov mere end Kristine, tror faktisk det var omkring hendes alder han havde det sådan, så vidt jeg husker, og ellers før var han heller ikke god til det. Får hun formiddagslur ved DP mor ? Eller er det kun middagslur ? William fik en kort lur lige da han kom om morgenen i starten hvor jeg afleverede halv 7, så gav DP mor ham lige ½-3 kvarter og alligevel sov han også fint middagslur.

Jeg håber det snart bliver bedre :baby3 det er bare ikke sjovt hvis man skal gå og bekymre sig om den slags mens man også er på job selv, jeg bryder mig heller ikke om William gerne vil have man bliver ved barnevognen til han sover, hvilket dp mor også melder ud at det gør hun altså ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER